• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tory, rozjazdy i wiadukty za prawie 2 mld zł. Lepszy dojazd do Portu Gdynia

erka
22 września 2023, godz. 08:10 
Opinie (179)
Dłuższe i cięższe składy, zabierające więcej ładunków, dojeżdżają do portu morskiego w Gdyni. Dłuższe i cięższe składy, zabierające więcej ładunków, dojeżdżają do portu morskiego w Gdyni.

W gdyńskim porcie zakończyły się główne prace poprawiające dostęp pociągów towarowych do nabrzeży. Inwestycja o wartości prawie 1,9 mld zł netto jest współfinansowana ze środków unijnych instrumentu CEF "Łącząc Europę". Dzięki tej inwestycji dłuższe i cięższe składy, zabierające więcej ładunków, dojeżdżają do portu morskiego w Gdyni.



Do nabrzeży dojeżdżają dłuższe, do 750 m, oraz cięższe, o nacisku 22,5 t na oś, pociągi towarowe, mogące przewieźć więcej ładunków koleją - najbardziej ekologicznym środkiem transportu. Przełoży się to na ograniczenie liczby pojazdów ciężarowych na drogach.



Dłuższe i cięższe pociągi w gdyńskim porcie



- Konsekwentnie zwiększamy możliwości przewozu towarów koleją, także w kierunku portów morskich. W Gdańsku zrealizowaliśmy już prace, a w Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu zbliżają się do zakończenia. Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych zapewniają sprawniejszy transport ładunków dzięki znacznemu zwiększeniu przepustowości kolei - powiedział Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.

Pojechaliśmy drezyną na budowę wiaduktu na Puckiej.


Inwestycja PKP za prawie 2 mld zł



W ramach inwestycji zabudowano 113,5 km nowych torów (ze 115 km), 329 rozjazdów (z 332) i wszystkie skrzyżowania (24). Od marca 2022 r. ruch pociągów do portu prowadzony jest z Lokalnego Centrum Sterowania Gdynia Port wspieranego przez dwie nowe nastawnie. Gotowe są dwa wiadukty o długości 640 i 170 m, które poprawiły przepustowość linii prowadzących do portu. Przewoźnicy korzystają z publicznej ładowni.



Wyremontowano most na rzece Chylonce. Gotowe są wszystkie (13) podziemne zbiorniki retencyjne, które wraz z nową siecią kanalizacji zapewniają właściwe odwodnienie terenu.
Zakończenie wszystkich prac planowane jest do końca 2023 roku. Pozostałe do wykonania prace dotyczą przebudowy linii wysokiego napięcia oraz zabudowy w miejscu usuniętych słupów torów oraz sieci trakcyjnej.

Nowe tory do. Portu Gdynia

erka

Miejsca

Opinie (179) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • bravo (8)

    piękna inwestycja, bravo rząd

    • 25 22

    • Brawo PO (2)

      • 3 12

      • po jak rządziła 8 lat to nie zainwestowała w Gdyni ani złotówki (1)

        • 12 9

        • Gdyby nie PO, to dopiero powstawałyby papierki.

          • 4 3

    • UE (3)

      To z funduszu unijnego CEF, nie z budżetu państwa. Zanim coś napiszesz sprawdź swoją wiedzę.

      • 7 3

      • Ale inwestycja PiS, obiecali i zrobili. (1)

        • 3 5

        • A ja obiecałem 500 plus i zrobiłem ;)

          • 0 1

      • Unia nie ma swoich pieniędzy

        to składki także nasze

        • 0 0

    • Taka prawda

      Jak zaczynała się ta inwestycja byłem mocno zdziwiony, że ktoś w Polsce pomyślał i zainwestował w infrastrukturę portową. To coś niespotykanego wśród naszych rządzących i wtedy szybko się okazałoz że inwestycja jest "wymuszona" przez unię europejską. To szybko rozwiało moje początkowe zaskoczenie. Naszych rządów o tak przemyślane inwestycje raczej nie ma co podejrzewać.

      • 1 1

  • UE najgorsza (23)

    UE dała 2 mld ale co tam lepiej na nich napluć.

    • 21 28

    • Mhmm dała (1)

      Żeby coś wyciągnąć z tej skarbony, trzeba tam też wpłacić

      • 14 6

      • Pokusisz się ; ile wpłaciliśmu , a ile dostalismy , ponadto z KPO czekają aż draństwo zacznie przestrzegać prawa i

        i sprawiedliwości .

        • 0 1

    • Do tej pory nie dostaliśmy pieniędzy z KPO od najlepszej UE (1)

      • 10 12

      • Bo nie złożyliśmy nawet wniosku xD

        • 17 9

    • ue nic nie daje. To nasze składki (7)

      • 13 14

      • (6)

        Poczytaj sobie, pajacu, ile wpłaciliśmy składek, a ile dostaliśmy dotacji. O ile umiesz, bo zdaje się, że jedyne co potrafisz to ślepe powtarzanie pisowskiej propagandy.

        • 16 12

        • Oni nie potrafią czytać ze zrozumieniem, nie wymagaj.

          • 13 8

        • Ty widzisz tylko składki i dotacje niestety, a wszystko wyglądą duuużo szerzej. (1)

          Ale co tam, ciemny lud ogląda TV, to tyle wie.

          • 10 4

          • Tak, tak, konspiracja, zniewolenie, światowy rząd i jedzenie robaków. Kowalskiemu odbiorą samochód i kiełbasę. Puknij się w głowę, byle mocno.

            • 4 9

        • nie licz składek tylko rachunek ciągniony (1)

          jesteśmy płatnikiem netto, więc sami płacimy za inwestycje, choć środki częściowo idą przez unie

          • 1 1

          • Przez unię , Niemcy itp ? przecieŻ to wino Tuska .

            • 0 1

        • Przenajświętsze słowa ! Prostactwo i Smród nie pojmuje > za trudne .

          • 0 0

    • już PISowcy piszą że to dzięki rządowi... :O) (8)

      • 8 7

      • Zeby dostac dofinansowanie trzeba najpierw przedstawić inwestycje...nawet tego platforma nie potrafiła zrobić. (7)

        • 7 6

        • (6)

          Zapytaj kompetentnych ludzi kiedy został złożony wniosek o realizację tej inwestycji.

          • 6 6

          • Ewa Kopacz miała wszystko w szufladzie wiadomo. (4)

            • 10 4

            • Przecież daty wpłynięcia wniosków są rejestrowane (3)

              nawet tego sprawdzić nie umiesz?

              • 3 7

              • Tak. Wniosek wpłynął za rządów pis (2)

                • 7 3

              • Za Chrystusa... (1)

                • 3 2

              • Kto ten tam ?

                • 0 0

          • w 2014 powstała spółka celowa PKP i Semeko

            do zabudowy "międzytorza".

            To po co PKP miałoby wtedy jakieś wnioski składać?

            • 4 1

    • Unia nic nie daje, tylko pożycza. Będziemy to musieli skrupulatnie spłacać w nadchodzących latach.

      • 5 4

    • nic nie dała

      to jest nasza składka

      • 0 1

  • tak pis mści się na regionie (2)

    W Gdyni od dziesięcioleci nie było wielomiliardowej inwestycji.

    • 21 8

    • Serio? Wszystko spadło z nieba? (1)

      • 2 0

      • Wszystko czyli co?

        Farba?

        Czasem z nieba spada, fakt...
        Ale nie w Gdyni. W Gdyni spadło z kredytu.
        Tylko zapomniano o przychodach.

        • 1 2

  • Opinia wyróżniona

    Super, ale (28)

    Zakończenie tej inwestycji jeszcze mocniej pokazuje, że absolutnie niezbędne jest połączenie tunelem/wiaduktem ulicy Hutniczej z Chylońską. Po zwiększeniu ilości i wydłużeniu pociągów do portu, przejazd w ciągu ulicy Hutniczej pomiędzy Północną a Piaskową zamykany jest o wiele częściej i na dłużej niż wcześniej, co generuje potężne korki.

    • 167 4

    • prezydent szczurek mówi, że nie da się (4)

      • 29 5

      • Platforma rządziła 8 lat to dlaczego w Gdyni nie było żadnych inwestycji?? (3)

        Jedyne co zrobili to zamknęli stocznie.

        • 6 22

        • Dzięki prezydentowi Lechowi K.

          Który spowodował odłączenie od Stoczni Gdynia stoczni w Gdańsku.

          • 6 5

        • Najpierw się doucz. (1)

          W Gdyni rządzi "Samorządność", a nie Platforma Obywatelska.

          • 13 3

          • Sczurek popieral raafalale i jezdzil z olką i kudlatym na spędy aktywiszczow...

            • 5 5

    • (4)

      A po co tunel lub wiadukt ? Niech samochody dalej stoją w horrendalnych korkach i zostawiają po sobie ślad węglowy.

      • 6 12

      • W 2015 roku były zarezetwowane pieniądze na ten cel. (3)

        W 2023 roku miał się zakończyć remont z przebudową lk202 z Chyloni do Słupska. Jak na razie nie widać prac, choć może się gdzieś zaczęły.

        • 3 3

        • a co remont 202 mialby zmienic? (2)

          Gdansk liczyl ze w ramach modernizacji linii do Wawy PKP zlikwiduje kolizje na Oruni. Okazuje sie, ze za to odpowiada zarzadca... Kto zarzadza droga gminna/powiatowa?

          Wiec liczenie na "drapane", ze przyjdzie dobry wuja kolejarz i wybuduje, jest mrzonka. Czy PKP to sw. Mikolaj?! Drugi przejazd kolejarze robia, bo to ich interes.

          Zaroslak Gdansk chcial zrobic (bez sensu) to kase znalazl. Rumia chciala tunelu, to kase znalazla. Podobnie Reda i Wejherowo...
          Gdynia nie chce takiej kasy znalezc, woli za kwote w wysokosci kosztu dwoch tuneli w Rumi zrobic rabatki pod oknami urzedu miasta. Aby cieszyly oczy mieszkancow... urzedowych gabinetow.

          W 2014 Tusk skreslil OPAT z listy Planu Budowy Drog Krajowych. To jest prawdziwe nieszczescie. Zostala uwalona jedna z nielicznych inicjatyw, popieranych przez wszystkie strony sceny polityczej na Pomorzu..
          I jak tu nie dac wiary, ze porty mamy miec w Hamburgu?

          • 4 2

          • Nie, nie odpowiada zarządca (1)

            To tak, jakby administracja budynku mogła sobie do woli robić przeróbki w twoim salonie. Odpowiada PKP, które ma wszystko w 3mieście w 4 literach. Czy Rumia, czy Wejherowo, czy Gdynia muszą niańczyć właściciela infrastruktury i załatwiać projekty unijne, by oni przypadkiem płacić nie musieli. Same miasta płacą z własnych środków za infrastrukturę wokół przejazdów (już poza terenem PKP). I płacą niemałe kwoty. To, co się ostaje może iść na rabatki. W końcu w Gdańsku raptem 42% ruchu codziennego to ruch samochodowy, tym 58% mieszkańców też się należy, bo płacą takie same podatki (a dostają mniej).

            • 1 2

            • zły przykład

              Administracja nie ma nic do przeróbek w salonie, do czasu, gdy nie dotykam konstrukcji budynku. Nie ma nic do tego, co robię na balkonie, do czasu, gdy respektuję zasady użytkowania części wspólnych. Tak, balkon to część wspólna...

              Jednostki samorządu nie niańczą właściciela, a realizują swoje zadania i interesy na styku z zadaniami i interesami tego właściciela. Tunele w żaden sposób nie stanowią wartości dodanej dla infrastruktury kolejowej. Rozdział kompetencji jest czysty i klarowny.

              Inaczej jest w przypadku wiaduktu na Puckiej, bo to interes Kolei. Jednak budują go z własnych środków (jak samorządy tunele), a miasto dostaje wartość dodaną w postaci lepszej komunikacji. W zamian za to ma się do tej "wartości" w cywilizowany sposób podłączyć. I takie stawianie sprawy jest fair.

              Trudniejsza sprawa jest na Karwinach, jednak mediacja Marszałka dawała szansę na powodzenie.
              Sprawy jednak tam się zupełnie rozjechały...

              "To, co się ostaje może iść na rabatki"
              Nie, nie może.
              Bo nie idzie to dla mieszkańców, a już na pewno nie dla tych wspomnianych 58%
              Cywilizacja struktury miasta, która powstała 100 lat temu jest naszym wspólnym interesem, bardzo pozytywnie odczułem powstanie Trasy Kaszubskiej, przez co Morska stała się mniej uciążliwa.

              To nie jest "moja chata z kraja" a naczynia połaczone.

              • 0 0

    • Wskocz na rowerek (1)

      • 1 16

      • Przecież na rowerku tez będę musiał czekać na podniesienie szlabanu. Dodatkowo uwędzeniu się od spalin w oczekiwaniu

        • 8 1

    • Jak zdarta płyta (4)

      weźcie się może osiedlajcie w cywilizacji i nie spamujcie pod każdym wątkiem. PKP wydało właśnie 2 miliardy, nie wyda kolejnej setki milionów, bo nie tylko Gdynią Polska żyje

      • 3 17

      • Brudno,czarno w Gdańsku Nowym Porcie

        Węgiel będą przewozić ze statków?W Gdansku nie ma węgla ze Sląska,tylko do portu gdańskiego przypływa zza granicy.Składują go w każdym wolnym miejscu i wiatr rozwiewa pył węglowy z tych prowizorycznych hałd po dzielnicach.

        • 5 3

      • Wyda, bo co to za poprawa dostępności (1)

        gdy mie ma którędy dojechać? Czas przejazdu towarowego przez 3city to od 2 godzin do 3 dni.

        • 4 1

        • Bzdura, towarowe z Gdyni lecą z portu już nawet nie przez Sopot, tylko na Rębiechowo.

          W pełni załadowany skład robi to ok. 2x wolniej niż PKM. Czyli ciągle szybciej niż samochód osobowy na tym samym odcinku.

          • 0 0

      • takie drobne?

        PKP wyda 12 miliardów złotych na przebudowę sieci kolejowej między Krakowem a Zakopanem.
        Widzisz różnicę?
        A jakie jest uzasadnienie ekonomiczne?
        Czyż w porcie kolej nie zarabia?
        Jak Pomorze pilnuje interesu?
        Otóż tak pilnuje, że port w Gdyni otarł się o likwidację...

        • 3 1

    • Bo to jest PKP (7)

      Zamiast zrobić dodatkowy wyjazd obok istniejącego to port zostaje z jednotorowym bezkolizyjnym.
      Wyjazdy przez Hutniczą i w przeciwnym kierunku nie są od tego, szczególnie, że Chylonia jest stacją gdzie kończą regionalne.

      • 4 5

      • Ogarnij się... (3)

        Wjazd do portu w Gdyni jest z kilku kierunków.

        • 3 2

        • Ale najbardziej uciążliwe są te dwa na Hutniczej, koło Makro i koło Vistalu.

          • 2 2

        • praktycznie z jednego...

          Od strony "weglowki"...
          Bo takie byly uwarunkowania 100 lat temu i nie bylo innych mozliwosci.
          Pierwsze co zrobili Niemcy po przejeciu Gdyni, to zmiana tego malo efektywnego zawijasa. Niestety, niewiele zrobili ale kierunek na zachod jest...

          • 4 1

        • Bezkolizyjny wyjazd (nie w stronę Rumi) jest tylko jeden

          inne wymagają przecinania innych torów. Można jeszcze powiedzieć, że wyjazd w kierunku niewłaściwym na 201 jest bezkolizyjny, ale w momencie zrobienia 3 torowej 201 stanie się to kłopotliwe.
          To jak z tymi wyjazdami?

          • 0 1

      • Z terenów portowych masz możliwość wyjazdu przez Gdynię Główną, Gdynię Chylonię, Rumię i na upartego przez Postojową na (2)

        Leszczynkach.

        • 3 2

        • de facto, sa to dwa podejscia...

          Stare, na wschod i poludnie, z ogromna iloscia zawijasow, lacznic i zmian czola... Szczegolnie dla najstarszej, zewnetrznej czesci portu. Takie byly uwarunkowania przed wojna.

          Drugie podejscie, od zachodu przez Rumie, to niemiecka proba likwidacji wady gdynskiego portu, ktorym jest uzaleznienie od jednej nitki torow. W razie czego, jedno dobre trafienie likwiduje komunikacje z portem.

          Praktyczne znaczenie obecnie ma tylko stare podejscie, bo Niemcom niewiele udalo sie zrobic a pozniej wszelkie modernizacje ignorowaly te mozliwosc...

          • 4 1

        • Ma być bezkolizyjny no i nie rozmawiamy tu o Rumi.

          Mamy tykko ten wjeżdżajacy w płn-zach część Gdyni Głównej. Cały ciag 202 w Gdyni jest a bedzie jeszcze bardziej obciazony i nie ma tu miejsca na przebiegi kolizyjne.

          • 2 0

    • skoro pkp ma tyle kasy na inwestycje portowe to czemu nie przedluza obwodnicy poprzez zbudowanie tunelu pod torami (1)

      lub chociaz zrobia tunel przy Puckiej ale to jest zagranie polityczne bo Gdynia nie jest swoja i trzeba jej mieszkancom utrudniac zycie to moze zaglosuja na Horale, ktory tunel juz dawno obiecal a udaje ze buduje lotnisko

      • 1 7

      • bo to nie jest kompetencja i interes PKP

        Czy PKP zarzadza drogami krajowymi?

        Proste?

        • 7 0

    • Bzdury

      • 0 0

  • Polska wciąż się rozwija (2)

    Niemcy wściekli, dlatego przysłali tu swojego człowieka

    • 22 19

    • (1)

      Kaczyński jest od ruskich, wprowadza rosyjski mir.

      • 4 5

      • Ale wzorem Lenina, którego wielbił, przysłany przez Niemców.

        • 2 1

  • tak, tak, jeszcze więcej przeładunków, jeszcze więcej hałasu. Pytam po co to komu? (3)

    Nie lepiej robić przeładunki w Niemczech a tutaj na nabrzeżach postawić apartamenty??

    • 9 17

    • To daje się wyleczyć.

      • 3 4

    • Po co skoro jest w Hamburgu. (1)

      • 4 1

      • Lotnisko jest w Berlinie

        • 3 2

  • To wspaniałe. Jako kierowcę jeżdżącego codziennie przez tory na Puckiej bardzo mnie cieszy

    że pociągi będą miały lepszy dojazd do portu!

    • 18 0

  • Pytanie laika. Tyle tych torow, bo te pociagi tam czekaja czy sa ladowane? (3)

    Bo nie widac zadnych suwnic, to jak kontenery przekladaja na pociagi?

    • 8 4

    • takie tory to do czekania czy rozdziału

      ale być może gdzieś tam są odpowiednie przestrzenie do przeładunku

      Niemniej jak duży statek przypływa to potrzebuje wielu składów do rozładowania całości, dochodzą do tego inne statki oraz odpowiedni podział ładunku na różne składy jadące w różnych kierunkach

      • 4 0

    • Załadunek i rozładunek odbywa się w innym miejscu.

      Wagony trzeba przygotować, bo na statku jest sporo m3 towaru. Jednym pociągiem nie oblecisz.

      • 2 0

    • Gdynia przed wojną miała bardzo niekorzystne warunki dla przyłączenia linii kolejowej

      "węglówka" przychodzi do portu prawie pod kątem 180 st do osi portu. To duży wyczyn przeprowadzenie linii przez wzgórza morenowe.
      Na zachód zaraz były Niemcy oraz coraz wyższe wzgórza. W okolicy Karwin to ok. 100 m, Chyloni 150 a za Wejherowem nawet ponad 200m

      Dlatego dużo miejsca jest potrzebne na formowanie składów i zmianę kierunków.
      Ale to było 100 lat temu...

      • 2 0

  • Wielka inwestycja a brak wiaduktu nad Hutniczą. (25)

    Bardzo dobrze niech port się rozwija. Tylko dlaczego przy tak ogromnej inwestycji nie powstał wiadukt kolejowy na ul. Hutniczej (obok firmy Vistal) Tamtym torem jeżdżą składy po 50 wagonów i ul. Hutnicza praktycznie stoi. Czy to wina PLK czy miasta?

    • 118 9

    • Możliwe, że brak porozumienia z obu stron. Jak to w Gdyni bywa, miasto z PKP jest na wojennej ścieżce od lat, a dodatkowa inwestycja by tylko spowodowała im kolejne batalie...

      • 19 3

    • Bo PKP do niczego nie jest potrzebny (4)

      Miasto czy województwo nie może inwestować na nie swoim terenie, a w Warszawie nie ma chętnego, by PKP sprzedać lokalnego kopa w 4 litery, bo tak to działa w praktyce. Cała tajemnica.

      • 10 8

      • Miasto Gdynia było stroną postępowania i nie zawalczyło z PLK. Właśnie patrzę na stojącą Hutniczą.

        • 15 4

      • a gminy mogą? (2)

        Bo jakoś Rumia i Reda tunele zbudowały...
        Gdańsk Zaroślak zbudował...
        Ba! Postawił Forum na torach!

        I co to znaczy "swój teren"?
        Bo to pachnie szczurzą obstrukcją prawniczą...

        Prawda jest prosta, do takich działań potrzeba "wkładu własnego" a na to Gdynia nie ma.
        Bo umoczyła w działaniach, z których nie ma dochodów. Celowo nie używam słowa "inwestycje"...
        Woli wydać 100Mpln na rabatki pod oknami magistratu...

        • 13 1

        • Ma, i wnosi ten wkład własny w dokładnie 15 bezkolizyjny styk z infrastrukturą kolejową (1)

          Policz, ile takich ma Rumia, Reda czy nawet o 200k ludniejszy Gdańsk. Przy okazji, budowa dróg na dalekie przedmieścia nie spełnia ekonomicznej definicji inwestycji tak samo, jak te rabatki. Bo miastu przynosi koszty, a nie zyski...

          • 0 7

          • nie wnosi w styk a jedynie w uporządkowanie układu drogowego

            I to w kwocie, gdzie takich "porządków" można by zrobić ze cztery.
            Zamiast tych "rabatek".

            Czyli nie tam, gdzie trzeba, nie to, co trzeba i nie wtedy, kiedy trzeba.

            Albo jak na Karwinach...
            Byle co, byle jak, byle na czas...
            A nie, na czas też nie...

            Te "dalekie przedmieścia" (nie) komunikują znaczną część miasta i północnej części regionu, w oczywisty sposób wpływając na jego zasobność. Również wpływy miasta. Komunikacja na odległych przedmieściach musi być sprawna, aby właśnie w "centrum" można było uprawiać kurortowe szopki, w które bawi się zarząd Gdyni. Bo klient musi dojechać...

            Jeśli nie widzisz różnicy, to jest gorzej, niż myślałem...

            • 4 0

    • (12)

      Tor przebiegający przez Hutniczą oficjalnie jest łącznicą, a nie pełnoprawnym torem szlakowym, dlatego nie znalazły sie fundusze na zmianę przebiegu, w dodatku przebiega w bezpośrednim sąsiedztwie działek należących do podmiotów prywatnych, więc nie ma tam miejsca na konstrukcję wiaduktu

      • 5 3

      • Tam zdaje się w planach był tunel, nawet miejsce jest.

        • 12 0

      • Ale można kopać pod torem w śladzie dawnego układu drogowego.

        A do Piaskowej zrobić dojazd od strony Vistalu, po obecnym przebiegu, bez przejazdu.

        • 5 0

      • Tor przebiegający przez Hutniczą - kolega mówi chyba o przejeździe na Hutniczej na wysokości stacji Chylonia. Tam jest miejsce pod wiadukt, nawet starodroże, które sugeruje, że był w planach (i o ile pamiętam w planach nadal jest).

        • 5 1

      • (2)

        jak to nie ma a ta uliczka która ślepo prowadzi od podjazdu pod nasyp to co jest?Za PRL mieli plan tamtędy puścić Hutniczą pod tym torem

        • 4 0

        • Skoro jest asfalt, to raczej przecięli Hutniczą budując łącznicę (1)

          • 3 0

          • ale celowo zrobiono przesunięcie osi jezdni, aby zostawić miejsce na budowę wiaduktu bez korkowania drogi

            Widziałem realizację takiego wiaduktu w 4 doby.
            Tyle trwała przerwa w ruchu pociągów.
            Wiadukt o masie 1400t "przyjechał" i został ustawiony na przygotowanym podłożu.

            • 4 0

      • Tor, czyli lk723 jest linią strategiczną TEN-T, a nie łącznicą. (2)

        • 3 2

        • bo tak została nazwana

          Faktycznie jest to łącznica.
          Czyli rozwiązanie po taniości i po łatwości.
          Na dodatek, mocno kłopotliwe...
          Nie mogę się doczekać bardziej szczegółowych planów "drogi czerwonej" jak to wszystko pomieszcza...

          • 3 1

        • TEN-T...

          Inicjatywa i program europejski, do której Gdynia "zapomniała" zgłosić/podtrzymać akces...

          • 2 0

      • (1)

        Dziwnym trafem od lat komuny teren jest na ten cel zarezerwowany co widać gołym okiem

        • 5 1

        • ale równie dziwnym trafem

          kluczowy kawałek (od torów do pierwszej w prawo) jest w rękach prywatnych...

          • 5 0

      • raczej nie ma kasy...

        Na wywłaszczenie...
        Ciekawe, jakim cudem ten krytyczny trójkąt znalazł się w rękach prywatnych?
        I czyje to ręce?

        Tak samo jest z rezerwą pod przedłużenie obwodnicy...

        • 7 0

    • Spytaj prezesa, czemu wstrzymał budowę OPAT, a wykopał rów na plaży na mierzei. (1)

      • 3 6

      • OPAT nie tyle wstrzymał co usunął z listy Plany Budowy Dróg Krajowych jego poprzednik

        I to w przededniu rejterady do Brukseli:

        2014, 1.04

        "Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany.
        ...
        Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych. Znaczenie tego przedsięwzięcia ma charakter lokalny i jako takie winno być planowane i realizowane. OPAT został wpisany do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) i jest na liście planowanych projektów morskich."

        Czytaj "okrągły segregator".

        • 6 0

    • (3)

      ten artykuł jest o nowych torach w porcie....już musisz coś dodać? spójrz w swoje emocje i się zastanów.

      • 2 1

      • biedaku a korkujące Hutniczą pociągi towarowe dokąd jadą lub skąd?

        • 0 1

      • Nie nowych, a zmodernizowanych. (1)

        Niemyl pojęć.

        • 3 1

        • odtworzonych...

          według kształtu i założeń sprzed 100 lat.

          Rzeczywiście, niespecjalnie tu coś nowego.
          A wielka szkoda...

          • 4 1

  • I Poco? (17)

    Cześć terenu które teraz zabudowane są torami należało przeznac na infrastrukturę miejska . Piękny teren w centrum miasta. Ten teren obecnie będzie służył za składowisko wagonów? To co było w zupełności starczało , cześć nabrzeży w porcie stoi puste nie to co kiedyś. Już cześć miast na swiecie przeznacza tereny portowe przeznacza na inne cele. Podejrzewam ze zbudowano to torowisko by wywozić towary z innych państw.

    • 17 182

    • Odezwał się ekspert. Nie wiem, nie rozumiem, ale mi się nie podoba.

      • 40 5

    • Świat wg platformy obywatelskiej

      • 29 12

    • Ekspert KO się odezwał. No masz rację. (1)

      Po co nam rozbudowa portów w Polsce jak już są w Hamburgu i w innymch niemieckich miastach?

      • 24 10

      • No.

        • 0 5

    • Okolo 1999 roku slyszalem o zmianach (1)

      W tej części miasta. Poczekamy i kolejne 24 lata

      • 8 2

      • Nie nie nie

        Zmiany w porcie, gdzie bezmyślni budują domy, hotele, a potem są skargi na hałas....

        • 0 0

    • No właśnie (4)

      Te tereny zawsze były kolejowe stacji Gdynia Port. Niedaleko za halą targową wzdłuż ulicy Węglowej/Chrzanowskiego są zapomniane przez kolej nowe "tereny zielone" czyli dawna bocznica i tory prowadzące do nabrzeża szwedzkiego i śląskiego, które już od lat zarosły krzakami.

      • 6 0

      • Bo i nikt z tego nie korzysta. Nauta się przeniosła. (2)

        • 0 7

        • ale jest port (1)

          I nowe terminale zbozowe.

          • 11 0

          • I Hotton.

            • 2 0

      • dawno tam nie byles?

        "zapomniane" zostaly dzieki haslu "port mamy w Hamburgu".

        Obecnie sa tam nowe torowiska, a teren po Naucie przejal port. To miejsce jest strategiczne dla Portu Zewnetrznego.

        • 10 0

    • Tereny nie są miasta, tylko pkp/portu. (2)

      • 5 2

      • niestety są też miasta

        Pas wzdłuż Jana z Kolna został przejęty przez miasto dzięki przewałowi, jaki zrobiono na "ustawach portowych" i braku umiejętności egzekwowania prawa oraz kunktatorstwu polityków (PSL).

        • 5 0

      • Podobnie jak Nowgrodzka w Wa-wie , oNy sieM uwłaszczył i Zasiedział

        ich kamienice , Nasze ulice

        • 0 4

    • niewiele brakowalo...

      Juz nawet byla spolka celowa PKP z Semeko, ktora ten teren miala zabudowac...

      Na szczescie PO przerznelo wybory...
      W tych niecnych knowaniach miasto maczalo paluchy.

      • 6 1

    • "by wywozić towary z innych państw"

      I na tym zarabiać...
      Przecież na tym polega ten interes...

      • 2 0

    • Donald to znowu ty?

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kalicki

Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni oraz Strathclyde University (MBA). Od początku pracy zawodowej ściśle związany z gospodarką morską i regionem pomorskim. Założyciel i prezes zarządu Inter Marine Sp. z o. o. - jednej z pierwszych w Polsce prywatnych agencji żeglugowych (rok zał. 1990), która po 22 latach działalności jest wiodącą w Polsce firmą branży usług sektora morskiego, usług stoczniowych oraz pośrednictwa pracy za granicą będąc jednocześnie ”firmą matką”...

Najczęściej czytane