- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (214 opinii)
- 3 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (251 opinii)
- 4 Ceny maksymalne na prąd niezgodne z prawem UE (229 opinii)
- 5 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (201 opinii)
- 6 Vectra i Multimedia Polska - kontrola UOKiK (26 opinii)
Trzy stocznie osobno, ale... wspólnie
Związkowcy ze Stoczni Remontowej Nauta spotkali się w ubiegłym tygodniu z ministrem Aleksandrem Gradem. Chcieli osobiście zapytać czy planowane jest połączenie ich stoczni ze stoczniami Gryfia i Morska, czego się obawiają. Usłyszeli, że połączenia nie będzie, ale... będzie współpraca.
O pomyśle połączenia gdyńskiej stoczni ze Szczecińską Stocznią Remontową Gryfia i Morską Stocznią Remontową ze Świnoujścia w środowisku mówi się od dawna. Właścicielem wszystkich trzech stoczni jest fundusz inwestycyjny Agencji Rozwoju Przemysłu. Wśród tej trójki jedynie Nauta znajduje się w dobrej kondycji finansowej. Dlatego związkowcy z Solidarność obawiają się, że ewentualne połączenie byłoby ratowaniem upadających zakładów, kosztem gdyńskiej stoczni.
Dyskusję na ten temat podgrzało odwołanie pod koniec maja wieloletniego prezesa Nauty Romualda Kowalskiego. Doszło do tego w trakcie trwania kadencji. W środowisku zaczęto mówić, że to pierwszy krok do zbliżenia, a nawet do połączenia trzech stoczni.
Swoje obawy stoczniowcy zawarli w liście skierowanym do resortu skarbu i do Agencji Rozwoju Przemysłu. - Zaproponowany proces konsolidacji trzech stoczni remontowych z różnych regionów Polski jest przedsięwzięciem wymagającym bardzo gruntownej i szerokiej analizy poprzedzającej jego wdrożenie - czytamy w piśmie związkowców. - Solidarność obawia się, że stocznia, która dzięki wdrożonemu programowi naprawczemu, znalazła się w całkiem dobrej kondycji, może gwałtownie pogorszyć się po połączeniu.
Zamiast odpowiedzi na list minister Aleksander Grad, zaprosił stoczniowców na spotkanie. - Usłyszeliśmy zapewnienie, że połączenie nie jest planowane, ale mówi się o współpracy - twierdzi Andrzej Janzen, przewodniczący zakładowej Solidarności. - Na czym dokładnie to miałoby polegać, jeszcze nie wiemy. Planowane jest drugie spotkanie w tej sprawie. Tym razem już nie na ministerialnym szczeblu, a tylko z władzami Agencji Rozwoju Przemysłu, i tym razem w Gdyni.
Związkowcy taką odpowiedzią nie czują się w pełni usatysfakcjonowani. Czekają na konkrety dotyczące tej współpracy, ale... - Jesteśmy zadowoleni ze spotkania z ministrem. Cieszymy się, że mogliśmy mu osobiście przedstawić swoje racje. Mam wrażenie, że o wielu sprawach nie wiedział - dodaje Andrzej Janzen.
Ruch statków w Zatoce Gdańskiej
Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.
Miejsca
Opinie (38)
-
2011-06-29 21:37
co dalej z nauta
przeciez tu nie chodzi o naute lecz o to by zlikwidowac stocznie w Polsce.
a co do pomysłu łaczenia stoczni to zalezy jak mialoby to wygladac czy tak jak dawne zjednoczenia ? warto szukac nowych rozwiazan lecz na ten temat powinni wypowiadac sie ludzie z branzy. jak na razie to nikt w tych stoczniach nie wie jak ma to wygladac. obawiam sie ze sa to opowiesci katarskie jak przy likwidacji stoczni gdynia.lud glupi to kupi a my z warszawy zrobim kase i wyrolujemy tych roboli ze stoczni. wyrolujemy w majestacie prawa i niech nam skocza... ja nie chce takiego scenariusza. szkoda , ze ta zasluzona stocznia jaka jest Nauta odejdzie na smietnik historii a słoneczko peru znow opowiadac bedzie bajeczki i nawet łzy uroni i z troską pochyli sie nad losem biednych stoczniowców tylko , że z tego nic nie wyniknie. szkoda.- 1 0
-
2011-06-28 20:52
Nie wierzcie zapewnieniom Grada
Pamiętacie, jak zapewniał razem z Tuskiem o inwestorze z Kataru,mamy nauczkę o prawdomówności naszej władzy.
- 1 0
-
2011-06-28 19:16
MS TFI Shipyard&Offshore
czyli 3 stocznie razem przeczytajcie magazyn ARP ''Gospodarka i Przemysł" nr 21
jest tam czarno na białym o tej konsolidacji.- 1 0
-
2011-06-28 17:47
Arp rozwala ostatnie stocznie.... (1)
Jak długo będziemy sie temu przyglądać..... ?
- 3 0
-
2011-06-28 19:03
Do Pani redaktor
Cały pomysł konsolidacji opisany jest w jednym z ostatnich numerów magazynu wydawanego przez ARP czyli Gospodarka i Przemysł. Powstanie nowa grupa stoczni pod jednym szyldem "MS TFI Shipyard&Offshore" . Link poniżej.
- 1 0
-
2011-06-28 10:07
Nieprawda !! (4)
Morska Remontowa w Świnoujściu również jest w dobrej kondycji finansowej - treśc artykułu w tym miejscu nie odpowiada prawdzie.
- 0 1
-
2011-06-28 17:44
MSR to najgorsz stocznia ze wszystkich.....
Weźcie sie do roboty , bo to co teraz sie tam dzieje to jeden wielki bałagan..
- 1 0
-
2011-06-28 12:23
MSR to warsztat naprawczy....a nie stocznia.
Od lat to ta stocznia powinna być prywatna...
- 0 0
-
2011-06-28 11:21
Ty chyba nie wiesz o czym mówisz.... (1)
- 0 0
-
2011-06-28 11:23
MRS w dobrej sytuacji .... ??????
MSR powinna być już dawno sprzdana, a nie udawać ,że jest stocznią....
- 0 0
-
2011-06-28 13:34
Marsjanie atakują !
To nie komedia science fiction , MARSjanie naprawdę atakują
- 3 0
-
2011-06-28 12:27
Fundusz MARS to totalne nieporozumienie.....
Sterować stoczniami... najlepiej z Warszawy, z Komitetu Centralnego.....bo to najlepiej im wychodzi.
- 3 0
-
2011-06-28 12:12
poprawność informacji (1)
Szkoda, że autor tego artykułu nie pofatygował się sprawdzić informacje, o których pisze w swoim artykule. Tak się składa, że Morska ze Świnoujścia nie chyli się ku żadnemu upadkowi, a wręcz przeciwnie - rozkwita. Od lat nie miała strat finansowych a wiele inwestycji finansuje z własnych środków finansowych. Jednocześnie nigdy nie korzystała z żadnych dopłat - państwowych czy innych.
- 1 0
-
2011-06-28 12:24
MSR rozkwita.... ?????????
- 0 0
-
2011-06-27 21:35
lase (1)
NAUTA dobrze stoi bo ma spec robotnikow,waska kadre zarz., i kooperacja ze spolkami..ZAMIAST LACZYC proponuje te dwie slabe stocznie zmodelowac na wzor nauty ..no ale krajem rzadza nieudacznicy spece od likwidacji...
- 3 1
-
2011-06-28 10:54
Stocznie chciały się restrukturyzować już dawno...
Ale ARP wszystko blokowała żeby je przejąć...
- 0 0
-
2011-06-28 10:50
Fundusz MARS to jakieś nieporozumienie....
Fundusz pomylił epoki. Centralne zarządzanie to było w socjaliźmie. Teraz otrzymany za darmo majątek trzeba upłynnić , bo o produkcji stoczniowej to wogóle oni nie mają pojecia. Korporacje polskie stocznie bis. To co opowiadają to jakiaś ściema.
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.