- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (40 opinii)
- 2 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (124 opinie)
- 3 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 4 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (89 opinii)
- 5 Jest umowa na czarter FSRU (20 opinii)
- 6 Energa z zyskiem za 2023 r. (94 opinie)
Energa i Lotos naładują samochody elektryczne w Trójmieście za darmo
Lotos i Energa chcą rozwijać sieć ładowania pojazdów elektrycznych. Kolejne punkty ładowania zostaną otwarte m.in. na stacji Lotos w Gdyni-Redłowie przy al. Zwycięstwa 165 i na stacji Lotos w Gdańsku, koło Opery . Partnerem Energi jest spółka Lotos Paliwa. Użytkownicy aut elektrycznych będą mogli bezpłatnie korzystać ze wszystkich stacji ładowania zainstalowanych przez Energę do marca 2016 roku.
Ładowanie samochodów elektrycznych na stacji Lotos w Gdyni odbywa się w standardzie CHAdeMO. Instalacja o mocy 39 kW pozwala w czasie od 25 do 45 minut naładować najpopularniejsze modele. Skrót CHAdeMo pochodzi od słów charge de move, co tłumaczy się z języka angielskiego "poruszaj się ładując" i jest także pewną grą słów odnoszącą się do japońskiego stwierdzenia O cha demo ikaga desuka, które z kolei oznacza "Napijmy się herbaty". Przyjęło się powszechne użycie tego sformułowania, ponieważ ładowanie baterii trwa mniej więcej tyle, co zaparzenie i wypicie tego napoju.
Czytaj też: Gdańsk zachęca do kupna elektrycznych aut
W Trójmieście funkcjonuje już także punkt szybkiego ładowania przy al. Grunwaldzkiej 472 . W ramach projektu w Trójmieście powstały już także dwa punkty półszybkiego ładowania, znajdujące się: ul. Nowe Ogrody 6 - Urząd Miasta Gdańska i ul. Kościuszki 25/27 - Urząd Miasta Sopotu. Punkty te wyposażone są w dwa wtyki, które pasują do większości marek azjatyckich i europejskich. Naładowanie pojazdu w zależności od modelu zajmuje w nich od dwóch do czterech godzin.
Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, użytkownicy aut elektrycznych będą mogli bezpłatnie korzystać ze wszystkich stacji ładowania zainstalowanych przez Energę do marca 2016 roku. Urządzenia zamontowane na stacjach Lotosu mają zapewnić ładowanie jak największej liczby dostępnych na rynku modeli. Każdy punkt ładowania ma też osobne miejsce parkingowe. Dodatkowo władze miejskie Gdańska i Sopotu zwolniły pojazdy elektryczne z opłat za parkowanie w płatnych strefach.
Miejsca
Opinie (60) 6 zablokowanych
-
2015-04-17 18:21
LOTOS oszalał (2)
Ta decyzja LOTOSU to jak strzał we własne kolano. Gdy auta elektryczne stanieją to LOTOS pójdzie z torbami.
- 6 2
-
2015-04-18 20:05
(1)
nie.
- 1 1
-
2015-05-01 20:31
nie i ch*j
- 0 0
-
2015-04-17 18:51
Za darmo :) Buaaaaaaaaaaahahahahahahahahahaha
Podatnik w paliwie zapłaci !!!!!!!!!!!!
- 7 0
-
2015-04-17 19:22
Zero. (1)
Tyle aut z napędem elektrycznym zostało zakupionych w Polsce w zeszłym roku.
- 5 6
-
2015-04-17 22:29
szkoda ,że piszesz o czym o czym nie masz pojecia
polecam CEPIK i wówczas dokładnie poznasz ilość samochodów elektrycznych zarejesrowanych w PL w 2014r.
Ktoś kto nigdy nie jeździł takim samochodem nie wie o czym mowa .
pozdrawiam,- 5 0
-
2015-04-17 20:41
W obu spółkach ma dojść do zmiany prezesa. Przypadek?
Nie ma przypadków. Jest tylko PR.
- 6 1
-
2015-04-17 22:57
Zasłyszane (1)
Słyszałem.że to Urząd Miasta wymienia flotę samochodową na elektryczne
- 3 1
-
2015-04-19 11:53
4
a w lotosie ile jest aut do wymiany wszystkie na eletryczne fajnie by bylo
- 0 0
-
2015-04-18 00:12
(1)
A ja słyszałem że pół rafinerii jedzie do Arabii
- 4 1
-
2015-04-18 19:07
Arab przysłał zaproszenie na rozmowy w sprawie zatrudnienia (które odbędą się w Gdańsku) na służbowe skrzynki lotosu. Niezły numer...
- 2 1
-
2015-04-18 00:25
Tesla
A kiedy superchargery Tesli?
- 1 1
-
2015-04-18 07:54
Przesyłowę podniosą
i zwrócą się koszty,
A dlaczego w Gdańsku nie ma stacji CNG. Paliwo bardziej ekologiczne od prąd wytwarzanego z węgla.- 0 0
-
2015-04-18 08:46
Bez dopłat to te wszystkie elektryczne samochody nie są w ogóle konkurencyjne wobec spalinowych. (1)
Do bani z taką ekologią, do której trzeba dopłacać. To nie ekologia tylko czyjś biznes.
- 2 3
-
2015-05-01 20:32
Mylisz ekologię z ekonomią
- 0 0
-
2015-04-18 12:28
Przyklad Toyota Prius w najdrozszej wersji to koszt 148 tys (5)
Toyota Prius Plug in to koszt w najdrozszej wersji ok 189 tys a wiec roznica wynosi 51 tys pln. Przy roznicy w zuzyciu paliwa i tym, ze plug-in przejedzie do 25km na samym pradzie zwrot bedzie po ok 850 tys km !!!!! Roznica realna to tylko ok 6 zl na 100km!
Ale przynajmniej tymi autami mozemy jezdzic jak normalnymi samochodami. A elektryki? Koszt od 180 tys wzwyz i zasieg max 150km.- 5 4
-
2015-04-18 15:15
Jezdze Priusem, (2)
następny będzie elektryczny, dlatego cieszy, że powstają punkty ladowania. Po co wiekszy zasieg, elektryk jest do miasta a w garazu mam gniazdko. Jedyny problem to brak elektryka, ktory by mi się podobal...Tesla jest super, ale tu problemem jest cena i fakt, ze to auto do jazd w trasy (szkda jej do bujania tylko po miescie) a mnie potrzebne wozidelko do miasta.
- 12 1
-
2015-04-18 23:36
Tesla jak najbardziej nadaje się do miasta. (1)
a z drugiej strony cena nie jest nieadekwatna, patrząc na jej jakość i osiągi.
Tesla vs Ferrari Italia: https://youtu.be/9cA1doO_9h8
Tesla vs Audi R8 5,2 V10: https://youtu.be/jrUskqXAUww- 0 0
-
2015-04-19 09:56
nikt nie twierdzi, ze nie nadaje sie
jest za dobra i za droga do krotkich dystansow pokonywanych w miescie...kazdy ocenia wedlug potrzeb (i mozliwosci).
- 7 0
-
2015-04-18 23:33
Co ty za głupoty opowiadasz.
Widzę że twój komentarz jest z cyklu "nie znam się, ale jestem specjalistą od wszystkiego więc się wypowiem".
Masz: http://www.teslamotors.com/models ignorancie.
A i jeszcze jedno... 189-148 = 41.- 0 0
-
2015-04-19 10:07
elektryki startuja od 99 000 PLN,
Renault ZOE (tylko tam jest jakas kombinatorska metoda z wynajmem baterii). Elektryk to aktualnie samochod do miasta wiec utyskiwanie na zasieg jest chybione. Podlaczasz na noc a rano naladowany, jak komorka. Po co w miescie wiekszy zasieg, skoro sredni dystans dzienny wynosi do 50 km.
- 11 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.