- 1 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (43 opinie)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (162 opinie)
- 3 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (76 opinii)
- 4 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 5 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 6 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
W Gdyni rozpoczęto budowę największego hybrydowego promu świata
W Stocznia Crist rozpoczęto prace produkcyjne nad budową w części wyposażonego promu pasażersko-samochodowego dla norweskiego armatora. Jednostka jest określana mianem największego promu hybrydowego świata. Ma być gotowa latem 2019 roku.
Prom o numerze stoczniowy NB 311 i nazwie Color Hybrid będzie miał 160 m długości i 27 m szerokości. Będzie mógł zabierać na pokład 2 tysiące pasażerów oraz 500 pojazdów osobowych. Prom zastąpi na trasie Sandefjord-Strömstad (Norwegia-Szwecja) o połowę mniejszą jednostkę Bohus, która na pokład może zabrać do 1165 pasażerów oraz 240 pojazdów osobowych.
Czytaj też: Crist będzie budował elementy luksusowych wycieczkowców
Czas podróży na trasie nowej jednostki wyniesie 2 godziny i 20 minut. Będzie to możliwe dzięki parametrom i wyposażeniu promu zapewniającym wysoką manewrowość oraz wydajnemu układowi napędowemu. Statek wyposażony ma być w hybrydowy system napędu głównego. Proces ładowania baterii, w które zostanie wyposażona jednostka, odbywać się będzie każdorazowo podczas postoju w porcie przy pomocy kabla zasilającego ze specjalnych obiektów nabrzeżnych lub na samym pokładzie statku.
Czytaj też: Crist buduje prom dla Islandii
- Cieszymy się, że największy prom hybrydowy świata powstanie w dużej części w naszej stoczni. To kolejny projekt, który potwierdza naszą silną pozycję na rynku innowacyjnych jednostek pasażerskich - mówi Tomasz Wrzask, PR manager Crist.
W części wyposażona jednostka jest budowana w stoczni Crist, ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein. Odbiorcą finalnym jest Color Line, jeden z największych operatorów promowych w Norwegii. W zakresie działalności firmy oprócz transportu ludzi i towarów znajdują się usługi hotelowe, prowadzenie sklepów, restauracji i usługi rozrywkowe. Spółka zatrudnia aktualnie 3500 osób w czterech krajach.
Miejsca
Opinie (77) 8 zablokowanych
-
2017-07-17 17:13
Brawo!!!
- 13 0
-
2017-07-17 13:28
O czym mowa? Kto to bedzie robil? jak ludzi nie ma... (1)
Za te stawki i za te śmieszne warunki a idź pan w p....u
- 25 3
-
2017-07-17 15:20
A warunki bhp?
- 8 2
-
2017-07-17 09:28
Mam tylko nadzieje.. (3)
- 8 3
-
2017-07-17 09:29
(2)
że im ten prom nie hycnie na bok razem z dokiem? xD
- 10 12
-
2017-07-17 11:25
(1)
pomyliły Ci sie stocznie chyba
- 10 1
-
2017-07-17 13:19
a co ma miejsce do "umiejętności" ludzi?
- 3 1
-
2017-07-17 13:02
Przestac plakav i zrzedzic
Cos robia i to najwazniejsze. Pomalu pomalu. Jesc nalezy mala lyzeczka by sie nie udlawic.
Po trochu i beda budowac calosciowo. Najwazniejsze to zaczac. Jak 8 lat niszczyli stocznie to gdziescie byli? Ecs wystawili i was nie obchodzilo ze tysiace miehsc pracy nikna? A teraz zrzedzicie. Polskie zrzedy nieroby- 19 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.