• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Więcej księgowych w Bayer Service Center

Wioletta Kakowska-Mehring
14 grudnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
W centrum na początku pracowało 60 osób, teraz już 150. W centrum na początku pracowało 60 osób, teraz już 150.

Kolejne tysiąc metrów kwadratowych, nowe rynki i miejsca pracy. Bayer Service Center Gdańsk rozszerza swoją działalność, przejmując usługi księgowe dla kolejnych krajów Europy oraz powiększa wynajmowaną powierzchnię biurową w kompleksie Olivia Business Centre.


Dlaczego inwestorzy wybierają Trójmiasto?


- Cieszymy się, że nasze centrum rozwija się tak dynamicznie. Przejmujemy usługi księgowe dla kolejnych krajów europejskich, a wraz z rosnącym zespołem zwiększamy wynajmowaną przestrzeń biurową - mówi Remigiusz Wojciechowski, dyrektor Bayer Service Center Gdańsk - Obecnie zatrudniamy już ponad 150 pracowników. Profesjonalistów z doświadczeniem w zakresie księgowości i rachunkowości, jak również absolwentów szkół wyższych. Do końca 2015 roku będziemy zatrudniać do 250 osób ze znajomością ponad 20 języków, w tym niemieckiego, języków skandynawskich i bałkańskich.

Trójmiasto wygrało rywalizację o tę inwestycję z Wrocławiem. Na początku oprócz Wrocławia i Trójmiasta rozważano jeszcze ofertę Katowic i Poznania. Te miasta jednak szybko odpadły z rywalizacji. Jeszcze wcześniej brano pod uwagę także Tallin i Wilno. Biuro rozpoczęło pracę na początku tego roku. Wówczas zatrudniało 60 osób. Na początku SCG zajęło ok. 1 tys. 200 m kw. powierzchni biurowej w Olivia Business Centre. Kolejny 1 tys. m kw. miało zająć najpóźniej do końca 2014 roku. Udało się więc rok wcześniej.

Bayer Service Center jest częścią globalnej sieci centrów serwisowych zajmujących się m. in. takimi usługami, jak księgowanie środków trwałych, należności i zobowiązań, czy rozliczanie kosztów podróży. Obecnie centrum obsługuje procesy księgowe już 14 oddziałów Bayer zlokalizowanych m.in. w Austrii, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, oraz krajach skandynawskich i na Węgrzech. Docelowo, do końca 2015 roku, gdański oddział będzie obsługiwał spółki w ponad 20 krajach Europy, w tym Niemczech i Rosji.

Zgodnie ze strategią Bayer, rozwój działalności księgowej w ramach centrów usług wspólnych ma na celu uelastycznienie procesów, zwiększenie wydajności i wzrost konkurencyjności. Do końca 2015 roku w strukturze Bayer, obok centrum w Gdańsku, będą funkcjonować 4 ośrodki: w Barcelonie (Hiszpania), Manili (Filipiny), Szanghaju (Chiny) oraz Biuro Centralne w Leverkusen (Niemcy).

Bayer to międzynarodowa firma działająca w trzech obszarach: ochrony zdrowia, środków ochrony roślin i wysoko specjalistycznych materiałów. Bayer to niemiecki koncern chemiczny i farmaceutyczny, założony w 1863 przez Friedricha Bayera i Johanna Friedricha Weskotta. W 2011 roku wysokość sprzedaży koncernu wyniosła 36,5 mld euro. Wydatki inwestycyjne wyniosły 1,7 mld euro, a wydatki na badania i rozwój kształtowały się na poziomie 2,9 mld euro. Od 1957 produkty światowego koncernu są obecne na polskim rynku. Jednak w Polsce Bayer ma swoje przedstawicielstwo od 1991 roku.

Miejsca

Opinie (105) 6 zablokowanych

  • Cieszę się ale... (3)

    Na zdjęciu korpo jak marzenie :-)

    • 37 13

    • (1)

      to tylko złudzenie...pracowałem w dwóch korporacjach...wyścig szczurów...nie ma to jak dobry PR...

      • 9 2

      • do trzech kropeczek

        nie zrozumiałeś, szkoda.

        • 6 0

    • Jak w ,,Zezowatym szczęściu,,.

      • 9 0

  • (1)

    Jak patrzę na zdjęcie to mi słabo. Setki biurek w jednym pomieszczeniu. Ile tam można wytrzymać? 2 miesiące?

    • 22 4

    • Jesli miec wybor: wlasne miejsce na kasie w biedronce, albo setki biurek w jednym pomieszczeniu...

      To nawet i 5lat mozna wytrzymac.

      • 15 1

  • Między wierszami

    A między wierszami można wyczytać, że znaleziono miejsce z najlepszym stosunkiem jakości do ceny. Inaczej mówiąc: najlepiej wykwalifikowani za najniższą cenę. Dodatkowo pracownicy tak się starają, że warto zatrudniać kolejnych.
    Naprawdę wspaniała wiadomość! Za granicą tacy fachowcy nie pracowaliby za "czy czysta na rękę".

    • 16 2

  • Sufit z klimą

    Taka klima jak na zdjęciu to suszy gardło,skórę i mózg.

    • 17 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej spółki edukacyjnej Learnetic SA. Absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej (Katedra Inżynierii Dźwięku). Jeszcze w trakcie studiów projektował instrumenty klawiszowe dla Zakładów Radiowych ELTRA z Bydgoszczy. W roku 1990 Waldemar Kucharski wraz z obecnymi członkami zarządu YDP: Piotrem Mrozem, Arturem Dyro i Jackiem Kotarskim ukończyli studia na Politechnice Gdańskiej i założyli własną...

Najczęściej czytane