• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany w pakiecie tylko za zgodą. Multimedia Polska ukarana przez UOKiK

VIK
23 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Spółka ma prawo odwołać się od decyzji UOKiK. Spółka ma prawo odwołać się od decyzji UOKiK.

Operator telewizji kablowej nie może gwarantować konsumentom jedynie liczby programów telewizyjnych w ramach pakietu. Umowa obejmuje również zawartość programową i nie można jej zmienić bez wiedzy klienta - orzekł Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i zobowiązał gdyńską spółkę Multimedia Polska do rekompensaty publicznej oraz nałożył karę w wysokości ponad 4,81 mln zł. Firma zapowiada odwołanie.


Czy miałe(a)ś kiedyś problem z dostawcą telewizji?


- W toku postępowania przeciwko spółce UOKiK analizował skargi konsumentów i organizacji konsumenckich, oferty i regulaminy stosowane przez spółkę, a także nagrania telefonicznych rozmów sprzedażowych. Urząd ustalił, że operator w sposób jednostronny wprowadzał zmiany w pakietach programów objętych umowami z abonentami. Polegały one - obok rozszerzania oferty programowej - również na wyłączaniu niektórych kanałów i zastępowaniu ich innymi - podał UOKiK w komunikacie.
Według Urzędu, gdy zmienia się zawartość programowa pakietu, konsument ma prawo nie zgodzić się na proponowaną zmianę i wypowiedzieć umowę bez konieczności zwrotu ulgi przyznanej przy podpisaniu umowy.

- Spółka ukształtowała swoją ofertę w sposób, który pozwalał jej na niestosowanie się do tej zasady i obejście w tym zakresie przepisów prawa. Multimedia Polska zastrzegała sobie prawo do takiego działania, nie określając w umowach z konsumentami gwarantowanej zawartości programowej pakietów, a jedynie liczbę kanałów. Na tej podstawie rozpatrywała też negatywnie skargi swoich klientów - czytamy w komunikacie.
Postępowanie Urzędu wykazało, że spółka nie tylko nie przyznawała abonentom prawa do niezaakceptowania zmian programowych i wypowiedzenia umowy bez ponoszenia kosztów, ale nawet nie gwarantowała, że nowe kanały wprowadzane w miejsce programów wycofywanych będą o podobnej tematyce. Ze skarg konsumentów wynikało bowiem, że m.in. kanał informacyjny został zastąpiony kanałem rozrywkowym, a program emitujący programy dokumentalne - kanałem filmowym. W dodatku operator nie zawsze informował abonentów o zmianach programowych w formie pisemnej.

Rekompensata publiczna, czyli? Urząd nałożył na spółkę obowiązek umożliwienia konsumentom objętym zmianami programowymi wypowiedzenie umowy w przypadku braku akceptacji zmian wprowadzonych przez operatora, zwrotu bezprawnie pobranych kar od konsumentów, którzy wypowiedzieli umowy z powodu braku akceptacji zmian programowych, skierowania do konsumentów informacji o przysługujących im prawach, które zostały naruszone, a także publikację decyzji na stronie internetowej.

Spółka ma prawo odwołać się od decyzji UOKiK. Czy to zrobi?

- Nie komentujemy sprawy na tym etapie. Będziemy się odwoływać - poinformowała nas Krystyna Kanownik, rzecznik prasowy Multimedia Polska.
To nie jedyne działania Urzędu na rynku operatorów telewizji dotyczące wprowadzenia przez przedsiębiorców zmian w ofercie programowej w czasie trwania umów abonenckich. W marcu 2015 UOKiK wydał decyzję, w której zakwestionował jednostronną zmianę umowy przez ITI Neovision. Obecnie Urząd prowadzi także postępowanie wyjaśniające wobec UPC Polska.

Multimedia Polska jest dostawcą usług telekomunikacyjnych: telewizji cyfrowej z wideo na żądanie (VoD), internetu szerokopasmowego i mobilnego oraz telefonii stacjonarnej i mobilnej. Firma działa od ponad 20 lat. Z usług Multimedia Polska korzystało na koniec września 2015 roku ok. 818,5 tys. klientów, z czego ok. 310 tys. było użytkownikami dwóch usług (spośród telewizji, internetu, telefonu i pozostałych), a ok. 131 tys. to abonenci Multi Play (trzech lub więcej usług łącznie). Na koniec III kwartału 2015 r. Spółka dostarczała swoim klientom ok.1,65 mln usług. W okresie od 1 stycznia 2015 r. do 30 września 2015 r. przychody Grupy Multimedia Polska wyniosły 527 mln zł, skorygowany zysk EBITDA wyniósł 248,8 mln zł, a zysk netto za 9 miesięcy wyniósł 37,8 mln zł (dane przed audytem).
VIK

Miejsca

Opinie (110) 1 zablokowana

  • Gratulacje!!! Wreszcie mają za swoje! (1)

    Oszuści!

    • 31 2

    • a ile takich przypadków doszło do skutku? odwołają się i po problemie i dalej będą robić swoje. Tak to u nas działa

      • 0 0

  • vectra oszustów zgraja jeszcze gorsza

    Odlaczaja kable co chwila cos pada a to neta nie ma miesiąc ! Przestrzegam

    • 24 2

  • Zawsze jak idę podpisać umowę z tą frmą skacze mi ciśnienie, ponieważ co innego

    jest w ofercie, co innego się reklamuje a co innego ich pracownik proponuje bo to nie dla Pana/i i zawsze wychodzi drożej.

    • 28 1

  • masakra (1)

    Siedzisz przy ich biurku 40 min. Pani miesza coś w komputerze , wychodzi do kierowniczki wraca , daje tobie wydruk aneksu do podpisu , coś tam zagada , coś wydrukuje i podsuwa do podpisania i tak do 40 minut !!! Wcisną tobie też telefon stacjonarny , bo to w pakiecie !!! Gdybym miał przestudiować te ich wydruki / ok. 5 kartek/ to min 2 godz dłużej . A co b. Istotne nie podają łącznej kwoty do zapłaty co miesiąc , tak że rachunki są rosnące w trakcie trwania umowy . Tak nie powinna działać poważna firma nagradzana jako lider /gazele biznesu / !!! Wstyd !!!!!

    • 34 3

    • Jak ktoś nie potrafi

      odmówić to wszystko wciskają. O to przecież chodzi w sprzedaży usług, żeby sprzedać ich jak najwięcej, więc będą wciskać, namawiać. Jeśli Ci nie potrzebny stacjonarny, to na jaką cholere się zgadzasz. A zmiany cen usług w czasie trwania umowy, to dopiero ciekowostka. Jest cennik, wszystko wyszczególnione, więc dziwi mnie taka sytuacja.

      • 1 0

  • Zgadzam sie z tym ze multimedia to kanciarze. Wylaczyli fajne programy a w zamian dali badziew. Ile mozna ogladac kanalow sportowych. Naliczylam ze mam 17 i chyba 12 dziecinnych. Masakra jakas! Jak dzwonilam na info to powiedzieli ze sa tacy co ogladalam a ja na to czy wszystkie naraz? Powiedzialam ze przy podpisaniu umowy mialam inne programy a place 159 zl.z internetem. W zasadzie oglądam tylko teraz pare kanalow i zastanawiam sie czy nie zakończyć wspolpracy. A jestem od samego poczatku jak zakładali szelsat.

    • 32 1

  • A dlaczego UOKiK ma w powazaniu zgłaszane sprawy dotyczące sieci Orange?

    • 13 1

  • Logitus (1)

    Dlatego wybierzmy Logitusa z Gdanska. Wspierajmy lokalnych dostawcow!

    • 2 10

    • wszystko fajnie ale zasięg mają jeszcze bardzo mały, są zwłaszcza na nowych dalekich osiedlach poza gdańskiem

      • 0 0

  • Przede wszystkim wprowadzałą w błąd na infolinii. (1)

    Kończyła się umowa, zadzwonił przedstawiciel spółki informując o nowej ofercie (droższej ale z "bonusami"). Zapytałem, czy jest możliwość pozostania przy tym samym pakiecie na kolejny okres - NIE padła odpowiedź. (To samo na infolinii). Zaniosłem wypowiedzenie umowy, odpokutowałem 1,5 godz. w biurze obsługi klienta i ... wypowiedzenie nie było konieczne, bo pakiet przedłużono na tych samych zasadach. Nie uzyskałem sensownej odpowiedzi na pytanie dlaczego infolinia i przedstawiciele wprowadzają w błąd klientów. Poza tym obsługa była miła, także wszelkiego rodzaju usterki proponuję zgłaszać do biura a nie przez infolinię.

    • 15 2

    • Dodam jeszcze, że umowa była tak skonstruowana, że wypowiadając ją (z końcem promocji) zapłaciłbym KARĘ (za okres wypowiedzenia) ponieważ umowa była autoodnawialna, a oferta ponoć już nie. Więc przed upływem oferty należy umowę wypowiedzieć z zachowaniem terminu, bo inaczej nie wiadomo czym zaskoczy nas szanowny operator. Gdyby biuro nie załatwiło tego po ludzku i zgodnie z logiką, to pożegnałbym się z nimi na wieki.

      • 4 0

  • Do niedawna istaniala taka pseudo kablowka JARSAT z Gdanska (wykupiona przez Vectre) (2)

    sygnal niskiej jakosci, technicy bez umiejetnosci, kobiety w dziale obslugi klienta bez wiedzy. Totalna porazka. Zmienilem na UPC. Kultura w dziale obslugi, technicy z wiedza. Jakosc kanalow znacznie lepsza niz w Jarsacie.

    • 2 11

    • (1)

      korzystałem z Jarsatu parę lat i było wszystko w porządku, to właśnie przejęcie przez Vectrę zamieniło jakość, cenę i wszystko w jeden burdel i koszmar. Na szczęście mam kable upc i szybko do nich przeszedłem

      • 7 1

      • ja też byłem zadowolony, byli lepsi od multimendy

        i nie oszukiwali i nie cwaniakowali,
        zmartwiłem się jak ich przejęli

        • 2 1

  • W UPC też nie jest kolorowo (1)

    miałem ostatnio z nimi problem,
    też bez mojej wiedzy pozmieniali sobie kanały.

    • 16 0

    • a jakie bo wiadomo, że tylko 3, rok temu usunęli religia.tv, bo zniknęła zupełnie z rynku, a wcześniej to nie pamiętam, żeby były "cyrki" ze zmianami kanałów?

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jacek Kajut

Z wykształcenia inżynier elektryk, zbudował i rozwija jedną z najsilniejszych marek branży komunikacji elektronicznej w Polsce i Europie. Założona w 1988 r. firma VECTOR jest europejskim dostawcą rozwiązań dla dynamicznie rozwijającej się branży telekomunikacyjnej, oferuje zaawansowane systemy wykorzystywane w sieciach stacjonarnych i mobilnych. Firma specjalizuje się w integracji oraz produkcji rozwiązań, które pozwalają operatorom sieci świadczyć usługi multimedialne, takie jak telewizja...

Najczęściej czytane