• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzy stocznie osobno, ale... wspólnie

Wioletta Kakowska-Mehring
27 czerwca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Do końca tego roku Nauta chce zakończyć przeprowadzkę na nadbrzeża dawnej Stoczni Gdynia, które wylicytowała w przetargach. Do końca tego roku Nauta chce zakończyć przeprowadzkę na nadbrzeża dawnej Stoczni Gdynia, które wylicytowała w przetargach.

Związkowcy ze Stoczni Remontowej Nauta spotkali się w ubiegłym tygodniu z ministrem Aleksandrem Gradem. Chcieli osobiście zapytać czy planowane jest połączenie ich stoczni ze stoczniami Gryfia i Morska, czego się obawiają. Usłyszeli, że połączenia nie będzie, ale... będzie współpraca.


Czy połączenie trzech stoczni polepszy ich sytuację na rynku?


O pomyśle połączenia gdyńskiej stoczni ze Szczecińską Stocznią Remontową Gryfia i Morską Stocznią Remontową ze Świnoujścia w środowisku mówi się od dawna. Właścicielem wszystkich trzech stoczni jest fundusz inwestycyjny Agencji Rozwoju Przemysłu. Wśród tej trójki jedynie Nauta znajduje się w dobrej kondycji finansowej. Dlatego związkowcy z Solidarność obawiają się, że ewentualne połączenie byłoby ratowaniem upadających zakładów, kosztem gdyńskiej stoczni.

Dyskusję na ten temat podgrzało odwołanie pod koniec maja wieloletniego prezesa Nauty Romualda Kowalskiego. Doszło do tego w trakcie trwania kadencji. W środowisku zaczęto mówić, że to pierwszy krok do zbliżenia, a nawet do połączenia trzech stoczni.

Swoje obawy stoczniowcy zawarli w liście skierowanym do resortu skarbu i do Agencji Rozwoju Przemysłu. - Zaproponowany proces konsolidacji trzech stoczni remontowych z różnych regionów Polski jest przedsięwzięciem wymagającym bardzo gruntownej i szerokiej analizy poprzedzającej jego wdrożenie - czytamy w piśmie związkowców. - Solidarność obawia się, że stocznia, która dzięki wdrożonemu programowi naprawczemu, znalazła się w całkiem dobrej kondycji, może gwałtownie pogorszyć się po połączeniu.

Zamiast odpowiedzi na list minister Aleksander Grad, zaprosił stoczniowców na spotkanie. - Usłyszeliśmy zapewnienie, że połączenie nie jest planowane, ale mówi się o współpracy - twierdzi Andrzej Janzen, przewodniczący zakładowej Solidarności. - Na czym dokładnie to miałoby polegać, jeszcze nie wiemy. Planowane jest drugie spotkanie w tej sprawie. Tym razem już nie na ministerialnym szczeblu, a tylko z władzami Agencji Rozwoju Przemysłu, i tym razem w Gdyni.

Związkowcy taką odpowiedzią nie czują się w pełni usatysfakcjonowani. Czekają na konkrety dotyczące tej współpracy, ale... - Jesteśmy zadowoleni ze spotkania z ministrem. Cieszymy się, że mogliśmy mu osobiście przedstawić swoje racje. Mam wrażenie, że o wielu sprawach nie wiedział - dodaje Andrzej Janzen.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

Miejsca

Opinie (38)

  • co dalej z nauta

    przeciez tu nie chodzi o naute lecz o to by zlikwidowac stocznie w Polsce.
    a co do pomysłu łaczenia stoczni to zalezy jak mialoby to wygladac czy tak jak dawne zjednoczenia ? warto szukac nowych rozwiazan lecz na ten temat powinni wypowiadac sie ludzie z branzy. jak na razie to nikt w tych stoczniach nie wie jak ma to wygladac. obawiam sie ze sa to opowiesci katarskie jak przy likwidacji stoczni gdynia.lud glupi to kupi a my z warszawy zrobim kase i wyrolujemy tych roboli ze stoczni. wyrolujemy w majestacie prawa i niech nam skocza... ja nie chce takiego scenariusza. szkoda , ze ta zasluzona stocznia jaka jest Nauta odejdzie na smietnik historii a słoneczko peru znow opowiadac bedzie bajeczki i nawet łzy uroni i z troską pochyli sie nad losem biednych stoczniowców tylko , że z tego nic nie wyniknie. szkoda.

    • 1 0

  • Nie wierzcie zapewnieniom Grada

    Pamiętacie, jak zapewniał razem z Tuskiem o inwestorze z Kataru,mamy nauczkę o prawdomówności naszej władzy.

    • 1 0

  • MS TFI Shipyard&Offshore

    czyli 3 stocznie razem przeczytajcie magazyn ARP ''Gospodarka i Przemysł" nr 21
    jest tam czarno na białym o tej konsolidacji.

    • 1 0

  • Arp rozwala ostatnie stocznie.... (1)

    Jak długo będziemy sie temu przyglądać..... ?

    • 3 0

    • Do Pani redaktor

      Cały pomysł konsolidacji opisany jest w jednym z ostatnich numerów magazynu wydawanego przez ARP czyli Gospodarka i Przemysł. Powstanie nowa grupa stoczni pod jednym szyldem "MS TFI Shipyard&Offshore" . Link poniżej.

      • 1 0

  • Nieprawda !! (4)

    Morska Remontowa w Świnoujściu również jest w dobrej kondycji finansowej - treśc artykułu w tym miejscu nie odpowiada prawdzie.

    • 0 1

    • MSR to najgorsz stocznia ze wszystkich.....

      Weźcie sie do roboty , bo to co teraz sie tam dzieje to jeden wielki bałagan..

      • 1 0

    • MSR to warsztat naprawczy....a nie stocznia.

      Od lat to ta stocznia powinna być prywatna...

      • 0 0

    • Ty chyba nie wiesz o czym mówisz.... (1)

      • 0 0

      • MRS w dobrej sytuacji .... ??????

        MSR powinna być już dawno sprzdana, a nie udawać ,że jest stocznią....

        • 0 0

  • Marsjanie atakują !

    To nie komedia science fiction , MARSjanie naprawdę atakują

    • 3 0

  • Fundusz MARS to totalne nieporozumienie.....

    Sterować stoczniami... najlepiej z Warszawy, z Komitetu Centralnego.....bo to najlepiej im wychodzi.

    • 3 0

  • poprawność informacji (1)

    Szkoda, że autor tego artykułu nie pofatygował się sprawdzić informacje, o których pisze w swoim artykule. Tak się składa, że Morska ze Świnoujścia nie chyli się ku żadnemu upadkowi, a wręcz przeciwnie - rozkwita. Od lat nie miała strat finansowych a wiele inwestycji finansuje z własnych środków finansowych. Jednocześnie nigdy nie korzystała z żadnych dopłat - państwowych czy innych.

    • 1 0

    • MSR rozkwita.... ?????????

      • 0 0

  • lase (1)

    NAUTA dobrze stoi bo ma spec robotnikow,waska kadre zarz., i kooperacja ze spolkami..ZAMIAST LACZYC proponuje te dwie slabe stocznie zmodelowac na wzor nauty ..no ale krajem rzadza nieudacznicy spece od likwidacji...

    • 3 1

    • Stocznie chciały się restrukturyzować już dawno...

      Ale ARP wszystko blokowała żeby je przejąć...

      • 0 0

  • Fundusz MARS to jakieś nieporozumienie....

    Fundusz pomylił epoki. Centralne zarządzanie to było w socjaliźmie. Teraz otrzymany za darmo majątek trzeba upłynnić , bo o produkcji stoczniowej to wogóle oni nie mają pojecia. Korporacje polskie stocznie bis. To co opowiadają to jakiaś ściema.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Bereśniewicz - Kozłowska

Prezes zarządu firmy Aplitt. Absolwentka Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej, studiów podyplomowych Gdańskiej Akademii Bankowej, a także European Education Centre Hounslow Westdondon – Application Designer. Uzyskała certyfikat - Certificate in Card Bank Management - Visa International Self Study oraz licencję instalatora systemu UNIX. Od 1993 roku związana z branżą bankową, na stanowiskach kierowniczych i eksperckich, od 1997 roku w Departamentach Kart Płatniczych. Do 15...

Najczęściej czytane