• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiosną ruszy budowa prototypu niszczyciela min Kormoran II

erka
29 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Kormoran II to okręt o wyporności 650-750 ton, długości ok. 60 m, szerokości ok. 10 m, zanurzeniu ok. 2,6 m. Prędkość maksymalna okrętu miałaby wynosić 16 węzłów, a zasięg pływania powyżej 2,5 tys. mil morskich. Kormoran II to okręt o wyporności 650-750 ton, długości ok. 60 m, szerokości ok. 10 m, zanurzeniu ok. 2,6 m. Prędkość maksymalna okrętu miałaby wynosić 16 węzłów, a zasięg pływania powyżej 2,5 tys. mil morskich.

W laboratorium Centrum Techniki Okrętowej w Gdańsku zakończono pierwszy etap prób modelowych niszczyciela min Kormoran II. Budowa prototypu okrętu ruszy wiosną 2014 roku.



W Centrum Techniki Okrętowej w Gdańsku zakończył się pierwszy etap prób modelowych Kormorana II. Budowa prototypu okrętu ruszy wiosną 2014 roku. W Centrum Techniki Okrętowej w Gdańsku zakończył się pierwszy etap prób modelowych Kormorana II. Budowa prototypu okrętu ruszy wiosną 2014 roku.
Budowy niszczyciela min Kormoran II podjęło się konsorcjum, którego liderem jest Grupa Kapitałowa Remontowa Holding SA. Tworzą je również Stocznia Marynarki Wojennej, Centrum Techniki Morskiej oraz Centrum Techniki Okrętowej. Umowę na budowę Kormorana II zawarto w 23 września 2013 w Gdyni, w obecności premiera Donalda Tuska i szefa MON Tomasza Siemoniaka.

Nowoczesne niszczyciele min Kormoran II mają zapewnić Marynarce Wojennej RP możliwości wszechstronnej walki ze współczesnymi zagrożeniami minowymi na morzu. Zamontowane na okrętach wyposażenie będzie pozwalało na poszukiwanie i niszczenie min morskich wszystkich typów.

Kormoran II to okręt o wyporności 650-750 ton, długości około 60 m, szerokości około 10 m, zanurzeniu - około 2,6 m. Prędkość maksymalna okrętu miałaby wynosić 16 węzłów, a zasięg pływania powyżej 2,5 tys. mil morskich. Okręt będzie posiadał klasę lodową L-3 umożliwiającą pływanie w drobno pokruszonym lodzie. Dwa silniki spalinowe o mocy ok. 1000 kW, w małych prędkościach zastępowane przez silniki elektryczne napędu pomocniczego. Załoga etatowa to 45 osób oraz siedem miejsc dodatkowych.

Uzbrojenie okrętu to: zintegrowany mostek nawigacyjny z konsolami wielofunkcyjnymi, zintegrowany system dowodzenia i kierowania uzbrojeniem, armata morska 23 mm, dwa wielkokalibrowe karabiny maszynowe, dwa przenośne przeciwlotnicze zestawy rakietowe, sonar podkilowy i samobieżny, zdalnie odpalane ładunki wybuchowe do niszczenia min.

Przekazanie pierwszego okrętu (prototypowego) Marynarce Wojennej RP nastąpi w listopadzie 2016 r. Kolejne okręty będą przekazywane w 2019 i 2022 r.
erka

Miejsca

Opinie (88)

  • ja mam pomysł

    a nie możnaby takich statków budować z kartonu na szadółkach i puszczać wolno na zatoce - jak się natknie na minę to ją i siebie zniszczy. Nie wiem czy to będzie mieściło się w budżecie ale moznaby to toś kartonowe pomalować farbą z metalicznymi opiłkami co by miny same podpływały.

    • 1 2

  • heheheheheh..........

    • 1 1

  • Deko ludziska przeginacie

    Tu przynajmniej udało się że będzie to budowane w Polsce - a konsorcjum złożone głównie z poważnych firm (może poza jednym z konsorcjantów) pozwoli na zakończenie projektu sukcesem. Chyba lepiej że tak niż gdyby je mieli budować dla nas Niemcy albo Francuzi. No i lepiej niż kupić dobre 30 letnie od USA bo wszystkie części zamienne również tam trzeba by kupić. Proponuję aby przedmówcy szczerze się zastanowili nad tym co piszą bo może jednak lepiej dać zarobić Polakom niż innym. Ale rozumiem wokół sami euroentuzjaści - najlepiej sprzedajmy wszystko za granicę a potem zęby w ścianę i protesty bo bezrobocie duże. A co do potrzeb wojska to skoro i tak marynarze żyją z przywilejami to dajmy im chociaż jakąś pracę niech zasłużą na swoje emeryturki czekając na wojnę na jakimś okręcie a nie na gracie który już nie pływa od lat a stoi w porcie dla pozoru że mamy okręty.

    Proponuję trochę pomyśleć zanim zaczniecie krytykować udane decyzje. W końcu przetarg był skierowany do innej stoczni za zachodnią granicą która przez jego utratę popadła w problemy finansowe

    • 2 0

  • xxx

    nastepny projekt gawron 2 co ci debile sobie myślą ze kim jesteśmy jakimiś bezmózgowcami którzy będa wierzyć w następną bajkę tego p,,,,,,,,,ego tuska i jego chorej psychicznie bandy nierobów i aferzystów

    • 2 4

  • znowu wykradania budżetowych pieniedzy, a skończy sie na pontonie z silniekiem recury za to

    znowu wykradania buzetowych pieniedzy, a skończy sie na pontonie z silnikiem Mrecury. Na dziobie będzie stał kapitan 3 -osobowej zalogi szturmowej z kalachem w ręku. Na to was stać Panowie- nic wiecej nie potraficie zrobic za to wszystko spaprać i okraść pobliczne pieniądze na projekcie który będzie trwał 10 lat i niczym sie nie skończy.

    • 1 3

  • konkurs

    ile lat będziemy budować nowy okręt ??
    a) 10 lat
    b)15 lat
    c) zostanie nie dokończony jak Gawron

    • 4 4

  • Armata 23 mm (1)

    Sieje postrach

    • 4 4

    • Taki ciut większy shotgun

      • 0 0

  • Prototyp

    Będzie wyposażony w kierunkowskazy, śruby zimowe, lewarek pontonowy, kredę do gry w klasy, czterech łuczników, jednego oszczepnika, sześciu pałowych, psa na łańcuchu z budą na dziobie jako system wczesnego ostrzegania, napis na burcie " Eko Śmieciarka " Jako kamuflaż, Gołębie pocztowe, Miski z napisem Kryzys, i załogę emerytów.

    • 2 3

  • Dawniej

    okręty przeznaczone do niszczenia min nazywano po prostu "trałowcami""

    • 0 0

  • Bełkot trolli i innych pindo.....

    Zawsze ku..... źle. Zamykają polskie stocznie to źle. MON podpisuje kontrakt z polskimi stoczniami i firmami też źle. A wyp......... na zmywak do cudownej Europy.

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mikołaj Lipiński

Ekspert w obszarze fuzji i przejęć, funduszy PE/VC oraz zarządzania finansami firm. Doświadczenie zdobywał w znanych i cenionych przedsiębiorstwach doradczych, produkcyjnych i handlowych (m.in. Mars Inc., JP Morgan Chase, Azimutus SA, Business Group Polska). Posiada doświadczenie zawodowe w doradztwie przy dużych międzynarodowych transakcjach zakupu i sprzedaży przedsiębiorstw, jak również w mniejszych krajowych projektach. Piastując stanowiska w zarządach i radach nadzorczych szeregu spółek...

Najczęściej czytane