• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Większe promy do Karlskrony

Michał Sielski
11 marca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Sztuczna inteligencja na statkach Stena Line
Te dwa bliźniacze promy będą pływać pomiędzy Gdynią a Karlskroną. Te dwa bliźniacze promy będą pływać pomiędzy Gdynią a Karlskroną.

100 nowych miejsc pracy, inwestycje w gdyńskim porcie i, przede wszystkim, 3,4 tys. miejsc dla pasażerów pomiędzy Gdynią i szwedzką Karlskroną - to efekt wprowadzenia dwóch nowych promów na tej trasie.



Czy rejs promem do Szwecji to dobry pomysł na spędzenie weekendu?

Stena Germanica trafi do nas w listopadzie 2010 roku, a bliźniacza Stena Scandinavia w marcu 2011 roku. Zastąpią zdecydowanie mniejsze jednostki.

- Teraz pływa Stena Baltica, która może zabrać 1,2 tys. pasażerów oraz Finnarow, który jest głównie statkiem towarowym i mieści jedynie 200 pasażerów. Z tego powodu rejsy wakacyjne wyprzedawaliśmy już w czerwcu i dla wielu osób brakowało miejsc - mówi rzecznik prasowy Steny Line, Agnieszka Zembrzycka.

Dzięki nowym, pływającym codziennie jednostkom, sytuacja zmieni się diametralnie. Nowe promy mogą zabrać po 1,7 tys. pasażerów, 120 ciężarówek i 700 samochodów osobowych. Są też zdecydowanie lepiej wyposażone. Co ciekawe - obie jednostki zostały zbudowane w trójmiejskich stoczniach.

- Oprócz restauracji, sal konferencyjnych czy barów, mamy też najnowocześniejszy kompleks SPA. Pomieszczenia do masażu, sauny, a nawet prysznice z wyborem programów: np. deszczu tropikalnego czy przygody na Alasce. Śmiem twierdzić, że to najnowocześniejsze SPA na północy Polski i południu Szwecji. A do tego z widokiem na morze - mówi dyrektor linii Gdynia-Karlskrona, Niclas Martensson.

W jaki sposób Stena Line znalazła nowe statki dla połączenia Gdynia-Karlskrona?



Wprowadzenie nowych promów wiąże się z inwestycjami w porcie, ale nie będą one wielkie, bo terminal jest przystosowany do obsługi większych statków. Duża przebudowa czeka za to szwedzkie nabrzeże. Także u naszych sąsiadów z północy będzie zdecydowanie większa akcja promocyjna.

- Wszyscy Szwedzi, którzy raz tu przypłynęli, potem wracają. Ale jest też sporo takich, którzy Polski nigdy nie odwiedzili, a wydaje im się, że wiedzą, jaka ona jest. Nie mają racji, ciągle pamiętają "starą" Polskę. Właśnie ich chcemy przekonać, że warto do waszego pięknego kraju przypłynąć - podkreśla Niclas Martensson.

Inwestycja w nowe jednostki, które trafią do nas z trasy Geteborg-Kilonia, oznacza, że Stena Line, która jeszcze niedawno rozważała przenosiny do Gdańska, na dobre zadomowiła się w Gdyni.

- Chcemy tu zostać nawet na 30 najbliższych lat, ale przyszłość niesie ze sobą wiele niespodzianek. Dziś w Barcelonie pada śnieg, a wczoraj nikt się tego nie spodziewał - uśmiecha się Niclas Martensson. Nam udało się dowiedzieć, że umowę o współpracy na razie podpisano do 2014 roku.

Taka deklaracja cieszy prezesa gdyńskiego portu, Janusza Jarosińskiego. - Przyszłość jest jasna i jestem z tego bardzo zadowolony. W przyszłym roku usiądziemy do rozmów, czy budować nowy terminal dla jeszcze większych jednostek i, jeśli będzie taka potrzeba, w ciągu dwóch lat powstanie - podkreśla prezes.

Sporo pracy czeka też jednak władze Gdyni. Bo sama akcja marketingowa promowego przewoźnika, który chce promować wśród Szwedów rejsy z jednodniowym pobytem na lądzie, na pewno nie wystarczy.

- Będziemy rozwijać produkty turystyczne, które mogą w tym pomóc. Naszym celem jest to, by turyści odwiedzali Gdynię, a nie Egipt i nie za 10 lat, a za 10 miesięcy - mówi wiceprezydent Gdyni, Bogusław Stasiak.

Ceny rejsów bardziej komfortowymi promami mają pozostać bez zmian. Na przełomie kwietnia i maja Stena Line zorganizuje dla mieszkańców Trójmiasta konkurs na zmianę nazwy promów. Germanicę i Scandinavicę zastąpią lokalne odpowiedniki.

Miejsca

Opinie (76) 1 zablokowana

  • dalej tak długo będzie płynął ??

    Czy dalej będą tak długo płynąć od 9.00 do 19.30 ?? Samolotem do Szwecji z Gdańska do Malme w 40 min i za kilka złotych.

    • 0 3

  • 100 nowych miejsc pracy???

    Pytanie z której strony Bałtyku te miejsca się znajdą? Szwecka gazeta regionalna też pisze o 100 miejscach pracy. Połowa z nich to załoga statku który zastąpi Finnarrow.. bo tam pracuje Szwecka załoga i będzie ją trzeba powiększyć.. a reszta pewnie 50/50 na port i terminal......

    • 0 0

  • przebudzeni...

    dziesiec lat temu powinni to zaczac to robic i hotele barany.

    • 0 1

  • Szkoda, Stena daje nam same zuzyte jednostki a nowe beda plywaly na zachodzie

    2 Najwieksze na swiecie promy trafia na inne trasy :(
    A mialo byc tak pieknie: http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Morskie-kolosy-n21315.html

    Nie wiem skad ten optymizm w tym artykule. Polaks znow jest tarktowana jak ochalp, kraj 3 kategorii. To smutne. Czy kiedykolwiek bedziemy traktowani jak rownorzedni partnerzy?

    • 0 0

  • Te 2 duze z fimiku steny powyzje (Superferries) mialy isc do Polski!!!

    Uuuuuuuuuuuuaaaaaaaaaaaaa wyc mi sie chce. Za malo ludzi podrozoje promami do Norwegii i Szwcji czy co? Oddajcie nam te Superpromy! Nie chcemy kolejnego zlomu w postaci Baltica.

    • 0 1

  • Nowe promy - Konkurs

    Weź udział w konkursie i wymyśl nazwy, które będą widnieć na burtach nowych statków. Do wygrania ponad 300 nagród, a zwycięzca nagrody głównej popłynie nowym promem na superwycieczkę do Skandynawii, podczas której zrobi zdjęcia swoim nowym aparatem fotograficznym nagrodą o wartości 7000 zł. www.stenaline.pl/konkurs

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Grabski

Przedsiębiorca, inwestor, autor wielu projektów biznesowych. Twórca Olivia Business Centre....

Najczęściej czytane