• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wielka inwestycja w Porcie Północnym

Robert Kiewlicz
20 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Na terenie o powierzchni 186 ha powstanie kompleks obiektów magazynowych, powiązanych z nimi placów składowych, hal produkcyjnych, obiektów biurowych. Na terenie o powierzchni 186 ha powstanie kompleks obiektów magazynowych, powiązanych z nimi placów składowych, hal produkcyjnych, obiektów biurowych.

Nawet 300 mln euro może kosztować inwestycja australijskiej Grupy Goodman w Porcie Północnym. Budowa Pomorskiego Centrum Logistycznego, jakie ma powstać na tyłach terminalu kontenerowego DCT, rozpocznie się już w 2011 roku. Budowa całego kompleksu budynków magazynowych, biurowych i produkcyjnych zakończy się w ciągu 15 lat.



Na terenie PCL może powstać do 500 tys. m.kw. powierzchni magazynowej. Na terenie PCL może powstać do 500 tys. m.kw. powierzchni magazynowej.
Centrum zlokalizowane będzie na zapleczu DCT. Centrum zlokalizowane będzie na zapleczu DCT.
Centrum to także ok. 40 tys. m.kw. powierzchni biurowej. Centrum to także ok. 40 tys. m.kw. powierzchni biurowej.
O wielkiej inwestycji australijskiego koncernu w Gdańsku, Trojmiasto.pl poinformowało jako pierwsze w tekście Australijczycy wybudują Pomorskie Centrum Logistyczne. W piątek podpisano umowę z inwestorem. Wstępna koncepcja zagospodarowania terenu przewiduje, że może tu powstać nawet do 500 tys. m.kw. powierzchni magazynowej, oraz 40 tys. m.kw. powierzchni biurowej. W pierwszym etapie, na obszarze 10 ha maja powstać magazyny o łącznej powierzchni ok. 42 tys. m.kw. i ok. 2 tys. m.kw. powierzchni biurowo - socjalnej.

- Inwestycja Grupy Goodman na pewno poprawi konkurencyjność gdańskiego portu - mówi Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska. Zaletą centrum ma być przede wszystkim bezpośrednie połączenie z nowoczesnym terminalem kontenerowym DCT, lokalizacja w pobliżu dróg wylotowych w kierunku Warszawy (S7), i autostrady (A1), oraz możliwość ustanowienia wolnego obszaru celnego.

- W chwili obecnej mamy trzy biura w Warszawie, Poznaniu i Krakowie. Czwarte biuro powstanie właśnie w Gdańsku - mówi Błażej Ciesielczyk, dyrektor zarządzający Goodman Polska. - Kolejne etapy naszej inwestycji będą zależne od zainteresowania klientów. Przewidujemy, że nowy budynek będzie powstawał co 7 - 10 miesięcy. Oprócz obiektów na wynajem będziemy oferować uzbrojone działki dla inwestorów zainteresowanych wybudowaniem własnych budynków.

Rozwój centrum logistycznego wspierać mają planowane projekty rozbudowy okolicznej infrastruktury komunikacyjnej, w szczególności Trasy Sucharskiego, tunelu pod Martwą Wisłą i Południowej Obwodnicy Gdańska.

Miejsca

Opinie (77) 4 zablokowane

  • (2)

    szkoda ze austalijczykom sie opłaca a polakom nie

    • 8 0

    • polakom opłaca się tylko

      kręcić lody. Tam gdzie liczy się poważny, procochłonny biznes, tam polaka nie zobaczysz..

      • 0 0

    • Zagraniczne firmy nie muszą płacić

      podatków. Takie prawo stworzyli Solidarniuchy, że nic się Polakom nie opłaca, po za niewolniczą pracą w zagranicznych firmach.

      • 0 0

  • A jak wywiozą kontenery z Gdańska (3)

    Wszystko super, tylko w kontekście wstrzymania modernizacji drogi na Warszawę śrendio to wygląda. Ruch TIRów pewnie mocno wzrośnie a już teraz "7" ledwo zipie.

    • 5 0

    • (2)

      jest jeszcze kolej kolego,więc nie marudź

      • 0 2

      • Gdzie kolej? (1)

        Na podaj wizualizacji nie widać ani jednaj bocznicy kolejowej wiodącej do nowych składów. Dzieje się podobnie, jak w "centrum logistycznym" w Kokoszkach. Tory są obok, wybudowanie bocznicy nie powinno stanowić problemu, jednak..
        ..ICH NIE PRZEWIDZIANO I ICH NIE MA.

        • 2 0

        • przypatrz się dobrze pierwszemu obrazkowi ja tam widzę kolorowe wagony kolejowe (górny lewy róg )

          • 0 0

  • piłem ich piwo i było niedobre

    słabe piwo produkują, mam nadzieję że w tej dziedzinie są lepsi.

    • 1 0

  • czemu u nas robią wszystko od d... strony. Zamiast najpierw drogi to.........!!!!!

    • 0 0

  • artur

    TYLKO PO CO ?

    TYLKO MERSKA zachodzi do gdańska na DCT , i wszyscy chodzą przez Niemcy przecież na DCT tak sie nic nie dzieje a Mearsk zrobił sobie tylko terminal przerzutowy ! zmienicie przepisy celne !!!

    • 2 0

  • Stare fortyfikacje

    Już nikt nie pamięta o starej pruskiej baterii nadbrzeżnej, której kompleks wciąż tkwi właśnie w piaskach na tym miejscu. No i gdzieś po drodze na zbożowym jeszcze 25 BAS. Jeszcze można się przejść czerwonym szlakiem fortyfikacji póki i zobaczyć.

    • 1 0

  • CIEKAWOSTKA

    Trzeba było 20 lat by zrozumieć że budowa dróg zachęci do inwestycji dzięki czemu ludzie bedą mogli się rozwijać i Państwo może coś zarobi !!!

    • 0 0

  • komu to potrzebne

    skoro i tak nie mamy drog i nikt z tych roziwazan nie bedzie korzystal

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations. Absolwentka filologii polskiej Uniwersytetu Gdańskiego. W przeszłości kierownik literacki Teatru Muzycznego pod dyrekcją Jerzego Gruzy; dziennikarka - z-ca redaktora naczelnego, redaktor naczelna, publicystka i komentatorka „Głosu Wybrzeża”; prezes zarządu wydawnictwa Baltic Press (wydawca anglojęzycznego dwumiesięcznika „Baltic Transport Journal”; dyrektor Biura Zarządu...

Najczęściej czytane