• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lider z gdyńskiej stoczni

Mariusz Kurzyk
23 lipca 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
aktualizacja: godz. 18:20 (23 lipca 2008)
Budowa Guardian Leadera trwała ok. 70 dni. Budowa Guardian Leadera trwała ok. 70 dni.

Guardian Leader - taką nazwę nosi samochodowiec, który Stocznia Gdynia przekazała w środę armatorowi.



Stocznia Gdynia wybudowała już 21 takich statków. 

- Guardian Leader może zabrać 6,6 tys. samochodów - mówi Cezary Kaczmarski, projektant statku. - Jego wartość to tajemnica stoczni. Mogę jedynie powiedzieć, że gdyby transportował bardzo luksusowe auta, to wyniosłaby ona ok. 400 mln dolarów. Przy czym warto zaznaczyć, że ładunek często jest droższy od samego statku.

Guardian Leader został zbudowany na zamówienie firmy żeglugowej Ray Car Carriers Ltd z Wyspy Man. Będzie czarterowany przez największego przewoźnika samochodów na świecie, japońską firmę NYK Shipping Ltd.

To już czwarta jednostka przekazana w tym roku do eksploatacji w Stoczni Gdynia S.A. - Budowa tego statku trwała ok. 70 dni. Jeszcze dwadzieścia lat temu powstawałby trzy razy dłużej - dodaje Cezary Kamiński.

Matką chrzestną statku jest Lizete Tournis - żona kapitana Kostasa Tournisa, szefa greckiej firmy Stamco Ship Management z Pireusu. Ceremonię chrztu celebrował o. Edward Pracz, europejski koordynator Duszpasterstwa Ludzi Morza.

- Statek spełnia wymogi najnowszych przepisów międzynarodowej organizacji morskiej IMO - zapewnia Antoni Poziomski, prezes Stoczni Gdynia. - Dysponuje najnowocześniejszym systemem nawigacyjnym, posiada automatyczne sterowanie wszystkich funkcji technicznych i eksploatacyjnych.

W Stoczni Gdynia trwają prace przy budowie pięciu kolejnych statków: dwóch kontenerowców o pojemności 2700 TEU oraz trzech samochodowców typu ro-ro. Ogółem w 2008 r. planowanych jest zbudowanie 8 statków o łącznej wartości ponad 481 mln dol. Jak wynika z podpisanych kontraktów, do 2009 r. w stoczni powstanie 14 statków o wartości sprzedaży ponad 700 mln dol. i 15 mln euro.

Opinie (58) 2 zablokowane

  • to juz czwarta jednostka....

    przekazana armatorowi w tym roku, takze wychodzi mniej wiecej ze to jednak jest 70 dni. wiem ze 4 zeszly bo tez je budowalem

    • 0 0

  • w 70 dni to moga .....

    To moga stepke polozyc i rozgrzac maszyny na K1.Autor tematu powinien kopnac sie w glowe przed piasaniem takiej propagandy.

    • 0 0

  • 70 dni ??

    Autorze pokaż mi źródła z kąd wziąłeś 70 dni?? Jeśli tak zachwalasz tą budowę to czemu na oficjalnej stronie Stoczni Gdynia takich informacji nie ma ?? Przecież byłoby w ich interesie pochwalić się że 70 dni zajmuje budowa statku? Osobiście pracuje w przemyśle okrętowym i budowa zajmuje średnio koło roku więc się lekko ośmieszasz niewiedzą.

    • 0 0

  • Praca jest ciężka ale kasę to topią pracownicy "umysłowi" a nie fizyczni. U nas jest tak w Stoczni Marynarki Wojennej - dwóch robi, a trzech, czy czterech przychodzi na odbiór. My dostajemy 8zł a stocznia 100zł za godzinę. i gdzie te pieniądze

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także...

Najczęściej czytane