• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Stoczni Gdynia ruszy produkcja samochodów?

Robert Kiewlicz
17 sierpnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Międzynarodowy koncern samochodowy chce wybudować na terenie Stoczni Gdynia fabrykę samochodów. Dzięki temu prace ma znaleźć nawet tysiąc osób. Międzynarodowy koncern samochodowy chce wybudować na terenie Stoczni Gdynia fabrykę samochodów. Dzięki temu prace ma znaleźć nawet tysiąc osób.

Rosyjsko - brytyjski koncern samochodowy International Truck Alliance (Intrall) zamierza otworzyć na terenach Stoczni Gdynia fabrykę ciężarówek. Jak nieoficjalnie dowiedział się Portal Trojmiasto.pl trwają rozmowy między inwestorem a Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych.



Tuż przed upadkiem zakładów w Lublinie powstał prototyp samochodu dostawczego Intrall Lubo Van. Tuż przed upadkiem zakładów w Lublinie powstał prototyp samochodu dostawczego Intrall Lubo Van.
Intrall produkował Honkery dla polskiej armii. Popadł w tarapaty, gdy MON uznał, że firma musi mieć co najmniej połowę polskiego kapitału. Intrall produkował Honkery dla polskiej armii. Popadł w tarapaty, gdy MON uznał, że firma musi mieć co najmniej połowę polskiego kapitału.
W nowej fabryce samochodów miałyby powstawać auta którejś z marek należących do koncernu - Lublin FS i Honker. Przy ich produkcji prace mogłoby znaleźć nawet tysiąc osób.

Na razie ani inwestor, ani PAIiIZ nie udzielają oficjalnych informacji na temat postępu w negocjacjach. - Wszelkie sprawy dotyczące negocjacji z inwestorami są tajne - usłyszeliśmy od jednej z pracownic PAIiIZ.

Od komentarzy wstrzymują się także pracownicy Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Nieoficjalnie wiemy jednak, że Intrall zainteresowany jest dzierżawą terenów, jakie wejdą w skład Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Zdaniem ekspertów inwestycja koncernu samochodowego na terenach Stoczni Gdynia to szansa dla regionu, a przede wszystkim dla byłych pracowników zakładu.

- Powinniśmy się wyzbyć strachu przed rosyjskim kapitałem. Jesteśmy gospodarką otwartą i wiele firm polskich ma przecież spore inwestycje na terenach Rosji - mówi prof. Henryk Ćwikliński, kierownik Katedry Polityki Gospodarczej Uniwersytetu Gdańskiego. - Jak na razie na terenach Stoczni Gdynia niewiele się dzieje. Niewielki działania podejmuje tam Gdańska Stocznia Remontowa, jednak nie jest to to, co tygrysy lubią najbardziej.

Intrall jest właścicielem marek samochodów FS Lublin, Honker oraz Praga. W 2003 roku należąca do koncernu spółka-córka Intrall Polska, przejęła od Skarbu Państwa fabrykę Daewoo Motor Poland w Lublinie. Firma popadła w tarapaty, gdy nie udało jej się wdrożyć do produkcji pojazdów z silnikami spełniającymi normę Euro 4. Gwoździem do trumny był wymóg Ministerstwa Obrony Narodowej, by co najmniej połowa firmy (dostawcy aut dla wojska) była w rękach polskich inwestorów. W 2007 roku Sąd Rejonowy w Lublinie ogłosił upadłość Itralla Polska.

Miejsca

Opinie (106) 8 zablokowanych

  • Ja się zastanawiam

    Dlaczego polscy "milionerzy" nie inwestują w te tereny. Kupują nas angole, ruscy, ukraincy, niemcy itp. itd. a u nas nikogo na to nie stać? Czy raczej brakuje pomysłu. Teren portowy, blisko kolej, zaplecze wykwalifikowanych osób - nic z tego nie rozumiem....

    • 1 0

  • Pomysł super

    Ale jeśli tam będzie ten sam silnik, co w Lublinie II, gdzie Ojciec po 75000 km robił remont, to żal. Mam nadzieję, że jednak nie. Poza tym LUBO van ma chyba najbardziej ochydny przód auta jaki widziałem.

    • 0 1

  • Chłopaki z Intrall-a już pokazali co potrafią!

    Intrall działał w Lublinie i zbankrutował a była tam fabryka przygotowana do produkcji samochodów z magazynami pełnymi części, taśmą montażową i wyszkoloną załogą. Chłopaki z Intall-a zrobili wielki show na targach we Frankfurcie, wzięli pod to wszystko kredyty i zbankrutowali.
    Teraz próbują jeszcze raz, ale z czym do ludzi. Samochody przestarzałe, więc potrzebna jest wielka kasa i czas na rozwój i dodatkowo na przezbrojenie stoczni na fabrykę samochodów, Wielkie Nic z tego wyjdzie.
    W LUBLINIE są dwie puste fabryki samochodów tylko poważnego inwestora brak.
    Intrall namieszał w Lublinie a teraz próbuje w GDYNI.

    • 4 0

  • HA HA HA

    kolejna plotka mająca tylko ludzi zachęcić do czytania.
    Daje sobie moje jaja uciąć że NIC Z TEGO NIE BĘDZIE

    • 1 1

  • zaczną produkować te" piękne auta"

    a za rok czy 2 lata stworzą prototyp F1, testy będą sie odbywać na torze wybudowanym obok fabyki.i to wszystko za 2 lata.

    • 3 1

  • mieli produkować żyletki polsivera

    i znowu ktoś namieszał w zleceniach...

    • 2 0

  • samochody na terenie b. Stoczni gdynia

    takich bzdur dawno nie słyszałem.przede wszystkim nie ma gdzie zbudować hal do montażu samochodów.na terenie dawnej stoczni gdynia najwazniejsze i najwieksze tereny są juz zajete przez : Stocznia Remontowa Nauta, GAFAKO, Energomontaż, Eurocynk, CRIST. no chyba , ze w dawnej elektrowni czy suchym doku albo na torach czy drogach jakie zostały do sprzedania.ludzie dajcie spokój jeden katar wystarczy.

    • 4 0

  • interesy z Rosją

    my im wysyłamy węgiel, w zamian za co oni biorą od nas mięso.

    • 6 0

  • Błąd w tekście

    W tym artykule pojawiła się pewna niejasność. "Rosyjsko - brytyjski koncern samochodowy International Truck Alliance (Intrall) zamierza otworzyć na terenach Stoczni Gdynia fabrykę ciężarówek" Z powyższego zdania wynika, że prawie na 100% ta fabryka będzie otwarta w Gdyni a przecież rozważana jest jeszcze druga lokalizacja w Stoczni Szczecin. Szkoda, że informacja jest nie pełna. Już poraz kolejny czytam "słaby" artykuł na tym portalu.

    • 5 0

  • precz z wyborami , komorowski z tuskiem sprzedaje co się da,głupi wyborcy dostaną za swoje.

    • 5 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także współodpowiedzialna za procesy strategicznego planowania i zarządzania SESCOM. Magister ekonomii z Certyfikatem Księgowym Ministra Finansów oraz ukończonymi licznymi studiami podyplomowymi z zakresu księgowości, finansów i controllingu. Wieloletni praktyk wykorzystujący w swojej pracy nie tylko wiedzę z zakresu księgowości i finansów, ale także ekonomii oraz zarządzania.

Najczęściej czytane