- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (42 opinie)
- 2 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (177 opinii)
- 3 Złoty polski ma już 100 lat (144 opinie)
- 4 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (104 opinie)
- 5 Rozlicz PIT do 30 kwietnia (7 opinii)
- 6 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
W Stoczni Gdynia ruszy produkcja samochodów?
Rosyjsko - brytyjski koncern samochodowy International Truck Alliance (Intrall) zamierza otworzyć na terenach Stoczni Gdynia fabrykę ciężarówek. Jak nieoficjalnie dowiedział się Portal Trojmiasto.pl trwają rozmowy między inwestorem a Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych.
Na razie ani inwestor, ani PAIiIZ nie udzielają oficjalnych informacji na temat postępu w negocjacjach. - Wszelkie sprawy dotyczące negocjacji z inwestorami są tajne - usłyszeliśmy od jednej z pracownic PAIiIZ.
Od komentarzy wstrzymują się także pracownicy Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Nieoficjalnie wiemy jednak, że Intrall zainteresowany jest dzierżawą terenów, jakie wejdą w skład Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
Zdaniem ekspertów inwestycja koncernu samochodowego na terenach Stoczni Gdynia to szansa dla regionu, a przede wszystkim dla byłych pracowników zakładu.
- Powinniśmy się wyzbyć strachu przed rosyjskim kapitałem. Jesteśmy gospodarką otwartą i wiele firm polskich ma przecież spore inwestycje na terenach Rosji - mówi prof. Henryk Ćwikliński, kierownik Katedry Polityki Gospodarczej Uniwersytetu Gdańskiego. - Jak na razie na terenach Stoczni Gdynia niewiele się dzieje. Niewielki działania podejmuje tam Gdańska Stocznia Remontowa, jednak nie jest to to, co tygrysy lubią najbardziej.
Intrall jest właścicielem marek samochodów FS Lublin, Honker oraz Praga. W 2003 roku należąca do koncernu spółka-córka Intrall Polska, przejęła od Skarbu Państwa fabrykę Daewoo Motor Poland w Lublinie. Firma popadła w tarapaty, gdy nie udało jej się wdrożyć do produkcji pojazdów z silnikami spełniającymi normę Euro 4. Gwoździem do trumny był wymóg Ministerstwa Obrony Narodowej, by co najmniej połowa firmy (dostawcy aut dla wojska) była w rękach polskich inwestorów. W 2007 roku Sąd Rejonowy w Lublinie ogłosił upadłość Itralla Polska.
Miejsca
Opinie (106) 8 zablokowanych
-
2010-08-17 22:22
Ciekawe....
- 1 0
-
2010-08-17 22:23
Honkera biorę od ręki (1)
Jak by był wyposażony w miarę z klimą to walić te wszystkie cudawianki z zachodu polski Honker i wszystko jasne
- 4 1
-
2010-08-17 22:36
wolałbym rosyjskiego.. Tigra !
Honker ma niewiele tu do powiedzenia.. :)- 0 1
-
2010-08-17 22:25
Ale
Gdzie oni będą je składać te samochody?? Przecież hale K1 i K2 są już sprzedane tylko K% jest jeszcze wolna. Bo przecież nie będą na dokach ich robić!!!!
- 4 0
-
2010-08-17 22:34
Tereny stoczniowe
"Powinniśmy się wyzbyć strachu przed rosyjskim kapitałem. Jesteśmy gospodarka otwartą i wiele firm polskich ma przecież spore inwestycje na terenach Rosji - mówi prof. Henryk Ćwikliński"
Pełna zgoda Panie prof., rynek oraz kapitał rosjyski - to wielki potencjał
pomimo, że mamy trudną historię, to jednak zasobów mineralnych Rosja - kraj
o powierzchni 1/6 globu, ma trochę więcej, a co za tym idzie i kapitału.. !
Ale szkoda, że nie będą - potencjalnie produkować terenówki "Tigr",
ale na to by się nie zgodzili razem - Władimir i Dimitrij .- 2 1
-
2010-08-17 23:19
ADARD tak nie wypada... (1)
Fajnie że będzie nowa inwestycja w mojej Gdyni.Ciekawe czy zakręci się tam pan rekowski ze swoją firemką adard i z prowadzącym niedorozwojem?
- 1 1
-
2011-02-21 21:57
;p
chyba wiem coś Ty za Poncjusz Piłat "Sledziu Ty jeden" hehehe
- 0 0
-
2010-08-17 23:37
najlepiej w naszym kraju beda szły papamobile z krzyze
xx
- 5 3
-
2010-08-18 00:58
Teren stoczni
należy oddać deweloperom, tak aby powstały tam apartamentowce typu Sea Towers służące jako lokata kapitału dla bogatych biznesmenów
- 2 8
-
2010-08-18 06:38
1000 osób ?
To chyba na całym świecie i to wliczając rodziny mechaników licencjonowanych punktów serwisowych w Azji.
- 2 0
-
2010-08-18 07:04
kolejne cuda paczki by żyło się lepiej przed wyborami samorządowymi
to nawet "lepszy news" niż kupiec z Kataru- 5 1
-
2010-08-18 07:37
brzydkie te auta,ale robota dla 1000 by sie przydała
ciekawe gdzie ten badziew będzie sprzedawany, osobiscie nie wierzę w te pierdoły.musieli by zbudować całą linie produkcyjną.Poza tym na litwie,rumunii,siła robocza jest tańsza.Dobre marki mają problemy ze sprzedażą aut, a tutaj chcą sprzedawać taki badziew bezfirmowy.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.