- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (66 opinii)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (66 opinii)
- 3 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (246 opinii)
- 4 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (111 opinii)
- 5 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (95 opinii)
- 6 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (74 opinie)
Ustawa o aktywizacji przemysłu okrętowego podpisana przez prezydenta
Prezydent podpisał ustawę o aktywizacji przemysłu okrętowego. Ma ona na celu stworzenie warunków organizacyjnych, ekonomicznych i prawnych sprzyjających aktywizacji przemysłu okrętowego i przemysłów komplementarnych w Polsce, a szczególnie przemysłu stoczniowego w Trójmieście i Szczecinie. Ustawę przygotowało Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Ma ona wejść w życie 1 stycznia 2017 roku.
Wprowadzane ustawą rozwiązania mają przełożyć się na rozwój przemysłu stoczniowego, a tym samym na rozwój ośrodków badawczo-rozwojowych związanych z budownictwem okrętowym oraz wzrost zatrudnienia i zapotrzebowania na wykwalifikowanych pracowników. Mają również zapewnić konkurencyjne zasady funkcjonowania przemysłu krajowego w warunkach ostrej i nierównej konkurencji na rynkach międzynarodowych.
W jaki sposób? Wprowadzony ma zostać zryczałtowany podatek w zakresie budowy statku lub przebudowy statku oraz szersze zastosowanie zerowej stawki podatku od towarów i usług na produkty przemysłu okrętowego i przemysłów komplementarnych. Dodatkowo specjalną strefą ekonomiczną objęte mają zostać grunty, na których prowadzona jest produkcja okrętowa i dokonana zostanie korekta zasad dotyczących możliwości korzystania przez branżę produkcji okrętowej ze środków z Unii Europejskiej (kredytu technologicznego i premii technologicznej).
Ustawa przewiduje możliwość wyboru przez przedsiębiorcę okrętowego między opodatkowaniem budowy i przebudowy statków podatkiem dochodowym od osób prawnych (CIT) lub podatkiem dochodowym od osób fizycznych (PIT), a zryczałtowanym podatkiem od wartości sprzedanej produkcji w wysokości 1 proc. Wybór opodatkowania zryczałtowanym podatkiem nastąpi przez złożenie organowi podatkowemu oświadczenia o wyborze takiego opodatkowania. W przypadku złożenia oświadczenia, zmiana formy opodatkowania możliwa będzie nie wcześniej niż po upływie trzech lat.
Opinie (114) 1 zablokowana
-
2016-08-01 09:47
(1)
żadna aktywizacja nie nastąpi dopóki będą śmieciówki i "samozatrudnienie" - człowiek zawsze wybierze wyjazd niż niewolnictwo bez praw pracowniczych
- 35 5
-
2016-08-06 00:09
Zobacz program partii Razem
- 0 0
-
2016-08-01 11:55
Naiwniaki (2)
Myślicie że ten czy inny rząd uzdrowi stocznie górnictwo czy służbę zdrowia .
Jasne śnijcie dalej !- 15 14
-
2016-08-02 14:04
ten rząd raczej nie uzdrowi. (1)
Mogę sobie jednak wyobrazić sytuację, że kolejny rząd stworzy warunki samodzielnego rozwoju wielu różnych firm, które będą wystarczająco konkurencyjne w skali międzynarodowej, by mogły funkcjonować bez "wspierania" z pieniędzy podatników.
- 1 0
-
2016-08-03 13:46
Wystarczy, żeby przestali przeszkadzać
Wprowadzanie dodatkowych regulacji mających 'usprawnić' może tylko zaszkodzić
- 0 0
-
2016-08-01 08:56
Dziękujemy za inicjatywę. Niestety wątpię żeby dzięki temu coś się u nas w Gdyni ruszy w tym temacie. (2)
- 25 12
-
2016-08-03 08:48
Nastepny
gdanszczur udaje,za jest z Gdyni i trolling uprawia
- 0 1
-
2016-08-01 18:01
I tak masz lepiej niz w Szczecinie gdzie jest dramat totalny z stocz ia i praca
- 1 1
-
2016-08-02 22:49
Kodziarze vel . Peowcy znów plują jadem. Dobrze PAD zrobil!
- 1 0
-
2016-08-01 12:52
Najpierw ROZLICZYĆ w i n n y c h zrujnowania naszej gospodarki, przemysłu okrętowego, (2)
rybołówstwa, hut, cukrowni, cementowni (zbrodnia przy budowie autostrad!) itd...Od tego trzeba zacząć! Potem kolejne odbudowy-jak po wojnie!!!
- 17 13
-
2016-08-02 14:11
zamiast szukania winnych spróbuj ustalić przede wszystkim rzeczywiste przyczyny różnych zjawisk
na przykład pewnego wypadku lotniczego
- 1 0
-
2016-08-01 20:04
zaczac od winnych rozwalenia stoczni czyli od...
... tzw. marsjan i ich kolesi. rozliczyc z wydania miliardow zlotych z kasy panstwa na niby naprawe stoczni a faktycznie na rozdawnictwo dla kumpli i przydu....ow.
za zniszczenie tysiecy miejsc pracy w stoczniach. za to ze nie ma dzis stoczni szczecinskiej , ze nie ma stoczni gdynia , ze nie ma stoczni gdanskiej, itd. itd. itd.,- 3 5
-
2016-08-01 14:35
za PO w Polsce to nawet kopanie złota byłyby nieopłacalne (1)
dość już żydokomuny, Balcerowiczów, Szechterów, dość!
- 14 14
-
2016-08-02 14:09
ironia? tabletki odstawione? odwracanie kota ogonem?
dziwne materii pomieszanie
- 1 2
-
2016-08-01 11:02
Odbudowa kraju po zniszczeniach spowodowanych przez Unię Europejską (3)
Kraj idzie do przodu jak burza, Regulacja Wisły i Odry, na Mierzei Wiślanej- przekop, milion elektrycznych samochodów w 10 lat, budujemy polskiego satelitę, każdemu po 500 i wcześniej na emeryturę. Likwidujemy NFOZ, jak za komuny za wszystko będzie płacić państwo. Rolnik nie może sprzedać ziemi, żeby mu się w głowie nie przewróciło. Co zostaje z państwowych funduszy, to daje się Rydzykowi. Wszystkie posady w kraju zajmują uświadomieni narodowo działacze kierowniczej siły narodu, czyli PiS. dodatkowo w każdym mieście będzie Plac Braci Kaczyńskich z pomnikiem braci Kaczyńskich pośrodku. Powszechna radość w całym kraju.
- 26 16
-
2016-08-02 14:08
dałem plusa za ironię, żeby nie było wątpliwości
- 2 0
-
2016-08-01 12:12
Spisek,wszędzie widzę spisek.
- 5 5
-
2016-08-01 11:25
Czyli jest dobrze czy jest źle?
no i kiedy będzie najlepiej?:-)
- 4 1
-
2016-08-01 11:21
Pamiętam jakie tłumy pracowników szły do pracy w stoczniach i wracały ze stoczni... (1)
a jak była wypłata 10 każdego miesiąca to miasto balowało:-)
Kto pamięta modele statków umieszczone za szybami w tunelu PKP Gdańsk Główny ??
Później postawiono na zyski z Centrów Handlowych :-)- 18 6
-
2016-08-02 14:04
wypłata: średnia krajowa warta około 25 dolarów miesięcznie
stoczniowiec z nadgodzinami może i zarabiał więcej - nawet dwukrotność średniej krajowej była warta 50 dolarów.
Przelicz obecną pensję spawacza na dolary i zastanów się, co sprawiło, że obecnie produkcja prostych statków w Polsce przestała się opłacać, a bardziej złożonych ma szanse rozwoju.- 2 0
-
2016-08-01 10:30
pewnie do PISlamistów jeszcze nie dotarło, że przemysł stoczniowy ma sie dobrze... (15)
ale bolszewicy zawsze mieli trudnosci w rozumieniu rzeczywistości
- 55 40
-
2016-08-01 10:38
leming dlatego zlikwidowany wiekszosc stoczni w Polsce bo maja sie dobrze:) (10)
- 11 24
-
2016-08-01 11:19
(9)
Większość państwowych molochów tak. Teraz zostały one zastąpione prywatnymi stoczniami które mają się dobrze.
- 26 5
-
2016-08-01 16:24
co ty bredzisz zostały zastąpione prywatnymi stoczniami? hahah Ty wiesz dziecko jak wielkie to były stocznie!! (2)
Dzisiaj powstały tylko wkilku miejscach malutkie firemki typu krzak ,które zatrudniaja zaledwie 1% tego co zatrudniały wielkie stocznie w trójmiescie!!!!
Lemingi nadaj w bajki i rajska wyspe donadinia wierzą!!- 6 9
-
2016-08-02 13:59
jeżeli wielkość firmy utożsamiasz z jej ekonomiczną efektywnością
to znaczy masz stosunkowo ograniczoną wiedzę na temat ekonomii i zarządzania.
Obawiam się, że podobną wiedzą dysponują autorzy opisywanej ustawy.- 3 1
-
2016-08-01 22:21
23k -> 32k. Ale jak dla ciebie 32 tysiące to 1% z 23 tysięcy, to jeno pogratulować umiejętności matematycznych
- 4 2
-
2016-08-01 11:33
(4)
On nawet nie wie, jaki przyrost wartości produkcji od zaorania tych jaworskich cudów nastąpił - i że spawacz zarabia w 5 cyfrach, a i tak trzeba ich ściągać z Ukrainy, bo rodzimych już brakuje. Więc ujada.
- 17 4
-
2016-08-01 21:08
(1)
a po co kłamiesz? w stoczniowych spółeczkach spawacze nie zarabiają wcale takich kroci a poza tym nie samymi spawaczami buduje się statki dzieciaku
co więcej pracują na śmieciówkach i samozatrudnieniu światki i piątki i nie mają nawet cienia szansy na podstawowe prawa pracownicze że o życiu rodzinnym nie wspomnę- 5 6
-
2016-08-02 08:13
Wynagrodzenia na śmieciówkach rzecz płynna.
Pracownik na śmieciówkach wcale nie musi dostawać wynagrodzenia a kto szefowi zabroni nie płacić. Nie znam stoczniowca który by przez to nie przechodził. Etat właśnie po to wymyślono by nie płacenie pracownikom za pracę było trudniejsze. A śmieciówki po to by było łatwiejsze.
- 2 2
-
2016-08-01 15:25
Oto własnie chodzi. (1)
Kiedyś POLSKIE stocznie zatrudniały polskich pracowników na etatach od których płacono składki na różne cele. A dziś w to miejsce zatrudniamy na śmieciówkach i innych afrykańsko-azjatyckich sposobach zatrudnienia tanią siłę roboczą z poza UE. A żeby łatać dziury budżetowe trzeba ukraść kasę z OFE i podnosić podatki TUSK 29 razy podnosił podatki by te luki załatać. To są właśnie koszty likwidacji przemysłu w Polsce. Dlatego w zachodniej części UE nie praktykuje się takich działań tylko utrzymuje nawet nie dochodowe firmy. Bo całościowe koszty w dłuższej perspektywie są jednak wyższe.
- 7 8
-
2016-08-01 16:22
Taką tanią, że zarabia na poziomie programisty i się z PESĄ trzeba bić o spawaczy
Taką tanią, że polskiej siły roboczej już po prostu nie ma - wszyscy co chcą, pracują
Jasne, jak się było związkowcem lub "górnikiem dołowym" (osobiście znam przypadek tzw. górniczki, której przysługują wszystkie przywileje z deputatem i 14-ką włącznie - pracuje w biurze i raz na rok zjeżdża na dół i wjeżdża na górę) - to teraz lament. A kto pracuje się cieszy, bo zarabia dużo więcej niż zarabiał wcześniej. I nie szerz demagogii, bo na tym zachodzie zamknięto kilkaset (!) stoczni w dyskutowanym okresie.- 7 3
-
2016-08-01 21:06
aż się scyzoryk otwiera w kieszeni jak widzi się ile osób popiera taką propagandową bzdurę
porównywać te spółeczki budujące w krzakach i na śmieciówkach do Stoczni które posiadały całe ciągi produkcyjne może tylko klakier ludzi którzy całą tę wiedzę i doświadczenie zniszczyli a pracowników wygnali na poniewierkę- 3 8
-
2016-08-01 20:20
Ma sie dobrze???
Powiedz mi co jarałeś, bo jeśli ma sie dobrze to ty nie masz z nim kompletnie nic wspólnego.....
- 2 3
-
2016-08-01 15:59
Należysz do tych chamów co źle życzą Polsce
- 2 0
-
2016-08-01 13:57
Dobrze? Jak największe stocznie w kraju zostały zamknięte
SGdańska ma pozwolenie na produkcję na 2 z 10 doków. SGdynia zlikwidowana, jej największy dok jest używany przez mniejszą remontową. Nie mogą budować dużych jednostek tylko małe. Stocznia Szczecińska to samo. A kontenerowców małych się nie buduje
- 4 5
-
2016-08-01 11:48
jakie są dane nt zatrudnienia w przem stoczniowym
lata 90 - 2016 dla rejonu Trójmiasta.
to jest właściwa skala porównawcza.
redukcja zatrudnienia była nieunikniona ale to było prymitywne zaoranie, nie redukcja.- 3 4
-
2016-08-01 09:46
wy już się lepiej w stocznie nie mieszajcie (10)
róbcie te swoje miesiącznice, msze, ŚDeMY, przemówienia i cały ten cyrk......a od ekonomii raczej trzymajcie się z dala.
- 78 42
-
2016-08-01 15:31
Ekonomia. (8)
Dotychczasowi mistrzowie Ekonomii likwidowali w Polsce produkcje przemysłową okrętową i nie okrętową. Powiększyli dług publiczny oficjalny i ten ukryty. Próbowali załatać to zwiększając podatki i kradnąc kasę ze składek emerytalnych. Ale ty za to zapłacisz nie uciekniesz od tego. Ty będziesz płacił wysokie podatki i składki różnej maści na ZUS i inne instytucje.
A pod koniec życia dowiesz się że niestety nie ma nic dla ciebie na wypłatę emerytury bo właśnie musimy spłacić kolejną ratę długów z lat 2007-2015.- 5 8
-
2016-08-01 16:17
(7)
Obecnie długi narastają w rekordowym tempie - w końcu na socjalizm pokroju 500+, podwyżki w wojsku dla oficerów co d*pska zza biurka nie ruszają i zalewanie pieniędzmi nierentowego górnictwa brać trzeba. To są oficjalne dane GUSu, tak samo jak konkretne liczby pokazują, że ten "upadły" przemysł stoczniowy co go "ratować" trzeba jest drugi w Europie pod względem wartości łącznej produkcji. Ratowanie polegać będzie na wyczyszczeniu wszystkich do poziomu ochroniarza i potem zdziwieniu, że coś nie działa tak dobrze jak do tej pory. W koncu specjaliści pokroju Jaworskiego czego nie dotkną, to spieprzą...
- 9 3
-
2016-08-01 16:36
(5)
Obecnie to raczej w rekordowym tempie wychodzą na jaw długi po koalicji PO-PSL.
""upadły" przemysł stoczniowy co go "ratować" trzeba jest drugi w Europie pod względem wartości łącznej produkcji."
Tylko że nie pracują tam Polacy i nie odprowadzają składek i podatków tak jak wcześniej etatowi Polscy pracownicy. No to logiczne że przy tej samej ilości emerytów długi rosną bo trzeba wypłacać świadczenia a wpłacających składki ubywa. To są właśnie źródła rosnących długów zainstalowane przez poprzednią ekipę.
Ponosimy Koszty istnienia tych firm ( zanieczyszczenie środowiska ) ale za dużo korzyści to z nich nie mamy. Pracownicy etatowi to garstka osób cała reszta albo obco krajowcy albo na śmieciówkach i podatnikom będzie trzeba za nie długo podnieść podatki by dołożyć brakującą kasę choćby w ZUS.- 2 9
-
2016-08-01 17:13
(4)
Pracują, odprowadzają.
Wszystkie usługi projektowe są realizowane lokalnie.
Zatrudnienie w samych stoczniach wzrosło od "upadku" stoczni z 23 tysięcy ludzi do 32 tysięcy. Plus circa 100 tysięcy u kooperantów.
Chcesz ratować budżet ZUS-u to jednak skup się na prokuratorach w stanie spoczynku, mundurowych, rolnikach - ci składek nie odprowadzają. A "rolników" w postaci byznesmana z 1ha gruntu ci u nas dostatek.- 8 0
-
2016-08-01 18:33
A konkretniej? (3)
" Wszystkie usługi projektowe są realizowane lokalnie"
A to już żart po prostu.
ŻADNA firma stoczniowa nie posiada biura projektowego które by od początku do końca wykonywała komplet dokumentacji (mówię o dużej produkcji a nie jednostkach 50m). Ani żadne z biur projektowych nie związanych z firmami a działające na rynku nie robi całości dokumentacji tak jak robiły to biura Stoczni w Gdańsku czy Gdyni.
W którym roku i w których firmach było zatrudnionych 23 tyś. ludzi?
W którym roku i w których firmach było zatrudnionych 32 tyś ludzi i 100 tyś u kooperantów?
Jaka cześć z tych pracowników to Polacy a jaka zagraniczni, a jaka zagraniczni z poza UE.
Jaka część z tych pracowników to pracownicy etatowi a jaka na śmieciówkach i innych afrykańsko- azjatyckich sposobach zatrudnienia.
Budżet Państwa i ZUS z tytułu podatków i składek jakie miał dochody w roku gdy pracowało 23 tyś ludzi i w roku gdy pracuje jak podajesz 32 tyś ludzi.
Odpowiedz konkretnie na te pytanie i porównajmy te dane z latami 2008, 2005, 2002, 1999, Gdy istniały i miały się dobrze państwowe stocznie.
Czy nagle nie okaże się że mamy wzrost zatrudnienia ale nie Polaków.
Mamy wzrost produktywności i wydajności w przeliczeniu na kg przerobionej stali ale też spadek dochodów państwa.
Państwowe molochy i ich Polscy w większości pracownicy przynosili konkretne dochody do kasy państwa porównajmy to z obecną sytuacją. Ile dziś do Budżetu wnosi ta branża te firmy ich pracownicy a ile było tego 8, 10, 15 lat temu.
Obawiam się że to porównanie wyjdzie dramatycznie dziś produktywność i sprzedaż jest 2 razy większa ale wpływy budżetowe i do ZUS setki razy mniejsze.
Bo dobry wynik obecnie istniejących w firm robiony jest kosztem Polskich pracowników i Budżetu. Wszelkie wzrosty są pochodną zatrudniania ludzi w standardach nie występujących w zachodnich krajach UE.- 0 9
-
2016-08-01 22:32
to się nie obawiaj tylko poszperaj nieco i poprzeglądaj dane (2)
Są publicznie dostępne. Bo na razie ludzie przytaczają fakty czy to GUSowskie, czy to na bazie danych Eurostatu - a Ty rzucasz jakieś zabobony w stylu "ale wpływy budżetowe i do ZUS setki razy mniejsze" na widok których ludzie pracujący aktualnie w branży się śmiechem zanoszą.
Biura projektowe? Remontowa Marine Design & Consulting, StoGda, Deltamarin, Warstila Ship Design Poland, Nava, Mitcom i kupę innych. Zwiększają zatrudnienie. Firmy wyposażeniowe? ZinkPower, Famor, Lubmor, Elektromontaż Północ, Gafako, Odys, kilkaset innych. Pewnie tam marsjanie pracują.
Jeszcze raz i do znudzenia - niezły spawacz zarabia w 5 cyfrach miesięcznie. Jak to jest niegodne pracownika wykwalifikowanego po zawodówce to ja już nie mam dalszych pytań. Dobranoc.- 6 1
-
2016-08-02 08:07
Pomyłka. (1)
Wszystkie wymienione tu firmy nie wykonują całości dokumentacji potrzebnej do zbudowania statków. Są to biura projektowe mające duże doświadczenie zdobyte w wielu wykonanych projektach ale żadna z tych firm nie robi całości 100% dokumentacji potrzebnej do wykonania statków tak jak robiły to biura stoczniowe w Gdyni i Gdańsku.
Przepisanie nazw biur projektowych nie oznacza że są one w stanie same wykonać duży projekt okrętowy w 100%.- 1 3
-
2016-08-02 13:55
naprawdę mi ciebie żal...
- 1 1
-
2016-08-01 20:19
hahahahaah
W zeszłym roku zbudowano wsystkie 8 ....Statków w całej Polsce;-)
- 3 2
-
2016-08-01 23:31
ale bełkot koleżko
- 2 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.