• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Stoczni Gdynia ruszy produkcja samochodów?

Robert Kiewlicz
17 sierpnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Międzynarodowy koncern samochodowy chce wybudować na terenie Stoczni Gdynia fabrykę samochodów. Dzięki temu prace ma znaleźć nawet tysiąc osób. Międzynarodowy koncern samochodowy chce wybudować na terenie Stoczni Gdynia fabrykę samochodów. Dzięki temu prace ma znaleźć nawet tysiąc osób.

Rosyjsko - brytyjski koncern samochodowy International Truck Alliance (Intrall) zamierza otworzyć na terenach Stoczni Gdynia fabrykę ciężarówek. Jak nieoficjalnie dowiedział się Portal Trojmiasto.pl trwają rozmowy między inwestorem a Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych.



Tuż przed upadkiem zakładów w Lublinie powstał prototyp samochodu dostawczego Intrall Lubo Van. Tuż przed upadkiem zakładów w Lublinie powstał prototyp samochodu dostawczego Intrall Lubo Van.
Intrall produkował Honkery dla polskiej armii. Popadł w tarapaty, gdy MON uznał, że firma musi mieć co najmniej połowę polskiego kapitału. Intrall produkował Honkery dla polskiej armii. Popadł w tarapaty, gdy MON uznał, że firma musi mieć co najmniej połowę polskiego kapitału.
W nowej fabryce samochodów miałyby powstawać auta którejś z marek należących do koncernu - Lublin FS i Honker. Przy ich produkcji prace mogłoby znaleźć nawet tysiąc osób.

Na razie ani inwestor, ani PAIiIZ nie udzielają oficjalnych informacji na temat postępu w negocjacjach. - Wszelkie sprawy dotyczące negocjacji z inwestorami są tajne - usłyszeliśmy od jednej z pracownic PAIiIZ.

Od komentarzy wstrzymują się także pracownicy Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Nieoficjalnie wiemy jednak, że Intrall zainteresowany jest dzierżawą terenów, jakie wejdą w skład Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Zdaniem ekspertów inwestycja koncernu samochodowego na terenach Stoczni Gdynia to szansa dla regionu, a przede wszystkim dla byłych pracowników zakładu.

- Powinniśmy się wyzbyć strachu przed rosyjskim kapitałem. Jesteśmy gospodarką otwartą i wiele firm polskich ma przecież spore inwestycje na terenach Rosji - mówi prof. Henryk Ćwikliński, kierownik Katedry Polityki Gospodarczej Uniwersytetu Gdańskiego. - Jak na razie na terenach Stoczni Gdynia niewiele się dzieje. Niewielki działania podejmuje tam Gdańska Stocznia Remontowa, jednak nie jest to to, co tygrysy lubią najbardziej.

Intrall jest właścicielem marek samochodów FS Lublin, Honker oraz Praga. W 2003 roku należąca do koncernu spółka-córka Intrall Polska, przejęła od Skarbu Państwa fabrykę Daewoo Motor Poland w Lublinie. Firma popadła w tarapaty, gdy nie udało jej się wdrożyć do produkcji pojazdów z silnikami spełniającymi normę Euro 4. Gwoździem do trumny był wymóg Ministerstwa Obrony Narodowej, by co najmniej połowa firmy (dostawcy aut dla wojska) była w rękach polskich inwestorów. W 2007 roku Sąd Rejonowy w Lublinie ogłosił upadłość Itralla Polska.

Miejsca

Opinie (106) 8 zablokowanych

  • a to ciekawe...

    "wymóg Ministerstwa Obrony Narodowej, by co najmniej połowa firmy była w rękach polskich inwestorów"
    Rozumiem, że producent/dostawca f-16, Leopard, Patriot te wymogi spełnia ? :)

    • 7 0

  • Żadnych Lublinow nie kupujcie - dopoki fabryka nie zastosuje blach ocynkowanych i nie da na nie co najmniej 6-8 lat gwarancji. Te samochody oprocz tego, ze sypie sie niemal wszystko - to jeszcze gnija jak stare mieso. Mam troche tego syfu w firmir i nigdy wiecej. 2- 3 lata i na zlom.

    • 4 0

  • jeśli zatrudnią tych samych stoczniowców

    to będzie strajk zanim ruszy produkcja...

    • 2 2

  • oto kolejny przykład rządów "dyktatury ciemniaków" - nic sie nie da zrobić, nic się nie opłaca, nikomu nie zależy... (2)

    dać misiakowi z gradem katarskim niech tam zrobią wesołe miasteczko!!!

    • 6 1

    • oj gejlux (1)

      to nie czasy głębokiej komuny ze nikt nie zwracał uwagi na opłacalność i rentowność a liczyła się jedynie norma i statystyki produkcji, niestety w dobie kapitalizmu liczy się rentowność
      ... ale jak ktoś kto był w głębokiej komunie wychowywany ma zrozumieć rynek kapitalistyczny... może jarek ci wytłumaczy hehe

      • 2 3

      • jaka doba kapitalizmu? przecież to jest/była spółka skarbu państwa:-) widać jak ci sie łeb spalikocił

        gdyby to była własność prywatna, to żadna komisarz nie miałaby nic do gadania
        kolejny ciemniak, który oprócz inwektyw nie ma nic do powiedzenia
        chcociaż fakt, że nie wpisałeś w to krzyża znaczy tyle, żeś nie do końca zwykły głupek

        • 3 2

  • Warunek

    zgdadić się tylko, jeśli zmiści się w nim krzyż z przed pałącu

    • 0 5

  • wyPOciny matołka - "krzyż z przed pałącu"
    sprzed!! ciemniaku z dwoma lufami do następnej klasy

    lub - obok pałacu, przed pałacem

    • 4 1

  • niech polacy nie biorą się za produkcje samochodów,mało im jeszcze tych porażek ?

    co za śmietniki polska produkuje. wstyd . widać odrazu że polski inżynier to zaprojektował.

    • 0 0

  • lublin jak miał 2 lata to cały zardzewiał . wstyd dla polskiego przemysłu motoryzacyjnego.

    polacy sie nadają ale do picia wódki .

    • 0 0

  • Ten co zaprojektował te parodie sprintera to chyba był pijany.

    • 0 0

  • ten u góry to jest po czołówce z tirem ?

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kalicki

Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni oraz Strathclyde University (MBA). Od początku pracy...

Najczęściej czytane