• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za co klienci lubią Zakład Ubezpieczeń Społecznych?

erka
3 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Ankietowani klienci ZUS doceniają uprzejmą obsługę, terminowość wypłaty świadczeń i udzielanie informacji w sposób zrozumiały. Ankietowani klienci ZUS doceniają uprzejmą obsługę, terminowość wypłaty świadczeń i udzielanie informacji w sposób zrozumiały.

Zaskakujące wyniki ankiety przeprowadzonej wśród klientów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych przedstawiła firma Millward Brown SMG/KRC. Z badań satysfakcji klientów ZUS wynika, że dobrze lub bardzo dobrze ocenia go przeważająca liczba ankietowanych.


Jak oceniasz pracę ZUS?


Bardzo dobrze i dobrze ocenia Zakład aż 77 proc. świadczeniobiorców, 58 proc. płatników składek i 49 proc. ubezpieczonych. Jak wynika z przeprowadzonych badań, najlepszą opinię o Zakładzie mają osoby, które najczęściej się z nim kontaktują, czyli właśnie przedsiębiorcy oraz emeryci i renciści. Najwięcej negatywnych ocen jest w grupie osób ubezpieczonych, ale wśród nich aż co piąty ankietowany przyznał w wywiadzie bezpośrednim, że w żaden sposób nie kontaktuje się z ZUS.

Ankietowani klienci Zakładu doceniają przede wszystkim miłą i uprzejmą obsługę, terminowość wypłaty świadczeń, udzielanie informacji w sposób zrozumiały i fachową pomoc pracowników. Natomiast za największe wady ZUS ankietowani uznali niejasne przepisy, kolejki w placówkach oraz skomplikowane procedury.

Badania satysfakcji klientów ZUS będą prowadzone przez trzy lata, a ich wyniki posłużą do monitorowaniu prawidłowości rozwiązań wdrażanych w ramach "Strategii przekształceń Zakładu Ubezpieczeń Społecznych". Bezpośrednim celem badania jest poznanie opinii klientów o jakości obsługi świadczonej przez Zakład, oczekiwaniach i priorytetach klientów w zakresie tejże obsługi, uzyskanie informacji jakich zmian w zakresie obsługi oczekują.

Aż  84 proc. przedsiębiorców i 70 proc. ubezpieczonych jako istotny aspekt działalności ZUS wskazało możliwość pełnej obsługi spraw przez Internet. W ramach Strategii przewidziane jest m.in. uruchomienie nowego portalu informacyjnego, dzięki któremu od 2012 r. możliwe będzie pobieranie, wypełnianie i przesyłanie do ZUS wniosków w formie elektronicznej, tworzenie własnych profili użytkowników oraz sporządzanie i weryfikowanie dokumentów za pośrednictwem portalu. Ponadto w placówkach ZUS zostaną zainstalowane tzw. urzędomaty, dostępne dla klientów przez cała dobę, umożliwiające dostęp do serwisów informacyjnych oraz usług oferowanych przez portal.

- Nadrzędnym celem strategii ZUS na lata 2010-2012 jest zwiększenie satysfakcji klientów przy zachowaniu przejrzystości i efektywności gospodarowania środkami publicznymi - mówi Zbigniew Derdziuk, prezes ZUS. - Dzięki naszym działaniom klienci będą mieli możliwość elektronicznego dostępu do ZUS przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodni. Znacznie też poprawi się standard i jakość obsługi w placówkach.

Kolejny etap badania satysfakcji klientów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych będzie przeprowadzony w drugim kwartale bieżącego roku. Większość kosztów badania pokrywana jest z funduszy Unii Europejskiej.

Więcej informacji gospodarczych

W programie Marka Kańskiego - Pomorska Kronika Biznesu m.inn. "Integracja czy konkurencja"- gdańska konferencja Transport Week ; "Wieże i promy" - dobry początek roku Remontowej ; " Pracodawcy chcą reform" - rozmowa z prezydentem Pracodawców RP. Pomorska Kronika Biznesu w TVP Gdańsk w piątek o 18.20 i sobotę o 17.
erka

Miejsca

Opinie (74) 2 zablokowane

  • zakład utrudnień społecznych

    • 2 0

  • ja nabardziej lubie zus za to.....

    .....ze musze do diabla placic co miesiac a tak naprawde nie wiem za co i co jakis czas musze wysluchiwac pier....y o tym ze zusowi nie starcza kasy na swiadczenie to ja za przeproszeniem mam w pupie taka ubezpieczalnie wole te pieniadze inwestowac i miec godna emeryture ...........

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Tomasz Basiński

W latach 1987 – 1990 kształcił się w sopockim Policealnym Studium Zawodowym w specjalności Oprogramowanie Maszyn Cyfrowych. W 1992 roku ukończył z wynikiem bardzo dobrym Wydział Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego na kierunku Organizacja i Zarządzanie. Brał udział w wielu specjalistycznych kursach marketingu i sprzedaży organizowanych przez renomowane instytucje. Doświadczenie w zarządzaniu zdobywał od 1992 roku. Był współorganizatorem biura Fundacji Centrum Informacji Gospodarczej przy...

Najczęściej czytane