• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Triple-E, największy kontenerowiec świata, zawinie do Gdańska

erka
7 marca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Nowe kontenerowce Maersk Line będą zabierały na pokład o 2,5 tys. kontenerów więcej niż kontenerowiec - Emma Maersk. Nowe kontenerowce Maersk Line będą zabierały na pokład o 2,5 tys. kontenerów więcej niż kontenerowiec - Emma Maersk.

Triple-E, największy na świecie kontenerowiec o pojemności 18 tys. TEU (kontenerów o długości 20 stóp), podczas swojego pierwszego rejsu zawinie do Gdańska. "Potrójne E" ma 400 metrów długości, 59 metrów szerokości i 73 metry wysokości. Ładowność tych kontenerowców jest o 16 proc. większa (o 2,5 tys. kontenerów) niż jednego z największych kontenerowców, Emmy Maersk.


Kontenerowce Maersk Line. Kontenerowce Maersk Line.

Kontenerowce klasy Triple-E są największymi i najnowocześniejszymi jednostkami, które zostaną w tym roku włączone do siatki połączeń Maersk Line. 10 pierwszych statków klasy "Potrójne E" buduje koreański Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering Co. Ltd. według standardów klasyfikacji ABS. Ich dostawa jest przewidziana na lata 2013-2015.

Szef regionu Europy Północnej w Maersk Line, Karsten Kildahl, oficjalnie potwierdził informację o zawinięciu statku klasy Triple-E do portu w Gdańsku. Według harmonogramu Maersk Line wydarzenie to ma mieć miejsce w drugiej połowie sierpnia.

- Zmierzamy do stopniowego wycofywania starych statków, robiąc miejsce dla nowocześniejszych jednostek. W ten sposób podnosząc standardy ekologiczne i wydajność kosztową zapewnimy zdrowy stosunek podaży do aktualnego rynkowego popytu - stwierdził Kildahl.

Kontenerowce będą wyposażone w dwa 32 MW, dwusuwowe silniki Diesla, napędzające dwie śruby. Prędkość projektowa statków wynosi 19 węzłów.

Kontenerowce klasy Triple-E są największymi i najnowocześniejszymi jednostkami na świecie. Pierwsza jednostka tego typu w drugiej połowie sierpnia zawita do Gdańska.

erka

Miejsca

Opinie (48)

  • statki (1)

    a gdzie nasza flota handlowa i rybacka panowie z p. o. rodacy otworzcie oczy wszystko sprzedane polska z dostepem do morza i wszystko jest cacy rodacy......

    • 2 0

    • jak to gdzie nasza flota?

      flota handlowa przegrala na wolnym rynku bo bardziej sie oplaca rejestrowac statek na kajmanach
      flote rybacka diabli wzieli bo byla przestarzala i wytrzebila prawie wszyskie gatunki ryb wbaltyku a na wyprawy na ocean nie sa zdolne

      wiec nic sprzedane nie bylo bo nikt tego syfu nie chcial kupic

      • 0 0

  • szanowna redakcjo - największy obecnie jest ... (8)

    ...CMA-CGM MARCO POLO 16020 TEU, dziękuję

    • 10 14

    • szanowny madralo

      najwikeszy jest MS Mærsk Mc-Kinney Møller
      twoj marcopolo jest juz na 3 miejscu i za kilka lat wypadnie z pierwszej dwudziestki

      • 0 0

    • ale wyraźnie jest napisane,że Triple-E pojemność 18tys.TEU - to o co tu chodzi (4)

      • 7 0

      • ale Triple-E jeszcze nie pływa a Marco Polo tak (3)

        czyli aktualnie jest największy

        • 4 8

        • no jak nie plywa?

          MS Mærsk Mc-Kinney Møller zostal zwodowny 3 lata temu i od tego czasu plywa

          triple-e to nie nazwa statku ale typ statku obecnie w planach jest zbudowanie kilkunastu statkow klasy triple-e

          czytaj ze zrozumieniem madralo

          • 0 0

        • Ale Marco Polo nie zawija do Gdanska ani do Gdyni (1)

          • 12 1

          • a Triple E juz zawija?

            :)

            • 0 0

    • (1)

      ustalmy fakty. najwieksze sa aktualnie statki maerska typu PS - np emma, w sensie rozmiarow tj dlugosc/szerokosc/wysokosc. marco polo jest jednak bardziej pojemny z racji innej konstrukcji - podobnej do tej w oparciu o ktora budowane sa triple -e

      • 3 1

      • Przecież w kontenerowcach miarą wielkości nie są wymiary a liczba TEU!

        • 0 0

  • przewozi 2 i pół tysiąca kontenerów więcej... czyli ile???? (8)

    Czy ja powinienem wiedzieć ile przewożą inne kontenerowce.. Taki artykuł to naprawdę porażka

    • 7 13

    • Ignorancja (7)

      18 tys TEU., czyli 18 tys. kontenerów.Jest jak byk w zdjęciu obok!

      • 6 5

      • "kontenerowcu".. na fotce obok, ani w artykule (6)

        nie ma info, że 1 TEU = 1szt. Wiedzą o tym "kontenerowcy" - ja nie muszę.

        • 6 4

        • A skąd jesteś? Z oazy na Sacharze?

          pewne rzeczy w portowym miescie się wie, a jak nie to sprawdza się samemu i nie przyznaje do nieznajomości takich podstaw bo wstyd.

          • 0 1

        • he (1)

          Kontener 20 stopowy to też kontener, nie 1/2 kontenera tylko cały ...

          A ciekawe jak liczą kontenery 30 stopowe :) Ktoś wie?

          • 2 2

          • Nie ma kontenerów 30ft, są tylko 10, 20 i 40.

            • 0 0

        • Powiem wam..

          Powiem wam, ze w pelni popieram dazenia polskiego systemu oswiaty,azeby czlowiek potrafil czytac ze zrozumieniem, jak rowniez potrafil wyciagnac z tekstu wszelkie zawarte w nim informacje! tak, to naprawde bardzo wazne!

          • 0 0

        • idąc tą logiką

          warto żeby pojawiło się również wyjaśnienie co to jest kontener, port i dlaczego pływa statek. Czy to aż tyle wysiłku kosztuje zainteresować się i sprawdzić? Teraz już nawet nie trzeba szukać w książce - ctrl+c, klik ctrl+c i czytamy.

          • 5 2

        • a to niby co?

          pojemności 18 tys. TEU (kontenerów o długości 20 stóp),

          • 5 1

  • szkoda ze juz zaczynaja Gdynie omijac ,ech ten Gdansk we wszystkim lepszy (1)

    • 54 14

    • nie ma się czym przejmować "fitery"
      będą spływać do nas ;)

      • 0 0

  • Taki kontenerowiec

    Robi wrażenie, gdzie on się zmieści na Bałtyku :)

    • 3 0

  • nie ma to jak propaganda wg. Maerska (3)

    • 10 41

    • propoaganda - chyba jednak nie skoro najwiekszy statek na swiecie bedzie wchodzil do Gdanska a niedawno jeszcze niekt nie wierzyl, ze statki klasy PSI beda wplywaly do nas..... a ty czy moze sie poszczycic kolego?

      • 3 0

    • a konkretnie o co ci chodzi z tą propagandą ?

      • 5 0

    • masz rację, jedyna słuszna propaganda to ta z UM w Gdyni

      od Joanny oraz świty

      • 22 1

  • ciekawe ile czasu będą go rozładowywać.

    pewnie tydzień.

    • 1 1

  • super...beda słitfocie dla kumpli na naszej klaCie

    • 0 0

  • Jak widać i n n y m się opłaca-nam nie?! Opłaca się BUDOWAĆ,PRZEWOZIĆ... (1)

    U nas styłopianowcy poTŁAFIĄ i to pełfekcyjnie w s z y s t k o tylko łozwalić! A to jest sztuka taki kilkunastotysięczny zakład, jak stocznia, zniwelować!!! Zwodowano OSTATNI statek...Zamówienia były poNOĆ na 5 lat! Winnych niet!!! Zgroza!

    • 4 0

    • winny jest oczywiście

      jarosław kaczyński, tak gadają

      • 0 0

  • Zainteresowanych

    Wydzielaniem spalin przez to cudo odsyłam na forum do WP. Niestety piszą tam samą prawdę i tylko prawdę o dziesiątka ton całej tablicy Mendelejewa

    • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Słupski

Od 1995 roku prezes zarządu ARGO w Gdańsku. Jest doktorem nauk ekonomicznych, stopień uzyskany na Uniwersytecie Gdańskim; wcześniej studiował matematykę i ekonomię na Uniwersytecie Gdańskim. Był nauczycielem akademickim na Uniwersytecie Gdańskim, wykładowcą wielu przedmiotów z zakresu ekonomiki usług, handlu, reklamy. ARGO jest firmą handlową działającą w Polsce i Europie Środkowo - Wschodniej od 1990 roku. Działalność handlową firma rozpoczęła w 1991 roku, początkowo jako Biuro Handlu...

Najczęściej czytane