• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wspólna Kaczka 2021. Gala branży morskiej powróciła do Gdyni Arena

VIK
9 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Laureaci tegorocznej edycji Wspólnej Kaczki. Laureaci tegorocznej edycji Wspólnej Kaczki.

Nagroda specjalna "Bursztynowa Kaczka" trafiła do Morskiej Agencji Gdynia, a wyróżnienia honorowe "Bursztynowe Jajka" do Polskiego Towarzystwa Morskiej Energetyki Wiatrowej i Zarządu Morskiego Portu Gdynia. W piątek w Gdyni odbyło się tradycyjne spotkanie branży morskiej "Wspólna Kaczka".



Po rocznej przerwie spowodowanej pandemią COVID-19 spotkali się miłośnicy Wspólnej Kaczki. Była to już XXI gala, na której wręczono nagrody Krajowej Izby Gospodarki Morskiej. Spotkanie odbywa się tradycyjnie w drugi piątek października. Jest to spotkanie przedstawicieli biznesu morskiego z całej Polski i z zagranicy, głównie Europy Zachodniej, oraz firm z nimi współpracujących. Spotkanie odbyło się w hali Gdynia ArenaMapka.



Gościem Specjalnym tegorocznej edycji Wspólnej Kaczki był Polski Rejestr Statków, który obchodzi w br. jubileusz 85-lecia swojego istnienia.

Podczas spotkania wręczone zostały również nagrody honorowe Krajowej Izby Gospodarki Morskiej za najbardziej spektakularne osiągnięcia w gospodarce morskiej w 2019 r. Ze względu na pandemię firmy uhonorowane przez KIGM musiały poczekać z odbiorem nagród, ale na tegorocznym spotkaniu tradycji stało się zadość.

"Bursztynową Kaczkę" za 2019 r. przyznano Morskiej Agencji Gdynia SA. Jest to firma działająca na polskim rynku TSL 70 lat i jedna z najbardziej wyspecjalizowanych firm tego sektora w obsłudze elementów wież wiatrowych. W 2019 r. zrealizowała rekordową w historii Polski dostawę 115 elementów turbin wiatrowych.

Natomiast dwa wyróżnienia "Bursztynowe Jajko" trafiły do Polskiego Towarzystwa Morskiej Energetyki Wiatrowej, która od ponad 20 lat wspiera rozwój morskiej energetyki wiatrowej i promuje związany z nią rozwój gospodarczy, a także do Zarządu Morskiego Portu Gdynia za nowatorskie i pilotażowe na skalę Polski zastosowanie dronów w porcie morskim.

Uhonorowano również osobę fizyczną zasłużoną dla gospodarki morskiej. Wyróżnienie "Bursztynowy Ster" przyznane zostało Markowi Tarczyńskiemu, przewodniczącemu Rady Polskiej Izby Spedycji i Logistyki. Wyróżnienie to przyznawane jest za niekwestionowany wykład w rozwój gospodarki morskiej i organizacji morskiego samorządu gospodarczego.

Wyjątkowo kapituła Nagrody Honorowej KIGM przyznała również nagrodę specjalną - jubileuszowa "Bursztynowa Kaczka" trafiła do TUiR Warta SA, firmy, która w 2020 r. obchodziła 100-lecie działalności. Przez te lata firma była i jest zaangażowana w promowanie polskiej gospodarki morskiej oraz rozwój morskiego samorządu gospodarczego.
VIK

Miejsca

Opinie (120) ponad 10 zablokowanych

  • Obiektywnie (2)

    te "jaja" to trzeba sobie kupić. Zatem jakie to wyróżnienie? a Pan Tarczyński, z całą sympatią do niego, jak może być jednocześnie prezesem PISIlu oraz Terramaru? przeciez PISIL powinien być neutralny w rozstrzyganiu m.in sporów - to konia z rzedem temu, kto wygra z terramarem spór. Pic na wodę fotomontarz to wszystko.
    A sama kaczka to jak ktoś napisał -spęd złaknionych alkoholu niższego i średniego szczebla handlowców, którzy już o 21 zaczynaja bełkotać przy barze... masakra co się z tego zrobiło

    • 27 5

    • 10/10

      • 1 0

    • Co za belkot. Nie masz pojecia o czym piszesz. Żenujące

      • 2 9

  • Zarząd Portu Gdynia

    No, jak na 4 zdjęciu jest zarząd ZMPG Gdynia to ja jestem chińczyk. Czarna mamba i kobita o zerowej wiedzy, za to ze znajomością z "korzeniami". Bez jaj. Na którymś zdjęciu jest jej promotor Meler, małe oczka ma jak zwykle.
    No i gdzie jest pierwszy hydrotechnik portu w Gdyni: Koralewski. Halooo

    • 1 0

  • Ubaw po pachy

    Brawo panie Heniu z PRS! Jest pan takim naszym lokalnym Ryszardem Henry Czarnecki.

    • 1 1

  • PRLowsko... z duchem czasów

    • 1 1

  • A byl ktos od budowy promu pinokio?

    Bo to sztandarowy projek parti... Oczywiscie budowa pod nadzorem PRS

    • 3 1

  • Smiech na sali (4)

    Brak swiatowych armatorów. Towarzystwo wzajemnej adoracji. Impreza na koszt podatnika.

    Przypomni ktoś ile PRS ma statków pod swoją klasa? Uzbiera się chociaż pół tuzina?

    • 23 9

    • Sołdek?

      • 0 0

    • Nie na koszt podatnika

      Wejściówkę na Wspólną Kaczkę trzeba wykupić więc skąd takie informacje, że na koszt podatnika???

      • 2 0

    • Skąd wniosek, że imprezka na koszt podatnika?

      Coś Ci ubyło z kieszeni? Jeżeli tak, to obwiniaj o to Jarka.

      • 3 0

    • PRS

      Obecnie to największy historyczny tonaż statków morskich i ich liczba w w 85-letniej historii firmy oraz autoryzacja 40 bander, członkostwo w IACS. Certyfikacja / klasyfikacja statków śródlądowych, łodzi i jachtów, okrętów wojennych i innych obiektów o przeznaczeniu specjalnym dla obronności i bezpieczeństwa państwa, konstrukcji stalowych, rurociągów i instalacji przemysłowych oraz obiektów lądowych, kontenerów, materiałów i wyrobów,
      firm serwisowych i wytwórni. Certyfikacja wyrobów i osób, systemów zarządzania, rzeczoznawstwo, szkolenia, badania i rozwój.

      • 8 9

  • Obiektywnie Śmigło zaliczył wielki sukces z tymi wiatrakami.

    • 2 0

  • Pałgan się wszędzie wciśnie ;)

    • 2 0

  • (1)

    Kim jest ta Piękna na pierwszym planie?(drugie zdjęcie)

    • 0 4

    • Heheh xd

      • 0 1

  • Gość Specjalny (7)

    Ojoj agencja, która kreuje wizerunek PRS widać, że staje na głowie i poprawiła go zdecydowanie w ciągu ostatnich kilku lat. Szkoda, że poza PRowymi zmianami nie idą zmiany merytoryczne i związane ze współpracą z klientami. Jak zaczynałem 8 lat temu w PŻM to kontskt z PRS to btła tragedia. I nadal jest. Jedyne co się faktycznie poprawiło to wizerunek na zewnątrz i to tyle.

    • 44 5

    • Gość Specjalny (3)

      Odpowiem Panu, jako osoba na bieżąco pracująca z Klientami PRS.
      Wylewa się z Pana taki jad, że zalewa litery. Kontakt i pytania Klientów PRS można podzielić na merytoryczne - wtedy na pewno skierowano Pana do specjalistów i musiał Pan otrzymać informację zwrotną.
      Niestety nie zawsze te pytania są merytoryczne. PRS nie pomaga w ucieczce od spełniania wymagań, kluczeniu typowemu dla Armatorów w trosce o portfel firmy - stąd zapewne spotkała Pana tragedia. Ludzie z technical managements często niedouczeni, po zwolnieniu z pływania w związku z tym zgorzkniali i sfrustrowani.
      Współczuję Panu serdecznie i radzę spojrzeć na świat inaczej. Inaczej nie będzie Pan Gościem Specjalnym, a tylko Dodatkiem specjalnym.

      • 1 13

      • standard PRS

        Klient jest dla nich po prostu za głupi

        • 5 0

      • Gościu (1)

        jako że mam okazję obserwować pracę PRS(szcególnie surveyerów) to nadal PRSowi daleko do reszty towarzystw zrzeszonych w AJAXie.Po szumnym wypierPRSie z AJAXu zostali po cichu przyjęci z powrotem ,mimo że nie spełniali kryteriów członkowskich.PŻM jako firma rządowa na siłę prowadzi dual class aby zasilić tonage PRSowi.Taka kroplówka utrzymująca trupa przy życiu.Jedyne czym PRS może się pochwalić to prężnie działająca placówka w Dubaju.Reszta to żenada.Zatrzymania przez PSC statków z odpowiedzialnością klasy doprowadziły do spadku Polskiej flagi na szarą listę PMOU(po raz drugi w tym wieku).

        • 15 1

        • PMOU Statistics

          3 zatrzymania statków pod polską banderą objęły w ciągu ostatnich 3 lat 2 statki z klasą DNV-GL (kopersand i progres, nota bene to ten sam statek) oraz 1 z klasą PRS (palica). Także proszę kierować żale o pozycję na szarej liście polskiej bandery we właściwych proporcjach.

          • 4 3

    • O ten nowy wizerunek (2)

      Nie dba żadna agencja tylko ich dział marketingu z mega spoko kobitką na czele, która potrafi góry przenosić i dlatego wizerunek PRS udało się im też przenieść do wyższej epoki, ale tak jak piszesz, sama zmiana wizerunku nic nie da i nie dała, bo znacząca większość tam pracujących to ludzie, którym nie są na rękę jakiekolwiek zmiany, tylko ciepła posadka za pieniądze podatników.

      • 33 2

      • Nie było żadnych pieniędzy podatników (1)

        Nigdy nie było żadnej dotacji lub pożyczki ze strony Skarbu Państwa. Ponadto opłaty dla Armatorów krajowych, w tym PŻM, zawsze były i dalej są niższe niż dla zagranicznych. Problemy są inne - słaba dostępność na świecie, ciągłe nadążanie za rynkiem, a nie wyprzedzanie. A czy taki PŻM jest takim super liderem na rynku? Oferta jest raczej dostosowana do klientów.

        • 1 15

        • Złej baletnicy, to i....

          Pracownicy PRS jak zawsze obwiniają wszystkich za wszystko i wiecznie tylko narzekają. Jak są u nas na stoczni, to tylko ciągłe żale. Walczcie wreszcie sami o lepsze jutro dla was a nie tylko pretensje na zewnątrz o wszystko. Teraz do śniadanka trzeba było wylać żale?

          • 17 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Słupski

Od 1995 roku prezes zarządu ARGO w Gdańsku. Jest doktorem nauk ekonomicznych, stopień uzyskany na...

Najczęściej czytane