• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stocznia Remontowa Shipbuilding buduje dla Amerykanów

VIK
9 czerwca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Tak będzie wyglądał statek, którego budowę rozpoczęła stocznia Remontowa Shipbuilding. Tak będzie wyglądał statek, którego budowę rozpoczęła stocznia Remontowa Shipbuilding.

Stocznia Remontowa Shipbuilding, czyli dawna Stocznia Północna, rozpoczęła "cięcie blach", a co za tym idzie, budowę nowoczesnego statku typu PSV (Platform Supply Vessel) dla amerykańskiego armatora Edison Chouest Offshore.



Statek ten będzie pierwszym z serii czterech zakontraktowanych przez Biuro Kontraktacji stoczni Remontowa Shipbuilding. Jednostka spełniać będzie wszystkie najnowsze przepisy i jest budowana pod nadzorem American Bureau of Shipping. Statek zbudowany zostanie według projektu opracowanego przez polskie biuro projektowe MMC Ship Design & Marine Consulting Sp. z o.o. z Gdyni i jest to już drugi projekt, według którego gdańska stocznia buduje statki dla armatorów pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego ABS.

Pierwszy statek ma być przekazany klientowi w drugiej połowie 2012 roku, a kolejne jednostki w odstępach czteromiesięcznych. Statek spełniać będzie wszystkie standardowe funkcje charakteryzujące jednostki typu PSV, czyli przewóz sypkich, płynnych i ciężkich ładunków niezbędnych przy pracy platform wiertniczych i wydobywczych oraz innych obiektów prowadzących prace na morzu, a także może być wykorzystywany jako jednostka zaopatrzeniowa dla platform wiertniczych i obiektów offshore. Może także być używana do akcji zwalczania pożarów.

Remontowa Shipbuilding ma duże doświadczenie w budowie statków do obsługi przemysłu offshore. W pierwszej dekadzie dwudziestego pierwszego wieku zbudowała łącznie 23 statki typu AHTS i 10 statków ewakuacyjnych. Statki te budowane były na zlecenie Gdańskiej Stoczni Remontowa dla armatorów amerykańskich i włoskich oraz międzynarodowego konsorcjum Agip KCO.
VIK

Miejsca

Opinie (54) 3 zablokowane

  • Fajny statek (4)

    Chciałbym mieć taki.Bym sobie pływał na rybki.

    • 14 11

    • możesz wziąć kredyt (2)

      w paru walutach

      • 1 1

      • Dzięki za dobrą radę wujku. (1)

        • 0 1

        • Dobra Rada to moje drugie

          imię

          • 1 0

    • No nareszcie pewny pieniądz...

      ...a jakie będzie rozliczenie. W rublach transferowych czy w dolarach. Tak tylko pytam.

      • 0 0

  • Ładna jednostka ! Brawo remontówka ! (3)

    Precz z Guzikiewiczem !

    • 46 7

    • Chyba brawo ex-północna (2)

      Stocznia Remontowa to nie zupełnie to samo co Remontowa Shipbuilding

      Z resztą w tekscie to jest...

      • 3 10

      • Przecież SRS należy do grupy REMONTOWA, (1)

        więc nie wiem mistrzu po co szukasz problemów które nie istnieją ? Pzdr.

        • 10 0

        • on jest tylko

          wicemistrzem

          • 1 0

  • Proponowałbym jednak sprawdzone konstrukcje jednostek. (3)

    Trochę nie tak z tymi konstrukcjami.Jedna z amerykańskich firm jak głosi plotka zerwała kontrakt na dalsze jednostki po doświadczeniach w eksploatacji.A może się mylę ?

    • 3 25

    • "Jak głosi plotka" głupiś jest i tyle

      • 1 0

    • mylisz się

      proponuję najpierw się upewnić i sprawdzać wiadomości zanim się napisze takie bzdury

      • 1 0

    • do ON

      mylisz sie

      • 1 0

  • Do autora (7)

    Proponuje o dokładne sprawdzanie wiadomości , ponieważ wyżej wymieniony jest na etapie zbrojeń ,a nie palenia blach. Trochę przeterminowana wiadomość.

    • 11 4

    • Pomyłka (2)

      Zdaje mi się że pomyliłeś 851 z 852.

      852 jest zbrojony
      851 palone blachy...

      • 8 0

      • 851 (1)

        to jest KTR

        • 0 0

        • to żeś teraz wystrzelił...

          B 851 numer CTO nowa budowa dla Edison Chouest Offshore

          • 0 0

    • jakich zbrojeń - zimna wojna się zakończyła

      a poważnie - cięcia a zbrojenie to dobrych pare miesięcy róznicy.

      • 3 0

    • niestety ale informacja w artykule jest prawdziwa. Na etapie zbrojeńjest statek podobny ale nie ten o którym mowa w artykule. Tak więc strzał w płot.

      • 1 0

    • Błęnie poinformowany krytyk.

      Na etapie zbrojeń jest jednostka PSV dla armatora z Singapuru "EZRA".
      Ten projekt to kolejna seria nieco innego projektu.

      • 1 0

    • Stoczniowcy, jak widać, miast ciężko tyrać w piątkowe południe, z napięciem czekają na przyjazd premiera umilając sobie czas pogawędkami na Trójmieście. ;)

      • 0 1

  • czemu powyższy statek (8)

    ma śrubę napędową na początku kadłuba a drugą na końcu ?

    • 5 5

    • manewrowość - poprostu ster strumieniowy - bardziej mobilny (1)

      • 9 2

      • Bo ma pędniki, a nie śruby

        ster strumieniowy owszem jest, ale służy do manewrów np. w porcie, a te "śruby" to pędniki.

        • 4 0

    • Ta "śruba" z przodu to dokładnego pozycjonowania

      np. przy platformie. Prawdopodobnie chowany w zarys kadłuba przy "normalnym" płynięciu.

      • 2 0

    • 2 śruby z przodu są to stery strumieniowe, z tyłu zaś napędowe

      • 0 1

    • robotnik

      to nie jest śruba napędowa tylko ster strumieniowy

      • 1 0

    • Ster strumieniowy-azymutalny !!!! (1)

      • 2 1

      • jesli strumieniowy, to nie azymutalny kolego.

        zasadnicza różnica w zasadzie działania.

        • 2 0

    • :)

      • 0 0

  • Brawo!

    Na tym zarabiać, a nie na opcjach.

    • 16 1

  • tylko diesel electric ma racje bytu (1)

    jako PSV, a ten nie wyglada Scandi Electri + Schotell i ma sie sukces

    • 2 2

    • Na pewno jest DE

      Nie widać miejsca na rufie na maszynownię więc wał byłby nieco długi.

      • 0 0

  • sprostowanie..

    to pednik azymutalny dla lepszego manewrowania jednostka umieszczony na dziobie, drugi na rufie - odpowiednie zestawienie dla PSV. dodatkowo w dyszy Korta - charakterystyczne dla holownikow (wiekszy opor, mniejsza predkosc)

    • 7 0

  • jak dostali kontrakt to trzeba sie cieszyć !!!!

    natomiast rozpoczyna się plucie stoczniowego POLACTWA które jak zwykle wie swoje. Brakuje Guzikiewicza i jego ,,doświadczonych " zadymiarzy i oszołomów

    • 6 2

  • Jakieś wymiar może? (1)

    Ciekawa jednostka... ktoś zna wymiary / osiągi / ładowność? na obrazku nie wygląda na dużą...

    • 1 1

    • jakies 90m

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kalicki

Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni oraz Strathclyde University (MBA). Od początku pracy...

Najczęściej czytane