• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany w pakiecie tylko za zgodą. Multimedia Polska ukarana przez UOKiK

VIK
23 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Spółka ma prawo odwołać się od decyzji UOKiK. Spółka ma prawo odwołać się od decyzji UOKiK.

Operator telewizji kablowej nie może gwarantować konsumentom jedynie liczby programów telewizyjnych w ramach pakietu. Umowa obejmuje również zawartość programową i nie można jej zmienić bez wiedzy klienta - orzekł Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i zobowiązał gdyńską spółkę Multimedia Polska do rekompensaty publicznej oraz nałożył karę w wysokości ponad 4,81 mln zł. Firma zapowiada odwołanie.


Czy miałe(a)ś kiedyś problem z dostawcą telewizji?


- W toku postępowania przeciwko spółce UOKiK analizował skargi konsumentów i organizacji konsumenckich, oferty i regulaminy stosowane przez spółkę, a także nagrania telefonicznych rozmów sprzedażowych. Urząd ustalił, że operator w sposób jednostronny wprowadzał zmiany w pakietach programów objętych umowami z abonentami. Polegały one - obok rozszerzania oferty programowej - również na wyłączaniu niektórych kanałów i zastępowaniu ich innymi - podał UOKiK w komunikacie.
Według Urzędu, gdy zmienia się zawartość programowa pakietu, konsument ma prawo nie zgodzić się na proponowaną zmianę i wypowiedzieć umowę bez konieczności zwrotu ulgi przyznanej przy podpisaniu umowy.

- Spółka ukształtowała swoją ofertę w sposób, który pozwalał jej na niestosowanie się do tej zasady i obejście w tym zakresie przepisów prawa. Multimedia Polska zastrzegała sobie prawo do takiego działania, nie określając w umowach z konsumentami gwarantowanej zawartości programowej pakietów, a jedynie liczbę kanałów. Na tej podstawie rozpatrywała też negatywnie skargi swoich klientów - czytamy w komunikacie.
Postępowanie Urzędu wykazało, że spółka nie tylko nie przyznawała abonentom prawa do niezaakceptowania zmian programowych i wypowiedzenia umowy bez ponoszenia kosztów, ale nawet nie gwarantowała, że nowe kanały wprowadzane w miejsce programów wycofywanych będą o podobnej tematyce. Ze skarg konsumentów wynikało bowiem, że m.in. kanał informacyjny został zastąpiony kanałem rozrywkowym, a program emitujący programy dokumentalne - kanałem filmowym. W dodatku operator nie zawsze informował abonentów o zmianach programowych w formie pisemnej.

Rekompensata publiczna, czyli? Urząd nałożył na spółkę obowiązek umożliwienia konsumentom objętym zmianami programowymi wypowiedzenie umowy w przypadku braku akceptacji zmian wprowadzonych przez operatora, zwrotu bezprawnie pobranych kar od konsumentów, którzy wypowiedzieli umowy z powodu braku akceptacji zmian programowych, skierowania do konsumentów informacji o przysługujących im prawach, które zostały naruszone, a także publikację decyzji na stronie internetowej.

Spółka ma prawo odwołać się od decyzji UOKiK. Czy to zrobi?

- Nie komentujemy sprawy na tym etapie. Będziemy się odwoływać - poinformowała nas Krystyna Kanownik, rzecznik prasowy Multimedia Polska.
To nie jedyne działania Urzędu na rynku operatorów telewizji dotyczące wprowadzenia przez przedsiębiorców zmian w ofercie programowej w czasie trwania umów abonenckich. W marcu 2015 UOKiK wydał decyzję, w której zakwestionował jednostronną zmianę umowy przez ITI Neovision. Obecnie Urząd prowadzi także postępowanie wyjaśniające wobec UPC Polska.

Multimedia Polska jest dostawcą usług telekomunikacyjnych: telewizji cyfrowej z wideo na żądanie (VoD), internetu szerokopasmowego i mobilnego oraz telefonii stacjonarnej i mobilnej. Firma działa od ponad 20 lat. Z usług Multimedia Polska korzystało na koniec września 2015 roku ok. 818,5 tys. klientów, z czego ok. 310 tys. było użytkownikami dwóch usług (spośród telewizji, internetu, telefonu i pozostałych), a ok. 131 tys. to abonenci Multi Play (trzech lub więcej usług łącznie). Na koniec III kwartału 2015 r. Spółka dostarczała swoim klientom ok.1,65 mln usług. W okresie od 1 stycznia 2015 r. do 30 września 2015 r. przychody Grupy Multimedia Polska wyniosły 527 mln zł, skorygowany zysk EBITDA wyniósł 248,8 mln zł, a zysk netto za 9 miesięcy wyniósł 37,8 mln zł (dane przed audytem).
VIK

Miejsca

Opinie (110) 1 zablokowana

  • Ja mam u nich internet i czekam z niecierpliwością na koniec umowy.

    Mam internet 60mb, ale jest tak żałośnie wolny aż głowa boli. I płacę 74,91 za takie guano

    • 4 0

  • Powinno się w ten sam sposób potraktować banki, które wymagają założenia darmowego konta do kredytu hipotecznego, po czym wprowadzają jednostronnie różne opłaty a klient musi płakać i płacić, bo rezygnacja z konta wiąże się z zerwaniem umowy kredytowej.

    • 7 0

  • kiedyś myślałem, że MM to fajna firma

    dziś każdemu odradzam. Cwaniactwo, chamstwo, wieczne kłótnie o moje prawa i to, że robią mnie w balona. I te wymyślone promocje w promocji na tę sama usługę. Poszedłem po rozum do głowy i sie wypisałem. Każdemu radzę to samo

    • 9 0

  • Może za 3-5 lat (1)

    wszyscy będa mieli N e t f l i x ?

    • 2 1

    • albo Amazon Prime

      oba za grosze,
      trzeba sobie wypośrodkować co się ogląda i wybrać

      • 0 0

  • Monopolista z Cisowej (1)

    Cisowa MM ma monopol. Czy ktos wie dlaczego brak konkurencji?

    • 2 0

    • upc chcieli tam wejść, ale pewnie spółdzielni podpłaciła multimedia, bo nie mogą się tam wcale dostać, ale próbowali już nie raz. Dlatego podłączają inne lokalizacje, a Cisowa i Chylonia muszą się męczyć dalej

      • 2 0

  • To tak jakby klient chciał kupic kilogram cukierków czekoladowych a dostał kilogram

    mieszanki irysów , landrynek i trochę czekoladek. Podobny patent.

    • 5 0

  • bandycka firma

    nie tylko w ofercie programowej oszukuja, ich umowy sa całe do przeanalizowania przez UOKiK

    • 6 0

  • A mnie się marzy taka kablówka w której będę mógł wykupić np. 30 czy 40 kanałów w jakości hd - ale takich jakie ja sobie sam wybiorę. Bez pakietów, promocji itp szajsu.
    Istnieje coś takiego?

    • 14 0

  • (1)

    Jest jeszcze telewizja internetowa. Nie ma sensu płacić zdziercom z Multi Mediów za jakieś dziadowskie pakiety ze stu ilomaś programami z czego ogląda się najwyżej dwadzieściaparę.

    • 2 0

    • jest jest, odkryłem niedawno i co lepsze są tam kanały premium + premium dla dorosłych zupełnie za friko

      • 1 0

  • Multimedii juz dawno ktos powinien walnac solidna kare

    To byl kiedys jedyny operator co wymagal podpisania weksla in blanco przy zamawianiu u nich uslug. Pozniej sie z tego wycofali, ale wyjatkowo anty-klienckie podejscie im zostalo.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz koordynację działalności poszczególnych pionów organizacyjnych. Magister Inżynier Nauk Technicznych na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej. Certyfikowany Project Manager Stowarzyszenia Project Management Polska, Prezes Zarządu Bałtyckiego Centrum Transferu Technologii SA i Wiceprezes Zarządu Regionalnej Izby Gospodarczej Pomorza.

Najczęściej czytane