• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stacje fińskiego Neste w ręce Lotosu?

Robert Kiewlicz
25 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
W Polsce Neste jest właścicielem największej sieci samoobsługowych stacji paliwowych. W Polsce Neste jest właścicielem największej sieci samoobsługowych stacji paliwowych.

Fiński koncern Neste Oil chce pozbyć się sieci samoobsługowych stacji paliw w Polsce. Neste rozpoczęło już poszukiwanie inwestora. Zainteresowani mogą być najwięksi gracze na polskim rynku - PKN Orlen oraz gdańska Grupa Lotos.



- W strategii Grupy Lotos jednym z najistotniejszych obszarów jest rozwój sieci detalicznej. Celem strategicznym jest posiadanie udziału w rynku na poziomie 10 proc. Jeżeli na polskim rynku pojawi się oferta sprzedaży funkcjonującej sieci stacji paliw z pewnością będziemy ją rozważać - mówi Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupy Lotos.

W chwili obecnej w ramach sieci Lotos funkcjonuje: 195 stacji własnych prowadzonych w systemie dzierżawnym, 138 stacji partnerskich i 34 stacji patronackich. Spółka Lotos Paliwa zakończyła 2011 rok uruchomieniem 50 stacji Optima oraz 13 stacji premium. W tym roku spółka planuje uruchomić kolejne 50 stacji sieci ekonomicznej oraz 18 obiektów premium, w tym 3 stacje przy autostradach i drogach ekspresowych w ramach tzw. Miejsc Obsługi Podróżnych.

Spółka zamierza osiągnąć minimum 10 proc. udział w detalu do końca 2015 roku. Wówczas Lotos Paliwa zamierza zarządzać siecią składającą się z 450 placówek.

W Polsce Neste jest właścicielem największej sieci samoobsługowych stacji paliwowych. Spółka jest obecna w naszym kraju od blisko 20 lat. Posiada 106 samoobsługowych stacji paliw rozmieszczonych na terenie całego kraju. W tym osiem stacji w Trójmieście. Główna siedziba Neste Oil znajduje się w Espoo w Finlandii. Koncern posiada rafinerie i stacje benzynowe w 10 krajach świata. Zakłady w Porvoo i Nanntala wytwarzają ok. 260 tys. baryłek ropy dziennie.

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12
  • MOL Polska Gdańsk, al. Grunwaldzka 48/50

Opinie (74) 6 zablokowanych

  • (2)

    o nie tylko nie te patałachy, kupią i ceny paliwa od razu wzrosną ....

    • 113 17

    • miej pretensje do Neste, (1)

      że chcą sprzedać...

      • 12 2

      • ale neste już kiedyś sprzedało swoje stacje (wówczas tradycyjne) chyba Statoilowi, ciekawe, że ta firma już drugi raz chce wyjść z PL

        • 1 0

  • To koniec niskich cen na neste (20)

    Lotos jest strasznie drogi-nie rozumiem kto tam tankuje :)

    • 97 21

    • Jakich niskich cen? (3)

      Mieli kiedyś po 20 gr taniej na litrze.
      A teraz to samo lub +/- 5 gr.
      I nawet hotdogów nie ma ;)

      • 17 8

      • około 10 gr taniej

        a za byle hotdogi podziękuję

        • 17 4

      • Tak,szczególnie te hotdogi wychodzą tanio na stacji

        • 13 0

      • wolę

        kanapki i pierogi

        • 5 0

    • drogi Tomku (14)

      paliwo na Naste jest z Lotosu, a tankują tam ludzie, którzy wiedzą, że pieniądze wrócą tam w podatkach dla Gdańska, albo jako pieniądze sponsora: żużlu, koszykowki, siatkówki, rugby, piłki nożnej, rajdów samochodowych na Kaszubach i w Sopocie, dofinansowania festiwali teatralnych w Sopocie, Gdansku, festiwalu Cuda-Wianki w Gdyni i wielu wielu innych imprez sportowych lub kulturalnych;

      • 28 16

      • minusy (3)

        są chyba od ludzi, którzy nie lubią sportu i kultury :]

        • 9 1

        • eeee (2)

          tankując może i masz świadomość, że Lotos coś tam sponsoruje...ale jaką pewność masz, że będzie to robił za tydzień czy dwa??

          • 3 4

          • robi to od początku gospodarki rynkowej w PL

            czyli od lat 90., to są grube MILIONY PLN w podatkach, umowach sponsorskich i darowiznach zostawiane co roku w Trójmieście; swoją drogą tankując na stacjach zachodnich koncernów kupuje się paliwo też z Lotosu, tyle tylko, że podatki wyfruwają do innego miasta/kraju;

            • 5 0

          • co dużego

            sponsoruje Orlen, Shell, BP, Statoil, Lukoil lub mniejsze sieci w Trójmieście?

            • 6 1

      • drogi zo (8)

        dlatego nie tankuje na Lotosie od paru ładnych lat..... powodem jest ich logo na koszulkach pewnej rządowej druzyny piłkarskiej z Gdanska

        • 5 13

        • rozumiem, że (6)

          sponsorowanie sportu w Gdyni jest cacy, a w Gdańsku be?

          • 8 0

          • (5)

            to Lotos sponsoruje jakąs drużynę w Gdyni ?

            • 1 6

            • koszykarki... (4)

              wielokrotne mistrzynie i wicemistrzynie Polski

              • 7 0

              • (3)

                hmm masz nieaktualne informacje. Lotos juz ich nie sponsoruje, zgadnij dlaczego ...?

                • 2 1

              • sponsoruje, sponsoruje (2)

                zapraszam na lotosgdynia kropka pl

                • 1 0

              • (1)

                strona wygląda na nieakualizowaną. tak czy siak Lotos na początku roku zapowiedział że kończy ze sponsorowaniem koszykarek z końcem sezonu. Nawet jesli cos tam dorzucili to widać jaka jest tendencja.

                • 1 1

              • jakby na to nie patrzeć

                sponsorował koszykarki z Gdyni przez dekadę

                • 2 0

        • Jarek to ty ?

          • 3 2

      • To Lotos płaci za jakieś cuda wianki w Gdyni ???

        • 1 1

    • Np. ja...

      Ja tankuję - i to Dynamica. Po doświadczeniach z dwóch ostatnich zim (jednej bardzo długiej, a drugiej krótkiej ale za to ze srogimi mrozami), dalej będę jeździł na ON Dynamic, w dodatku kiedy mogę to tankuję na tej samej, wypróbowanej stacji.

      • 3 1

  • No to koniec taniego paliwa (7)

    • 58 8

    • dziękuj rządom, że (6)

      50% ceny to podatki, marża stacyjna to kilka-kilkanaście groszy na litrze

      • 11 2

      • Bzdura (2)

        Stawka podatku od kilku lat nie zmieniła się, a ceny poszły o 20 % w górę. Ktoś narzuca dużą marżę.

        • 0 5

        • Bzdura

          3 lata temu ropa była pow. 70 USD/baryłkę, 2 lata temu niewiele więcej, dziś ropa jest niemal po 110, w tym czasie wzrosły podatki na olej napędowy i kurs dolara wzrósł także o 17%, zobacz sobie na stronie POPiHN ile GROSZY na litrze zarabiają stacje paliw w Polsce

          • 2 1

        • akcyza też się nie zmieniła???

          radzę poczytać

          • 2 0

      • nawet 60% akcyzka :]

        • 2 0

      • Podatki są takie same dla wszystkich stacji (1)

        chodzi o to, że Lotos ma wyższe marże niż Neste.

        • 2 1

        • udowodnij

          to

          • 2 0

  • "Redaktor" to nieuk (5)

    baryłek się nie wytwarza tylko - przetwarza :P (w podanych lokacjach są rafinerie a nie szyby z odwiertami)
    a Lotos Paliwa to spółka z o.o. i od dawna nie mieści się na ul. Szarej

    Pozdrowienia dla maruderów :D

    • 30 5

    • (1)

      Baryłka "krl", to pojęcie techniczne, więc można ją wydobywać i z tym jest wiązana przede wszystkim, ale też przerabić.
      Baryłka to 159l., czyli beczka, do której można wlać dopiero wydobyty surowiec
      z szybu, jak i przerobioną ropę, ściślej olej napędowy.

      • 3 3

      • Krl się czepia,

        ale rację ma. W przypadku Finów, chodziło o przetwarzanie baryłek. GDyby redaktor pisał o wydobyciu, to powinien wspomnieć nie o rafineriach, ale o złożach roponośnych.

        • 2 1

    • ten nie popełnia błędów, (1)

      kto nic nie robi

      • 3 1

      • nic nie robienie to też błąd :-)

        • 1 0

    • co to są lokacje?

      • 1 2

  • ORLEN!

    Zepnijcie się Panowie i kupcie te stacje!

    • 3 32

  • "Jeżeli na polskim rynku pojawi się oferta sprzedaży funkcjonującej sieci stacji paliw z pewnością będziemy ją rozważać - mówi Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupy Lotos."
    I to jest biznes. Nie trzeba budować od podstaw, a koszt zakupu na pewno
    jest niższy, niż budowa takiej sieci.

    • 15 1

  • NASTĘPNIE LOTOS KUPIĄ RUSCY (tak, będzie żyło się lepiej:) ) (10)

    ;-*

    • 29 12

    • (9)

      a powiedz mi młoda duszo co masz z tego, że Lotos jest w polskich "rencach"? ceny na ich stacjach są jednymi z najwyższych... niech sobie to kupi nawet murzyn z mozambiku, byle tylko pajace od polityków nie mieli możliwości wsadzać do takich firm swoich przydupasów....

      • 11 6

      • jeśłi uważasz, że (7)

        prywatyzacja polskich rafinerii spowodowała obniżkę cen na stacjach to ... :D
        jakikolwiek inwestor musi uwzględniać ceny surowca, podatki i zarabiać na utrzymanie stacji, bezawaryjną pracę instalacji, etc. ewentualnie mogłyby spaść koszty utrzymania, ale te pieniądze i tak zostałyby u właściciela;

        • 0 6

        • (6)

          nigdzie nie napisałem, że prywatyzacja spowoduje obniżkę ceny, napisałem tylko prawdę dotyczącą cen paliwa na ich stacjach, napisz mi proszę w imię czego mam płacić tej firmie więcej niż innym?

          • 3 0

          • rozumiem kupowanie taniego paliwa (5)

            ale jeśli cena jest taka sama albo podobna (kilka groszy), to wolę kupić paliwo, aby podatki zostały w Gdańsku

            • 3 3

            • (4)

              zakładam, że szerokim łukiem omijasz też sklepy internetowe oraz inne okazje w śmieciówkach typu biedronka, lidl czy inne rosmany i kupujesz u sąsiada w osiedlowym, żeby podatki zostały w Gdańsku...

              tak się składa, że prowadzę biznes w 3M i moi klienci za 30 groszy gotowi są zmarnować pół dnia na dostanie się do konkurencji i bardzo dobrze robią, niech każdy szuka okazji gdzie chce a mamienie, że państwowa firma, że podatki zostaną na miejscu jest nic nie warte bo ta państwowa firma nakłada wyższe marże niż konkurencja a dodatkowo zarobione w ten sposób pieniądze wydaje wedle widzimisię prezesa, który robi to mu politycy każą bo jak nie to sio....
              dodatkowo podatki zostają w moim mieście a włodarze i tak wydają je tak jak chcą więc po jaką cholerę ja mam się do tego dokładać?

              niech włodarze zadbają o to aby firmom opłaciło się prowadzić interesy u nich a firmy niech prowadzą swoje biznesy tak by mieli dużo klientów, żadne dęcie w trąby patosu nie powinno mieć w takiej sytuacji miejsca

              • 3 0

              • paliwo to nie jabłka (3)

                norma na paliwo jest taka sama dla wszystkich sprzedających, a jabłka moga być polskie, z Izraela, Hiszpanii, Włoch, itd.
                Czytam opisy produktów i kupuję jeśli się da: albo produkowane w Polsce, albo polskich firm.

                Tanie paliwo, czyli najtańsze z kilku bliskich koło mojego domu stacji. Sorry, użyłem złego stopnia przymiotnika.

                • 1 1

              • a dlaczego paliwo jest ważniejsze od jabłek? (2)

                utarło się, że paliwa są najważniejsze a ja się pytam dlaczego? przecież w razie "w" i tak pierwszymi obiektami, które stracą formę materialną i staną się tylko wspomnieniem będą właśnie rafinerie, magazyny paliw itp. i za chińskiego boga nie uratujemy tych obiektów, ponadto młoda duszo napisz mi proszę ile miesięcznie wydajesz na paliwa a ile na jedzenie, zakładam, że na żarcie więcej i dlatego usprawiedliwiasz swoją tezę, że na paliwie nie można oszczędzać bo jest strategiczne itp. pierdy,
                ja młoda duszyczko wydaję miesięcznie więcej na paliwo niż na żarcie i dla mnie szukanie oszczędności na żarciu jest bezcelowe a na paliwie już jak najbardziej,

                raz jeszcze powtarzam, żadnego patosu i takich tam d*pereli, jak chcesz mieć swoją rafinerię to ją sobie kup i sprzedawaj ważny produkt strategiczny dla kraju za 25zł/litr ale nie zmuszaj mnie do finansowania tego bałaganu bo nie mam na to ochoty

                • 3 1

              • ceny paliw wpływają na ceny jabłek (1)

                chcesz mieć tańsze paliwo, to sobie kup rafinerię

                • 2 2

              • i wracamy do sedna, czy Lotos rozpieszcza nas ceną paliwa po to aby jabłka były tańsze?

                odpowiedź była w moim pierwszym poście...

                • 3 1

      • Murzyn z mozambiku mi nie przeszkadza, ale w przypadku ruskich tu już jest polityka i uzależnianie PL od RUS. "prędzej wstrzymamy dostawy niż obniżymy cenę dla polski". Cytat z wczoraj.

        • 6 0

  • ...Orlen lub Lotos (1)

    No i skończy się era "tańszego paliwka" . Co za kraj z jaśnie mu panującymi złodziejami, od 1989 roku. Realna wartość litra paliwa, to 50% obecnej kwoty. Złodziej nie może zarobić na każdym litrze 10-20%. Trzeba nachapać się znacznie więcej. Jak będziecie tak dalej żreć chochlą, to kiedyś się zadławicie okupanci narodu. Jesteście jeszcze gorsi od tych, którzy panowali przed 1989 rokiem

    • 45 6

    • nie wiem,

      co się czepiacie Lotosu, połowę stacji w Polsce ma Orlen, Wiecej niż Lotos ma też Statoil, Shell i BP, ale jakoś o tych trzech ostatnich nikt złego słowa nie napisze, chociaż żadna z tych firm nie jest ani tańsza, ani nie zostawia w Trójmieście dużych pieniędzy w budżetach samorządowych

      • 8 0

  • Polskie stacje (1)

    Polskie koncerrny dbaja o to by społeczeństwo popadało w jeszcze większą biedę!
    UOKiK juz karał Orlen i Lotos za zmowy cenowe a polaki dalej u nich tankują!?

    • 17 3

    • karał za to, ze przestały sprzedawać

      nieopłacalne w produkcji paliwo o słabej jakości dla starych samochodów - też mi zmowa... phi

      • 2 0

  • tanie paliwo (3)

    A ja moi kochani wyrobiłem sobie wizę do rosji jeżdżę 2 razy w tygodniu na normalną czystą stację z miłą obsługą i teraz najlepsze :) ..... Za dieselka płacę 3zł za litr!!!!!! Pozdrawiam

    • 20 5

    • szczęściarz

      • 3 0

    • a jak długo już tak działasz? czy jakość paliwa odbiega od cywilizowanej? czy auto jest na granicy kontrolowane pod kątem ilości przewożonego paliwa? jeżeli jest to ile legalnie wolno przywieźć paliwa poza zbiornikiem samochodu czyli w kanistrach?

      • 4 0

    • w Gołdapii widziałem bardzo dużo passatów:))

      podobno ich zbiorniki paliwa mają 80 L :D

      • 6 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował...

Najczęściej czytane