• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany w pakiecie tylko za zgodą. Multimedia Polska ukarana przez UOKiK

VIK
23 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Spółka ma prawo odwołać się od decyzji UOKiK. Spółka ma prawo odwołać się od decyzji UOKiK.

Operator telewizji kablowej nie może gwarantować konsumentom jedynie liczby programów telewizyjnych w ramach pakietu. Umowa obejmuje również zawartość programową i nie można jej zmienić bez wiedzy klienta - orzekł Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i zobowiązał gdyńską spółkę Multimedia Polska do rekompensaty publicznej oraz nałożył karę w wysokości ponad 4,81 mln zł. Firma zapowiada odwołanie.


Czy miałe(a)ś kiedyś problem z dostawcą telewizji?


- W toku postępowania przeciwko spółce UOKiK analizował skargi konsumentów i organizacji konsumenckich, oferty i regulaminy stosowane przez spółkę, a także nagrania telefonicznych rozmów sprzedażowych. Urząd ustalił, że operator w sposób jednostronny wprowadzał zmiany w pakietach programów objętych umowami z abonentami. Polegały one - obok rozszerzania oferty programowej - również na wyłączaniu niektórych kanałów i zastępowaniu ich innymi - podał UOKiK w komunikacie.
Według Urzędu, gdy zmienia się zawartość programowa pakietu, konsument ma prawo nie zgodzić się na proponowaną zmianę i wypowiedzieć umowę bez konieczności zwrotu ulgi przyznanej przy podpisaniu umowy.

- Spółka ukształtowała swoją ofertę w sposób, który pozwalał jej na niestosowanie się do tej zasady i obejście w tym zakresie przepisów prawa. Multimedia Polska zastrzegała sobie prawo do takiego działania, nie określając w umowach z konsumentami gwarantowanej zawartości programowej pakietów, a jedynie liczbę kanałów. Na tej podstawie rozpatrywała też negatywnie skargi swoich klientów - czytamy w komunikacie.
Postępowanie Urzędu wykazało, że spółka nie tylko nie przyznawała abonentom prawa do niezaakceptowania zmian programowych i wypowiedzenia umowy bez ponoszenia kosztów, ale nawet nie gwarantowała, że nowe kanały wprowadzane w miejsce programów wycofywanych będą o podobnej tematyce. Ze skarg konsumentów wynikało bowiem, że m.in. kanał informacyjny został zastąpiony kanałem rozrywkowym, a program emitujący programy dokumentalne - kanałem filmowym. W dodatku operator nie zawsze informował abonentów o zmianach programowych w formie pisemnej.

Rekompensata publiczna, czyli? Urząd nałożył na spółkę obowiązek umożliwienia konsumentom objętym zmianami programowymi wypowiedzenie umowy w przypadku braku akceptacji zmian wprowadzonych przez operatora, zwrotu bezprawnie pobranych kar od konsumentów, którzy wypowiedzieli umowy z powodu braku akceptacji zmian programowych, skierowania do konsumentów informacji o przysługujących im prawach, które zostały naruszone, a także publikację decyzji na stronie internetowej.

Spółka ma prawo odwołać się od decyzji UOKiK. Czy to zrobi?

- Nie komentujemy sprawy na tym etapie. Będziemy się odwoływać - poinformowała nas Krystyna Kanownik, rzecznik prasowy Multimedia Polska.
To nie jedyne działania Urzędu na rynku operatorów telewizji dotyczące wprowadzenia przez przedsiębiorców zmian w ofercie programowej w czasie trwania umów abonenckich. W marcu 2015 UOKiK wydał decyzję, w której zakwestionował jednostronną zmianę umowy przez ITI Neovision. Obecnie Urząd prowadzi także postępowanie wyjaśniające wobec UPC Polska.

Multimedia Polska jest dostawcą usług telekomunikacyjnych: telewizji cyfrowej z wideo na żądanie (VoD), internetu szerokopasmowego i mobilnego oraz telefonii stacjonarnej i mobilnej. Firma działa od ponad 20 lat. Z usług Multimedia Polska korzystało na koniec września 2015 roku ok. 818,5 tys. klientów, z czego ok. 310 tys. było użytkownikami dwóch usług (spośród telewizji, internetu, telefonu i pozostałych), a ok. 131 tys. to abonenci Multi Play (trzech lub więcej usług łącznie). Na koniec III kwartału 2015 r. Spółka dostarczała swoim klientom ok.1,65 mln usług. W okresie od 1 stycznia 2015 r. do 30 września 2015 r. przychody Grupy Multimedia Polska wyniosły 527 mln zł, skorygowany zysk EBITDA wyniósł 248,8 mln zł, a zysk netto za 9 miesięcy wyniósł 37,8 mln zł (dane przed audytem).
VIK

Miejsca

Opinie (110) 1 zablokowana

  • Internet Multimedia (4)

    Ich internet to jakiś koszmar. Wolno działa, potrafi się rozłączyć kilka razy dziennie. Na moje kontakty obsługa techniczna odpowiada, że to kwestia routera (który jest nowy i działa bez zarzutu!).

    W kwietniu kończy się umowa z nimi i nie mam zamiaru go przedłużać. Przedłużałam już raz i muszę płacić za tą samą prędkość 2 zł. drożej. Gdzie tu docenianie stałego klienta?! BRAK! Dodatkowo przy przedłużeniu muszę płacić za jakiś antywirus, który wciskają każdemu (mimo, że mówiłam, że nie jestem zainteresowana. Zostałam zmuszona do jego zakupu, bo inaczej nie mogłam podpisać umowy. To rozbój w biały dzień!).

    Nigdy więcej usług tej firmy.

    • 33 0

    • Radzę przeczytać warunki wypowiedzenia umowy, bo może okazać się że zapłaci Pani extra za 2 miesiące. Kończy się zapewne Pani tzw oferta promocyjna, a umowa będzie trwać dalej.

      • 4 0

    • (2)

      Wypowiedzenie na TV 3 miesiące, na internet 1 miesiąc.

      • 3 0

      • (1)

        to jest właśnie beka, u żadnego innego operatora nie spotkałam się z czymś takim

        • 1 0

        • bo to jest właśnie MultiMenda

          ostrożnośc jak przy raku wskazana

          • 1 0

  • korzystajac z internetu multimedia i wpisujac bledny adres pojawia sie

    strona z reklamami google. Czy to uczciwe?

    • 4 1

  • to od kogo brać internet i tv? (2)

    multimedia zła, upc złe, vectra zła, netia zła, orange najgorszy na świecie.... od kogo brać neta?

    • 8 0

    • od sąsiada ;)

      • 5 1

    • Mi pasuje UPC

      Pakiet select + internet 60Mbps w pakiecie za 65 zł. Uczciwa cena i jakość wysoka.

      • 2 0

  • Należało im się !!!!

    i bardzo się cieszę, bo wg mnie jest to najgorsza telewizja kablowa. Od dobrych paru lat jestem w innej:)

    • 7 0

  • Niby każdy operator zły, ale po przygodach z Multimedia mam Vectrę i od dwóch lat nic się nie dzieje (1)

    W Multimedii co najmniej raz na tydzień czasem dwa tygodnie przez większość dnia nie miałem Internetu, do tego dosyć często potrafiło nie być telewizji w ogóle, albo tylko konkretnego programu. W końcu, jak kończyła mi się umowa zrezygnowałem i przeszedłem do Vectry i od tej pory w ciągu 2 lat tylko raz zdarzyło się, żeby nie było TV i z może 3 razy były problemy z internetem. Nie polecam kompletnie UPC, gdyż znajomy miał z internetem od nich przeboje z powodu tego, że wcisnęli mu router z luką w zabezpieczeniach wifi (wówczas już opisaną na łamach takich portali jak niebezpiecznik), przez którą ktoś się włamał i defacto robił co chciał, pozmieniał mu hasła do portali, przechwytywał korespondencję, całe szczęście nie udało mu się dostać do konta bankowego znajomego przez bankowość elektroniczną. Trzy tygodnie znajomy walczył z włamywaczem i UPC, by zmienili mu router, IP i jeszcze jakieś parametry. Przez ten czas UPC udawało, że problem nie istnieje, dopiero po trzech tygodniach, gdy napisał skargę do rzecznika konsumentów i zagroził sądem pojawił się technik, który zmienił mu IP, router, hasło dostępu i jakieś parametry sieci. Po czym znajomy sformatował dysk, zainstalował na nowo system i od tego czasu jest wolny od włamań.

    • 5 5

    • Bajeczka na dobranoc.

      • 3 1

  • Oto "promocja '' według multimedii

    spółka nie tylko nie przyznawała abonentom prawa do niezaakceptowania zmian programowych i wypowiedzenia umowy bez ponoszenia kosztów, ale nawet nie gwarantowała, że nowe kanały wprowadzane w miejsce programów wycofywanych będą o podobnej tematyce.

    Czytaj więcej na:
    http://biznes.trojmiasto.pl/Zmiany-w-pakiecie-tylko-za-zgoda-Multimedia-Polska-ukarana-przez-UOKiK-n99169.html?strona=2#opinie#tri

    • 6 0

  • Bardzo dobrze

    Co na to spasiony dyrektorek od siedmiu boleści

    • 3 0

  • (1)

    Tylko UPC

    • 3 1

    • i tu się zgadzam, są drożsi od innych, ale warto, bo wiem za co płacę i wszystko mi działa jak należy

      • 2 0

  • klient

    dobrze im tak. fakt faktem każdy operator robi w klientów w h.... ale multimedia jest moim zdaniem na 2 miejscu za wectra jeśli chodzi o narzucanie klientom swoich wearunków

    • 5 0

  • INTERNET

    Niech lepiej naprawią ten skur***ły internet co pingi skaczą po 1000 i jest kupione 30 mb/s a jest niecałe 12 ...

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marcin Lewandowski

Prezes zarządu Grupy GPEC, firmy z branży energetycznej. Doświadczenie zdobył na stanowiskach menedżerskich w firmach z branży utilities. Od 2010 roku związany z GPEC. Karierę w Grupie rozpoczął zarządzając obszarem dyspozycji, a następnie jako dyrektor ds. finansowych Grupy GPEC zajmował się m.in. organizacją struktury grupy kapitałowej, modelem biznesowym oraz nadzorem właścicielskim spółek zależnych. Przez ponad rok pełnił funkcję prezesa zarządu spółki Unikom (włączonej do struktury GPEC...

Najczęściej czytane