- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (40 opinii)
- 2 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (124 opinie)
- 3 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 4 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (89 opinii)
- 5 Jest umowa na czarter FSRU (20 opinii)
- 6 Energa z zyskiem za 2023 r. (94 opinie)
W sklepach znów będzie drożej. Wchodzi podatek handlowy
W 2021 r. sklepy o największych obrotach zapłacą nowy podatek, wchodzi bowiem w życie podatek od sprzedaży detalicznej. Resort finansów nie zdecydował się na kolejne przedłużenie zawieszenia daniny uchwalonej 6 lipca 2016 r. Handlowcy już zapowiadają wzrost cen detalicznych, presję na obniżenie cen u dostawców, oraz ograniczenie dostępności do znaczącej części asortymentu dla klientów. Branża ostrzega, że to kolejne uderzenie w sklepy wielkopowierzchniowe, które straciły już na pandemii oraz zakazie handlu w niedziele i święta.
Podatek zapłacą sklepy z chwilą osiągnięcia w danym miesiącu przychodu przekraczającego 17 mln zł i będzie dotyczył przychodu powyżej tej kwoty, osiągniętego od do końca miesiąca.
Stawki podatku wyniosą:
- 0,8 proc. podstawy opodatkowania - do kwoty 170 mln zł
- 1,4 proc. nadwyżki podstawy opodatkowania ponad kwotę 170 mln zł
- Sprzedawcy detaliczni, których miesięczny przychód ze sprzedaży detalicznej nie przekroczy kwoty 17 mln zł, nie będą musieli składać deklaracji podatkowej o wysokości podatku
Jak wynika z raportu Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, wprowadzenie podatku handlowego może mieć negatywne skutki dla klientów i polskich dostawców.
Eksperci przewidują:
- presję na wzrost cen detalicznych,
- presję na obniżenie cen u dostawców,
- oraz ograniczenie dostępności do znaczącej części asortymentu dla klientów.
Branża handlowa ze spadkiem obrotów
Jak zaznaczają autorzy raportu "Społeczno-gospodarcze skutki wdrożenia podatku od sprzedaży detalicznej" - podatek od sprzedaży detalicznej był projektowany w innej niż obecna rzeczywistości gospodarczej. Podatek wprowadzony na mocy ustawy uchwalonej 6 lipca 2016 r. Jednak jego pobieranie było kilkukrotnie odraczane w związku ze sporem sądowym pomiędzy Polską i Komisją Europejską. Jednak pomimo że nadal nie ma ostatecznego rozstrzygnięcia kwestii podatku przez Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej, Ministerstwo Finansów nie zdecydowało się na kolejne przedłużenie zawieszenia poboru tego podatku.
- Aktualnie, z uwagi na kryzys gospodarczy będący następstwem pandemii koronawirusa SARS-CoV-2, mamy do czynienia z problemem podwyższonej inflacji, zmianą struktury popytu w handlu (odpływ klientów do sklepów online lub convenience), a także istotnie obniżoną rentownością sklepów wielkopowierzchniowych, potęgowaną już obowiązującym zakazem handlu w niedziele i święta - czytamy w raporcie POHiD - W okresie pandemii spadły drastycznie obroty sieci handlowych, generując straty na poziomie 3,5 mld zł, co przełożyło się na rentowność branży. Warto podkreślić istotność branży handlowej, które przełoży się na wolniejsze tempo rozwoju - poziom PKB. Udział handlu w strukturze polskiego PKB szacuje się na ok. 17,6 proc., a udział firm handlowych w ogólnej liczbie przedsiębiorstw na ponad 23 proc.
Sieci szykują się na podatek handlowy
Jak największe sieć przygotowuje się na te zmiany? Większość z zapytanych o to liderów rynku - Lidl, Kaufland czy Auchan - nie ustosunkowała się do naszych pytań.
- Co do zasady nie komentujemy obowiązujących przepisów prawa - usłyszeliśmy od przedstawicieli największej sieci dyskontów w Polsce i jednocześnie jednego z największych podatników - Biedronki.
- Na tym etapie, w pandemii, jest jeszcze za wcześnie by dzielić się prognozami - twierdzi Agata Nowakowska, rzecznik prasowy Rossmann.
- To nowa danina publiczna, do rozliczania której od pewnego czasu się przygotowujemy. Największym wyzwaniem jest obecnie dostosowanie systemów informatycznych do pozyskiwania danych służących do wyliczenia podatku - komentuje - Aneta Gil, liderka ds. komunikacji zewnętrznej IKEA Retail. - Szczególnie, że działamy pod presją czasu, ponieważ losy wprowadzenia nowej daniny ważyły się do ostatniej chwili. O tym, że Ministerstwo Finansów nie przedłuży zawieszenia poboru podatku, dowiedzieliśmy się dopiero tuż przed świętami. Mamy nadzieję, że wymagania urzędów skarbowych w obszarze sprawozdawczości zostaną ograniczone do minimum. Jest za wcześnie, aby oceniać wpływ nowej daniny na sytuację finansową naszej firmy. Będziemy uważnie analizowali sytuację i otoczenie gospodarcze i podejmowali odpowiednie działania. Pamiętajmy , że wciąż działamy w warunkach pandemii, która nie tylko przekłada się na niższe obroty firm z branży handlowej, ale również pociąga za sobą dodatkowe nakłady na zapewnienie bezpieczeństwa klientów i pracowników.
Wzrost cen wyjdzie nam na dobre?
Według informacji resortu finansów celem wprowadzenia podatku detalicznego nie są jedynie dodatkowe wpływy do budżetu państwa, ma on też wyrównać szanse między dużymi firmami a mniejszymi. Resort twierdzi, że efektywna konkurencja wpływa na wzrost konkurencyjności całej gospodarki.
- W handlu panuje duża konkurencja, więc - zdaniem resortu - ewentualne podwyżki cen sprawią, iż konsumenci wybiorą nowe miejsca zakupów - czytamy w odpowiedzi resortu finansów przesłanej do Polskiej Agencji Prasowej.
Sama branża widzi to całkiem inaczej.
- Wprowadzenie podatku od sprzedaży detalicznej grozi falą upadłości firm w całym łańcuchu dostaw, a przez to wzrostem bezrobocia. Spowoduje też wzrost cen, który uderzy w miliony mniej zamożnych rodzin - twierdzą eksperci POHiD.
Opinie (363) ponad 20 zablokowanych
-
2021-01-09 17:14
Opinia wyróżniona
Na tym właśnie polega prawicowa gospodarka. (31)
Za komuny wszystkie piekarnie byly panstwowe.
Wszyscy jedli praktycznie ten sam niedobry chleb i bo nie mieli wyboru.
Komuna upadla, powstaly prywatne piekarnie, a panstwowe upadly.
Na jednej ulicy sa po 2-3 piekarnie i tam gdzie maja lepsze i tansze pieczywo, tam beda klienci. A te drozsze beda bankrutwac.
Tak samo jest zeZa komuny wszystkie piekarnie byly panstwowe.
Wszyscy jedli praktycznie ten sam niedobry chleb i bo nie mieli wyboru.
Komuna upadla, powstaly prywatne piekarnie, a panstwowe upadly.
Na jednej ulicy sa po 2-3 piekarnie i tam gdzie maja lepsze i tansze pieczywo, tam beda klienci. A te drozsze beda bankrutwac.
Tak samo jest ze sklepami.
Jesli Janusz biznesu prowadzi osiedlowy sklep, gdzie sprzedaje czekolade po 5,50 gdy w tesco kosztuje ona 3,99 .Sprzedaje Fante za ponad 7 zl, gdy w carrefourze kosztuje ona 3,99 ,no to jest to oczywiste ze nikt nie bedzie chcial u niego kupowac, a jego sklep splajtuje.
Jezeli Polak na Polaku probuje dwukrotnie zarobic, to ja dziekuje, wole pojsc na zakupy do tesco albo auchan.
Zle wam?
No to nikt wam nie broni otworzyc wlasnego sklepu, otworzcie sobie sklepik i sprzedawajcie taniej niz w hipermarketach. Macie (jeszcze) wolny rynek, nic nie stoi na przeszkodzie.- 96 72
-
2021-05-26 15:18
Większość akurat jadła dobry chleb bo piekł własny, obecnie mało się chce szybciej przecież jest samochodem podjechać do takiego Lidla i Biedronki i zapłacić drożej niestety sklepy nas też w niektórych kwestiach rozleniwiły.
- 0 0
-
2021-01-11 10:10
błąd
Prawicowa? pis to lewica
- 3 0
-
2021-01-10 19:22
Nieprawda
Za poprzedniego ustroju ( nie było komunizmu nigdzie na swiecie) były piekarnie prywatne i był chleb bardzo dobry teraz mamy w sieciach handlowych chleb badziewiasty a prywatne są drogie bo nie maja konkurencji. Zagraniczni dostawcy krzywdy mieć nie będą z zapłacimy my
- 3 0
-
2021-01-10 19:18
piekarnie
Jedna uwaga. Za tzw. komuny były świetne, prywatne piekarnie z pieczywem. o którym nie macie pojęcia. Dzisiejsze pieczywo to tylko erzac i chemia.
- 5 1
-
2021-01-10 18:11
piszesz głupoty, nie masz pojęcia o handlu
To nie sklepikarze są Januszami biznesu a to Ty jesteś Januszem zakupów. Nie masz zielonego pojęcia o handlu, o marżach i realiach handlu detalicznego. W dużych sieciach wiele popularnych marek, wytwarza produkty dedykowane tymże sieciom. Np. wspomniany przez Ciebie napój, owszem jest tańszy tyle że jest nalewany to zupełnie innej butelki,
To nie sklepikarze są Januszami biznesu a to Ty jesteś Januszem zakupów. Nie masz zielonego pojęcia o handlu, o marżach i realiach handlu detalicznego. W dużych sieciach wiele popularnych marek, wytwarza produkty dedykowane tymże sieciom. Np. wspomniany przez Ciebie napój, owszem jest tańszy tyle że jest nalewany to zupełnie innej butelki, wytworzonej z cieńszego plastiku, gorszej jakości co powoduje szybsze rozgazowanie i utratę aromatu. Podobnie jest z wędlinami i pieczywem. Ni chcę mi się szerzej omawiać tego, bo i tak tego nie zrozumiesz
- 6 3
-
2021-01-10 18:09
Redakcjo, naprawdę wyróżnianie takie opinie?
- 3 1
-
2021-01-10 18:01
Nie zgodzę się z tobą
Za komuny chleb był smaczny. Teraz by dostać pyszny chleb, trzeba znaleźć dobrą małą piekarnię i zapłacić więcej za smak i jakość. I tak jest z większością produktów spożywczych.
- 5 1
-
2021-01-10 17:46
Odpowiedź
Myślisz tumanie że markety sprzedają nie za 100 procent marzy to do szkoły. Skończ ekonomika i się wypowiadaj.
Janusz biznesu kupi karton kawy tj 12 szt a market sieć kupi 12 tirów i dostanie rabat. Oto tempaki którymi rządzi pis- 5 4
-
2021-01-10 17:30
Za komuny było o niebo lepszy chleb niż teraz (1)
- 10 1
-
2021-01-11 20:31
Za PRL chleb czerstwiał a teraz pleśnieje
więc jasne jest to że kiedyś sprzedawano prawdziwy chleb a teraz chemiczną pulpę która go udaje.
- 2 0
-
2021-01-10 15:59
Piszesz bzdury. Nie wiesz nic na temat o którym piszesz. Pewnie urodziłeś się po 1989 roku.
W czasach PRL-u było dużo prywatnych piekarni i cukierni. Były małe, ale właściciele żyli na przyzwoitym poziomie. Było sporo małych prywatnych sklepów spożywczych. Do dzisiaj mało z tych piekarni i sklepików przetrwało. Najsilniejsi piekarze i cukiernicy przeszli na produkcję przemysłową. Pojedź na gdańską Olszynkę. Zobaczysz zakład Grzegorza
W czasach PRL-u było dużo prywatnych piekarni i cukierni. Były małe, ale właściciele żyli na przyzwoitym poziomie. Było sporo małych prywatnych sklepów spożywczych. Do dzisiaj mało z tych piekarni i sklepików przetrwało. Najsilniejsi piekarze i cukiernicy przeszli na produkcję przemysłową. Pojedź na gdańską Olszynkę. Zobaczysz zakład Grzegorza Pellowskiego. To jest fabryka. Szydłowski i inni też produkują pieczywo i ciastka.
Chleb i bułki tylko z ulepszaczami... Kto dostarcza pieczywo do Biedronki i Lidla? Prywatne firmy przemysłowe. Dzisiaj trudno kupić dobre rzemieslnicze pieczywo.- 14 1
-
2021-01-10 15:11
Bzdura. Nie zawsze i nie wszędzie cena jest najważniesza. (1)
Tak, prawicowo, wolnorynkowo wygra ten sklep, który zaoferuje najlepszą wartość. Pytanie czym jest wartość dla Polaka. Może faktycznie w wielu przypadkach będzie to najniższa cena, ale często - widać to na przykładzie Żabki - wyższa cena, ale pewne inne cechy sklepu mogą jednak wygrać.
- 1 5
-
2021-01-10 17:36
dokładnie tak
dla jednego ważniejsza będzie szeroka oferta, inny wybierze specjalizację a ktoś pójdzie tam gdzie są miłe ekspedientki.
- 1 0
-
2021-01-10 09:16
Piszesz głupoty, a głupi ludzie cię plusują (14)
Nie ma czegoś takiego jak "lepsze i tańsze". Niedawno w TV pokazywali popularny sklep mięsny, który się zamknął, a na drzwiach właściciele wywiesili kartkę, że sklep zamknięty, bo ludzie wolą żreć sztuczne pompowane zamienniki mięsa niż porządne naturalne wędliny, które muszą kosztować. I tak jest ze wszystkimi "tanimi i dobrymi" rzeczami. Te tanie czekolady też mają w składzie np olej palmowy zamiast masła, czy zamiast cukru tanie zamienniki
- 40 6
-
2021-01-10 20:06
(1)
Widzisz... nie zrozumiałeś. On pisał o sprzedawaniu drożej tego samego produktu. Tyle ze sieciówka jak przychodzi do hurtowni z zamówieniem tysięcy sztuk to otrzymuje niższa cenę niż pan z osiedla kupujący jedna zgrzewkę. Wiec ten pan na osiedlu już na starcie ma drożej. A jeszcze musi coś zarobić. Dlatego ten podatek wyrówna właśnie ta nieuczciwa konkurencje.
- 3 3
-
2021-01-10 21:41
Niestety niczego takiego jak zrównanie szans nie będzie i co więcej gwarantuję, że nawet jak pojawisz się z hasłem ,,kupię tego produktu za milion" to zbliżonych choćby warunków jak np. Lidl nie otrzymasz (globalne umowy, warunki)
- 5 0
-
2021-01-10 17:17
Bo Polak chce tanio, dobrze i dużo.
A jak wiadomo tanio przeważnie nie znaczy dobrze- 8 1
-
2021-01-10 12:37
(8)
Niestety strasznie mało rozumiesz jak działa współczesny rynek dostaw - wydaje się Tobie że "Janusz zarabia na Tobie dwukrotnie, więc niech padnie".
Tak się składa, że przez wiele lat byłem dyrektorem sprzedaży w pewnym koncernie spożywczym, więc trochę opowiem - globalne umowy handlowe sprawiają, że trafiający do dużej sieciNiestety strasznie mało rozumiesz jak działa współczesny rynek dostaw - wydaje się Tobie że "Janusz zarabia na Tobie dwukrotnie, więc niech padnie".
Tak się składa, że przez wiele lat byłem dyrektorem sprzedaży w pewnym koncernie spożywczym, więc trochę opowiem - globalne umowy handlowe sprawiają, że trafiający do dużej sieci handlowej produkt X ma cenę np. 1 pln, dodatkowo ta sieć w ramach opłat za półki, za realizację targetu, za gazetkę reklamową, za miejsce paletowe, końcówki regałów itp. itd wyciąga od producenta kolejne 5-18% które zostawia sobie jako zysk, a produkt wystawia na półce z narzutem 2-30% w zależności od grupy produktowej - Ty jako konsument widzisz więc np. cenę na półce danego produktu w takim Kauflandzie, czy innym Tesco np 1,1 zł.
Sieć zarabia więc na tym przykładowym produkcie - "marży front" 10% i "marży back" np. 12% czyli łącznie w okolicach 22%.
Teraz przejdźmy do "Janusza Polaka" - ten sam produkt dostępny jest dla niego nie za 1 pln, a np. za 1,1 (a czasem nawet 1,2). Nikt nie płaci mu "marży back" - zarabia więc tylko na "marży front" - do ceny 1,1 dodaje np. 15% narzutu - cena na półce robi się 1,26.
Zdzierca z niego straszny - bo aż 15% chce zarobić - Prawda?
To policzmy - do "Janusza Polaka" czynnego 26 dni w m-cu każdego dnia przychodzą klienci, którzy generują dzienny obrót 4 tyś zł (jak na mały sklep to bardzo dużo) - obrót m-czny w tym wypadku to 104 tyś zł.
Zysk przed kosztami i podatkami - 52 tyś x 15% = 15 600
Lokal + media = 4 tyś zł
1 pracownik z Zusami i innymi bzdetami = 5 tyś zł (pracownik na rękę z tego będzie miał 3 tyś na rękę)
Inne koszty = 500 zł
Koszty total m-czne = 9,5 tyś zł
Zostaje więc dla "Jannusza Polaka" -6,1 tyś zł przed opodatkowaniem i ZUSami
Odlicz straty wynikające z przeterminowania produktów, kradzieże itp.
Zostają mu więc grosze - a Ty uważasz go za złodzieja który na Tobie zarabia i zdziera, grosze za poranne wstawanie by otworzyć sklep.
To koniec lokalnego handlu- 54 6
-
2021-01-10 17:52
Odpowiedź
Kolego, te jełopy tylko pisać bzdety umieją ale nic nie rozumieją. Szkoda gadać. A ty masz świętą rację.
- 9 0
-
2021-01-10 13:22
nie ma sensu tłumaczyć (6)
choć marże sklepików to raczej bliżej 30%, dostają też jakieś retro, czy towar/kasę za lodówki czy stendy
ale jak piszesz, da się wyżyć, pod warunkiem, że działasz we własnym lokalu i/lub zatrudniasz rodzinę
ale każdy wie, że lepiej deko handlu niż kilo roboty ;)- 16 0
-
2021-01-10 14:11
(5)
średnia ważona marża raczej bliżej 15% bo owszem są produkty na których masz 30%, ale i takie sprzedawane na 2-5%.
Retro w typowych małych sklepach osiedlowych dziś już raczej nieosiągalne (inaczej jeszcze np. 15 lat temu) - skupiłem się a typowym małym prywatnym sklepie nie sieciowym gdzie jest jeden właściciel i jeden pracownik (np.średnia ważona marża raczej bliżej 15% bo owszem są produkty na których masz 30%, ale i takie sprzedawane na 2-5%.
Retro w typowych małych sklepach osiedlowych dziś już raczej nieosiągalne (inaczej jeszcze np. 15 lat temu) - skupiłem się a typowym małym prywatnym sklepie nie sieciowym gdzie jest jeden właściciel i jeden pracownik (np. rodzina). Jeszcze 15-20 lat temu takich sklepów w Polsce było około 100 tyś - dziś już tylko garstka została.
Z 15 lat temu zaczęła się wielka fala łączenia w sieci - ale oprócz nielicznych przypadków słabo to wyszło.
Czeka nas więc docelowo krajobraz gdzie każde osiedle obstawione będzie Lidlem, Biedronką, kilka Żabek (z ledwo dychającymi ajentami), jakiś Auchan w granicach 15 minut dojazdu i koniec.
To oznacza, że za max 3 lata pomysł na biznes - "otworzę sklep rodzinny prowadzony najpierw przez jednio pokolenie, a później drugie" (model włoski np.) będzie nierealny - w zasadzie dziś już takim jest. Tak wielkie usieciowienie w gronie wąskiej liczby sieci to śmierć dla wielu lokalnych producentów, wytwórców i w zasadzie cała spożywka oparta o kilka wielkich światowych korporacji.
Nie zdążyliśmy zbudować silnej pozycji po zmianach ustrojowych lokalnych biznesów i to się już nigdy nie uda.
Zmieniłem swoje życie zawodowe kilka lat temu, bo zwyczajnie nie mogłem już patrzeć na to jak gnoi się rodzimy rynek i mimo, że byłem w zasadzie na szczycie w Polsce w jednej z największych korporacji globalnych, to zmienić tego stanu rzeczy nie mogłem.
W zasadzie mógłbym olać już temat i zapomnieć, ale jak widzę, że ktoś stara się o rodzimym handlu pisać przez pryzmat "Janusz Polak, złodziej" okrada bo zdziera i lepiej iść do Lidla to czuję się w obowiązku pokazać takiej osobie jak wielki błąd w swym myśleniu popełnia. Oczywiście to walka z wiatrakami, ale jakąś pasję trzeba mieć :)
Więc z mojej strony ogromny szacunek do osób które jeszcze utrzymują swoje małe rodzinne biznesy.- 32 3
-
2021-01-10 18:06
(4)
Dziękuję, że się tym podzieliłeś. Może choć jednej osobie twoja opinia otworzy oczy. Mnie bardzo boli widok wszechobecnych sklepów z zielonym płazem.
- 16 1
-
2021-01-10 18:16
ale cóż te żabki winne? (3)
format jest dobry, wybór spory, dostępne usługi dodatkowe-to wygodne sklepy (tzw convenience store)
- 2 7
-
2021-01-11 10:02
(2)
nic nie są winne - oprócz tego, że każdą złotówkę wydajesz dziś wcale nie wzbogacając Polaka, tylko akurat w wypadku Żabki wielką globalną korporację CVC Capital... W pojedynczym sklepie masz tylko ajenta - a to jak niebotyczne zarobki osiąga... cóż niektórzy ledwie na zero wychodzą przy ogromie pracy własnej.
Cieszyć się należy, że DINOnic nie są winne - oprócz tego, że każdą złotówkę wydajesz dziś wcale nie wzbogacając Polaka, tylko akurat w wypadku Żabki wielką globalną korporację CVC Capital... W pojedynczym sklepie masz tylko ajenta - a to jak niebotyczne zarobki osiąga... cóż niektórzy ledwie na zero wychodzą przy ogromie pracy własnej.
Cieszyć się należy, że DINO świetnie się rozwija - znam właścicieli od czasów gdy pierwsze sklepy prowadzili i mocno im kibicuję.
Ale gdzie małe rodzinne biznesy? Dla nich to jest całkowity koniec i brak na dziś możliwości wskrzeszenia. Bronią się jeszcze jakkolwiek w mniejszych miastach i to w zasadzie tyle.
Popatrz sobie na metki produktów które kupujesz w sklepie, które wydają się rdzennie polskie i zobacz do kogo należą.
Czyli w skrócie - pracując w zagranicznych firmach za stawki mniejsze niż w europejskich krajach ościennych kupujemy produkty z których zysk płynie do globalnych koncernów w sklepach które należą do zagranicznych właścicieli.
To co nas czeka? Kiedy zrównamy się poziomem życia z zachodnią Europą? Kiedy będziemy mogli zrobić ekspansję na ich rynki?
Więc tak jak pisałem powyżej kilka razy - szanujmy tych którym jeszcze się chce i wspierajmy ich- 4 1
-
2021-01-11 11:22
ale ja się z Tobą zgadzam (1)
jednak format żabki jest po prostu dobry
jest to sklep za rogiem, z przyzwoita ofertą i dodatkowa usługą-opłacisz rachunek, wypijesz kawę czy coś zjesz
jest czysto, schludnie, ceny są wyższe ale to zrozumiałe
a sklepiki osiedlowe są różne
jedne mają właścicieli rozumiejących potrzeby klientów i potrafiących się dostosowaćjednak format żabki jest po prostu dobry
jest to sklep za rogiem, z przyzwoita ofertą i dodatkowa usługą-opłacisz rachunek, wypijesz kawę czy coś zjesz
jest czysto, schludnie, ceny są wyższe ale to zrozumiałe
a sklepiki osiedlowe są różne
jedne mają właścicieli rozumiejących potrzeby klientów i potrafiących się dostosować (obok mnie w sklepiku dostaniesz wędzoną rybę, a nawet oferują, za opłatą, dostawę zakupów do domu), ale wielu sklepikarzy kupi towar w Makro czy Selgrosie, nałoży marżę i wystawi na półkę czekajc na klienta
brak im kapitału, bo potrafią się pojawiać na zakupach dwa,trzy razy dziennie, aby znowu uzupełnić zapasy- 2 0
-
2021-01-11 11:51
Sam format Żabki jak najbardziej jest dokładnym odwzorowaniem amerykańskiego 7eleven i innych tego typu sklepów z innych krajów.
Oczywiście - jak w każdej branży część osób nie dostosowała się do wymagań rynku, przejadła oszczędności, czy przespała moment. Duża część jednak nie ma szans się do rynku dostosować przez brak kapitału -Sam format Żabki jak najbardziej jest dokładnym odwzorowaniem amerykańskiego 7eleven i innych tego typu sklepów z innych krajów.
Oczywiście - jak w każdej branży część osób nie dostosowała się do wymagań rynku, przejadła oszczędności, czy przespała moment. Duża część jednak nie ma szans się do rynku dostosować przez brak kapitału - zrobić lifting małego sklepu (systemy półkowe, oświetlenie, kaseton, kolorystyka) to wydatek min. 70 tyś - dla 90% drobnych sklepikarzy nie do przejścia.
Brak kapitału spowodowany jest coraz mniejszym obrotem spowodowanym gigantyczną (niezdrową) konkurencją i niższą marżą jaką mogą generować by jakkolwiek być porównywalnym cenowo (choć bez szans na to by cały koszyk produktów był porównywalny).
Ten brak kapitału niestety coraz bardziej odbija się na estetyce - mamy więc dalszy spadek.
To, że jadą do Makro itp - niestety to przez chory rynek dystrybucyjny. Wyobraź sobie, że duża część produktów jest dla nich w tym Makro dostępna w niższej cenie za 1 sztukę, niż wówczas gdyby chcieli zamówić u przedstawiciela producenta nawet 1000 sztuk (pisałem o tym powyżej).
Mają więc coraz mniejszą siłę nabywczą, coraz gorsze warunki i coraz silniejszą konkurencję.
Oczywiście jakaś drobna część znajdzie swoją niszę rynkową (produkty regionalne, pod zamówienia klienta itp.), ale brutalna prawda jest taka, że przy dość ubogim społeczeństwie to nie są nisze które można skalować i rozwijać biznes - to raczej spowolnienie agonii.
Niestety- 4 0
-
2021-01-10 12:24
(1)
Czyli pepsi sprzedawana w Auchan jest gorsza od tej w osiedlowym sklepiku? Ciekawe...
- 14 17
-
2021-01-10 15:13
Jeśli do Auchana masz 20 minut autobusem i nie masz auta
a w Żabce 20 metrów od klatki jest droższa, ale no właśnie... to możliwe, że ta w Żabce zostanie jednak sprzedana szybciej.
- 14 4
-
2021-01-09 19:01
Nie znasz się szczawiu
- 15 4
-
2021-01-09 17:26
wszystkie państwowe? ile masz lat? (1)
- 20 11
-
2021-01-10 09:29
niech minusujący poszukają jaką tradycję mają piekarnie
Pellowskiego, Szydłowskiego, Gotowały, Ściborka czy Kozłowskiego
- 15 3
-
2021-01-09 23:15
Opinia wyróżniona
Niech płacą więcej. Stać ich. (3)
Jeśli podniosą nam ceny, szukajmy tańszych sklepów.
Przykład. LeClerc nagle podniósł cenę Bebiko z 15 na 20 zł. Trzymali te kuriozum na półce uparcie ze dwa tygodnie. Potem znowu opuścili ceny do poprzednich. Widocznie sprzedaż stanęła i to na rzecz sąsiedniego Rossmanna i Auchan.
Nie wstydźmy się mówić o bezczelności wJeśli podniosą nam ceny, szukajmy tańszych sklepów.
Przykład. LeClerc nagle podniósł cenę Bebiko z 15 na 20 zł. Trzymali te kuriozum na półce uparcie ze dwa tygodnie. Potem znowu opuścili ceny do poprzednich. Widocznie sprzedaż stanęła i to na rzecz sąsiedniego Rossmanna i Auchan.
Nie wstydźmy się mówić o bezczelności w windowaniu ceny, nagradzajmy zakupami sklepy gdzie jest taniej i rynek będzie się kształtował korzystniej dla kraju i konsumentów. Zbyt drogie towary niech się kiszą w magazynach.- 80 42
-
2021-01-10 10:46
(2)
Wiesz, ja dużo pracuję i nie mam za bardzo czasu zasuwać po pracy po całym Trójmieście aby nagradzać sklepikarzy za najtańszy pęczek szczypiorku na osiedlu.
- 11 13
-
2021-01-10 16:07
(1)
ale za to masz czas na pisanie komentarzy?
- 14 3
-
2021-01-10 17:39
niedziela jest, niech spędza wolny dzień jak chce
- 4 3
-
2021-01-09 19:12
Opinia wyróżniona
Pisowska wersja komunizmu (8)
6 lat u koryta, ciągle nowe podatki a ciemny lud dalej chwali - widać syndrom sztokholmski u niektórych jest naprawdę daleko posunięty. No cóż, skutek braku ekonomii w szkołach i skutek powszechnego prawa do głosowania. Pisowski beton chyba nie wie, że wszystkie podatki są przerzucalne - powtarza się historia tak jak z podatkiem bankowym dla
6 lat u koryta, ciągle nowe podatki a ciemny lud dalej chwali - widać syndrom sztokholmski u niektórych jest naprawdę daleko posunięty. No cóż, skutek braku ekonomii w szkołach i skutek powszechnego prawa do głosowania. Pisowski beton chyba nie wie, że wszystkie podatki są przerzucalne - powtarza się historia tak jak z podatkiem bankowym dla przykładu. Najbardziej to śmieszą mnie 2 typy osobników - zasiłkowy plebs, który myśli, że jak się siedzi w domu i nie ma samochodu to nie płaci się np. akcyzy oraz ci wszyscy wyznawcy keynesizmu i innych podobnych teorii, które nijak się mają do gospodarki. Sztuczne zwiększanie popytu transferami socjalnymi za wydrukowane, tracące gwałtownie na wartości papierki NBP i pobieranie od tego coraz większych podatków to prosta droga do stagflacji - radzę sobie zapamiętać to słowo, będzie ono kluczowe w 2021 i pewnie w kolejnych latach. Pozdrawiam myślących!
- 187 42
-
2021-01-10 17:28
(2)
Podwyżka pensji minimalnej 130 zl netto a koszty utrzymania ,opłat i wyżywienia,mediow,prądu,gazu ,benzyny i innych,,, od nowego roku wzrosly mi miesięcznie o 240 zł .Proste wyliczenie ,tylko trzeba umieć liczyć ,a gawiedż myśli że państwo o nich dba i dalo od nowego roku podwyżki..........Przecież każdy myślący Polak wie że się cofnął w
Podwyżka pensji minimalnej 130 zl netto a koszty utrzymania ,opłat i wyżywienia,mediow,prądu,gazu ,benzyny i innych,,, od nowego roku wzrosly mi miesięcznie o 240 zł .Proste wyliczenie ,tylko trzeba umieć liczyć ,a gawiedż myśli że państwo o nich dba i dalo od nowego roku podwyżki..........Przecież każdy myślący Polak wie że się cofnął w zarobkach a nie poszedł do przodu.W tym kartonowym kraju Polak jest dybany caly czas.Aż wstyd żeby od wejścia do nIby wielkiej Uni minimalna pensja wynosi 3 euro za godzinę ciężkiej pracy Polaka.Nikt nie wymaga żeby zarabiać jak Niemiec czy Angol,ale skoro weszliśmy do Uni ,przejeliśmy ich drożyznę to dlaczego nie zarabiamy chociaż polowy tego co oni ,czyli chociaż w przeliczeniu 1000 euro za 170 godzin swojej ciężkiej pracy,mowię tu oczywiście o pensji minimalnej ,bo kto ma jakiś fach może zarabiać więcej.
- 20 2
-
2021-01-11 20:46
Zapytaj sie pracodawcy ktory sprzedaje towar po cenach europejskich a tobie daje wynagordzenie polskie.
- 2 2
-
2021-01-10 21:23
Nie kłam. Gaz stanial.
- 2 4
-
2021-01-10 16:59
smieszne (1)
Ktoś ma tu coś z głową
- 2 10
-
2021-01-10 17:17
Pewien kawaler z Żoliborza ma coś z głową
- 19 6
-
2021-01-10 15:41
Kolejny przykład ze wyrózniania sie teksty ameby umysłowej.LDzbanku o ekonomi niemasz pojecia. (2)
Leming jak go dy maja to jeszce bedzie klaskał to tacy jak on sie jarali i jeszce dziekowali jak ich POlitycy krzyczeli pieniedzy niema i nie bedzie i by zyło sie lepiej im kolesiem POKOlityków.A najlepszym przykładem szczepienia poza kolejnoscią jak widac nic ich nie zmieniło.
- 12 27
-
2021-01-11 11:53
Ty nie tylko o ekonomii nie masz pojęcia,
ale również z ortografią i interpunkcją masz duże problemy...
- 4 1
-
2021-01-10 16:42
Ty się najpierw naucz poprawnie zdania po polsku składać, a dopiero potem się wypowiedz na jakikolwiek temat. Zwłaszcza na temat ekonomii - bo jak widać jest to jedna z tych rzeczy która przerasta takich kartofli jak ty.
- 28 8
Wszystkie opinie
-
2021-01-09 10:05
Brawo (22)
Nie damy se odebrac Pincet+ na ośmorniczki lemingów. Partia kieruje, rząd rządzi.
- 177 40
-
2021-01-09 11:04
PIS i PO to jest to samo (18)
postkomuna i oligarchia
- 27 38
-
2021-01-09 12:40
(4)
Bez przesady, większych prymitywów niż w pis to nie ma nigdzie.
- 76 16
-
2021-01-09 19:00
Oczywiście, że są... (3)
Gdzie? W PO proste. Ale widzę, ze TVN na mózg działa. Wstyd, że głosowałeś na Nowaka, co? Co go jak konstytucji Neumann będzie z Giertycha i Michnikiem bronił. Buhaaaaaa.....
- 7 32
-
2021-01-09 23:46
Raczej obstawiam, ze to Elektorat (2)
Biedronia ;)
- 1 0
-
2021-01-10 15:18
dawno taki podatek powinni wprowadzić... dobrzy portugalczycy, niemcy czy francuzi (1)
normalnie samych przyjaciol mamy "za gramanicą" - no ale mamy takich "wolnościowych" obroncow demokhacji... to "zagramanica" u nas może wszystko... najwyzszy czas na zmiany tego "POrządku"
- 4 3
-
2021-01-11 11:58
i Ty finalnie za to zapłacisz. Jesteś na końcu tego łańcuszka...
- 4 1
-
2021-01-09 13:10
Cieszy mnie że nie jestem jedyny, który tak uważa. pis i po jeden .....
- 9 13
-
2021-01-09 14:34
PiS to tragedia ale.... (9)
Nie rozumiem ludzi którzy dobrze wspominają PO. To była rozpacz! Decyzje PO tak naprawdę były decyzjami Niemiec.
- 23 47
-
2021-01-09 14:36
To chyba spałeś ostatnie pięć lat. (7)
- 36 8
-
2021-01-09 16:41
Osiem lat to ja za PO podwyżki nie dostalem. (6)
- 12 18
-
2021-01-09 17:04
to teraz dostaniesz ...
- 27 2
-
2021-01-09 17:42
Przypomnij mi ile podatków wprowadziło PO przez osiem lat rządów? (4)
Bo PiS przez pięć lat wprowadził trzydzieści trzy nowe podatki, zwane dla niepoznaki opłatami i daninami. A od tego roku już doszły trzy następne (cukrowy, handlowy i mocowy), a mamy dopiero dziewiąty dzień stycznia. O większej akcyzie na małpki nie wspomnę, bo mnie ona nie dotyczy.
- 32 7
-
2021-01-09 19:04
POczytaj, ale nie Wyborczą, albo Newsweek. (2)
Na WP, Interii, Onecie w Agorze czy w TVN tez się nie dowiesz, że PO POdczas swoich rządów POdnisło i wprowadziło 48 różnych POdatków
- 8 22
-
2021-01-09 19:18
Przestań ćpać TVPiS i Uważam łRze bo ci na zwoje mózgowe szkodzi.
- 15 7
-
2021-01-11 12:00
oświeć nas co mamy czytać? chętnie zapoznam się z tą lekturą?
Czyżby coś od wybitnego ekonomisty Krzysia Bosaka?
- 0 1
-
2021-01-09 23:50
Tak pamietamy
3×15 i te zazarte dyskusje z peowcami u mnie w pracy gdy tlumaczylem im, ze to jedna wielka lipa.
- 3 2
-
2021-01-10 17:31
To fakt za Po w niektorych wschodnich obszarach zarabiało się 2 zl na godzinę.A było powszechne haslo pieniędzy nie ma i nie będzie.
- 2 1
-
2021-01-09 18:43
Hmm czy kartki wrócą ? (1)
- 4 3
-
2021-01-09 19:36
Tak , a najbardziej reglamentowanym tawarem będzie samodzielne myślenie
- 7 1
-
2021-01-09 14:41
Podwyżka cen prądu jeszcze bardziej wpłynie na ceny towarów, bo wzrośnie koszt wytworzenia. (1)
Ale nie bój żaby i tak to MY zapłacimy za wszystko. Całe szczęście pińcetplusa dajo! A, że realnie jest on wart jakieś 380zł na dzień dzisiejszy to już insza inszość.
- 23 4
-
2021-01-09 23:54
Czemu nie powstala elektrownia jadrowa?
Mialo byc taniej. Tusk obiecywal. Powstala spolka. Prezes Grad inkasowal milionowe odprawy. Nawet kluby Atom trefl bodajze sponsorowali. Tylko dzialalnosci corowej nigdy nie bylo.
- 2 6
-
2021-01-09 15:09
A niemcy dajo juz 1000+
W takim kraju to można się mnozyc
- 5 5
-
2021-01-09 10:10
(32)
I bardzo dobrze. Bogaci powinni płacić większe podatki, to że w miesiącu ktoś będzie miał do kieszeni nie 2 miliony, a 1998000 nie sprawi dla niego dużej różnicy. No ale trzeba krzyczeć, że okradajo, bo to zawsze mniej.
- 70 408
-
2021-01-09 10:14
Bogaci nie stracą (11)
Podniosą ceny, a zapłacą biedni jedzący pasztet i pseudo chleb z Biedronki
- 155 6
-
2021-01-09 12:42
I tu się mylisz. (9)
Jest konkurencja a to oznacza że pójdziesz do mniejszego sklepu i zapłacisz mniej. Potem ci z dużych sklepów zorientują się że obroty spadają i aby być konkurencyjni wezmą podatek na siebie aby klient wrócił. Szary biedny człowieczek ma tu lejce w rękach ale o tym nie wie lub nie chce wiedzieć. Z samych bogatych klientów nie wyżyją.
- 14 110
-
2021-01-09 13:24
Mówisz poważnie? (2)
O tych lejcach w ręku szarego człowieka?
- 44 3
-
2021-01-09 19:43
(1)
Zastosują stary myk hipermarketów. Olej nie będzie miał ani litra, czy nawet 0,9L, a np. 0,8 lub 0,75L. Herbata nie 72 torebki + 5% gratis tylko 67 torebek. Na pewno widzieliście kostki masła 150g. Niby to samo opakowanie. Jest i krówka i skopek mleka. Z wierzchu te same wymiary, tylko cieńsze.
- 20 2
-
2021-01-09 21:00
Dokładnie
Ten sam myk jest stosowany w Holandii z tytoniem i papierosami
- 8 1
-
2021-01-09 13:45
Nie ma czegoś takiego jak "wezmą na siebie"
Te pieniądze skądś muszą się wziąć. Myślisz że jak prezes sobie pensję obniży to wystarczy?
- 49 3
-
2021-01-09 14:03
HAHA
wezmą podatek na siebie - usmiałem sie do łez , tak jak banki wzięły podatki na siebie, od stycznia wszedł podatek cukrowy, sklepy podniosły ceny na produkty, które kupiły po "starych" cenach przed podwyżką składowej , i kto płaci ??? Prezesi czy ci którzy to kupują i piją . Pomyśł nim bzdety wpiszesz
- 63 2
-
2021-01-09 21:56
(1)
Guzik prawda, bo mniejszy sklep nie ma takich cen u dostawców jak ten wielki, bo i towaru kupuje wielokrotnie mniej.
- 13 1
-
2021-01-10 20:46
Często sam kupuje u tych większych.
- 1 0
-
2021-01-10 10:09
I tak to jest gdy w szkołach jest religia a nie podstawy ekonomii.
- 15 1
-
2021-01-10 17:19
Janusz ekonomii :D
- 0 0
-
2021-01-09 15:32
...i nie dadzą premii ani podwyżek pracownikom
- 22 1
-
2021-01-09 11:04
Socjalistyczny łeb
- 56 4
-
2021-01-09 11:12
A kto głównie kupuje w dużych sklepach? (1)
Bogaci?
Hurra, jestem bogaty :D
Cieszę się że będę mógł płacić jeszcze więcej za zwykłe zakupy. Marzyłem o tym.- 78 5
-
2021-01-11 10:56
Nie kupuje w malych sklepach bo jest za drogo
- 0 0
-
2021-01-09 11:38
Roberto
Krew się we mnie zagotuje z tej ekonomicznej tępoty ludzi . Przecież to są podstawy ekonomii . Ludzie ogarnijcie się w końcu i przeczytajcie jedną książkę albo obejrzyjcie dwa filmiki dla dzieci o ekonomii w internecie .Bogaci nie płacą żadnych podatków !!! . Wszystko załatwia kreatywna księgowość a jeżeli to nie pomaga koszty są przerzucane na konsumenta . Czyli biedaka który przychodzi po mleko i szczaw do sklepu .
- 94 3
-
2021-01-09 11:51
Jesteś pewien że masz rację? (2)
Czyli ten co myśli i rozwija się ma płacić np.na tego co nic nie robi bo po co I idzie po zasiłki? Tak rozumujesz? I tak my wszyscy za to zapłacimy. Dla nas małych przedsiębiorców rząd i tak nic nie robi, zamiast nam ułatwić to ciągle komplikuje i utrudnia, a wiesz co jest powodem? Bo dajemy najwięcej do kasy państwa.
- 42 6
-
2021-01-09 13:26
Marku, wiedzą to nieliczni. (1)
Dla większości jesteś cwaniaczkiem i wyzyskiwaczem.
- 26 2
-
2021-01-10 16:00
I do tego prywaciarzem
Dramat...
- 4 0
-
2021-01-09 12:01
Bardziej klasycznego przykladu komunizmu podac juz nie mogles. (4)
To ze ja mam wiecej i na to ciezko zapracowalem, nie oznacza ze mam oddac wiecej.
To ze ty masz mniej bo ci sie nie chcialo lub nie potrafiles zarobic nie znaczy ze ktos ma ci ze swoich dolozyc.
Zabieranie komus kto ma wiecej i oddawanie komus kto ma mniej to jest najprostszy przyklad Komuny.- 72 9
-
2021-01-09 13:28
Chyba zapomniałeś, że my właśnie w kierunku komunizmu zmierzamy. (1)
- 27 3
-
2021-01-09 15:04
Myślę że nie darzymy do komunizmu tylko dalej w nim jesteśmy tylko pod przykrywką.
- 9 1
-
2021-01-09 15:24
(1)
A chciałbyś , żeby opiekunka,która przyjdzie podcierac tyłek twojej chorej matce zażyczyła sobie 10 000 miesięcznie? I ci powie, ja to lubię ciężką pracę ale płac Pan ,bo się szanuje?
Przestańcie już chrzanić, że komuś się nie chce pracować, a jak mu się zachce to będzie bogaty.- 3 18
-
2021-01-09 17:15
Ale to właśnie tak działa. Z tym że nie "chce pracować", tylko "nauczył się poszukiwanych umiejętności". A nauczył się bo... chce pracować.
- 9 3
-
2021-01-09 12:35
(2)
Zapoznajcie się z krzywą Laffera i dopiero potem krzyczcie.
- 8 1
-
2021-01-09 18:48
Co chciałeś przez to powiedzieć, tak się zastanawiam. (1)
- 1 4
-
2021-01-09 22:26
Wyszukiwarkę wyłączyli?
- 3 1
-
2021-01-09 13:17
Durniu sam to zapłacisz w sklepie...
- 11 3
-
2021-01-09 17:43
A najlepiej jakby bogaci oddawali kasę na bezrobotną patolę, jaką jest elektorat Prawa i ZPRawiedliwości.
- 10 1
-
2021-01-09 18:21
W co wierzysz
Bogaci jak zwykle nie strącą. Biedni stracą bo ceny w górę a zarobki w dół,
- 12 1
-
2021-01-11 10:55
Tylko, ze to ty madralo zaplacisz ten podatek w postaci podwyzszonej ceny na wszystko
- 2 0
-
2021-01-12 20:20
klo
pisowski d**il
- 0 0
-
2021-01-09 10:13
Polska wstaje z kolan (12)
I pada na twarz.
Dzięki Jarek, Mati i Jacek!- 329 58
-
2021-01-09 11:55
O nie! Akurat ci trzej to swoje przytulili już i śmieją się Polakom w twarz ! (1)
Kartofel nawet sam do sklepu nie chodzi to co on może wiedzieć o podwyżkach:)
- 26 8
-
2021-01-09 23:57
O sobie piszesz?
Skoro tak sie podpisales? Rozumiem mamusia robi zakupy i nosi.
- 1 5
-
2021-01-09 12:06
W USA był kiedyś taki okres ze najbogatsi płacili ponad 50 % podatku ,a i tak byli dalej bardzo bogatymi (5)
Biedronka, lid,l cerfury , oszołomy itp. i tak nie płaciły do tej pory podatku dzięki temu w końcu zaczną Płacić ,
te właśnie sklepy doprowadziły do zniszczenia praktycznie Polskiego handlu , myślicie ze u nich tanio ? ile razu cena na metce towaru nie zgadzała się z ceną przy kasie , większość z was nawet nie wie ile razy zostaje naciągnięta ! ile razy zostali oszukani Polscy dostawcy ? wiele razy nawet teraz jak ktoś się interesuje to wie ze biedronka przez nieuczciwe praktyki musi zapłacić karę onad 750milionów zł., a i tak pewnie na nich to wrażenia nie zrobi bo na oszustwie zarobili dużo więcej , biedronka niech spada do portugali , lidl do szfabów ,cerfury itp. niech sobie rzabojady zabiorą .
Te sklepy tak ru***aja polskiego klijenta i dostawać ze sie w pale nie mieści .
Nawet jak coś jest taniej to myślicie ze to jest 100% ten sam artykuł co w innym sklepie gdzie jest drożej ? tak nie jest ! artykuł jest albo w gramaturze , albo w jakości składników , albo w proporcjach tych składników , co odbija się na jakości smaku , zdrowia itd.- 12 29
-
2021-01-09 12:20
Wez to wszystko napisz jeszcze raz, ale po polsku. (4)
Takie byki sadzisz ze sie czytac nie da wielki "patryjoto" od siedmiu bolesci.
- 24 9
-
2021-01-09 19:21
Boli Hans jak w Polsce się dobrze dzieje??? (3)
Hans, a ty nie wolałbyś PO niemiecku? Niemiecką TV oglądasz, w niemieckim Lidlu kupujesz, niemieckie WP czytasz, polski rząd zajadle krytykujesz, z ludzi, którzy mówią o polskim interesie kpisz i ich wyśmiewasz, szyderczo pisząc o nich patryjoci. A sam z pięknym polskim językiem nie wiele masz wspólnego, cytuję cię: wez to wszystko, sadzisz ze sie, bolesci. To jest język polski? Chyba z niemieckiego tłumacza. Ale Trójmiasto jest znane z olbrzymich niemieckich wpływów i inwigilacji, ale też, z tego, że sprzedajnych i niezbyt rozumnych troli jest tu pełno.
- 4 16
-
2021-01-09 22:34
Człowieku, napisać kilku zdań nie potrafisz w swoim rodzimym języku a innym wytykasz niemieckie koligacje? To jakie ty masz powiązania? Z rogacizną chyba. Wtórny analfabetyzm, i jeszcze ucina wielkiego znawcę, o podatkach się będzie wypowiadał. Powinni przed wydaniem karty do głosowania robić szybkie dyktando, wszystkim nam by na dobre wyszło.
- 11 3
-
2021-01-10 10:13
Bierz podwójną dawkę leków.
- 0 0
-
2021-01-11 12:06
Jeśli Ty wolisz po polsku, to kup najpierw słownik.
Wytykasz niemieckość wszystkim dookoła, a sam kilku zdań w ojczystym języku sklecić nie potrafisz. Jeśli tak mają wyglądać te nowe 'polskie' elity, to ja dziękuję.
- 2 0
-
2021-01-09 12:12
Dlaczego to sie nie nazywa Narodowy Podatek Handlowy? (1)
jestem zawiedziony...
- 36 3
-
2021-01-09 12:35
trole opłacone przez sieć handlowe działają :)
- 5 24
-
2021-01-09 19:10
To nie prawda, że Polska pada na twarz... (1)
Za to prawdą jest, że wielu KOlesi postkomunistycznych pada na twarz. I wielu ich KOlesi i ziomków też pada na twarz i to ich i ciebie boli. Komunizm był fajny, ale tylko dla komunistów. Komunizm w Polsce jest wreszcie w odwrocie. W Trójmieście cały czas się mocno trzyma, chyba najmocniej w całej Polsce. W Trójmieście jest największy beton, ale nie takie mury pękały.....
- 2 13
-
2021-01-11 12:07
Komunizm teraz radośnie powraca za sprawą Jarka i spółki
- 2 1
-
2021-01-09 10:15
Nareszcie! (13)
Skończyło się traktowanie Polski jak swoje kolonie,które trzeba maksymalnie wyeksploatować.Podniosą ceny?Bardzo wątpię.Wtedy po prostu nie będą konkurencyjni i nie będzie sensu wsiadać w samochód aby zrobić zakupy w supermarkecie jeżeli nie będzie dużej różnicy cenowej w porównaniu ze sklepami osiedlowymi.Wraca normalność.Zachodnie koncerny chcą robić interesy w naszym kraju?To fajnie,cieszymy się ale podatki trzeba płacić tak jak w każdym cywilizowanym kraju.
- 115 256
-
2021-01-09 10:50
(3)
Dzieci są zafascynowane zachodem, bo co polskie to g... . Ale żeby rząd mamiły świecidełka? Przykre, że zachód klepie nas po plecach jak przyjaciela, a traktuje nas jak trzeci świat. A podawanie sobie ręki Merkelowej z Putinem za naszymi plecami to już jest szczyt. Jednak spójrzmy sami. Jesteśmy dumni jak wyniesiemy z pracy choćby spinacz, śrubkę lub papier, bo oskubaliśmy naszego pracodawcę, który i tak opływa w dostatek. Pracujemy byle jak, byle się nie narobić i cieszymy się, że orżnęliśmy szefa na godzinach, na wydajności, na materiale. Ale przecież pracujemy dla siebie, dla rodziców, dla dzieci. Jak ma być dobrze jak sami odwalamy fuchę. Oszukujemy samych siebie, a chwalimy zachód. Okupacja i komuna już się skończyła. Nie ma zaborców, którym trzeba było robić wbrew, pokazać krnąbrność, nieugiętość. Mamy Polskę taką, jaką sobie wypracowujemy. I nie mówcie, że za takie pieniądze się nie opłaca, bo chwalicie się tu takimi pensjami i majątkiem, że 10 koła i SUV to dla was śmiech. Bądźmy w końcu gospodarzami we własnym kraju. Nie popierając własnego przemysłu i produkcji sami robimy z siebie niewolników zachodu.
- 17 12
-
2021-01-09 11:44
A dziwisz się że ludzie fascynują się zachodem, jeśli polskie medią promują disco polo i badziewne filmt z karolakiem? (1)
- 42 8
-
2021-01-10 17:41
Dla Pisu Karolak to wrog ,co ty piszesz za glupoty.
- 0 0
-
2021-01-10 08:23
My jestesmy piąty świat
- 0 0
-
2021-01-09 11:48
Słuchaj lemingu. Gwarantuję ci że jeśli supermarkety podniosą ceny, to sklepy osiedlowe jeszcze bardziej podniosą. (4)
Już tak jest.
Przykład:
W osiedlowym pepsi 2,25 litra kosztuje 9,99 za butelkę.
W carrefourze czteropak 4x2 litry kosztuje 11 zł.
Dziękuję.
I dlatego osiedlowe padają jak muchy i powstają tam żabki albo carrefoury express.- 54 5
-
2021-01-09 11:52
Leming jak zawsze musisz sie głupota pochwalic bo nibyco innego mugł bys robic.:) (1)
I najbadziej szmieszne jak leming wyzywa od tych kim sam jest i jeszcze potwierdza wpisem
- 6 26
-
2021-01-09 11:54
Ty swoja lemingoze potwierdziles znajomoscia ortografii :)
Zainwestuj w slownik poki jeszcze nie podrozal.
- 20 4
-
2021-01-09 11:55
Dzożej niż w UK.
W UK taka pepsi kosztuje niewiele ponad funta.
- 18 0
-
2021-01-10 11:03
a te ceny to masz chyba z 2020 roku, bo w tej chwili duża cola kosztuje powyżej 7 zł, natomiast w osiedlówce kupowałem wczoraj z ubiegłorocznej dostawy za ok 5 zł.
- 3 3
-
2021-01-09 11:57
Zgadza sie ten podatek jest w kazdym kraju UE od ponad 20 lat!!Przeciwko była jak zawsze tylko POKOzycja
Ale nie w trosce o obywateli ,ale w trosce o dochody zachodnich marketów!! Które właśnie dzięki POKozycji płaciły minimalne podatki a większość zysków transferowały zagranice tam płaci podatki. Taki cyrk był tylko w Polsce .
- 8 33
-
2021-01-09 14:02
Nareszcie
Co ty człowieku wciągasz ? Zmień dostawce
- 4 2
-
2021-01-10 08:22
Ha ha ha co za glupoty.
- 0 0
-
2021-01-10 11:06
A co myslisz ze nie podniosa z czego sie tak glupio cieszycie oczywiscie ze wsxystko pojdzie w produkty , kazda firma korporacja ma zarabiac zwiekszac zyski co sobie myslicie ze nagle pozwola sobie na straty koszt bedzie przerzucony na klienta jak zawsze . Zaden bogacz noe pozwoli sobie na strate i zapamietajcie pisiorki kazdy podatek danina ktory nie jest wprost skierowany w konsumenta na koniec dnia i tak jest nasxym kosztem
- 4 2
-
2021-01-09 10:16
(12)
Moim zdaniem hipermarkety unikały płacenia podatków. Przy Kołobrzeskiej był Real, później AreL, teraz Auchan. Gdzieś czytałam, że Biedronka robiła w trąbę dostawców obniżając im kwoty zapłaty za zakontraktowany towar. Markety prawie wykosiły osiedlowe sklepy. Wszędzie rydzykowe Żabki, jedynie na Górnej Oruni pan W z żoną. Ostatnio mnie zastanawiało, dlaczego ja muszę kupować kosmetyki i jedzenie u Niemca? Nasze rodzime sklepy i sieci upadały jedna po drugiej. Na zachodzie pielęgnują swój rodzimy handel i towary. Dlaczego Polak jest taki głupi?
- 166 82
-
2021-01-09 12:29
Nasze sklepy upadly
Bo przez wiele lat i nadal, wpiera się handel zagraniczny, a nie rodzimy (i nie jest to tylko kwestia podatków), ten zagraniczny poprostu więcej płaci (w kopercie).
Nie mamy niestety mężów stanu (ba nawet spolecznikow) , a ludzie wybrani na tych, którzy winni dbać o stabilność kraju, mają w głowie jedynie kadencję i własne kieszenie. Nie myślą perspektywicznie i dlugo falowo. Slaby kraj to zależy kraj, co wie każdy przywódca z otaczajacego nas obszaru .. A może i każdy że świata, skrzetnie to wykorzystują . Dzieki czemu mogą wymuszac na nas co chca. W konsekwencji nie mamy własnych marek, jemy u obcych (podnosząc tym krajom stabilność finansową), strategiczne firmy są zagraniczne (nawet smieciami nam zarządzaja, woda chyba tez)... Nie jesteśmy samodzielni, to jestesmy uzależnieni i jest to tak trudno odkręcić, że nikt w Polsce się tego nie podejmuje.- 12 8
-
2021-01-09 13:35
odpowiedz sobie na dwa pytania (3)
1. kto jest na końcu łańcucha podatkowego, sklep czy konsument
2. kto faktycznie poniesie koszty nowego podatku, ten kto jest w środku tego łańcucha czy ten kto jest na jego końcu
Socjalistyczne i pisowskie teorie ekonomii niestety nie mają odzwierciedlenia w rzeczywistości
A jak ktoś wierzy w propagandę mediów rządowych jak to podatkami walczą dzielnie z okrutnymi kapitalistami to zamykam dyskusję bo nie ma ona sensu.- 31 4
-
2021-01-09 19:31
Gdzie pracujesz wielbicielu Niemiec?
W Lidlu, OBI czy może w Rossmanie? A może w niemieckim GPECUu? Wstyd się przyznać co? Ale propagandę antypolską można siać bezkarnie. Ile za to płacą?
- 4 14
-
2021-01-10 09:13
(1)
Biedronka w 2019 r. miała obrót rzędu 50 mld zł a zapłaciła 500 mln zł podatku czyli 1%, czyżby niemal dokładała do interesu ? Czy wyprowadzała swoje zyski za granice ? Każdy powinien płacić po równo podatków. Niech biedronka się cieszy że może w Polsce zarabiać takie krocie i niech tym się dzieli z Polakami. Gadania tutaj o socjalizmie nie ma sensu w przypadku gdy zyski są wyprowadzane za granicę.
- 7 4
-
2021-01-10 20:05
obrot to nie zysk , a podatki płaci sie od dochodu...
- 6 0
-
2021-01-09 18:26
U chińczyka kupujesz
Niemiecka sieć to od kilku lat już chińska sieć.
- 3 0
-
2021-01-09 18:49
Gdzie robisz zakupy? (1)
- 1 2
-
2021-01-09 23:51
Ja u Duńczyków w Netto
- 1 1
-
2021-01-09 19:26
Sam sobie odPOwiedz (2)
W Trójmieście od ćwierć wieku rządzi PO. Są polskie sklepy osiedlowe? Czy niemieckie, portugalskie, szwedzie, angielskie i francuskie sklepy, markety, hipermarkety, dyskonty , drogerie itd? Nie ma już w Polsce polskiego handlu. Ale PO nie ma z tym nic wspólnego. Oni rządzą tu tylko ćwierć wieku ( akurat tak się składa, że ćwieć wieku temu były tylko polskie sklepy ) POmyśl co będzie za następne ćwierć wieku w twoim mlekiem i miodem płynącym Trójmieście? Głosuj dalej na PO.
- 6 12
-
2021-01-09 21:23
ale o czym ...
co Trójmiasto - w całej Polsce (tudzież Europie) jest tak samo. A hipermarkety, czy jakiekolwiek inne sklepy, są i będą tak długo, jak długo będą przynosić zysk ich właścicielom. Zysk będzie gdy będzie klient na ich ofertę. Chyba, że klient ruszy głową i przestanie tam chodzić. Z własnej, rozumnej woli. Od lat hipermarkety nie są dla mnie atrakcją. Wszystko kupuję w sklepach i sklepikach, czasami nawet daleko od domu, bo mają coś co lubię. Czy jest drożej? Nie wiem, nie mam porównania. Ale zakupy robię co kilka dni, małe ilości, niczego nie marnuję więc chyba nie wychodzi dla mnie drożej.
- 5 0
-
2021-01-10 09:20
nie wiesz co piszesz
oczywiście, że są polskie sieci w 3M
masz sklepy grupy Merkus, czy Delikatesy Justynka, Kama, Dino; indywidualne sklepy w miękkiej franszyzie Odido czy ABC
znajdziesz coś na osiedlu, jak i za miastem, ale nie spodziewaj się tam cen z dyskontu- 5 1
-
2021-01-10 15:16
Dlatego, ze idac do osiedlowego sklepu skazsny jestes na nabzdyczona Pania Jadzie. Nie mozesz wybrac kostki sera, mniej lub bardziej wypieczonego chleba bo Pani Jadzia cmoka i przewraca oczami. To plus maly wybor towarow, dlatego w wiekszosci wypadkow omijam takie sklepy.
- 5 1
-
2021-01-09 10:19
(5)
Dużych marketów to mi nie szkoda. Z resztą to zagraniczny kapitał który robił co mógł aby jak najbardziej wydy..ć finansowo postawionych do muru lokalnych dostawców. Poczytajcie sobie co do tej pory wyczyniała biedronka przy rozliczaniu się ze swoimi dostawcami warzyw, oraz ile jej z tego tytułu przyklepano kary... Dla nich to nic, bo i tak inkasują zyski netto w miliardach. Z drugiej strony to niestety, ale sieci handlowe zapewne przerzuca powstałe z tego tytułu "straty" na klienta, nawet jeśli do tej pory wgle by nie płaciły żadnych podatków bo im państwo robiło dobrze.
- 90 51
-
2021-01-09 11:13
25 w bicepsie? (2)
Szału nie ma :D
- 12 2
-
2021-01-09 12:32
(1)
Biceps nie ma znaczenia...
- 1 5
-
2021-01-09 14:09
Liczą się centymetry gdzie indziej hehe
- 1 0
-
2021-01-09 14:49
co to znaczy duży marketów mi nie szkoda?
otóż duże markety zatrudniają najwięcej ludzi, kupują od największej ilości dostawców itp.
dobranie się do największych, to właśnie najgorsza z możliwych rzeczy, bo wszyscy na tym tracimy.- 7 4
-
2021-01-09 16:28
Tak
Wszystko ładnie pięknie tylko ktoś napędził ten rozwój biedronki. Prawda jest taka że Polak jest głupi. Sami wykosili lokalny handel i teraz płacz.
- 6 1
-
2021-01-09 10:33
Balcerowicz, tusk , bielecki , (5)
bolek , lewandowski i ta cała sitwa zrobili z Polski żerowisko dla kapitału zagranicznego, a z Polaków niewolniczą siłę robocza. . Co kilka lat taki sklep zmieniał nazwe i miał zwolnienie od podatku na kolejne 5, a panie siedziały nie na kasie , lecz na pampersach .Wreszcie ktos sie ogarnał . Gdyby nadal nierzadzila platforma z psl , sytuacja trwała by w nieskończoność .
- 93 164
-
2021-01-09 10:39
artykuł jest o wzroście cen spowodowanym kolejnym podatkiem pisu (2)
codziennie słyszę o nowym podatku, nowych opłatach, podwyżkach i daninach. wracaj do moskwy
- 39 13
-
2021-01-09 11:57
to ty jeszcze nie jarzyłeś ze kazda wina pisu jest zwalana na po i sld? (1)
pinokio by im matki zgwalcil to tez by zwalili to na pis.
pluja im w twarz a oni mowia ze deszcz pada.- 22 6
-
2021-01-09 20:20
co się dziwisz
za dwa miliardy rocznie kur.wizja wyprała mózgi połowie polaków. Dopóki ich coś nie dotknie osobiście to idą w zaparte. Jak stoczniowcy ze Świnoujścia bili brawo jak Pinokio stępkę święcił i jak budowę okrętów podwodnych obiecywał Macierewicz. Teraz stocznię likwidują a rząd i solidarność mają ich gdzieś. Otworzyli oczy ale już po wyborach.
- 8 2
-
2021-01-10 09:20
Nooo
A to, że jesteś cofniętym w rozwoju pisowcem, to wiesz?
- 6 0
-
2021-11-04 15:40
Dlaczego nie wyemigrujesz do Rosjii. That wszystkie sklepy narodowe a większość ludzi opiewa w bogactwo....
Ale ludzie dyrdymały klapką.- 0 0
-
2021-01-09 10:38
Niech tylko ta covidowa szopka sie zakończy a zgliszcza po ładzie gospodarczym i społecznym wyjdą na jaw tj zniszczone chore biedne społeczeństwo zyjące w depresji, strachu haraczowane coraz to nowymi podatkami.
Morawiecki i Niedzielski to grabarze Polski i Polaków.- 154 35
-
2021-01-09 10:38
Bynajmniej bombelką dały... (8)
- 57 17
-
2021-01-09 13:07
(3)
Że co??
- 5 3
-
2021-01-09 13:35
(1)
dobry pan kaczynski dal z wlasnej mojej kieszeni na bombelki
- 17 4
-
2021-01-09 14:26
To wypad na bezludna wyspę z tobie podobnymi
I tam rządzić , będziecie mieli sam dobrobyt podatek 1 %
- 4 13
-
2021-01-09 20:45
Muchacho
- 0 0
-
2021-01-09 15:44
bynajmniej... (1)
zapraszam do słownika polszczyzny...kiedy się używa i co oznacza
- 7 5
-
2021-01-10 09:02
kolega nie wyczuł szydery....no nic
- 9 1
-
2021-01-10 15:25
Chyba masz na mysli bombelki nierobów, bo od dzieci
ludzi pracujących i płacących podatki wara!
- 5 1
-
2021-01-10 15:47
bombelką.... oj bombelku, bombelku dawno w szkole nie byłeś
- 2 1
-
2021-01-09 11:03
Ja wiem, to wszystko dla naszego dobra. (6)
O, dzięki ci, kochana Partio.
I tobie, chroniony przez tysiące policjantów Wodzu z Żoliborza.
Kończę bo łzy wzruszenia zalały mi maseczkę...- 198 40
-
2021-01-09 12:45
Twoja sytuacja jest tragiczna. (3)
Na głupotę nigdy nie wymyśla szczepionki.
- 4 44
-
2021-01-09 13:41
Albo jesteś trolem, albo hmm (2)
niewazne. Niekumasz zartu to już inna bajka.
Myślę, że sytuacja Twojego poprzednika nie jest tragiczna.
Tragiczna to jest sytuacja większości popierających tego z Żoliborza, bo oni najbardziej odczuwają podwyżki. Plebs zawsze ma najgorzej, czy to w komunizmie, czy to w kapitalizmie, czy to w innym systemie. Cwaniaki, ludzie cyniczni, inteligencja i pracowici sobie dadzą radę, ale reszta zawsze dostanie po tyłku. Także do roboty i się uczyć.- 22 3
-
2021-01-10 15:45
(1)
Innymi slowy PO wracaj do rzadow "oby nam sie lepiej zylo"
- 2 1
-
2021-01-10 17:49
Żebyś wiedział "luju", że za poprzednich rządów normalnym ludziom żyło się o wiele lepiej. Zaszczalnik i jego klakierzy przynieśli nam tylko strach, nienawiść, agresję i galopującą inflację.
- 7 1
-
2021-01-09 14:03
no tak..dla naszego dobra-;;szczepionki ''tez'' też
- 2 2
-
2021-01-11 00:29
Partia rządzi, partia radzi, jak podskoczysz - to cię wsadzi
ale luja i do przodu
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.