• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

UPC nie kupi spółki Multimedia Polska

VIK
26 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Vectra może kupić Multimedia Polska
Spółka Multimedia Polska to ogólnopolski dostawca usług telekomunikacyjnych - telewizji cyfrowej, szybkiego internetu stacjonarnego i mobilnego z pakietem bezpieczeństwa, a także telefonii stacjonarnej i mobilnej. Spółka Multimedia Polska to ogólnopolski dostawca usług telekomunikacyjnych - telewizji cyfrowej, szybkiego internetu stacjonarnego i mobilnego z pakietem bezpieczeństwa, a także telefonii stacjonarnej i mobilnej.

Największa telewizja kablowa w Polsce nie przejmie spółki Multimedia Polska - poinformował Liberty Global, właściciel UPC. Do transakcji nie dojdzie m.in. z powodu długotrwałych negocjacji z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów, które sprawiły, że transakcja przestała być dla firmy opłacalna.



W październiku 2016 roku  UPC Polska ogłosiła, że kupi 100 proc. akcji Multimedia Polska. Wartość transakcji była szacowana na 3 mld zł. Niestety do transakcji nie dojdzie.

- Wycofaliśmy się z transakcji nabycia Multimedia Polska po tym, jak nie udało nam się dojść do porozumienia ze sprzedającymi co do zrewidowanych warunków handlowych transakcji, które uwzględniałyby obecne uwarunkowania regulacyjne i rynkowe. Pozostajemy pewni co do perspektyw biznesowych naszej działalności w Polsce i będziemy brać pod uwagę inne okazje do konsolidacji - podano w komunikacie UPC Polska.
Po tej informacji do sprawy odniósł się UOKiK.

- Postępowanie przeszło do drugiego etapu, ponieważ konieczne było przeprowadzenie badania rynku. UOKiK musiał m.in. oszacować udziały UPC Polska i Multimediów Polska, a także określić, na jakim obszarze spółki konkurują ze sobą - podano w komunikacie.
Urząd wysłał ankiety do przedsiębiorców zajmujących się dostarczaniem internetu i telewizji. Badanie pokazało, że koncentracja może zagrażać konkurencji, dlatego urząd przedstawił UPC Polska zastrzeżenia do koncentracji. W odpowiedzi spółka przesłała dodatkowe dane i wyjaśnienia. Złożyła również kilka propozycji modyfikacji transakcji, które miały umożliwić wydanie zgody warunkowej. Jednak jak podaje UOKiK, żadna z nich nie zapobiegałaby negatywnym skutkom koncentracji. Dlatego 23 marca 2017 r. spółka UPC Polska wycofała wniosek o zgodę na przejęcie spółki Multimedia Polska. W tej sytuacji zgodnie z prawem antymonopolowym, UOKiK umorzył prowadzone postępowanie.

Czytaj też: Klienci Multimedia Polska mogą starać się o rekompensatę

Według UOKiK koncentracja spowodowałaby ograniczenie konkurencji na rynkach płatnej telewizji i dostępu do internetu stacjonarnego w 11 miastach w Polsce. Miasta, o które według urzędu rozbiła się transakcja to Chełm, Gdańsk, Gdynia, Kalisz, Kędzierzyn-Koźle, Lublin, Mielec, Sopot, Szczecin, Tarnów i Warszawa. Według urzędu, łączne udziały rynkowe uczestników koncentracji wahają się w tych miastach od ponad 40 proc. do nawet ok. 80 proc. Siła ich konkurentów jest tam znacznie niższa. Widać to szczególnie w porównaniu do innych sieci kablowych, świadczących usługi pakietowe, czyli telewizji i stacjonarnego internetu. Łączne udziały UPC Polska i Multimedia Polska są ponad dwukrotnie wyższe niż trzech kolejnych przedsiębiorców łącznie.
VIK

Miejsca

Opinie (74) 2 zablokowane

  • Multimedia to dziadostwo

    Chciałam zrezygnować z TVPiS, TVP Trwam, Re(s)publika ale nie można

    • 7 7

  • (3)

    I bardzo dobrze. Pewnie UPC pierwsze co by zrobiła to podniosła ceny. A tak mam w Multimedii tv+ neta z 60 zł, choć w zasadzie telewizji prawie nie oglądam, bryndza straszna, same reklamy. W przyszłości planuję sam net + jakis netflix/showmax.

    • 10 6

    • Cieszę się, że nie pozwolili na przejęcie. Brawo UOKiK!!! (2)

      Radość ogromna z faktu, że UPC nie pożre kolejnego konkurenta i nie zepsuje jego oferty.
      Za pakiet SuperBOX , z możliwością nagrywania + internet 60 Mb/s z wifi płacę 60. złotych/miesięcznie. Do tego mam dodatkowy pakiet filmowy na czas trwania umowy. Własne listy programów i ich kolejność wg uznania mam zapewnione ;)
      Fakt, ze szybki internet w kablówkach to ściema (dotyczy UPC i MMP). W umowie np. 60 Mb/s, a prawie nigdy tyle nie ma. Multimedia w regulaminie jednak o tym jasno pisze.
      Pamiętam, że dawno temu w UPC nie mogłem robić sobie listy własnych kanałów i układać ich w kolejności wg uznania. Jestem w szoku, jeżeli w UPC nadal jest to niemożliwe :/
      Gdyby taki LIMES miał u mnie ofertę TV, to byłbym cały czas z nimi. Tam internet w umowie np. 15 Mb, a faktycznie 30-32, a w nocy nawet jeszcze więcej. Nigdy nie dawali MNIEJ, niż w umowie. Przeważnie dużo więcej. Awarie sporadycznie, usuwane nawet w trakcie soboty/niedzieli. Słyszałem jednak, że zostali przejęci, więc ich oferta pewnie też się pogorszyła. POZDROWIENIA DLA TECHNIKÓW LIMES - byli za moich czasów rewelacyjni!

      • 3 2

      • Limes to obecnie już Vectra

        Vectra od ponad roku jest właścicielem Limes-a, nastąpił totalny zastój w rozwoju tej firmy- skupiają się tylko na przepięciu sieci na łącza Vectry ,przez co internet jakościowo się pogorszył (utraty pakietów ,spadek szybkości w godzinach szczytu,...) i obsługa klienta zrównała się do poziomu Vectry ( długi czas oczekiwania na połączenie z konsultantem ).

        Co do MMP i Vectry (te obydwie to lipa-czasem cena kusi) ,a UPC (jako tako -ogólnie to drogo) też trzeba czasem ich doprowadzić do pionu z jakością usługi.
        Ogólnie to unikać molochów!!!

        • 1 1

      • Limes

        • 0 3

  • wolę net od Pretoriansnet

    • 0 0

  • kiedyś w dekoderach UPC nie dało się ustawić własnej kolejności kanałów. czy w XXI wieku jest już to możliwe czy nadal 'niedasie' ?

    • 4 0

  • (3)

    Najlepszy sposób na obniżenie opłaty za kablówkę to wypowiedzenie umowy. Natychmiast znajduje się cudowna oferta. Tańsza i więcej kanałów. A tak to mają klienta gdzieś.

    • 183 1

    • W GSM tak samo. Jak plus usłyszał o zmianie operatora od razu znalazła się lepszą oferta.

      • 9 1

    • :)

      Sama prawda. Dasz wypowiedzenie, to oferta staje się prawie połowę tańsza i tym sposobem ze 150zl (!) robi się 88 :). Koszą ludzi jak chcą, a ciężko o sensowny pakiet w przyzwoitej cenie.

      • 23 1

    • ja mam abonament 0 zl , bo wcale nie kupuje tego g.

      • 14 3

  • doprawdy to takie trudne zrobić analiżę na jakich rynkach konkurują i jak to się ma do klientów

    UOKiK jak zwykle biurokracja i nic więcej

    • 3 3

  • Niestety do transakcji nie dojdzie. (1)

    Niestety??? Bardzo dobrze!

    • 17 3

    • Gość

      Z Takimi długimi jakie ma Multimedia to oni długo nie pociągną.

      • 0 0

  • Od momentu jak wyprowadziłem się od rodziców

    nigdy nie miałem telewizji w domu. Faktycznie, czasami okazywało się, że nie jestem na czasie z najnowszymi reklamami ale zapewniam, tak można żyć...

    • 21 1

  • a ja mam zwykłą antenę na dachu...

    ...trzy kanały i i tak za dużo o trzy...

    • 9 1

  • Widzę tyle negatywnych opini o internecie UPC. (1)

    Więc z ciekawości sprawdziłem na speedtest i wyniki są takie:
    Ping 10ms
    Pobieranie 236Mb/s
    Wysyłanie 20Mb/s
    Korzystam z laptopa przez WiFi 5GHz + własny router Asusa w standardzie AC. Płacę za pakiet 250/20.

    Jak toś ma słabą kartę/router WiFi to nie ma się co dziwić że nie ma pełnej prędkości, ale problem nie leży w UPC tylko w wydajności sprzętu użytkownika.

    • 7 7

    • z tym testem to patrz gdzie pingujesz

      może być że na serwer dostawcy.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane