- 1 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (43 opinie)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (162 opinie)
- 3 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (76 opinii)
- 4 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 6 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
Podwójne dokowanie w stoczni Nauta
Do Stoczni Remontowej Nauta wpłynęły dwa statki ro-ro: m/v Finnfellow oraz m/v Finnpartner. Jednostki zostały wprowadzone do suchego doku SD II, dzierżawionego od firmy Crist. Umożliwiło to przeprowadzenie precyzyjnej operacji jednoczesnego zadokowania obu statków w tym samym dniu.
Finnpartner obsługuje szybkie połączenia ze Szwecji do Niemiec. Finnfellow to statek pływający na krótkich trasach pomiędzy Szwecją a Finlandią oraz Szwecją a Niemcami.
- Na jednostkach przeprowadzone będą prace stalowe - wymiana kilkudziesięciu ton stali, wymiana sterów strumieniowych, prace konserwacyjno-malarskie oraz prace na systemach ogólnostatkowych - informuje Jarosław Staluszka, commercial manager w Stoczni Remontowej Nauta.
Duży suchy dok w Gdyni (SD II) zbudowano w 1976 roku. Dok ma 380 metrów długości i 70 metrów szerokości. Przystosowany został do budowy statków o nośności do 400 tys. ton. Wyposażony jest w suwnicę bramową o udźwigu 1,1 tys. ton. W 2010 roku Crist kupił go na licytacji za 175 mln zł.
Finnlines to wiodący operator żeglugowy serwisów ro-ro i pasażerskich na Morzu Bałtyckim oraz Morzu Północnym. Armator notowany na giełdzie NASDAQ Omx Helsinki jest częścią Grimaldi Group z Włoch, jednego z największych na świecie operatorów statków ro-ro oraz największego operatora autostrad morskich w Europie, zarówno dla pasażerów, jak i przewozów frachtowych.
Do Grupy Grimaldi należą Grimaldi Lines, Atlantic Container Line (Szwecja), Minoan Lines (Grecja) oraz Malta Motorways of the Sea (Malta). Finnlines oferuje na trasach Travemünde-Helsinki, Travemünde-Malmö, Gdynia-Helsinki, Gdynia-Rostock, Helsinki-Rostock, Lübeck-Ventspils-St.Petersburg jak też Kapellskär-Naantali przeprawy towarowe i pasażerskie. Finnlines posiada spółki zależne w Belgi, Danii, Niemczech, Polsce, Rosji, Szwecji oraz w Wielkiej Brytanii.
W 2011 roku, w dużym doku SD II zainstalowana została gródź o wadze ok. 350 ton. Pomysł, który powstał jeszcze w latach 70. XX wieku został zrealizowany dopiero po upadku i prywatyzacji Stoczni Gdynia.
W programie Marka Kańskiego - Pomorska Kronika Biznesu - bilanse, analizy, prognozy sygnowane nie przez zawodowych audytorów, lecz dziennikarzy. Zyski i koszty pomorskich inwestycji, ruch w interesie przygranicznym, dla kogo praca i za ile, w nowy rok z umiarkowanym optymizmem.
Pomorska Kronika Biznesu w TVP Gdańsk dziś o 18.20. Powtórka programu w sobotę o 17:15.
Miejsca
Opinie (31)
-
2012-12-29 06:36
Nauta ma świetnego prezesa, zdecydowanie najlepszy prezes z wszystkich stoczni remontowych w Polsce. (6)
- 7 9
-
2012-12-29 14:41
Praca (3)
Nie wie ktoś czy do Nauty przyjmują do pracy??? Na ich stronie internetowej nie ma żadnych namiarów do kadr...
- 2 1
-
2012-12-29 15:27
Nie da rady tam rabią teraz sami podwykonawcy czyli tzw firmy krzak w których pracuje się na śmieciarce albo na czarno i problemy są z wypłatami.
- 4 0
-
2012-12-30 22:43
re
Jrśli nie jesteś pociotkiem żadnego prezesa ani pana S...ego to zapomnij o pracy w NAUCIE
- 3 0
-
2013-01-15 11:38
TELEFONY DO KADR STOCZNI NAUTA S.A.
58 6212116 ; 58 6212233 ;
- 0 0
-
2013-01-15 11:35
PREZES STOCZNI "NAUTA" S.A. W GDYNI
Popieram mojego przedmówcę i zgadzam się z nim , że Obecny Prezes Stoczni Remontowej "Nauta" to Super Prezes - ukłony w stronę Prezesa . Pozdrawiam - Stoczniowiec.
- 0 0
-
2013-01-21 17:47
miś?
łubu dubu łubu dubu niech żyje prezes naszego klubu.............................
- 1 0
-
2012-12-31 01:24
Praca
Czyli szanse zerowe. Dzięki za info.
- 3 0
-
2013-01-21 17:45
a gdzie film z dokowania dwóch promów?!
na tym filmiku widać tylko montarz przegrody w doku
- 0 0
-
2013-02-11 23:44
Mydlenie oczu pseudo sukcesem.To żadna rewelacja !!!
W tym samym doku były jeszcze parę lat temu jednocześnie budowane 4 jednostki: samochodowiec, kontenerowiec, papierowiec i chemikaliowiec. Wszystkie cztery jednostki zwodowane i wyprowadzone z tego doku w ciągu jednej nocy.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.