• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Upada biuro podróży. Jakie prawa mają poszkodowani?

erka
18 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Oprócz kwestii praw, na wypadek upadłości biura podróży, turysta powinien znać prawa, jakie zawsze mu przysługują w sytuacji niezadowolenia z imprezy turystycznej. Często bowiem zdarza się, że nasz wymarzony urlop nie spełnia naszych oczekiwań. Oprócz kwestii praw, na wypadek upadłości biura podróży, turysta powinien znać prawa, jakie zawsze mu przysługują w sytuacji niezadowolenia z imprezy turystycznej. Często bowiem zdarza się, że nasz wymarzony urlop nie spełnia naszych oczekiwań.

Upadłość biura podróży to sytuacja, która rodzi bardzo nieprzyjemne konsekwencje dla turystów. Należy jednak pamiętać, że obok obowiązków ustawowych jakie ciążą na biurach, turyści mają również swoje prawa.



Zgodnie z Ustawą o usługach turystycznych biura podróży mają obowiązek zapewnić klientom, na wypadek swojej niewypłacalności: pokrycie kosztów powrotu z imprezy turystycznej, zwrotu wpłat wniesionych tytułem zapłaty, w wypadku gdy impreza w ogóle nie zostanie zrealizowana, a także zwrotu części wpłat stosunkowo do części imprezy, która nie została zrealizowana. - Zadania te biuro podróży realizuje poprzez obowiązkowe zawarcie umowy gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej - komentuje Franciszek Filip z kancelarii odszkodowawczej duze-odszkodowania.pl.

Do kogo zgłaszać wniosek o odszkodowanie w wypadku upadłości biura podróży? Wniosek taki należy zgłaszać do Urzędu Marszałkowskiego województwa właściwego ze względu na siedzibę biura podróży.

Oprócz kwestii praw na wypadek upadłości biura podróży, turysta powinien znać prawa jakie zawsze mu przysługują w sytuacji niezadowolenia z imprezy turystycznej. Często bowiem zdarza się, że nasz wymarzony urlop nie spełnia naszych oczekiwań. Nieudany urlop może wynikać z zaniżonego standardu (noclegu, wyżywienia, transportu), braku obiecanych wycieczek fakultatywnych albo innych udogodnień, zmiany środka transportu lub nawet odwołania całej imprezy.

- W takiej sytuacji poszkodowany turysta może domagać się po pierwsze odszkodowania, a po drugie zadośćuczynienia ze względu za utratę dobra w postaci prawa do urlopu - dodaje Filip. - Powyższe roszczenie turysta powinien skierować do biura podróży w drodze reklamacji. Istotny jest 30-dniowy termin na jej złożenie. Stosowne odszkodowanie klient powinien uzyskać na drodze polubownej. Praktyka pokazuje jednak, że należne kwoty wyegzekwować można od dużego biura podróży dopiero na drodze postępowania sądowego.
erka

Opinie (2)

  • Biura podróży

    Ja pojechałam w tym roku na urlop na wycieczkę zorganizowaną przez biuro podróży. Jechałam bez obaw, o to, że cokolwiek będzie nie tak, bo oczywiście mimo tego, że biuro znałam i mozna powiedzieć, że ufałam, sprawdziłam jego kondycję finansową. Urlop spędziłam z Almaturem i spokojnie mogę powiedzieć, że był bardzo udany :)

    • 0 0

  • Zadośćuczynienia w turystyce

    Zwracam się z prośbą o wypełnienie formularza dotyczącego zadośćuczynień w turystyce i kwot zasądzanych w drodze reklamacji lub postępowania sądowego.
    Wyniki badania pomogą w uzyskaniu należnych odszkodowań w związku z niewykonaniem umowy przez organizatora turystyki.
    Poniżej podaję link do formularza:
    https://docs.google.com/forms/d/1eWINs5keMnCPTevJQGfEzvP48tqESeuKyWsY0WyTf94/viewform
    DZIĘKUJEMY

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Andrzej Biernacki

Prezes zarządu Ekolan SA. W 1997 roku Andrzej Biernacki i firma EKOL powołali do życia EKOLAN. Ponad dziesięcioletnie doświadczenie założyciela Ekolanu w budownictwie mieszkaniowym (m. in.: zespół rezydencji Gdynia Hill, osiedle domów jednorodzinnych Wzgórze Bernadowo, pierwszy budynek apartamentowy w Trójmieście Villa Vert), a także rola pioniera na trójmiejskim rynku deweloperskim sprawiły, że Ekolan wyspecjalizował się w budownictwie mieszkaniowym.

Najczęściej czytane