• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stocznia Remontowa Shipbuilding buduje dla Amerykanów

VIK
9 czerwca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Tak będzie wyglądał statek, którego budowę rozpoczęła stocznia Remontowa Shipbuilding. Tak będzie wyglądał statek, którego budowę rozpoczęła stocznia Remontowa Shipbuilding.

Stocznia Remontowa Shipbuilding, czyli dawna Stocznia Północna, rozpoczęła "cięcie blach", a co za tym idzie, budowę nowoczesnego statku typu PSV (Platform Supply Vessel) dla amerykańskiego armatora Edison Chouest Offshore.



Statek ten będzie pierwszym z serii czterech zakontraktowanych przez Biuro Kontraktacji stoczni Remontowa Shipbuilding. Jednostka spełniać będzie wszystkie najnowsze przepisy i jest budowana pod nadzorem American Bureau of Shipping. Statek zbudowany zostanie według projektu opracowanego przez polskie biuro projektowe MMC Ship Design & Marine Consulting Sp. z o.o. z Gdyni i jest to już drugi projekt, według którego gdańska stocznia buduje statki dla armatorów pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego ABS.

Pierwszy statek ma być przekazany klientowi w drugiej połowie 2012 roku, a kolejne jednostki w odstępach czteromiesięcznych. Statek spełniać będzie wszystkie standardowe funkcje charakteryzujące jednostki typu PSV, czyli przewóz sypkich, płynnych i ciężkich ładunków niezbędnych przy pracy platform wiertniczych i wydobywczych oraz innych obiektów prowadzących prace na morzu, a także może być wykorzystywany jako jednostka zaopatrzeniowa dla platform wiertniczych i obiektów offshore. Może także być używana do akcji zwalczania pożarów.

Remontowa Shipbuilding ma duże doświadczenie w budowie statków do obsługi przemysłu offshore. W pierwszej dekadzie dwudziestego pierwszego wieku zbudowała łącznie 23 statki typu AHTS i 10 statków ewakuacyjnych. Statki te budowane były na zlecenie Gdańskiej Stoczni Remontowa dla armatorów amerykańskich i włoskich oraz międzynarodowego konsorcjum Agip KCO.
VIK

Miejsca

Opinie (54) 3 zablokowane

  • no i koniec prac w Norwegi :-)

    Jezeli u nas zaczynaja sie zajmowac budowami takich statków to Norwegia dostanie po tzw.tyłku.Dotychczas to głównie oni zajmowali sie budowami własnie takich jednostek.Ciekawe co z tyloma polakami zrobią??? Bardzo dobrze niech ten przemysł sie u nas rozwija a nasi ludzie niech w Polsce pracują i bedą blisko swoich rodzin

    • 0 0

  • Odejdż Złodzieju

    Będzie super jak Złodziejowi zostaną postawione zarzuty i zarządy będą mogły normalnie pracować. Tylko głupi , bezczelny i pozbawiony całkowicie samokrytyki nazywałby siebie właścicielem. Okradł z akcji uczciwych ludzi które kupował za pieniądze z kasy stoczni.

    • 0 0

  • POPRAWKA

    - a nie jacyś tam podstawieni z Warszawy

    • 0 0

  • REMONTOWA - JAKOŚĆ

    Remontowej się wiedzie nie najgorzej , ponieważ zarządzają tym zakładem ludzie , którzy znają ją od podszewki i są kuci na cztery łapy a jacyś tam podstawieni prezesi z Warszawy. BRAVO

    • 1 0

  • Dlaczego Remontowa Shipbuilding ?? (1)

    Ano dlatego - przy całym szacunku dla nazwy Stocznia Pólnocna - to własnie brand "Remontowa" jest znany, cieszy się dobrą opinią, i armatorzy inwestując poważne środki wiedzą że dostaną w zamian dobry produkt. W Remontowej.

    A ta angielszczyzna? Można się wkurzać, ale jest to język biznesu, zrozumialy na calym swiecie. W codziennje komunikacji nazwa "Pólnocna" bedzie jeszcze długo funkcjonowała.

    • 5 1

    • Moglo by byc Gdansk Shiprepair Yard

      jak naprzyklad Brooklyn Dock Yard

      • 1 0

  • CO MYŚLĄ SOBIE POLITYCY Z LEWA I PRAWA ?.

    Kurna ! Że też nie udało nam się rozwalić tej stoczni remontowej.Co by tu zrobić żeby się do nich dobrać ?.

    • 4 0

  • Do autora (7)

    Proponuje o dokładne sprawdzanie wiadomości , ponieważ wyżej wymieniony jest na etapie zbrojeń ,a nie palenia blach. Trochę przeterminowana wiadomość.

    • 11 4

    • Stoczniowcy, jak widać, miast ciężko tyrać w piątkowe południe, z napięciem czekają na przyjazd premiera umilając sobie czas pogawędkami na Trójmieście. ;)

      • 0 1

    • Błęnie poinformowany krytyk.

      Na etapie zbrojeń jest jednostka PSV dla armatora z Singapuru "EZRA".
      Ten projekt to kolejna seria nieco innego projektu.

      • 1 0

    • Pomyłka (2)

      Zdaje mi się że pomyliłeś 851 z 852.

      852 jest zbrojony
      851 palone blachy...

      • 8 0

      • 851 (1)

        to jest KTR

        • 0 0

        • to żeś teraz wystrzelił...

          B 851 numer CTO nowa budowa dla Edison Chouest Offshore

          • 0 0

    • niestety ale informacja w artykule jest prawdziwa. Na etapie zbrojeńjest statek podobny ale nie ten o którym mowa w artykule. Tak więc strzał w płot.

      • 1 0

    • jakich zbrojeń - zimna wojna się zakończyła

      a poważnie - cięcia a zbrojenie to dobrych pare miesięcy róznicy.

      • 3 0

  • czemu powyższy statek (8)

    ma śrubę napędową na początku kadłuba a drugą na końcu ?

    • 5 5

    • :)

      • 0 0

    • Ster strumieniowy-azymutalny !!!! (1)

      • 2 1

      • jesli strumieniowy, to nie azymutalny kolego.

        zasadnicza różnica w zasadzie działania.

        • 2 0

    • robotnik

      to nie jest śruba napędowa tylko ster strumieniowy

      • 1 0

    • 2 śruby z przodu są to stery strumieniowe, z tyłu zaś napędowe

      • 0 1

    • Ta "śruba" z przodu to dokładnego pozycjonowania

      np. przy platformie. Prawdopodobnie chowany w zarys kadłuba przy "normalnym" płynięciu.

      • 2 0

    • manewrowość - poprostu ster strumieniowy - bardziej mobilny (1)

      • 9 2

      • Bo ma pędniki, a nie śruby

        ster strumieniowy owszem jest, ale służy do manewrów np. w porcie, a te "śruby" to pędniki.

        • 4 0

  • stocznia polnocna (1)

    bo spolki spieprzątaniej a z POLNOCNEJ poprawiąza frico
    monter

    • 1 0

    • monter,, weź sie za palnik a nie za klawiaturkie jo

      • 3 0

  • Shiprepairyard Stocznia remontowa shipbuilding stocznia remontowa shiprepairrr

    hehehehe no fakt masło maślane

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także współodpowiedzialna za procesy strategicznego planowania i zarządzania SESCOM. Magister ekonomii z Certyfikatem Księgowym Ministra Finansów oraz ukończonymi licznymi studiami podyplomowymi z zakresu księgowości, finansów i controllingu. Wieloletni praktyk wykorzystujący w swojej pracy nie tylko wiedzę z zakresu księgowości i finansów, ale także ekonomii oraz zarządzania.

Najczęściej czytane