• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za co klienci lubią Zakład Ubezpieczeń Społecznych?

erka
3 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Ankietowani klienci ZUS doceniają uprzejmą obsługę, terminowość wypłaty świadczeń i udzielanie informacji w sposób zrozumiały. Ankietowani klienci ZUS doceniają uprzejmą obsługę, terminowość wypłaty świadczeń i udzielanie informacji w sposób zrozumiały.

Zaskakujące wyniki ankiety przeprowadzonej wśród klientów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych przedstawiła firma Millward Brown SMG/KRC. Z badań satysfakcji klientów ZUS wynika, że dobrze lub bardzo dobrze ocenia go przeważająca liczba ankietowanych.


Jak oceniasz pracę ZUS?


Bardzo dobrze i dobrze ocenia Zakład aż 77 proc. świadczeniobiorców, 58 proc. płatników składek i 49 proc. ubezpieczonych. Jak wynika z przeprowadzonych badań, najlepszą opinię o Zakładzie mają osoby, które najczęściej się z nim kontaktują, czyli właśnie przedsiębiorcy oraz emeryci i renciści. Najwięcej negatywnych ocen jest w grupie osób ubezpieczonych, ale wśród nich aż co piąty ankietowany przyznał w wywiadzie bezpośrednim, że w żaden sposób nie kontaktuje się z ZUS.

Ankietowani klienci Zakładu doceniają przede wszystkim miłą i uprzejmą obsługę, terminowość wypłaty świadczeń, udzielanie informacji w sposób zrozumiały i fachową pomoc pracowników. Natomiast za największe wady ZUS ankietowani uznali niejasne przepisy, kolejki w placówkach oraz skomplikowane procedury.

Badania satysfakcji klientów ZUS będą prowadzone przez trzy lata, a ich wyniki posłużą do monitorowaniu prawidłowości rozwiązań wdrażanych w ramach "Strategii przekształceń Zakładu Ubezpieczeń Społecznych". Bezpośrednim celem badania jest poznanie opinii klientów o jakości obsługi świadczonej przez Zakład, oczekiwaniach i priorytetach klientów w zakresie tejże obsługi, uzyskanie informacji jakich zmian w zakresie obsługi oczekują.

Aż  84 proc. przedsiębiorców i 70 proc. ubezpieczonych jako istotny aspekt działalności ZUS wskazało możliwość pełnej obsługi spraw przez Internet. W ramach Strategii przewidziane jest m.in. uruchomienie nowego portalu informacyjnego, dzięki któremu od 2012 r. możliwe będzie pobieranie, wypełnianie i przesyłanie do ZUS wniosków w formie elektronicznej, tworzenie własnych profili użytkowników oraz sporządzanie i weryfikowanie dokumentów za pośrednictwem portalu. Ponadto w placówkach ZUS zostaną zainstalowane tzw. urzędomaty, dostępne dla klientów przez cała dobę, umożliwiające dostęp do serwisów informacyjnych oraz usług oferowanych przez portal.

- Nadrzędnym celem strategii ZUS na lata 2010-2012 jest zwiększenie satysfakcji klientów przy zachowaniu przejrzystości i efektywności gospodarowania środkami publicznymi - mówi Zbigniew Derdziuk, prezes ZUS. - Dzięki naszym działaniom klienci będą mieli możliwość elektronicznego dostępu do ZUS przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodni. Znacznie też poprawi się standard i jakość obsługi w placówkach.

Kolejny etap badania satysfakcji klientów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych będzie przeprowadzony w drugim kwartale bieżącego roku. Większość kosztów badania pokrywana jest z funduszy Unii Europejskiej.

Więcej informacji gospodarczych

W programie Marka Kańskiego - Pomorska Kronika Biznesu m.inn. "Integracja czy konkurencja"- gdańska konferencja Transport Week ; "Wieże i promy" - dobry początek roku Remontowej ; " Pracodawcy chcą reform" - rozmowa z prezydentem Pracodawców RP. Pomorska Kronika Biznesu w TVP Gdańsk w piątek o 18.20 i sobotę o 17.
erka

Miejsca

Opinie (74) 2 zablokowane

  • zanim zapytacie "Za co klienci lubią Zakład Ubezpieczeń Społecznych?"

    to zapytajcie "czy jest ktoś kto lubi ZUS ?" nie licząc pracowników oczywiście

    • 6 2

  • ZUSowiec ty g ł . . . . !!!

    A DOŻYJEMY WIEKU EMERYTALNEGO???

    • 5 3

  • kpina

    kpina to ta instytucja
    kpina ten sondaż
    kpina to to co dostajemy za składki
    kpina to traktowanie przez nich ludzi
    kpina to przepisy różnie interpretowane
    kpina za nasze pieniądze

    • 8 4

  • Błogosławiony owoc żywota Twojego je ZUS.

    Nie utyskuj więc odprowadzając składki.

    • 7 2

  • Zakład Usług Satyrycznych....

    Niewiem kto się wypowiadał w tej ankiecie ale kpina totalna, na własnej skórze odczułam jaki ZUS niekompetentny, złożyłam papiery o świadczenie rehabilitacyjne po półrocznym zwolnieniu chorobowym na co mi jedna inteligentna odpisała że mam przynieść zaświadczenie o ciąży bo nie muszę stawać na komisje tylko że chorobowe z uwagi na uraz kręgosłupa było a skąd ciążę mi wynaleźli to nie mam pojęcia, jak poszłam wyjaśnić to Pani wielce oburzona miała pretensje że jak to ja w ciąży nie jestem....No i tak oto ZASZŁAM W CIĄŻĘ Z OJCEM ZUS-em....

    • 6 3

  • za co mam lubiec ZUS

    czy zato ze , pani w okienku jest najwazniejsza i powie mi co ja potrzebuje ??? a przy okazji NIEPOTRZEBNIE przelece sie po polowie budynku w poszukiwaniu smrodu biurokraty
    zato ze na kancelari gdzie przyjmuje sie pisma skierowane do ZUS wisi karteczka "NIE WCHODZIC" - to mial byc zart :( .
    zato ze ZMARNOWALEM tam 30 minut zanim dowiedzialem sie oczywistej rzeczy gdzie slada sie pisma skierowane do ZUS - bo do tego co chcialem wszyskie dane posiadal ZUS , ja nie musze niczego zbierac skaldac donosc i podawac na tacy zeby na podstawie dokumentacji wlasnej zus podal mi 4 cyferki

    • 5 3

  • kocham ZUS za glupote

    jakis urzedasek wysyla pismo w sprawie zaleglosci w wysokosi 5 gr

    • 9 2

  • KOCHAM ZUZ

    Za piękną panią prezes.

    • 0 0

  • jaka emerytura

    Większość polakow i tak nie dozyje emerytury bo z tej biedy jedzą najtanszy szajs z marketow nasączony tłuszczami i chemią co powoduje szybkiego raka zawaly i inne choroby państwu i zusowi to na rękę bo do 67 lat płacić trzeba a póżniej do piachu przyklepać łopatą i jest okey Państwo i zus są zadowolone bo po co póżniej utrzymywac starego darmozjada nie ma jak nasze kochane państwo PO PROSTU ABY ŻYŁO SIĘ LEPIEJ

    • 2 0

  • Ja dobrze oceniam pracę ZUS, w kontaktach z urzędem nigdy nie miałem kłopotów, (1)

    tylko nie rozumiem, po co w ogóle mi te kontakty?
    Mam dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne i oprócz tego, że co miesiąc płacę składkę, to muszę jeszcze składać deklarację DRA, na której co miesiąc piszę to samo, zmienia się tylko podstawa wymiaru i wysokość składki.

    • 0 0

    • bo jesteś mrówką , która ma zapieprzać na nierobów urzędasów

      więc morda w kubeł

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki na Wydziale Elektrycznym Politechniki Gdańskiej. Od lat 90. kontynuuje doświadczenia w zarządzaniu z licznymi sukcesami z zakresu zwiększania poziomu sprzedaży w branży B2B, nawiązywaniu międzynarodowych relacji handlowych, pozyskiwania finansowania i współpracy typu venture capital oraz rozwiązywaniu problemów szybko rozwijających się organizacji.Ekspert w budowaniu zespołów managerskich i w...

Najczęściej czytane