• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wpłatomat "wciąga pieniądze" i zaprasza ponownie

Robert Kiewlicz
24 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (117)
Awaria automatu przy wpłacaniu pieniędzy to spory stres dla klienta. Awaria automatu przy wpłacaniu pieniędzy to spory stres dla klienta.

Wpłatomat podczas transakcji ulega awarii, a klient zostaje bez pokwitowania, a jedynym dowodem na dokonanie transakcji jest wydruk z informacją "Coś poszło nie tak. Dziękujemy i zapraszamy". - Trudno odebrać taką informację poważnie - twierdzi pan Władysław, który musiał zmierzyć się z awarią automatu banku Pekao S.A. Jak twierdzi, sam wydruk z wpłatomatu jest niezgodny z regulaminem banku i nie jest podstawą do reklamacji, a w stresującej sytuacji słowa "Coś poszło nie tak" można odebrać co najwyżej jako sarkazm.



Jak oceniasz pomoc banku w razie awarii bankomatu/wpłatomatu?

- Dokonałem wpłaty 4 tys. zł (6x200 zł, 28x100 zł) w bankomacie nr R1390444, nr transakcji 4407 banku Pekao S.A. w Gdańsku, przy ul. Kołobrzeskiej. Urządzenie po parokrotnym liczeniu pieniędzy, zamiast potwierdzenia wpłaty, wydało dziwny kwit niezgodny z regulaminem transakcyjnym - relacjonuje pan Władysław, czytelnik Trojmiasto.pl. - Pomijam stres wynikający ze zdarzenia i czekanie na zaksięgowanie wpłaty, jednak zwracam uwagę, że program obsługi wpłatomatu jest niezgodny z regulaminem banku. Urządzenie nie wydaje pokwitowania o kwocie i numerach zatrzymanych banknotów, tylko kwit z informacją, że "Coś poszło nie tak" oraz odebrane w tym momencie sarkastyczne "Dziękujemy i zapraszamy".
Gdy bank nie chce twoich pieniędzy. O problemach z wpłatą na konto Gdy bank nie chce twoich pieniędzy. O problemach z wpłatą na konto

Awaria wpłatomatu i brak pokwitowania



Sprawdziliśmy. Wydruk, jaki po awarii otrzymał nasz czytelnik, rzeczywiście nie spełnia wymogów z regulaminu obsługi kart debetowych Banku Pekao S.A., który mówi, że wpłatomat powinien: "wydać pokwitowanie zatrzymania z numerem seryjnym banknotu". Oczywista informacja o tym, że "coś poszło nie tak" w momencie awarii do niczego się nie przydaje.

Co na to bank Pekao S.A.? Bank nie odpowiedział na nasze pytania o dostosowanie wpłatomatów do regulaminu obsługi kart banku. Zalecił jedynie złożenie reklamacji.

- Do opisanej sytuacji mogło dojść na drodze transportu, kiedy banknoty się zacięły i bankomat nie zdołał przeliczyć całej wpłacanej kwoty. Co za tym idzie, niemożliwe jest przekazanie informacji o tym, jakie dokładnie banknoty zostały przyjęte, a jakie zatrzymane. Dlatego na ekranie bankomatu wyświetlany jest ogólny komunikat informujący o niepowodzeniu transakcji, na wydruku także znajduje się ogólna informacja - informuje Departament Komunikacji Banku Pekao S.A. - W takim przypadku klient powinien niezwłocznie złożyć w banku reklamację.
- Wpłata nie została zaksięgowana na koncie bankowym. Po kontakcie z infolinią banku złożyłem reklamację. Poinformowano mnie, że zgodnie z regulaminem rozpatrzenie jej może potrwać do 30 dni - dodaje pan Władysław.

Opinie (117) 2 zablokowane

  • Lepiej nie epłacać.

    Kiedyś wpłatomat PKO BP wciągnął mi stówę i wypluł w 2 kawałkach. W PKO nie chcieli mi tego wymienić ma cały banknot. Odesłali mnie do NBP.

    • 2 0

  • Jakby dostali karę 100 krotność wpłaty z kieszeni Prezesa i kierowników, to zaraz wszystko byłoby ok!

    • 4 0

  • O ja swoich drzwiach

    Chėtnie zainstaluję taki wpłatomat. Podłączę tez drukarkę, która będzie drukować kwitki Dziękuję i zapraszam ponownie.

    • 0 0

  • (2)

    To tak jak automaty na kawę na dworcach, ile razy maszyna nalała tylko pół zawartości kubka albo tylko ledwo na dnie, a czasami wogóle nie nalala tylko trochę wody czy mleka. Niby prozaiczna rzecz i nie tak ważna jak wpłatomaty ale za którymś już tam razem deprymująca i irytująca a do reklamacji nie ma do kogo zgłosić no bo kto to uwzględni, raczej wyśmieje

    • 28 1

    • W takich wypadkach zapychasz czymkolwiek wrzutke drobnych (1)

      Albo wrecz masakrujesz kluczem ekran dotykowy. Albo dwa naraz sposoby.

      • 1 2

      • Nie, panie kolego...

        W takim wypadku dzwonisz lub piszesz SMSa na infolinie podana na nalepce takiego automatu (musi byc widoczna - zwykle na linii wzroku lub przy wrzutniku monet) zgłaszając usterkę piszac gdzie sie on znajduje zeby mozna go szybko zlokalizowac. Masz wtedy 2 opcje: zeby jeszcze raz dostac napoj jaki zamowiles lub zwrot pieniedzy (nawet jesli jest to 2.5zl - w koncu ciezko na nie pracowales). Tak przynajmniej jest w naszej firmie. Kawomaty to sa tylko maszyny i zawsze moze sie zdarzyc usterka. Dopoki nie jest ona zgloszona - do przyjazdu osoby obslugujacej zaklada sie ze wszystko jest w porzadku. Pozdrawiam.

        • 2 0

  • Zapanowało takie złodziejstwo, że nawet automaty kradną.

    • 3 0

  • Wpłatomat podczas transakcji ulega awarii (6)

    Tak to jest bardzo częsta awaria zwłaszcza w wpłatomacie przy samym banku na ul.Kołobrzeskiej w Gdańsku
    Też miałam taką sytuację wpłacając gotówkę , potem czekałam prawie miesiąc czasu na rozpatrzenie mojej reklamacji i zwrot środków.
    Mało tego chcąc dokonać wpłaty bezpośrednio w kasie w placówce jest pobierana prowizja ,Pani w okienku twierdzi że do tego służy wpłatomat przy placówce aby zmniejszyć kolejki w oddziale - to jest kpina .

    • 106 0

    • Zmień bank. (1)

      • 10 1

      • na który? np. na ing, który w gdansku ma chyba jedną placówkę do pełnej obsługi klientów, w tym obrotu gotówkowego?

        a może millenium, gdzie w jego bankomatach pisze mi, że karta uszkodzona, a w innych bankomatach nie mają nic do karty debetowej z millenium?

        • 1 0

    • "miałam", "czekałam" ... a podpisane Adam ;)

      jak wyżej

      • 0 0

    • Nie lepiej odstać swoje do okienka a nie liczyć na szczęscie przy maszynie?

      Stracisz parę minut i po sprawie a przy maszynie niby szybko ale kiedy tracisz pieniądze, tracisz czas, nerwy, zdrowie i kij wieco jeszcze. Po co? Do okienka zawsze ide.

      • 3 1

    • Niestety, ale PKO SA to najgorszy bank z jakim miałem dotychczas do czynienia

      Jeśli piszą że mają 30 dni na rozpatrzenie reklamacji to licz się z tym że potrwa to ciut dłużej. W moim przypadku te ciut to było dokładnie 5 miesięcy. W międzyczasie przysyłali pisma że pracują nad moją reklamacją i się odezwą...
      Próby kontaktu spełzły na niczym. Telefony nie mają sensu gdyż... na stronie są nieaktualne.
      Jak się dodzwoniłem na ogólnopolską infolinię PKO SA to podano mi numer do oddziału który również okazał się nieaktualnym (automat o tym informował po wybraniu tego numeru jaki otrzymałem z infolinii).
      Parodia banku.
      Spłaciłem co miałem i uciekłem jak najdalej z tego głębokiego PRL -u jeśli chodzi o pko sa. i nigdy więcej!!!
      Wolę w skarpecie trzymać kasę niż w tym pseudo banku

      • 10 0

    • Jakby każdy klient w ten sposób nacięty pisał skarge do uokik, to szybko by się poprawili, ale nikomu z was się nie chce nawet banku zmienić.

      • 10 0

  • To bardzo ciekawe a raczej znamienne.

    Od lat korzystam z bankomatów. Nigdy się nie zdarzyło by bankomat pomylił się i wypłacił jakiś banknot za dużo jednak kilka razy miałem problemy w relacji klient/wpłatomat co jest o tyle uciążliwe, że długo się czeka na wyprostowanie sprawy.

    • 1 0

  • Liczę zawsze pieniądze tuż przed *nosem* bankomatu.

    To mi raz pomogło bez problemu odzyskać zablokowaną kwotę. Oczywiście przy wpłacaniu większej ilości gotówki jest to pewien problem, ale warto.

    • 3 0

  • wplatomat (1)

    niemam z tym problemu bo niemam piniedzy i mial niw bende/

    • 1 0

    • Czyli Ty już jako prekursor żyjesz zgodnie z teorią i wytycznymi NWO nie będziesz mieć niczego i będziesz szczęśliwy,

      • 1 0

  • PKO i wszystko jasne

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Andrzej Biernacki

Prezes zarządu Ekolan SA. W 1997 roku Andrzej Biernacki i firma EKOL powołali do życia EKOLAN....

Najczęściej czytane