- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (40 opinii)
- 2 Urodziny polskiej waluty. Złoty polski ma już 100 lat (81 opinii)
- 3 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (140 opinii)
- 4 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (95 opinii)
- 5 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 6 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (250 opinii)
Speed otwiera magazyn do przeładunku zboża
Firma Speed, operator realizujący przeładunki w trójmiejskich portach, otworzył magazyn o powierzchni 4 tys. m kw. przeznaczony do przeładunku zbóż wraz z otaczającymi go placami składowymi i manewrowymi w Porcie Gdańsk.
Przestrzeń, w której realizowane będą przeładunki, to nowoczesna hala z wbudowanymi ścianami oporowymi, w której będzie możliwy przeładunek m.in. ponad 23 tys. ton zboża.
- Jesteśmy firmą o ugruntowanej pozycji w branży przeładunków morskich. Szacujemy, że nowo oddana inwestycja pozwoli nam na obsłużenie dodatkowego 1 mln ton towarów w Gdańsku, co znacząco zwiększy nasze moce przeładunkowe i tym samym staniemy się silnym graczem w Porcie w Gdańsku - mówi Paweł Zastawny, prezes firmy Speed.
Miał być port zbożowy, będzie kolejny przetarg
Konstrukcja powstała przy Nabrzeżu Wiślanym składa się z lekkiego szkieletu stalowego, powlekanego dwoma warstwami materiału elastycznego i ścian oporowych.
- Możliwe jest składowanie w niej zboża do wysokości 6 m, a śruty do 8 m. Na całość inwestycji, oprócz magazynu lekkiej hali namiotowej o pow. 4 tys. m kw., składa się również: plac o powierzchni 8 tys. m kw. tacy szczelnej z systemem oczyszczania wód opadowych umożliwiającej przeładunki, których odcieki mogą stanowić problem dla środowiska naturalnego, takie jak: złom, siarka, fosforyty; magazynu 4,5 tys. m kw. pod chemię neutralną, w tym nawozy sztuczne, sodę kaustyczną oraz ok. 15 tys. m kw. placów składowych i manewrowych - podano w komunikacie.
Dotychczas firma realizowała przeładunki zboża (234 tys. ton w 2022 r.) głównie w oparciu o nabrzeża Portu w Gdyni. Od dziś będzie to możliwe na dużo większą skalę również w Porcie w Gdańsku. Firma szacuje, że dzięki uruchomieniu magazynu w Gdańsku będzie przeładowywać 300 tys. ton zboża rocznie.
W pierwszych 10. miesiącach 2023 r. firma przeładowała łącznie 2,2 mln ton towarów, z czego w Gdańsku było to 1,4 mln ton, a w Gdyni - 819 tys. ton. Najwięcej w Gdańsku spośród grup ładunkowych przeładowano węgla (556 tys. ton), koksu (314 tys. ton) i złomu (196 tys. ton).
- Dzięki tej inwestycji możliwości Portu Gdańsk w zakresie transportu i przeładunku zbóż oraz pasz z pewnością wzrosną. Ponadto tranzyt ładunków w związku z blokadą portów ukraińskich nad Morzem Czarnym zostanie usprawniony i będzie przebiegał płynniej - tłumaczy Kamil Tarczewski, wiceprezes Portu Gdańsk.
Wybrano najlepszą ofertę na "zbożowy" w Gdyni
Firma Speed dzierżawi w Porcie Gdańsk teren o powierzchni 5,3 ha na którym realizuje przeładunki towarów sypkich, m.in.: koksu porafineryjnego, koksu, węgla, złomu, sody, kruszywa. Łączna wartość inwestycji zrealizowanych w Porcie Gdańsk w latach 2019-2023 ze środków własnych firmy to ponad 34 mln zł.
Obecnie firma realizuje przeładunki w oparciu o Nabrzeże Wiślane, które na obecnym etapie nie spełnia wymagań dotyczących jego dalszej eksploatacji, dlatego firma wiąże ogromne nadzieje w związku z planowaną przez Zarząd Portu inwestycją, która ma na celu całkowitą modernizację nabrzeża. Dzięki tej inwestycji poprawi się jakość i standard obsługi statków, a także warunki pracy, wzrośnie zdolność przeładunkowa oraz możliwość obsługi większych jednostek. Ponadto zwiększy się długość linii cumowniczej, a linie brzegowe będą dostosowane do potrzeb jednostek o maksymalnym dopuszczalnym zanurzeniu, tak by mogły one bezpiecznie nawigować w Kanale Portowym.
- Jedynym czynnikiem ograniczającym aktualnie rozwój naszej firmy jest wyeksploatowane Nabrzeże Wiślane o parametrach nieodpowiadających współczesnym potrzebom. Mamy nadzieję, że wybrana w drodze przetargu firma budowlana podoła zadaniu w sposób zapewniający ciągłość przeładunków. Zakończenie inwestycji z uwzględnieniem nowego układu torowego i dróg dojazdowych pozwoli nam na osiągniecie przeładowywanego wolumenu w Gdańsku na poziomie 3,5 mln ton ładunków rocznie - dodaje Paweł Zastawny.
Firma Speed bardzo intensywnie się rozwija, w planach są dalsze inwestycje, z których znaczna część jest już realizowana. Będzie to m.in. plac przy nabrzeżu Wiślanym, jak również specjalistyczne pomieszczenia warsztatowo-biurowe, w ramach których powstanie dyspozytornia, szatnie i myjnia dla samochodów ciężarowych.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-11-17 08:43
namiot ok, najlepiej też go zastosować na węgiel i spr.załatwiona (1)
myśleć ludzie, myśleć a nie paradować
- 11 6
-
2023-11-17 08:52
Masz coś przeciwko Marszowi Niepodległości?
- 2 3
-
2023-11-17 12:57
Którędy będą jeździć? (3)
Chyba nie przez Nowy Port ul.Wyzwolenia?
- 8 5
-
2023-11-17 20:07
Normalnie - koleją (2)
- 2 1
-
2023-11-18 16:04
(1)
pożyjemy---zobaczymy....
- 0 0
-
2023-11-19 07:50
Brak od lat obwodnicy dzielnicy Nowy Port i nowej ul.Wyzwolenia.
Nie ma innego dojazdu do portu gdanskiego dla ciężarówek,jak przez środek osiedla mieszkaniowego ul.Wyzwolenia w Nowym Porcie?
- 0 0
-
2023-11-17 12:38
? ? ? (2)
Nie wiem czym się Pan Paweł Zastawny chwali , przecież wiadomo wszem i wobec ,że pył węglowy i tak zanieczyści zboże które będzie składowane w tym pseudo magazynie , a już nie wspomnę o pyle ze złomu ,gdzie jest prawie cała tablica mendelejewa
- 9 9
-
2023-11-17 16:35
A czym ty sie mozesz pochwalic?
Ile osob zatrudniasz? Za ile osób musisz odprowadzać dziadowskie składki? Ilu osobom dajesz pracę? Za ile odpowiadasz?
- 2 2
-
2023-11-17 16:32
Widac ze ani nie byles tam,teraz
Ale modnie jest się wypowiedzieć .
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.