- 1 Coraz więcej zboża w trójmiejskich portach (69 opinii)
- 2 Terminal agro. Postępowanie odwołano, aby ogłosić nowe (61 opinii)
- 3 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (77 opinii)
- 4 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (115 opinii)
- 5 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (252 opinie)
- 6 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (78 opinii)
Z Sharjah do Gdańska. Nowy holownik już w porcie
Do Gdańska dotarł kolejny holownik kupiony przez WUŻ Port and Maritime Services. Jednostka ta powstała w stoczni w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Holownik Pax projektu ASD 2811, mający 28 metrów długości i 11 metrów szerokości, o uciągu 60 T został zbudowany w stoczni Albwardy Damen w Sharjah w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
To już trzecia nowa jednostka zakupiona przez WUŻ Port and Maritime Services w ostatnim czasie. W sierpniu odebrano dwa holowniki. Holownik Ares o długości całkowitej ok. 28 m, szerokości 13 m i uciągu 82 ton został zbudowany według projektu Damen ASD 2813. Z kolei Mars to holownik również projektu ASD 2811. Obie jednostki zostały zbudowane w stoczni Damen Song Cam w Wietnamie.
Wszystkie jednostki wyposażone są w systemy przeciwpożarowe klasy FiFi1 i dziobowe wciągarki holownicze. Dzięki temu mogą zabezpieczyć port pod względem asyst pożarowych w trakcie wprowadzania i wyprowadzania statków, jak również asystowania podczas przeładunku gazu, ropy i produktów ropopochodnych.
Weglokoks kupił udziały w Porcie Północnym
WUŻ Port and Maritime Services Ltd powstał w 1991 r. na bazie prywatyzacji Morskiego Portu Handlowego Gdańsk. Jest w prostej linii spadkobiercą kilkudziesięcioletniej tradycji Wydziału Usług Żeglugowych. Specjalnością firmy są holowania portowe, holowania pełnomorskie, cumowanie statków i lodołamanie.
Gdańska firma stale inwestuje w nowe jednostki. W lipcu 2020 r. flotę zasilił holownik Ajax, który również zbudowano w Wietnamie. Jednostka typu ASD 2312 stworzona przez Grupę Damen ma 22,81 m długości, 11,40 m szerokości konstrukcyjnej oraz ponad 70 t uciągu na palu. We wrześniu 2018 r. podniesiono banderę na holowniku Atlas, a w listopadzie 2016 r. na Herkulesie.
Z kolei w grudniu 2014 r. do floty WUŻ dołączył holownik Vega (36 t). Po trzech nowoczesnych holownikach zbudowanych specjalnie na zamówienie WUŻ w stoczniach Nauta w Gdyni (Tytan) i Remontowa Shipbuilding w Gdańsku (Taurus i Virtus) Vega była jednostką używaną. Z kolei w 2013 r. do flotylli WUŻ dołączył holownik Akul (73 t).
Miejsca
Opinie (66) 7 zablokowanych
-
2023-10-06 16:39
Opinia wyróżniona
szkoda, że nie w Polsce (1)
Żal tylko, że nasze stocznie nie są w stanie budować konkurencyjnych jednostek na tyle, żeby opłacało się kupować je w Polsce.
- 10 0
-
2023-10-07 12:46
Gawron
kula się że śmiechu..
- 0 0
-
2023-10-06 13:38
Opinia wyróżniona
(1)
Super, że Polska zaczęła liczyć się na arenie międzynarodowej i robi biznes z firmami z całego świata.
- 24 19
-
2023-10-06 21:10
Brawo Damen!
Szkoda że Polska nie kupi od nich jednostek wojskowych. Już by byly a tak trzeba czekać kilka lat na jedną...
- 5 0
-
2023-10-07 13:57
Opinia wyróżniona
ciekawe jak wyglądała trasa tego holownika, od stoczni do Gdańska - ile płynęli, którędy? (1)
- 5 0
-
2023-10-08 10:07
Zapewne najkrótszą drogą.
- 0 0
Wszystkie opinie
-
2023-10-06 13:41
(1)
Pisowska Polska wstaje z kolan i kupuje w Azji. Ha ha ha :-)
- 4 15
-
2023-10-09 22:10
A biznes robi na wizach shengen
- 0 0
-
2023-10-06 13:54
fanie (2)
hinska lelektronika zacznie sie sypac za 2 lata
- 4 6
-
2023-10-09 22:09
A blachy, za trzy przerdzewieją
- 0 0
-
2023-10-06 18:24
A myślisz że w polskich statkach jaka jest elektronika?
- 2 1
-
2023-10-06 08:58
Trzeba budować holowniki na bliskm wschodzie (6)
Pamiętam jak były premier bez mrugnięcia okiem zamknął stocznię w Gdyni i Szczecinie
- 29 16
-
2023-10-06 09:10
(3)
rece juz na trotuarze leza,stcznia wojenna na zamowienie czeka,remontowa wolne pochylnie ma,wisla na zamowienia sekcji czeka,no i Crist po swiecie jezdzi oferty otwiera,na koniec od osmiu lat PZPPiS rzadzi.
- 4 8
-
2023-10-06 09:19
Gdyby rządził rusko-niemiecki namiestnik to nasze porty byłby już dawno zaorane i sprzedane pod budowę apartamentów na wynajem (2)
- 10 7
-
2023-10-09 22:07
Nadejdzie dzień ze zaczniesz się dławić takim tekstem
- 0 0
-
2023-10-06 14:51
a ,,cus"na temat pracujacych stoczni!!.
- 0 5
-
2023-10-09 22:06
Były zatem premiera szydło?
- 0 0
-
2023-10-07 13:55
ja pamiętam jak obecny premier stępke pod prom w Szczecinie stawiał - i na stępce zakończyła się budowa promu PIS
- 3 0
-
2023-10-09 22:02
Gdańsk pobił na łeb Gdynię w zachowaniu własnego wydziału usług i chwała im za to !
- 1 0
-
2023-10-06 12:46
(5)
WUŻ rekrutuje czy mają pełną obsadę, ktoś się orientuje?
- 2 4
-
2023-10-06 16:20
(2)
rekrutuje st marynarzy
- 2 0
-
2023-10-07 20:34
(1)
jakie stawki i system pracy?
- 0 1
-
2023-10-09 20:50
Wuż
Pełna obsada odstawione swoimi
- 0 0
-
2023-10-06 13:54
szukaja
marynarzy jeszce
- 2 0
-
2023-10-06 13:12
Odp.
Tak
- 2 0
-
2023-10-08 16:25
WUŻ (2)
WUŻ potęgą jest i basta :) Gratulacje !
- 2 2
-
2023-10-08 21:46
weź to powiedz (1)
czarnej ze szczecina
- 0 0
-
2023-10-09 09:36
Jeszcze kilka dni
I po tej czarownicy będzie
- 1 0
-
2023-10-06 17:44
Do wszystkich narzekaczy! (1)
Szkoda że nie polski? Ok!
Pochwal się polskim telewizorem!
Pochwal się polskim samochodem!
najlepiej izerą!- 17 5
-
2023-10-08 17:06
W Polsce są stocznie które specjalizują się w budowie statków , nie telewizorów , nie samochodów , nie izer .
Wiec nalezaloby się spodziewać ze będą zajmowały się budowa statków , nie podpór do wiatraków.
- 4 0
-
2023-10-08 17:01
Przecież stocznie wstały z kolan . To czym się zajmują za pisu . Jeśli nawet holowniki są budowane poza Polska.
- 1 0
-
2023-10-07 13:57
Opinia wyróżniona
ciekawe jak wyglądała trasa tego holownika, od stoczni do Gdańska - ile płynęli, którędy? (1)
- 5 0
-
2023-10-08 10:07
Zapewne najkrótszą drogą.
- 0 0
-
2023-10-08 04:11
Budowanie statków
Dlaczego w Polsce niestety
nie buduje się statków?
Dawno temu złodzieje kierowani przez pewną centralną firmę rozkradli
spółkę Konrem Nauta sp z oo a przy okazji doprowadzono do milionowych strat i kłopotów z funkcjonowaniem stoczni
Nauta z Gdyni.
Dziś praktycznie nie ma
przemysłu okrętowego
w Polsce.
Mam nadzieję że dojdzie
do odbudowy przemysłu
okrętowego ....- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.