- 1 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (49 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (104 opinie)
- 3 Gra Manor Lords światowym hitem (45 opinii)
- 4 Inflacja w kwietniu ma wynieść 2,4 proc. (44 opinie)
- 5 Trzeci raz szukają prezesa Energi (88 opinii)
- 6 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (45 opinii)
Trwa naprawa dziury w promie Wawel. Rejsy odwołane co najmniej do piątku
Co najmniej do najbliższego piątku przedłuży się przymusowy postój w Gdańsku promu "Wawel", który w ostatnią sobotę uderzył w nabrzeże w gdańskim porcie. Uderzenie było na tyle silne, że w burcie zrobiła się dziura. Trwa naprawa statku. Jest już też gotowy raport kapitana o przebiegu zdarzenia, ale jego szczegółów armator nie zdradza.
Żadnemu ze 151 pasażerów nic się nie stało (wszyscy bezpiecznie opuścili pokład), przewożone na statku ładunki (kilkadziesiąt tirów i samochodów osobowych) nie zostały uszkodzone. Doszło jednak do uszkodzenia poszycia kadłuba na wylot. Dziura w kadłubie promu "Wawel" zrobiła się 2-3 metry nad linią wody - nie było więc ryzyka, że statek nabierze wody. Nabrzeże - w miejscu uderzenia - zostało uszkodzone.
Naprawa promu "Wawel" co najmniej do piątku. Rejsy odwołane
Prom Wawel ma rejsy na trasie Gdańsk-Nynäshamn (Szwecja). Z powodu kolizji z nabrzeżem od soboty jest unieruchomiony.
W poniedziałek, 23 stycznia, przedstawiciele Polferries Polska Żegluga Bałtycka poinformowali, że gotowy jest już raport kapitana z przebiegu sobotniego zdarzenia oraz że postój promu, który początkowo miał trwać do wtorku, jednak się przedłuży.
- Na chwilę obecną zapadła decyzja dotycząca anulowania rejsów promu Wawel do piątku włącznie. W związku z czym najbliższe planowane odejście jest w sobotę o godz. 18. Poszycie promu zostało naruszone i wymaga to postoju oraz dokładnej naprawy. Prace naprawcze trwają. Naprawę następnie zatwierdzić musi klasyfikator, bo bez tego nie można uprawiać żeglugi - informuje nas Michał Arciszewski, rzecznik Polferries PŻB. - Będziemy informować, jeżeli te prace się przedłużą.
Nie podają szczegółów raportu kapitana
Spółka nie podaje na jaką kwotę wyceniła poniesione straty. Nie odnosi się też do tego, dlaczego prom nie korzystał w sobotę z asysty holowników, co przy panującej wtedy pogodzie byłoby wskazane. Nie podaje też informacji związanych z tym, co znalazło się w raporcie przygotowanym przez kapitana.
- Raport jest na razie analizowany wewnętrznie - mówi Arciszewski.
Dokumentację ws. zderzenia promu z nabrzeżem sporządza też Urząd Morski w Gdyni.
- Standardowo, zgodnie z procedurami, powiadomiono o tym zdarzeniu Państwową Komisję Badania Wypadków Morskich - informuje Magdalena Kierzkowska, rzeczniczka Urzędu Morskiego w Gdyni.
Historia promu "Wawel"
- Prom Wawel został zbudowany w 1980 roku w szwedzkiej stoczni.
- Prom Wawel został przebudowany w roku 1989 w stoczni w Bremerhaven.
- W roku 2004 zostały przeprowadzone prace dostosowawcze do potrzeb Polferries.
Prom ma blisko 164 m długości, jednorazowo może przewieźć nawet 1000 pasażerów.
Miejsca
Opinie (150) ponad 10 zablokowanych
-
2023-01-24 09:31
Uff, dobrze że to Polski prom nie niemiecki
TVP Novosti by miała materiał na miesiąc!
Przeplatając z winą Tuska- 1 3
-
2023-01-24 10:24
jack sparrow radzi plywac tratwami
jaki titanic taka gora lodowa...
- 5 1
-
2023-01-24 10:51
przy takim wietrze powinna byc asysta holownika
- 2 0
-
2023-01-24 13:40
(1)
Czy przy okazji będzie też założony walidator na nabrzeżu? Pasażerowie mogliby się poodbijać podczas wypływania z portu.
- 11 1
-
2023-01-24 13:46
Sam se załóż
- 0 3
-
2023-01-24 14:32
Ale urwał
- 1 1
-
2023-01-24 17:21
(5)
Dlaczego kapitan promu przy tym manewrze nie korzystał z pomocy holowników?
- 19 5
-
2023-01-26 15:16
kasa synek. kasa!!!
- 1 0
-
2023-01-26 16:05
Jednostki tego typu są bardzo manewrowe i nie potrzebują pomocy holowników. Dotyczy to praktycznie wszystkich promów, nie tylko pasażerskich. Holownik mógłby być użyty w razie wcześniej znanych problemów technicznych lub przy trudnych warunkaxh atmosferycznych a najwyraźniej żaden z tych czynników nie wystąpił.
- 0 0
-
2023-01-26 20:53
(1)
Chłopie już dawno promy nie korzystają z holowników po to mają pędniki. Kapitan dierota nie potrafił po prostu przewidzieć tego jak go wiatr ustawi i wpływał jak bez wiatru a powinien wpłynąć obok i dosuwac się bokiem
W dower 5na 10 rejsów tak wygląda u jakoś się mie rozbijaja- 1 0
-
2023-01-27 08:50
Dosuwac sie?,
Do czego się dosuwac bokiem. Wiesz jak wygląda plan manewru przy tym podejściu?
- 0 0
-
2023-01-28 15:26
promy nie używają holowników
Jedna betoniarka i po aferze.
- 1 0
-
2023-01-25 15:33
Remont
Robiliśmy remont tego nabrzeża niedawno nie przy takim wietrze prom zwrotkę robił i też holowników nie było wina kapitana
- 8 1
-
2023-01-25 18:10
Uwazajcie na te promy
Baltivia i Wawel to niebezpieczne zlomy. Unity line oraz Stena maja naprawde dobre statki. PZB oprocz Nova star to ma chlew
- 2 1
-
2023-01-25 21:38
Precyzja
Redaktor chyba w ramach pogoni za sensacją i zasięgami użył słowa zniszczony, a nie uszkodzony... Heh...
- 0 0
-
2023-01-26 11:13
Sami fachowcy na tym portalu !
Ilu specjalitów od kierowania statkiem tu się wypowiada !!!
Co opinia to mądrzejsza.
Spojrzycie na filmik i już wszystko wiecie.
I macie czas żeby dzielić się tymi głupotami że społeczeństwem między jednym a drugim piwem.
Gratuluję wiedzy i profesjonalizmu.- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.