• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trawler Rockall zwodowany w Naucie

erka
2 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 

Wodowanie jednostki B-436 - m/v Rockall.

W Zakładzie Nowych Budów Stoczni Nauta w Gdańsku odbyło się wodowanie częściowo wyposażonego trawlera rybackiego dla duńskiej stoczni Karstensens Skibsvaerft A/S.



Statek m/v "Rockall" to jednostka o długości 69,9 m i szerokości 14,2 m. Statek jest wielkością zbliżony do dwóch innych sejnerów, które Nauta wybudowała dla tego samego klienta - "Kvannoy" i "Beinur" (69,96 x 15,2 m). Finalnym odbiorcą statku będzie duński armator - Astrid Fiskeri AS.

- Do tej pory zbudowaliśmy dla Kasrtensens Skibsvaerft AS dziesięć statków, a siedem kolejnych mamy w budowie - mówi Reza Sohrabian, szef marketingu ds. nowych budów Stoczni Nauta. - Długotrwała współpraca i kolejne zlecenia są dowodem zaufania naszego klienta i zadowolenia z wysokiej jakości naszej pracy.
Stocznia Nauta należy do grupy MARS Shipyards & Offshore. W 2013 roku Nauta powróciła na rynek nowych budów, otwierając Zakład Nowych Budów na terenie gdańskich pochylni, gdzie zatrudnienie znalazło ponad 500 osób. Budowa statków rybackich stała się specjalnością nowego zakładu. Od momentu uruchomienia Zakładu w Gdańsku Nauta zakontraktowała łącznie 22 statki do połowu ryb.

  • Statek m/v "Rockall" to jednostka o długości 69,9 m i szerokości 14,2 m.
  • Statek m/v "Rockall" to jednostka o długości 69,9 m i szerokości 14,2 m.
  • Statek m/v "Rockall" to jednostka o długości 69,9 m i szerokości 14,2 m.
  • Statek m/v "Rockall" to jednostka o długości 69,9 m i szerokości 14,2 m.
  • Statek m/v "Rockall" to jednostka o długości 69,9 m i szerokości 14,2 m.
erka

Miejsca

Opinie (42) 1 zablokowana

  • No i znowu przegapiłem! (3)

    Niech to cholera. Z okna biura widzę pochylnie Nauty, ale jakoś nigdy na wodowanie nie mogę trafić. Ech.

    • 4 3

    • ty masz pracowac i sluchac na dwuch lapkach a nie patrzec przez okno

      • 0 0

    • nie zobaczysz..

      trzeba mieć przepustkę, dla ludzi z miasta nie ma wejścia.. zmiana,, dobra..

      • 2 3

    • Bartek! Znów będziesz chciał podwyżkę i tym razem

      nie pomoże wejście pod biurko.

      • 1 3

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wodowanie jednostki S-364 – m/v ROCKALL

    taki kalosz (4)

    pierwszy lepszy kowal potrafilby to wyklepac i to szybciej oraz taniej

    • 1 16

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wodowanie jednostki S-364 – m/v ROCKALL

      "kalosz'

      To do roboty -wyklep ,ale samego siebie na ksztalt kalosza ,bo wlasnie ciebie zaliczam do kategorii d*pkow mocnych jedynie w gebie !

      • 0 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wodowanie jednostki S-364 – m/v ROCKALL

      Baran co nie wie, że im mniejszy statek tym trudniej go zbudować.

      • 2 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wodowanie jednostki S-364 – m/v ROCKALL

      (1)

      Wyrzucili i teraz plujesz jadem

      • 11 2

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Wodowanie jednostki S-364 – m/v ROCKALL

        dla jasności

        To "miszcz" zarządzania stocznią, niejaki jawor,on wie jedną już wykończył.

        • 0 0

  • I znowu super dochodowe spawanie blach (9)

    Ach jak pieknie tylko 3.5 miliona straty na tym kadlubie...na poprzednich bywalo gorzej.
    I wyposazony jest. W rury.
    Ludzie Nauta Gdansk to ladowisko dla spadochroniarzy.
    Jakis dziwaczny sztuczny stworek. Calkowicie zbedny w dzisiejszych realiach.
    A co z zatopionym statkiem i dokiem w Gdyni ?

    • 12 19

    • Krytyka jest najlatwiejsza....

      Moze sam sprobuj wlezc na te machine i spawaj -juz widze efekty.....A w jezorze to jestes mocny -szkoda ,ze nie w czynach .Mam kolege ,ktory jest spawaczem - nie opowiada glupstw ,mowi ,jak jest ;ta praca dla lalusiow sie nie nadaje - sadze ,ze w twoim przypadku mialbys pelne gacie ze strachu ,d*pKU !

      • 0 0

    • Znawca tematu :-D

      • 1 0

    • Zazdrość że się coś pozytywnego dzieje.
      U tzw liderów jakoś przycichło.
      Wywalili oddanych ludzi i postawili na drugi albo trzeci garnitur to powoli zdycha. Nauta powoli ale to wykorzysta - brawo, kto by pomyślał hmmm

      • 6 1

    • Ni ma sprzętu do wydobycia z wody (5)

      a statek już tylko na żyletki się nadaje

      • 4 7

      • (2)

        Nic nie widziałeś nic nie wiesz

        • 8 0

        • (1)

          Jak jestes taki dobrze poinfirmowany i widziales i wiesz to napisz i wyprowadz wszystkich z bledu.

          • 0 1

          • Od tego są komisje i niedługo przyjdzie czas na oficjalne ogłoszenie

            • 3 1

      • trafiony zatopiony (1)

        dlaczego dziennikarze nie sledza tematu zatopionego doku

        • 7 7

        • O to jest pytanie. Ciekawe ze wszyscy w Naucie wiedza co i jak i dlaczego i kto a w eterze cisza.

          • 4 6

  • sukces (1)

    Ten przynajmniej pływa, co nie jest jest bez znaczenia w przypadku Nauty. Dobrze, że pochylnia miała większo nosność niż dok plywający. Tak się kończy wodowanie zbyt cięzkich jednostek, ale to powód do dumy handlowcó

    • 0 1

    • do okokokki

      co za dyrdymały opowiadasz. co ma wspólnego dok pływajacy z pochylnią wzdłużną? kadłub statku rybackiego mv Rockall zwodowany w Gdańsku ma się tak do statku mv Hordafor V i doku 1200 t jak koń do koniaku. Prawdą jest , że braki podstawowej wiedzy technicznej
      z zakresu okretownictwa , nadzoru stoczni Nauta głównie wydz. dokowego + produkcji doprowadziły do katastrofy jaka wydarzyła się w stoczni w Gdyni. Kto ponosi winę ustalić ma prokuratura, niestety straty finansowe stoczni są bardzo duże nie mówiąc o stratach marketingowych.

      • 0 0

  • wodowanie (6)

    czemu ciągle pisze się nieprawdę - zwodowano kadłub trawlera . Co innego gdyby stocznia Nauta zajmowała się również wyposażaniem statków i oddawaniem gotowych do eksploatacji jednostek. A tak nie jest i długo nie będzie.
    W Naucie nie ma ludzi znajacych się na pracach wyposażeniowych - dowód : do dzisiaj nie zdano statków naukowych dla Uniwersytetów w Goteborgu i Gdańsku
    jednostki te powinny już dawno być w eksploatacji., kolejny statek trawler dla Szkotów tu będą jeszcze większe kłopoty no ale może się mylę. Ciekawe jest też jakie są prawdziwe koszty budowy kadłubów wodowanych jednostek. Oby nie było tak jak z CENALEM .

    • 5 5

    • (1)

      Prawda jest taka, że biura wszystko zawalają, począwszy od projektu a skończywszy na dostawach i zakupie materiału, którego są ciągle braki. Tu się kłania ich wiedza na temat budowania statków na gotowo.

      • 2 0

      • prawda..

        jest tez i taka , ze dobrze, że w stoczni buduje sie kadłuby statków szkoda że to tylko puste kadłuby a nie wyposażone i gotowe do eksploatacji statki. nie jest dobrze ze przy pracach wykonywanych w zakladzie nowych budow nie liczy sie kosztow -prawdfopodobnie dlatego ze ludzie majacy sie tym zajmowac nie umieja liczyc bo nie wiedza co to sa koszty i caly czas uwazaja ze pieniadze biora sie z powietrza a nie z rzeczywistej realnej pracy i to niestety niedlugo zemsci sie i nagle ludzie ci obudza sie
        zdziwieni ze nie ma kasy. a co do budowy statkow na gotowo to problem jest szerszy niestety brakuje kadry inżynieryjnej oraz firm wykonawczych. szkody wyrzadzone w poczatku lat 90 odbijaja sie dzis czkawka.

        • 0 0

    • Spokojnie (3)

      Nauta powoli ale się rozwija korzystając z pomocy Państwa i błędów kadrowych zarozumialec prywatnej konkurencji. Przybywa tam kadry, która co by nie było coś wie i kończy tego Goteborga, UG już dawno powinno odebrać statek tylko nie ma kasy na jego utrzymanie bo się przeinwestowali w kampus itp. Na koniec roku powinien być gotowy poważny trawler w pełni wyposażony

      • 5 4

      • To chyba dyrektor techniczny napisał

        Buhahaha

        • 3 0

      • stoczniowcowi

        też chciałbym bym Nauta rozwijała się. Nie wiem czy korzysta z pomocy Państwa .
        Jest duże prawdopodobieństwo ze taka pomoc będzie potrzebna - wyjściem dla Nauty jest połaczenie ze stocznia marynarki wojennej wtedy długi będzie mozna zminimalizowac.Co do kadry to niestety poza coraz wieksza liczba roznych ludzi nie ma kadry ktora zna sie na budowie statkow.Przykladem moze byc katastrofa techniczna w kwietniu tego roku gdzie doszło do przewrocenia doku razem ze statkiem.Tu wine ponosi ta kadra o jakiej mowisz braki podstawowej wiedzy wśród kierownictwa wydziału dokowego, nadzoru produkcji itd. do niej doprowadzily.Statek dla UG miał byc skończony wg ostatnich ustalen 20.10.2016r. . a jest niezakonczona budowa. Straty jakie ponosi z tego tytulu stocznia sa olbrzymie i juz przekroczyly wartosć umowy na budowe jednostki. Szcowac nalezy straty na ok. 35 mln zł. , wartośc kontraktu 33,2 mln zł. Nie wiem czy prokuratura rejonowa warszawa srodmiescie prowadzi sledztwo w tej sprawie jak zapowaidal szef PGZ

        • 3 1

      • Jak na razie to przybyło kadry, która tylko kasę bierze i pasożytuje na reszcie. A w Geteborga bardziej zaangażowani są monterzy niż góra, która większość spraw olewa i czeka aż problem sam się rozwiąże

        • 3 0

  • Jaworski Andrzej już poza PZU (1)

    Czyżby czas zmian w Nauce i będzie nowy PREZES.......

    • 3 2

    • nowy prezes Nauty ?

      to ciekawe, czyżby juz czas zmian w Naucie. a może to przed połaczeniem Nauty ze stocznia marynarki wojennej i wtedy nowy zarząd polaczonej stoczni Nauta NavalYard
      kto to wie.

      • 2 0

  • Jeden wielki burdel

    • 2 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wodowanie jednostki S-364 – m/v ROCKALL

    (1)

    Bylem na naucie(ex gdanska) pracowalem i nigdy wiecej mnie tam nie zobacza bhp 0! Wychodzisz z domu i nie wiesz czy do niego wrócisz... Wszystko oparte na wlasnej działalności... wieczny bajzel u kazdego majstra....

    • 5 3

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wodowanie jednostki S-364 – m/v ROCKALL

      Pewnie mówi to fachowiec z papierami na wszystko a na robocie nie potrafiący zrobić poprawnie najprostszej rzeczy. Takich na Naucie się już sporo przewinęło, tyle że najlepiej wtedy błotem obrzucić stocznie

      • 4 1

  • A jak z płatnościami? (1)

    Zapłaciliście już podwykonawcom? Świetna firma, rekin businessu :)

    • 8 8

    • Będzie kasa, spokojnie.
      Czekają na wpłaty od armatorów.

      • 2 4

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wodowanie jednostki S-364 – m/v ROCKALL

    (1)

    Co wy pitolicie w Gdańsku jak i całej wolsce nie ma stoczni wszystkie zniszczył Tusek. Ja to wiem i mówię wszędzie.
    TW Balbina.

    • 8 8

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wodowanie jednostki S-364 – m/v ROCKALL

      Do lekarza balbina

      Kto polozyl stocznie w szczecinie I gdyni polozyl jezeli sie nie myle Jaworski z ...... pis

      • 6 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Hanna Kąkol

Od 1999 r. dyrektor zarządzający firmy Perfect Consulting, która powstała z jej inicjatywy....

Najczęściej czytane