• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dyrektorzy z Lotos Kolej stracili prokury

Robert Kiewlicz
30 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Lotos Kolej wysyła codziennie w trasy ok. 120 pociągów towarowych. Lotos Kolej wysyła codziennie w trasy ok. 120 pociągów towarowych.

Siedmiu dyrektorów poszczególnych działów spółki Lotos Kolej z dnia na dzień straciło prokury. Oznacza to, że nie mogą podejmować kluczowych decyzji związanych z prowadzeniem przedsiębiorstwa. Sprawami dotyczącymi handlu, zaopatrzenia, finansów, taboru czy zarządzania tysiącem pracowników w całym kraju zajmuje się wyłącznie dwuosobowy zarząd. - Wydłuża to każdą procedurę o kilkanaście dni - alarmują związkowcy.



Prokury, czyli pełnomocnictwa do podejmowania samodzielnych decyzji, cofnięto dyrektorom pod koniec ubiegłego tygodnia. Z naszych informacji wynika, że stało się to nagle i bez podania przyczyny. Decyzję podjął nowy wiceprezes spółki Lotos Kolej - Paweł Makurat. Prezesem spółki jest Henryk Gruca.

Skąd taka nagła decyzja?

Lotos Kolej podlega bezpośrednio pod kompetencje wiceprezesa Grupy Lotos, Przemysława Marchlewicza. Na nasze pytania dotyczące decyzji cofnięcia prokur wszystkim dyrektorom, spółka Lotos SA, która jest właścicielem Lotos Kolej, nie odpowiedziała. Dowiedzieliśmy się jedynie, że Grupa Lotos nie będzie komentowała tej sprawy, a wszystkie decyzje zostały wydane z zachowaniem przepisów prawa.

- Prawdopodobnie w dużej części jest to związane z zawirowaniami na szczeblu zarządu Grupy Kapitałowej - twierdzi Grzegorz Szade, wiceprzewodniczący Związku Zawodowego Inżynierów i Techników Grupy Lotos.
Czy tak poważne decyzje nie spowodują zamieszania w spółce i w konsekwencji nie wpłyną bezpośrednio na jej wyniki finansowe?

- Uważam, że dla prowadzenia bieżących spraw i przedstawiania formalnych stanowisk w imieniu firmy, celowe jest przekazywanie szerokich uprawnień fachowemu personelowi. Tylko przypadki popełnienia konkretnych błędów - i w efekcie ich skutki - usprawiedliwiać mogą tego typu działania i ograniczać się powinny do osób popełniających uchybienia. Ze swojej praktyki wiem, że konieczność akceptowania podejmowanych działań każdorazowo wydłuża procedurę o kilkanaście dni - dodaje Szade.

Lotos Kolej - 120 pociągów dziennie

Lotos Kolej jest jednym z największych towarowych przewoźników kolejowych w Polsce. Spółka od 2012 roku jest wiceliderem na rynku kolejowych przewozów towarowych w Polsce pod względem realizowanej pracy przewozowej. Jej podstawowym zadaniem jest kompleksowa obsługa kolejowa spółek wchodzących w skład Grupy Lotos oraz wykonywanie usług transportowych i taborowych dla klientów zewnętrznych. Spółka uruchamia codziennie ponad 120 pociągów towarowych na obszarze całej Polski i w ruchu międzygranicznym. Zatrudnia blisko 1000 osób w swoich oddziałach zlokalizowanych w Gdańsku, Czechowicach-Dziedzicach, Zduńskiej Woli, Jaśle i Wrocławiu.

Miejsca

Opinie (238) ponad 10 zablokowanych

  • Strajk

    Tak myślimy o strajku nie tylko w LOTOS Kolej ale w całej Grupie.Trzeba pogonić tych głodnych władzy.

    • 21 3

  • Prezesi

    Co to za prezesi z nadania ze aż w internecie huczy że marchel strzelec i makurat to ludzie śniadego i raczka co prawda po studiach ale bez aplikacji, wiedzy o firmie żadnej, ten smutny makurat nie umiał odpowiedzieć na żadne zadanych pytań w lotos kolej ,za trzy lata to ich pogonimy.

    • 13 0

  • Kolesiostwo...

    W najgorszym wydaniu...
    co na te praktyki zwolennicy partii pis???
    wszystko ok?
    bo swoi?
    za komuny mawiało się ...Mierny, ale wierny
    stare wraca???
    szkoda Polski...Rozkradają Polskę obecni u władzy
    w mega szybkim tempie

    • 13 0

  • Petycja

    Ludzie w LK tak się wkurzyli na rządy nowego wiceprezesika ze napisali do niego pismo z prośbą o to żeby się opanował! Ponad 500 osób podpisało się pod tą prośbą. Tak więc miej jaja Paweł i złóż rezygnację!

    • 17 0

  • Ale nius. POtracili prokury.

    Ale nius. A panie co miesiąc majo period. Taki sam njus.

    • 2 5

  • Śledź

    LKolej powinno być sprywatyzowane,wtedy nikt sobie nie pozwoli na zatrudnianie i utrzymywanie pseudo- fachowców,nie było makurata i firma szła do przodu,przyszedł pajac i robi do własnego gniazda kopiąc dołki pod ludźmi,którzy rozkręcili firmę,na drugi raz przygotujemy taczkę i wywieziemy gnoja za bramę,tam gdzie jego miejsce.Trzymam kciuki za MŁ,HG i innych,którzy pewnie już niedługo zapoznają się z efektem tzw.dobrej zmiany.

    • 12 0

  • Makurat - kto to taki? (4)

    Kto to jest ten caly Makurat i skad sie wzial? cos nie było o nim do tej pory nic slychac a juz zwlaszcza w Grupie Lotos

    • 8 0

    • to człowiek strzelczyka i jaworskiego (1)

      nie zwolnią go

      • 6 0

      • No ok ale robi coś tam czy nic?

        Do nas do OIL nie wszystkie informacje dochodzą..taki młodzian i drugi prezes,szok!!

        • 4 0

    • Tate prosił (1)

      Tate niby profesor psych sportu i przyjaciel gen Packa poprosił i nie było wyjscia.
      A Packa to Antoni pognał jako pierwszego. Na kolei to sie mlody zna
      TKMK teraz k.. moja kolei. a Pisowcy od wieszania plakatow - won na drzewo.
      Ten Chłopczyk ma tyle wspolnego z PISem co D Tusk ...a moze jeszcze mniej

      • 6 0

      • No to człowiek WSI??

        Skąd to info niby że generał pacek go postawiłna stanowisko.

        • 0 0

  • Kolej to jedno (3)

    a zwonienia ludzi w marketingu i sponsoringu Grupy Lotos to drugie. Polecialy glownie glowy znajomych i rodzin znanych pomorskich politykow z SLD i PO. Wyborcza chce napisac o tym artykul. Czekam na to samozaoranie.

    • 6 3

    • glownie...

      • 1 0

    • dopiero poleca.

      • 0 2

    • Nie tylko tam polecieli wiec masz złe newsy.

      • 0 0

  • Żenada

    Zaczęto wprowadzać oszczędności,okazało się,że w LK pracownicy są średnio 1000 zł w plecy w porównaniu do poprzednich miesięcy,tak oto ktoś wpadł na pomysł skąd znaleźć kasę na obiecywane karpiowe-wstyd i małostkowość,a słupki rosną...

    • 1 0

  • Brawo,przede wszystkim oszczędzać.

    Jeżeli dwoje ludzi może wykonać to co siedmiu to po co utrzymywać resztę - szkoda forsy i to dużych.I tak powinno być w naszej gospodarce,pod warunkiem że na ich miejsce nie zatrudnią następnych,swoich.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Łukasz Żelewski

Prezes zarządu Agencji Rozwoju Pomorza od 2007 roku. Wcześniej pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora Generalnego PPUP Poczta Polska, a w latach 2003-2006 był Dyrektorem Departamentu Gospodarki i Infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego. Zajmował się prywatyzacją firmy Neptun Film Sp. z o.o., realizując funkcję nadzoru właścicielskiego z ramienia Samorządu Województwa Pomorskiego. Posiada również kilkuletnie doświadczenie w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej....

Najczęściej czytane