- 1 Enterprise Investors inwestują w Sescom (7 opinii)
- 2 Coraz więcej zboża w trójmiejskich portach (87 opinii)
- 3 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (83 opinie)
- 4 Terminal agro. Postępowanie odwołano, aby ogłosić nowe (86 opinii)
- 5 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (253 opinie)
- 6 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (78 opinii)
Terminal PERN w Gdańsku będzie większy. Spółka buduje kolejne zbiorniki
Możliwości magazynowe gdańskiego Terminalu Naftowego PERN mają zwiększyć się o 400 tys. m sześc. Spółka chce wybudować pięć zbiorników, dzięki którym jeszcze sprawniej będzie mogła obsługiwać tankowce, które wpływają do Naftoportu. Obecnie w TNG Gdańsk funkcjonuje już sześć magazynów o łącznej pojemności 375 tys. m sześc.
PERN zamierza wybudować w Gdańsku trzy nowe zbiorniki o pojemności 100 tys. m sześc. każdy oraz dwa zbiorniki o pojemności 45 tys. m sześc. każdy. Wybrany wykonawca zlecenia zajmie się także rozbudową instalacji technologicznych ropy naftowej, sieci elektrycznej, sieci wodnych i pianowych, sieci sanitarnych, dróg oraz systemów automatyki. Planowany termin wykonania inwestycji to 21 miesięcy od dnia podpisania umowy, czyli na przełomie sierpnia i września 2020 roku.
PERN z większymi magazynami w Gdańsku
To kolejny projekt inwestycyjny w obszarze surowcowym, który realizuje spółka. Obecnie w bazie surowcowej w Gdańsku trwa już budowa dwóch zbiorników na ropę o pojemności 100 tys. m sześc. każdy. Planowany termin zakończenia budowy przypada na kwiecień 2020 roku.
- Polski rynek coraz bardziej otwiera się na dostawy z różnych kierunków. Nasze rafinerie realizują globalne inwestycje, które pozwalają im na pogłębienie przerobu z użyciem innych gatunków niż ropa rosyjska. Dlatego też coraz częściej kupują surowiec w różnych regionach świata - podkreślił Igor Wasilewski, prezes PERN. - W zależności od tego jakiego rodzaju ropa trafia do Polski, PERN jest przygotowany by zapewnić jej elastyczny transport do rafinerii i zachować pełną jakość transportowanego surowca.
Zbiorniki w gdańskim Terminalu będą wybudowane zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony środowiska. Realizując projekt wykonawca będzie musiał zastosować podwójne dno: górne stalowe i drugie z geomembrany. Ma także zainstalować system monitoringu przestrzeni międzydennej wraz systemem automatyki sygnalizującym obecność ewentualnych węglowodorów.
Polski hub paliwowy nad Bałtykiem
Przypomnijmy, że w 2015 roku pozwolenie na użytkowanie otrzymał Terminal Naftowy PERN w Gdańsku. Realizacja tej wartej 412 mln zł inwestycji trwała 22 miesiące. Terminal to kompletny hub morski wyposażony w sześć zbiorników o pojemności 62,5 tys. m sześc. każdy. To pierwszy tego typu obiekt nad polskim wybrzeżem Bałtyku, który znajduje się na Wolnym Obszarze Celnym.
PERN posiada około obecnie 3,5 mln m sześc. pojemności magazynowej na ropę naftową oraz około 1,8 mln m sześc. na paliwa płynne. Magazynuje benzyny, olej napędowy, lekki olej opałowy, biokomponenty oraz paliwo lotnicze przeznaczone do bieżącego zaopatrywania rynku, jak również utrzymywania zapasów interwencyjnych paliw.
W 2015 roku pozwolenie na użytkowanie otrzymał Terminal Naftowy PERN w Gdańsku.
Miejsca
Opinie (67) 1 zablokowana
-
2018-10-15 13:33
(1)
I paliwo po 10zl. W imie Jaroslawa i Mateuszka klamcy
- 33 11
-
2018-10-15 14:04
paliwo będzie po 10 zł w imię demokracji a'la USA i żydowskich interesów
- 3 4
-
2018-10-15 10:25
Czyli należy przez to rozumieć ,pern robi konkurencję Lotosowi ?? (2)
Zwiększając pojemności magazynowe na paliwa?
- 6 18
-
2018-10-15 12:29
PERN to tylko państwowy magazyn, nic więcej, zbiornik są potrzebne Lotosowi do przechowywania ropy i w drugą stronę gotowych produktów na export, te firmy nie rywalizują ze sobą
- 8 0
-
2018-10-15 10:37
Ciekawa teoria
Lotos , bedzie mial mozliwosc kozystania z tych zapasow , to chyba dobrze ?
- 11 0
-
2018-10-15 10:19
na temat
no i dobrze!
- 17 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.