- 1 Strajk kurierów rozwożących posiłki (286 opinii)
- 2 Rusza rozbudowa Naftoportu (154 opinie)
- 3 Piekarnie i cukiernie mniej zapłacą za gaz (163 opinie)
- 4 Ograniczenia w ruchu w Porcie Gdynia (16 opinii)
- 5 Prom Wawel pojawił się w Gdyni (82 opinie)
- 6 Gdyńskie laboratorium pierwsze w Polsce (33 opinie)
Statek pożarniczy Strażak-28 zbudowany w Remontowa Shipbuilding dla Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście rozpoczął próby morskie. Po testach, które potrwają kilka dni, jednostka zostanie przekazana zamawiającemu.
Strażak-28 to jednostka o długości 29,2 m, szerokości 10,47 m, z uciągiem na palu 45 t, wyposażona w dwie pompy FiFi o mocy 2700 m3/h każda.
- Jednostka ma już za sobą prace montażowe i próby na uwięzi, czyli testy wszystkich urządzeń i systemów znajdujących się na wyposażeniu statku w warunkach portowych. Teraz przyszedł czas na to, aby sprawdzić, jak nowa jednostka poradzi sobie w warunkach morskich - poinformowała Remontowa Shipbuilding.
W czasie prób morskich zostaną sprawdzone w działaniu, w normalnych warunkach eksploatacyjnych urządzenia oraz zweryfikowane zostaną wszystkie założone parametry jednostki, prędkość, siła uciągu. Przeprowadzone zostaną próby manewrowe statku, działanie systemu gaszenia, który jest podstawową funkcją budowanej jednostki, rozwijanie zapory przeciw olejowej oraz wszystkie systemy odpowiadające za bezpieczeństwo i bezpieczne operowanie jednostką w eksploatacji.

Próby morskie mają potrwać pięć dni. Podpisanie protokołu zdawczo-odbiorczego, czyli oficjalne przekazanie Strażaka-28, zaplanowano na 18 listopada.
Statek jest przeznaczony m.in. do wykonywania zadań ochrony przeciwpożarowej przy przeładunkach, transporcie materiałów niebezpiecznych przez zbiornikowce przewożące gazy i ciecze łatwopalne, wymagające asyst jednostki pożarowej oraz zadań związanych z ratownictwem i bezpieczeństwem pracy portu. Ponieważ poza funkcją zwalczania ognia statek będzie spełniać także funkcje holownicze, uzyska on klasę lodową L2.
Obecnie we flocie ZMPSiŚ są dwa statki pożarnicze. W Świnoujściu bazuje Strażak-26, który w pierwszej kolejności asystuje metanowcom dostarczającym skroplony gaz ziemny do terminalu LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego. W tym czasie w dyspozycji ZMPSiŚ jest Strażak-24 mający bazę w Szczecinie.
Projekt "Zakup statku pożarniczego dla Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście Spółka Akcyjna" otrzymał dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Oś priorytetowa III - Rozwój sieci drogowej TEN-T i transportu multimodalnego, Działanie 3.2 - Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-10-27 14:26
RIP (2)
I tym stateczkiem Remontowa zakończyła swoją działalność bo na następne Unia kasy nie dała i pinindzy mi ma i nie byndzie na kormorany, promy i inne badziewia, misie i wygłupy za kasę podatników. I dobrze, bo by i tak na kredyt co by ..ydy rozkradly, a następne pokolenia będą spłacać z procentem. Ale co masony wyprowadziły legalnie przez opcje walutowe to nikt im nie odbierze. Na lichwie i farmazonie to się kręciło, a nie wysokiej jakości produktach. Polin rozleci się samo.
- 8 26
-
2022-10-27 23:18
Wg ciebie lepiej zeby nasze statki (1)
Budowano w chianch ?
- 4 0
-
2022-10-28 00:56
Statki i statki
Stateczki
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.