• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Stoczni Gdynia ruszy produkcja samochodów?

Robert Kiewlicz
17 sierpnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Międzynarodowy koncern samochodowy chce wybudować na terenie Stoczni Gdynia fabrykę samochodów. Dzięki temu prace ma znaleźć nawet tysiąc osób. Międzynarodowy koncern samochodowy chce wybudować na terenie Stoczni Gdynia fabrykę samochodów. Dzięki temu prace ma znaleźć nawet tysiąc osób.

Rosyjsko - brytyjski koncern samochodowy International Truck Alliance (Intrall) zamierza otworzyć na terenach Stoczni Gdynia fabrykę ciężarówek. Jak nieoficjalnie dowiedział się Portal Trojmiasto.pl trwają rozmowy między inwestorem a Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych.



Tuż przed upadkiem zakładów w Lublinie powstał prototyp samochodu dostawczego Intrall Lubo Van. Tuż przed upadkiem zakładów w Lublinie powstał prototyp samochodu dostawczego Intrall Lubo Van.
Intrall produkował Honkery dla polskiej armii. Popadł w tarapaty, gdy MON uznał, że firma musi mieć co najmniej połowę polskiego kapitału. Intrall produkował Honkery dla polskiej armii. Popadł w tarapaty, gdy MON uznał, że firma musi mieć co najmniej połowę polskiego kapitału.
W nowej fabryce samochodów miałyby powstawać auta którejś z marek należących do koncernu - Lublin FS i Honker. Przy ich produkcji prace mogłoby znaleźć nawet tysiąc osób.

Na razie ani inwestor, ani PAIiIZ nie udzielają oficjalnych informacji na temat postępu w negocjacjach. - Wszelkie sprawy dotyczące negocjacji z inwestorami są tajne - usłyszeliśmy od jednej z pracownic PAIiIZ.

Od komentarzy wstrzymują się także pracownicy Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Nieoficjalnie wiemy jednak, że Intrall zainteresowany jest dzierżawą terenów, jakie wejdą w skład Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Zdaniem ekspertów inwestycja koncernu samochodowego na terenach Stoczni Gdynia to szansa dla regionu, a przede wszystkim dla byłych pracowników zakładu.

- Powinniśmy się wyzbyć strachu przed rosyjskim kapitałem. Jesteśmy gospodarką otwartą i wiele firm polskich ma przecież spore inwestycje na terenach Rosji - mówi prof. Henryk Ćwikliński, kierownik Katedry Polityki Gospodarczej Uniwersytetu Gdańskiego. - Jak na razie na terenach Stoczni Gdynia niewiele się dzieje. Niewielki działania podejmuje tam Gdańska Stocznia Remontowa, jednak nie jest to to, co tygrysy lubią najbardziej.

Intrall jest właścicielem marek samochodów FS Lublin, Honker oraz Praga. W 2003 roku należąca do koncernu spółka-córka Intrall Polska, przejęła od Skarbu Państwa fabrykę Daewoo Motor Poland w Lublinie. Firma popadła w tarapaty, gdy nie udało jej się wdrożyć do produkcji pojazdów z silnikami spełniającymi normę Euro 4. Gwoździem do trumny był wymóg Ministerstwa Obrony Narodowej, by co najmniej połowa firmy (dostawcy aut dla wojska) była w rękach polskich inwestorów. W 2007 roku Sąd Rejonowy w Lublinie ogłosił upadłość Itralla Polska.

Miejsca

Opinie (106) 8 zablokowanych

  • Przewidywanie (1)

    Przeczytawszy kilka stron komentarzy, z góry zakładam, że w Polsce nawet wychodków zabraknie i ludzie będą musieli chodzić s**** do lasku, albo za najbliższe drzewo.

    • 0 0

    • intrall lubo

      to nie napisal polak a narodowosc nie poznana

      • 0 0

  • intrall lubo

    wy pedalujecie amerykanska demokracje. a nie znacie polska motoryzacje.andrzej z petersburga.urodzony fsc lublin

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Monika Płocke

Banking Technology, Head of Change and Technology Capabilities w Nordea Bank AB. Absolwentka...

Najczęściej czytane