• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wojna cenowa Biedronki i Lidla. Kto zyskał?

VIK
29 lutego 2024, godz. 08:00 
Opinie (95)

Wojna cenowa Biedronki i Lidla: walka o najniższą cenę masła, SMS-y do klientów przedstawiające lepsze promocje niż u konkurencji, wytykanie błędów w koszyku zakupowym, pozew do sądu - to tylko kilka przykładów z frontu Biedronka kontra Lidl. Kto wygrywa wojnę o klienta?




Wzajemne uszczypliwości BiedronkiLidla są widoczne od jakiegoś czasu. Jednak otwarta wojna na froncie dwóch najpopularniejszych sieci dyskontów w Polsce rozpoczęła się, gdy Biedronka wysłała SMS-y do swoich klientów, że następnego dnia mogą kupić wybrane produkty taniej niż w Lidlu. Czy agresywna strategia marketingowa działa na korzyść Biedronki i czy Lidl na tym traci? Na to pytanie odpowiadają dowody zakupu dodane do popularnej aplikacji PanParagon.

Gdzie dwóch się bije, tam klient korzysta Gdzie dwóch się bije, tam klient korzysta

Wojna cenowa Biedronki i Lidla - kto zyskał?



- PanParagon jest popularną aplikacją do przeglądania gazetek promocyjnych i przechowywania paragonów. Anonimowe dane z dowodów zakupu to źródło informacji o cenach produktów, realnej inflacji czy zachowaniach konsumenckich. W związku z tym, że ostatnio jesteśmy świadkami zaciętej walki między Biedronką a Lidlem, postanowiliśmy zweryfikować, kto na tym zyskuje, a kto traci. W najnowszej analizie sprawdziliśmy, jak na przestrzeni ostatnich tygodni zmieniał się udział paragonów z Biedronki oraz Lidla w stosunku do wszystkich paragonów spożywczych dodanych do naszej aplikacji - informuje Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.  


Najnowsza kampania Biedronki, choć ma wielu krytyków, przyniosła tej sieci pierwsze korzyści. Jak pokazują dane pozyskane z paragonów, częstotliwość zakupów w sklepach należących do Jeronimo Martins Polska wzrosła.

Nowa kampania reklamowa Biedronki - przynosi zyski?




- W połowie stycznia udział dowodów zakupu z Biedronki kształtował się na poziomie 29,2 proc., natomiast w połowie lutego wartość ta wynosiła już 30,7 proc. To wzrost o ok. 1,5 proc. Co ciekawe, regularny wzrost dodawanych paragonów z Biedronki zauważalny jest od momentu wysłania pierwszych SMS-ów przez tę sieć uderzających bezpośrednio w Lidla - wyjaśnia Antonina Grzelak.
Gdzie dwóch się bije, tam klient korzysta Gdzie dwóch się bije, tam klient korzysta


A co na to klienci kupujący u konkurencji? Jak wynika z paragonów dodanych do aplikacji PanParagon, w Lidlu sytuacja przedstawia się... stabilnie. We wszystkich analizowanych tygodniach odsetek dodawanych paragonów oscylował w granicach 15 proc., jedynie z delikatnym spadkiem o ok. 0,5 proc. od 5 lutego, czyli dzień po wysłaniu słynnych SMS-ów przez Biedronkę.

Nowa taktyka Biedronki jest skuteczna?



Wygląda na to, że portugalska sieć zyskała na zwiększonej liczbie zakupów w swoich sklepach. Jednak kampania uderzająca otwarcie w Lidla właściwie nie zabrała dotychczasowych klientów tej sieci handlowej.
VIK

Opinie (95) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Pic na wodę. Wielka "wojna cenowa" a zakupy coraz droższe. (7)

    Ceny paru artykułów pokazowo obniżają, a na małych podwyżkach kilkudziesięciu innych i tak zarobią drugie tyle.

    • 92 2

    • Parodia

      pracownicy chcą strajkować w Biedronkach o wyższe zarobki.
      A sieć chwili się dobrobytem komedia.

      • 0 0

    • Jeszcze nigdy nie było tak drogo jak za PO KO a tusk obiecał benzynę po 5,19 (4)

      • 6 8

      • Twój idol obiecał pierdylion mieszkań - i co się okazało?

        Że tylko dla pisowców. :D

        • 0 0

      • (1)

        Bartłomiej Sienkiewicz przebił Tuska. Bredził o benzynie za 5.15 . Fajnopolacy im uwerzyli

        • 9 2

        • ten to cały czas ma odlot

          wiadomo co miał w torebeczce?

          • 2 2

      • Przestań jątrzyć. Donek walczy od 3mcy a twoje psiory demolowały 8 lat. Plus covid plus inwazja i mamy co mamy

        • 4 8

    • Dokładnie

      • 2 4

  • Wygra Jeronimo Martins oraz Lidl (3)

    przecież liczy się, aby więcej sprzedać, obecnie w dużej mierze syfu z Ukrainy... stąd spadki cen niektórych produktów... zdrowie człowieka jest nieważne, tylko słupki sprzedaży

    • 22 2

    • (1)

      No i dzieki tej akcji oba sklepy maja darmowa reklame we wszystkich mediach, bo kazdy chce napisac o wojnie cenowej dyskontow.

      • 2 0

      • Żadnej reklamy nie mają bo to już ostatnio na wymioty od tych reklam zbiera.

        • 0 0

    • Zawsze tak było tylko mało rozgarnięty tego nie pojmuje

      • 5 0

  • Opinia wyróżniona

    (11)

    Coraz bardziej żenująca się ta wojna cenowa robi, dziwię się, że prawo na coś takiego pozwala. Robię zakupy i tu i tu, patrzę i na ceny i na jakość. Od dawna uważam, że pod względem cen wygrywa Biedronka, a pod względem jakości Lidl i to się nie zmienia. Dodatkowo te smsy od Biedronki to jakaś masakra jest, zablokować muszę.

    • 46 14

    • Lidl i jakość:))))))))) To tandeciarnia (4)

      Zobaczcie jakie towary sprzedaje Lidl w Niemczech i w Londynie. Z tym dziadostwem, które sprzedaje w Polsce, padliby w ciągu miesiąca. Towary spożywcze, w większości, produkowane przez jakieś dziwne firmy, nie wiadomo skąd i nie wiadomo z czego - brak kodów kreskowych jednoznacznie określajacych kraj produkcji. W U.K. nie położyliby niczego nawet na półkach sklepowych.

      • 8 4

      • (3)

        Tak, w porównaniu tych dwóch sklepów Lidl to wyższa jakość, a to, że sieciowe sklepy na Polskę mają gorszy towar, niż do innych krajów to powszechnie znana prawda. Rossman choćby.

        • 6 1

        • (2)

          Niemcy jak zawsze chcą Polaków zrobić w ch.

          • 7 1

          • Powiem ci tak - pracowałem w Niemczech w trzech firmach i zawsze wszystko było ok i na czas.

            A z polskimi pracodawcami doświadczenia mam różne.

            • 0 0

          • A Polacy chyba to lubią bo kupują paździerz w Lidlu

            • 3 1

    • (1)

      Jakość w dyskoncie?XD

      • 5 5

      • Da się, tylko trzeba umieć czytać etykiety.

        • 12 0

    • (1)

      Przestałam kupować w biedronce, bo sms od nich doprowadzaja mnie do szału.

      • 12 4

      • Da się zablokować. Mam nadzieję, że mi już więcej nie przyjdzie.

        • 4 0

    • Inflacja 12 procent a w lidlu wszystko podrożało o 32 procent

      niektóre produkty droższe niż w Niemczech

      • 8 1

    • Teraz idealnie widac ze ceny sa i nas sztucznie zawyzane pod byle protekstem a jak chca to potrafia obnizyc!

      Inie ma to nic wspólnego z inflacją.Ceny w Polsce jak w Niemczech mimo ze zarobki 5 razy mniejsze

      • 12 1

  • biedronka to tragiczny sklep którego fenomenu nie rozumiem (1)

    strasznie brzydki, niefunkcjonalny, mała liczba produktów. ceny wcale nie takie niskie. Zero innowacji i wyróżników.

    W praktyce biedra nie ma nic co ją wyróżnia i jest jej atutem (poza dużą liczbą sklepów więc i dostępnością).

    Zamiast dobrych produktów rozdają jakieś pluszaki, zamiast prostych cen jakieś pstrokate kartki kup trzeci za -68%.

    tragedia! na świecie dyskonty mają inny poziom.
    Do tego ten agresywny marketing który tylko obrzydza
    Produkty z biedry są strasznie ograniczone i zwyczajnie średniej jakości

    Zdecydowanie lepsze jest Netto, Aldi czy nawet Lidl

    • 4 4

    • Nie bardziej tragiczny niż lidl

      • 1 0

  • (1)

    Bardzo dobrze - klient skorzysta .Na szczęście każdy robi zakupy gdzie chce i tyle w temacie ,

    • 1 1

    • :)))) daj spokój kobieto (????)

      • 0 0

  • Kiedy kasjerki w polskim lidlu zaczną zarabiać tyle co kasjerki w niemieckim lidlu? (15)

    ceny w sklepach są praktycznie takie same.

    • 21 4

    • rudy to załatwi. Już rozmawiał z Van Der Lying wprowadzi nowe podatki dla niemieckiej unii.

      • 0 0

    • tak samo jak z 800 plus juz tyle co w Niemczech tam 200 euro (1)

      a zarobki w Polsce o 3 razy mniejsze . to jaka sprawiedliwosc- kto normalny bedzie tu pracowal za psie pieniadze dla tych nierobow

      • 3 1

      • Jakich nierobów?

        800+ dostają ci co ciężko pracują.

        • 0 0

    • (4)

      Lidl zapewne jest i w Kazachstanie. Myślisz,że tam kasjerka chce tyle co w Polsce?

      • 5 4

      • równasz do Kazachstanu czy do Niemiec? (3)

        swojemu pracodawcy tez mówisz, żeby ci obniżył pensję, bo zarabiasz więcej niż w Kazachstanie?

        • 6 8

        • (1)

          Nikt nie równa a daje przykład. Dobry akurat przykład.

          • 5 3

          • dobry głupota w czystej postaci i wkazachstanie niema ani lidla ani biedronki

            • 0 0

        • Ja nie mam pracodawcy, więc nie żebrzę.

          • 1 3

    • A ktoś je zmusza do tej pracy? (1)

      • 4 10

      • tak, życie

        • 3 1

    • No a jak ceny tam sa niższe (bo czasem są), to co wtedy?

      • 0 0

    • Ceny takie same, ale asortyment i jakość towarów zupełnie inna (1)

      • 4 0

      • Będąc we Frankfurcie też to zauważyłam

        W Niemczech wszystko lepsze. Dużo ludzi ze strefy nadgranicznej robi zakupy we Frankfurcie. Do nas Niemcy przyjeżdżają po papierosy, paliwo i na bazarek

        • 2 0

    • Jak to takie same, jeden osioł pisał przed chwilą, że jest tam dwa razy taniej.

      • 1 1

    • Wtedy, gdy cała reszta społeczeństwa

      zacznie zarabiać tyle samo, co w Niemczech.

      • 10 2

  • Lidl z rajci niemieckiego pochodzenia powinnen wszystko sprzedawać za 50 procent ceny. Pozostałe 50 procent

    powinien dopłacać każdy NIe mic w ramach reparacji wojennych. Kradli, mordowali i niszczyly w Polsce co się dało a teraz święte NIe mce. Ale rudy to załatwi, w sensie na niekorzyść Polaków.

    • 1 0

  • A w Auchan - marchew z Meksyku!!!!!

    Dzisiaj. Rolnicy walczą o przetrwanie, a te nędzne hipermarkety sprowadzają najpospolitsze warzywo z Meksyku. Też spoza Unii, nie wiadomo gdzie uprawiane i nie wiadomo czym podlewane. Auchan przekroczył czerwoną linię.

    • 3 0

  • Lidl DE ma ceny sprzętu nawet o ponad połowę niższe niż PL. (4)

    Doją nas tak że szkoda gadać...

    • 9 1

    • Kto

      kupuje sprzęt w Lidlu lub Biedronce no chyba że dzieciom do zabaw.
      To na dłuższą metę nie nadaje się do żadnych poważnych remontów a sprzęt gos.domowego też na krótko.

      • 0 0

    • Dokładnie! U nas windują ceny, aby mieć za co obniżać ceny Niemcom

      W roku, w którym Lidl zaczął panoszyć się po Polsce, był taki okres, gdy w tym samym momencie, pokazywały sie identyczne gazetki z promocyjne na rynek polski i niemiecki. Przez kilka miesięcy, zanim zorientowali się w swojej handlowej i politycznej głupocie, można było porównać po ile sprzedają te same towary w PL i DE. Pamiętam doskonale - większość w polskich gazetkach była droższa niż w niemieckich.

      • 4 0

    • Bzdura i kłamstwo pisowskie. (1)

      • 0 8

      • Jak peowiec powiedział, że to kłamstwo, to znaczy, że to prawda.

        • 4 0

  • Ta lipa.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Podleśny

Sprawował funkcję Prezesa ATENY w latach 2007-2014. Doskonale zna branżę ubezpieczeniową - wcześniej pracował w Zarządzie Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA, uczestniczył także w rozwoju STBU Brokerzy Ubezpieczeniowi Sp. z o.o. Jest absolwentem Wydziału Elektrycznego Politechniki Gdańskiej. Ukończył również wiele prestiżowych, międzynarodowych kursów z dziedziny ubezpieczeń i zarządzania.

Najczęściej czytane