- 1 Unimot rozbuduje bazę paliwową w Porcie Gdańsk (33 opinie)
- 2 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (72 opinie)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (145 opinii)
- 4 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 6 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
Większe promy do Karlskrony
100 nowych miejsc pracy, inwestycje w gdyńskim porcie i, przede wszystkim, 3,4 tys. miejsc dla pasażerów pomiędzy Gdynią i szwedzką Karlskroną - to efekt wprowadzenia dwóch nowych promów na tej trasie.
- Teraz pływa Stena Baltica, która może zabrać 1,2 tys. pasażerów oraz Finnarow, który jest głównie statkiem towarowym i mieści jedynie 200 pasażerów. Z tego powodu rejsy wakacyjne wyprzedawaliśmy już w czerwcu i dla wielu osób brakowało miejsc - mówi rzecznik prasowy Steny Line, Agnieszka Zembrzycka.
Dzięki nowym, pływającym codziennie jednostkom, sytuacja zmieni się diametralnie. Nowe promy mogą zabrać po 1,7 tys. pasażerów, 120 ciężarówek i 700 samochodów osobowych. Są też zdecydowanie lepiej wyposażone. Co ciekawe - obie jednostki zostały zbudowane w trójmiejskich stoczniach.
- Oprócz restauracji, sal konferencyjnych czy barów, mamy też najnowocześniejszy kompleks SPA. Pomieszczenia do masażu, sauny, a nawet prysznice z wyborem programów: np. deszczu tropikalnego czy przygody na Alasce. Śmiem twierdzić, że to najnowocześniejsze SPA na północy Polski i południu Szwecji. A do tego z widokiem na morze - mówi dyrektor linii Gdynia-Karlskrona, Niclas Martensson.
W jaki sposób Stena Line znalazła nowe statki dla połączenia Gdynia-Karlskrona?
Wprowadzenie nowych promów wiąże się z inwestycjami w porcie, ale nie będą one wielkie, bo terminal jest przystosowany do obsługi większych statków. Duża przebudowa czeka za to szwedzkie nabrzeże. Także u naszych sąsiadów z północy będzie zdecydowanie większa akcja promocyjna.
- Wszyscy Szwedzi, którzy raz tu przypłynęli, potem wracają. Ale jest też sporo takich, którzy Polski nigdy nie odwiedzili, a wydaje im się, że wiedzą, jaka ona jest. Nie mają racji, ciągle pamiętają "starą" Polskę. Właśnie ich chcemy przekonać, że warto do waszego pięknego kraju przypłynąć - podkreśla Niclas Martensson.
Inwestycja w nowe jednostki, które trafią do nas z trasy Geteborg-Kilonia, oznacza, że Stena Line, która jeszcze niedawno rozważała przenosiny do Gdańska, na dobre zadomowiła się w Gdyni.
- Chcemy tu zostać nawet na 30 najbliższych lat, ale przyszłość niesie ze sobą wiele niespodzianek. Dziś w Barcelonie pada śnieg, a wczoraj nikt się tego nie spodziewał - uśmiecha się Niclas Martensson. Nam udało się dowiedzieć, że umowę o współpracy na razie podpisano do 2014 roku.
Taka deklaracja cieszy prezesa gdyńskiego portu, Janusza Jarosińskiego. - Przyszłość jest jasna i jestem z tego bardzo zadowolony. W przyszłym roku usiądziemy do rozmów, czy budować nowy terminal dla jeszcze większych jednostek i, jeśli będzie taka potrzeba, w ciągu dwóch lat powstanie - podkreśla prezes.
Sporo pracy czeka też jednak władze Gdyni. Bo sama akcja marketingowa promowego przewoźnika, który chce promować wśród Szwedów rejsy z jednodniowym pobytem na lądzie, na pewno nie wystarczy.
- Będziemy rozwijać produkty turystyczne, które mogą w tym pomóc. Naszym celem jest to, by turyści odwiedzali Gdynię, a nie Egipt i nie za 10 lat, a za 10 miesięcy - mówi wiceprezydent Gdyni, Bogusław Stasiak.
Ceny rejsów bardziej komfortowymi promami mają pozostać bez zmian. Na przełomie kwietnia i maja Stena Line zorganizuje dla mieszkańców Trójmiasta konkurs na zmianę nazwy promów. Germanicę i Scandinavicę zastąpią lokalne odpowiedniki.
Miejsca
Opinie (76) 1 zablokowana
-
2010-03-11 22:52
dalej tak długo będzie płynął ??
Czy dalej będą tak długo płynąć od 9.00 do 19.30 ?? Samolotem do Szwecji z Gdańska do Malme w 40 min i za kilka złotych.
- 0 3
-
2010-03-12 09:51
100 nowych miejsc pracy???
Pytanie z której strony Bałtyku te miejsca się znajdą? Szwecka gazeta regionalna też pisze o 100 miejscach pracy. Połowa z nich to załoga statku który zastąpi Finnarrow.. bo tam pracuje Szwecka załoga i będzie ją trzeba powiększyć.. a reszta pewnie 50/50 na port i terminal......
- 0 0
-
2010-03-12 10:05
przebudzeni...
dziesiec lat temu powinni to zaczac to robic i hotele barany.
- 0 1
-
2010-03-15 20:03
Szkoda, Stena daje nam same zuzyte jednostki a nowe beda plywaly na zachodzie
2 Najwieksze na swiecie promy trafia na inne trasy :(
A mialo byc tak pieknie: http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Morskie-kolosy-n21315.html
Nie wiem skad ten optymizm w tym artykule. Polaks znow jest tarktowana jak ochalp, kraj 3 kategorii. To smutne. Czy kiedykolwiek bedziemy traktowani jak rownorzedni partnerzy?- 0 0
-
2010-03-15 20:11
Te 2 duze z fimiku steny powyzje (Superferries) mialy isc do Polski!!!
Uuuuuuuuuuuuaaaaaaaaaaaaa wyc mi sie chce. Za malo ludzi podrozoje promami do Norwegii i Szwcji czy co? Oddajcie nam te Superpromy! Nie chcemy kolejnego zlomu w postaci Baltica.
- 0 1
-
2010-04-19 12:23
Nowe promy - Konkurs
Weź udział w konkursie i wymyśl nazwy, które będą widnieć na burtach nowych statków. Do wygrania ponad 300 nagród, a zwycięzca nagrody głównej popłynie nowym promem na superwycieczkę do Skandynawii, podczas której zrobi zdjęcia swoim nowym aparatem fotograficznym nagrodą o wartości 7000 zł. www.stenaline.pl/konkurs
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.