- 1 "Protest bankomatów" dużej sieci (162 opinie)
- 2 Resort uregulował zaległości za prom (31 opinii)
- 3 Orlen zatankuje statki w portach (22 opinie)
- 4 Rabat za świadectwo z paskiem? (28 opinii)
- 5 Proces rebrandingu stacji MOL (204 opinie)
- 6 Kto sfinansuje elektrownię atomową? (152 opinie)
Ursa czeka na chrzest, ale najpierw próby morskie
Ursa, specjalistyczny statek do pogłębiania drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, już jest w Polsce. Teraz przejdzie próby morskie przed ostatecznym odbiorem. Jak wszystko dobrze pójdzie, za kilka tygodni odbędzie się chrzest nowej jednostki Urzędu Morskiego w Gdyni.
Statek została zbudowany przez fińską stocznię Tyovene Oy, która przy tym projekcie współpracowała z firmami z Holandii. Jednostka jest tzw. pogłębiarką, ma prawie 63 m długości i 12 m szerokości. Jest przygotowana dla ośmiu członków załogi. Wartość kontraktu wynosiła 116,5 mln zł i obejmowała zaprojektowanie, budowę, wyposażenie i dostawę jednostki.
Nowa pogłębiarka na stałe stacjonować będzie w Porcie Nowy Świat i tam też udała się prosto z fińskiej stoczni. Jednostka otrzyma imię Ursa, czyli niedźwiedzica. Chrzest odbędzie się jednak dopiero po próbach morskich i zakończeniu procedury odbiorczej. Uroczystość prawdopodobnie odbędzie się w Trójmieście.
Pogłębiarka dedykowana jest nowej ponad dwudziestokilometrowej drodze wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, czyli tzw. przekopowi Mierzei Wiślanej. Wykorzystywana będzie również do obsługi i utrzymania torów podejściowych do portów morskich do 18 m.
Jednostka posiada własny system pogłębiarski oraz ładownię, która w trakcie pracy wypełniana jest urobkiem, pobieranym ze spłyconych miejsc np. na torze podejściowym, i z której następnie za pomocą systemu pomp i rurociągów ten urobek wypompowuje się na miejsce odkładu.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-06-15 12:51
A szlak od wylotu kanału do portu w Krynicy Morskiej pewnie dalej nie pogłębiony, to jest celowe zaniedbanie (1)
A tak to Duńczycy czy Niemcy, może Szwedzi mogliby średniej wielkości Bavariami (rodzina jachtów) przepłynąć. I by wpływała chociaż jakaś kasa za przejście kanału, a też miejscowi w Krynicy by coś zarobili. Obecnie tacy żeglarze nie dadzą rady - na tym szlaku na Zalewie jest za płytko.
- 4 4
-
2024-06-16 15:46
największe Bavarie mają zanurzenie do 2,5m
więc po Zalewie spoko...
Pytaniem jest, po co miałyby tam wpływać...- 1 0
-
2024-06-15 12:36
co my mamy za państwo (11)
nawet pogłebiarki zbudować nie potrafimy
- 46 15
-
wczoraj 11:59
No jak to przecież to państwo PO uśmiechnięte !
My tylko mamy szparagi u Bauera !
- 3 0
-
2024-06-16 20:11
Jak nie jak tak?
Potrafimy. Wygrała firma, która była najtańsza w przetargu. Tym razem zagraniczna, doświadczona. To akurat technologie w których inne kraje mają przewagę ️
Wylogujcie się do życia, bazujcie na faktach a nie ścieko-przekazie- 3 3
-
2024-06-15 13:26
Tusk pozamykał stocznie na polecenie Merkel (7)
- 27 9
-
wczoraj 20:27
Nie Tusk pozamykał stocznie tylko pisowski aparatczyk niejaki Jaworski Andrzej. To on stoi za likwidacją stoczni gdańskiej
- 2 2
-
2024-06-15 13:44
Te w Szwecji, Norwegii, Hiszpanii, Dani tez Tusk zamykał (4)
- 4 18
-
2024-06-15 16:30
Które dokładnie? Możesz dasz radę wymienić którąś tam zamkniętą? (3)
- 13 5
-
2024-06-15 19:17
Napisz clownie które budują statki oceaniczne... będzie szybciej (2)
I poPiSz się i naPiSz co budują Niemieckie stocznie zamiast tych Polskich. No bo po to je zamykano...
- 0 8
-
2024-06-16 15:25
nawet w Gdańsku budują...
ocenaniczne kutry...
Duńczycy budują, bo my nie umiemy.- 3 1
-
2024-06-16 00:50
budują chińskie wycieczkowce
na rejsy arktyczne...
Po co ciągnąć drewno do lasu?- 1 1
-
2024-06-15 13:44
Pis stocznie likwidował. Ostatnio w Świnoujściu
- 6 20
-
2024-06-15 13:01
8 lat pisuaru i zamykanie stoczni
- 6 19
-
2024-06-16 08:22
Ładnie się prezentuje
miejmy nadzieję że wszystko się uda i wkrótce ruszy do pracy.
Powodzenia stateczku- 28 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.