- 1 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (51 opinii)
- 2 Unieważniono przetarg na terminal zbożowy w Porcie Gdynia (8 opinii)
- 3 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (43 opinie)
- 4 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (110 opinii)
- 5 Energa z zyskiem za 2023 r. (66 opinii)
- 6 Jest umowa na czarter FSRU (17 opinii)
W stoczni Crist palą blachy
Stocznia Crist rozpoczęła budowę specjalistycznej jednostki do układania żwiru na dnie morskim, która posłuży do budowy tunelu między Niemcami a Danią. Choć umowę z konsorcjum Femern Link Contractors podpisano zaledwie we wrześniu, to stocznia już rozpoczęła palenie blach.
Stocznia Crist zbuduje w pełni wyposażoną jednostkę wielozadaniową wyposażoną również w zatapialne urządzenie do zrzutu (tzw. SDT, także wybudowane przez Crist), które posłuży do układania żwiru na dnie morskim pod elementy tunelu zatapialnego. W ramach projektu stocznia będzie współpracowała z biurem projektowym StoGda, które będzie odpowiedzialne za rozwinięcie projektu technicznego oraz projekt roboczy.
- Jednostka będzie miała kadłub o długości 130,2 m (całkowita długość: 149 m, łącznie z pasami transmisyjnymi). Całkowita szerokość wyniesie 48 m. Jednostka pomieści do 19 osób, będzie miała dwie komory żwirowe, każda do 7 tys. ton żwiru. Zdalnie sterowane narzędzie do układania żwiru (SDT) zostanie opuszczone spod kadłuba jednostki do 46 m poniżej linii wodnej, gdzie będą układane fundamenty żwirowe pod zatopiony tunel. Połączenie wysokiego poziomu automatyzacji i najnowocześniejszych technologii pozycjonowania zapewni dokładne rozmieszczenie fundamentów żwirowych - poinformowano w komunikacie.
Stocznia Crist zawarła umowę na budowę tej jednostki z konsorcjum Femern Link Contractors, odpowiedzialnym za projekt i budowę tunelu zatapianego, który zapewni stałe połączenie w cieśninie Fehmarnbelt.
- Połączenie będzie składać się z autostrady i linii kolejowej, obejmującej 18-kilometrowy tunel, który umożliwi szybsze i bezpieczniejsze podróżowanie między Skandynawią a Europą, między portami Puttgarden w Niemczech i Rødbyhavn na wyspie Lolland w Danii. Połączenie tunelem umożliwi podróż pociągiem między Hamburgiem a Kopenhagą, które zajmie poniżej trzech godzin. Obecnie zajmuje pięć i pół godziny - poinformowano w komunikacie.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-10-29 10:21
A dlaczego Crist nie wybuduje nam fregat (1)
- 9 5
-
2021-10-29 13:06
Bo nie ma ani wiedzy ani technologii.
- 3 3
-
2021-10-29 10:21
Taki tunel z Gdyni na Hel (1)
- 15 5
-
2021-10-29 23:51
świetny pomysł
prezes zrobi nam z kraju drugie emiraty arabskie. niech żyje Premier Morawiecki i Prezes Kaczyński!
- 2 1
-
2021-10-28 15:55
Działalność (4)
I Wszyscy na swojej działalności gospodarczej pracują po 11 godz i wiecznie mało za wolno ...... itp brawo nic nie zostało po Stoczni Gdynia
- 89 11
-
2021-10-28 17:20
(1)
11 to chyba prezesi czarnych żeby zarobić na stocznie to 13 dziennie to minimum
- 12 2
-
2021-10-29 08:08
powiem 500 bez kozery
- 2 2
-
2021-10-28 17:19
bo w tych stoczniach narodowych to yło tak fajnie że wiecej sie piło niz pracowało (1)
ale my związkowcy ze styropianu to najlepiej wiemy, a teraz każą pracować to wyzysk.
- 24 7
-
2021-10-29 13:57
teraz tak to tylko w kopalniach sp,skarbu państwa i u obajtka
w KGHM związkowcy dostają za nic i po 15tysi w Radach zakł. zasiadają
... byle tylko związkowo gasili strajki i robotnicze protesty...
ta Władza nie żałuje grosza dla swoich.- 4 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.