• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stocznia Remontowa Nauta ma nowego prezesa

Robert Kiewlicz
24 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Rada Nadzorcza powołała na stanowisko prezesa zarządu Stoczni Remontowej Nauta SA Marcina Dąbrowskiego, który od lutego 2018 roku jako członek Rady Nadzorczej Stoczni został oddelegowany do pełnienia obowiązków prezesa. Rada Nadzorcza powołała na stanowisko prezesa zarządu Stoczni Remontowej Nauta SA Marcina Dąbrowskiego, który od lutego 2018 roku jako członek Rady Nadzorczej Stoczni został oddelegowany do pełnienia obowiązków prezesa.

Nowym prezesem Stoczni remontowej Nauta został członek Rady Nadzorczej spółki- Marcin Dąbrowski. Wcześniej pełnił on od lutego 2018 obowiązki prezesa Nauty, po odwołaniu Sławomira Latosa. W zarządzie Nauty zasiadają też dwaj wiceprezesi: Adam Potrykus, Paweł Brzozowski.



Marcin Dąbrowski
to ekonomista, absolwent warszawskiej SGH. Wcześniej był wiceprezesem zarządu szczecińskiej fabryki fundamentów morskich farm wiatrowych ST3 Offshore (od 2017 roku) i członkiem Rady Nadzorczej Nauty (od 2017 roku). Pełnił też stanowisko dyrektora w MS Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych.

W latach 2011-2016 był wiceprezesem Espirito Santo Investment Bank. Od 2008 do 2011 pracował w Skarbiec TFI, a wcześniej w Credit Suisse i spółce obrotu energią JES Energy.

Przypomnijmy, że poprzedni prezes - Sławomir Latos - został odwołany w lutym 2018 roku. Nie są znane oficjalne powody odwołania prezesa. Mówi się, że przyczyną była seria niepowodzeń Nauty.

Nowego prezesa wybrano po przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej przed Radą Nadzorczą. Jak twierdzą, RN "musiał on wraz innymi kandydatami przedstawić wizję dalszego funkcjonowania i rozwoju Stoczni Remontowej Nauta".

W środowisku stoczniowym mówi się, że Nauta jest w złej sytuacji finansowej i ma spore opóźnienia w płatnościach dla podwykonawców oraz dostawców. Nie pomógł jej też na pewno wypadek, który miał miejsce w 2017 roku. Przypomnijmy, że w kwietniu 2017 roku, w stoczni Nauta pływający dok, do którego wprowadzony był statek "Hordafor V", przechylił się i zatonął. Stoczni nie powiódł się także projekt dotyczący przebudowy platformy Lotos Petrobaltic. Dotychczas dużą cześć prac na platformie przeprowadziła Gdańska Stocznia Remontowa.

Stocznia Nauta długo, bo ponad 5 lat, szukała też nabywcy gruntów w centrum Gdyni zobacz na mapie Gdyni. Ostatecznie Port Gdynia jako jedyny złożył ofertę w przetargu na zakup gruntów należących do Stoczni Nauta.

95,86 proc. akcji Stoczni Nauta należy do Funduszu Inwestycyjnego MARS FIZ. Pozostałe akcje należą do pracowników spółki oraz Skarbu Państwa.

Miejsca

Opinie (60) 7 zablokowanych

  • Wiecie, rozumiecie

    Swój chłop, dobry towarzysz, sprawdzi się na państwowym, by do prywatnego za cienki.

    • 19 2

  • a co z długami Stoczni Nauta ?

    • 19 1

  • RSB

    Tak jak NAUTA nie płaci podwykonawcom, tak też robi RSB. Zapewne doświadczenia co do tej formy dofinansowania są jemu znajome.

    • 17 1

  • odnośnie spłat podwykonawców (1)

    Patologią wszystkich stoczni trójmiejskich jest spłacanie gigantycznych zobowiązań w stosunku do podwykonawców. Opóźnienia 6-7 miesięcy nikogo nie dziwią. Może ktoś się zainteresuje tą chorą sytuacją. Podobno Lotos robi tak samo...Dziki kapitalizm.

    • 24 0

    • A może tak..

      Podwykonawcy sami są sobie winni? Wiem jak to wygląda na projektach. Robota partaczona na każdym kroku, brak dokumentacji i często sztuczne nabijanie kasy. I przychodzi potem taki "członek zarządu" do stoczni po pieniadze i wraca z niczym bo nie wypełnił do końca umowy. Jeśli dokumentacja zdawcza jest zrobiona na odwal, pracownicy montujac części uszkodzili powłoki malarskie, to żadnej kasy nie będzie. To nie PRL. Witamy w XXI w.

      • 3 2

  • nowy preses Nauty (2)

    Niestety jak widać z CV pana prezesa nie ma on żadnego doświadczenia w pracy w przemyśłe okrętowym. Zło w Naucie zaczęło się w 2010 roku gdy przyszła pani Joanna S. , po niej niejaki Andrzej Sz. itd. itd. Zwolniono ludzi znajacych sie na pracach stoczniowych - technologów, budowniczych , konstruktorów a zatrudniono różnych dziwacznych ludzi a efekty - jednostka naukowo badawcza Uniwersytetu Gdańskiego rv "Oceanograf" budowana kilka lat - straty ponad 30 mln zł, platforma wydobywcza ,utopienie doku razem ze statkiem Hordafor V czy kadłuby statków rybackich budowane w Gdańsku w Zakładzie nowych budów,czy historia wyprowadzania kasy ze spółki Konrem Nauta organizowana przez niejakiego Stacha F. znanego w środowisku jako buc tu straty Skarbu Państwa wielomilionowe ,nie mówiąc o likwidacji prawie 400 miejsc pracy w stoczni itd. itd. efekt 8 lat pseudozmian to ponad 600 mln zł zobowiązań stoczni. Gdyby nie zlecenia na remonty jednostek specjalnych dzisiaj Nauty już by nie było. Jeżeli Nauta ma istnieć to konieczna jest pomoc finansowa ze strony rządu oraz zatrudnienie ludzi znających się na budowie i remontach statków. Mam nadzieję, że 92 latka jaką jest Nauta dotrwa do 100, oby.

    • 25 4

    • dokładnie tak jest i było ...

      • 5 1

    • Ile razy można do tej firmy dokładać z pieniędzy podatników?!

      istnienie za wszelką cenę? A gdzie sens ekonomiczny? I jak się to ma do firm prywatnych, które takiej pomocy nie mają?

      Bez sensu.

      • 10 1

  • Prezes, prezes, prezes.... Ktoś go chyba wybrał . On tylko przechodził z tragarzami. Tak, z tragarzami Ryśku. Bardzo (2)

    cie polubiłem.
    Zresztą są już pierwsze mądre decyzje - powołana "doradcę Zarządu", który bedzie im tłumaczył prawo Archimedesa i jak to jest, że taki stalowy statek nie chce tonąc.

    • 31 0

    • doradca zarzadu (1)

      a to kto taki ?

      • 3 0

      • To taki ewenement światowy wymyślony przez ignorantów. Sami nie wiedzą jak sie ośmieszają.

        • 1 0

  • aby jak najwiecej swoich sie zalapalo

    te szybkie powolywanie i odwolywanie jest celowym dzialaniem aby jak najwiecej swoich dostalo duza pensje i odprawy

    • 13 0

  • Rozumiem że nowy Prezes

    ma zaświadczenie od Jego Eminencji Arcybiskupa.
    Wiedza nie ma wszak żadnego znaczenia.

    • 18 0

  • Zostawcie Prezesa. Tych dwóch wiceprezesów to dopiero chluba polskiego przemysłu okrętowego.

    • 16 0

  • Wiceprezes Paweł to dopiero idealny prezio :D

    Teraz już każdy może być prezesem, kolesiostwo to klucz do sukcesu.

    • 19 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie...

Najczęściej czytane