• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W stoczni Crist palą blachy

VIK
28 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Cięcie stali, czyli tzw. palenie blach.
  • Uroczystość palenia blach, czyli inauguracja budowy statku.
  • Cięcie stali, czyli tzw. palenie blach.
  • Dziś blachy tnie maszyna, którą należy zaprogramować.
  • Proces cięcia stali, z której powstanie statek.
  • Cięcie stali, czyli tzw. palenie blach.
  • Proces cięcia stali, z której powstanie statek.
  • Proces cięcia stali, z której powstanie statek.
  • Proces cięcia stali, z której powstanie statek.

Stocznia Crist rozpoczęła budowę specjalistycznej jednostki do układania żwiru na dnie morskim, która posłuży do budowy tunelu między Niemcami a Danią. Choć umowę z konsorcjum Femern Link Contractors podpisano zaledwie we wrześniu, to stocznia już rozpoczęła palenie blach.



Stocznia Crist zbuduje w pełni wyposażoną jednostkę wielozadaniową wyposażoną również w zatapialne urządzenie do zrzutu (tzw. SDT, także wybudowane przez Crist), które posłuży do układania żwiru na dnie morskim pod elementy tunelu zatapialnego. W ramach projektu stocznia będzie współpracowała z biurem projektowym StoGda, które będzie odpowiedzialne za rozwinięcie projektu technicznego oraz projekt roboczy.

- Jednostka będzie miała kadłub o długości 130,2 m (całkowita długość: 149 m, łącznie z pasami transmisyjnymi). Całkowita szerokość wyniesie 48 m. Jednostka pomieści do 19 osób, będzie miała dwie komory żwirowe, każda do 7 tys. ton żwiru. Zdalnie sterowane narzędzie do układania żwiru (SDT) zostanie opuszczone spod kadłuba jednostki do 46 m poniżej linii wodnej, gdzie będą układane fundamenty żwirowe pod zatopiony tunel. Połączenie wysokiego poziomu automatyzacji i najnowocześniejszych technologii pozycjonowania zapewni dokładne rozmieszczenie fundamentów żwirowych - poinformowano w komunikacie.
  • Statek do układania żwiru na dnie morskim.
  • Tunel tzw. zatapiany zapewni stałe połączenie w cieśninie Fehmarnbelt.

Stocznia Crist zawarła umowę na budowę tej jednostki z konsorcjum Femern Link Contractors, odpowiedzialnym za projekt i budowę tunelu zatapianego, który zapewni stałe połączenie w cieśninie Fehmarnbelt.

- Połączenie będzie składać się z autostrady i linii kolejowej, obejmującej 18-kilometrowy tunel, który umożliwi szybsze i bezpieczniejsze podróżowanie między Skandynawią a Europą, między portami Puttgarden w Niemczech i Rødbyhavn na wyspie Lolland w Danii. Połączenie tunelem umożliwi podróż pociągiem między Hamburgiem a Kopenhagą, które zajmie poniżej trzech godzin. Obecnie zajmuje pięć i pół godziny - poinformowano w komunikacie.
VIK

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (75)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto...

Najczęściej czytane