• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podwójne dokowanie w stoczni Nauta

Robert Kiewlicz
28 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Jednostki armatora Finnlines należącego do Grimaldi Group, jednego z największych tego typu operatorów na świecie, zostały wprowadzone w suchy dok SDII. Jednostki armatora Finnlines należącego do Grimaldi Group, jednego z największych tego typu operatorów na świecie, zostały wprowadzone w suchy dok SDII.

Do Stoczni Remontowej Nauta wpłynęły dwa statki ro-ro: m/v Finnfellow oraz m/v Finnpartner. Jednostki zostały wprowadzone do suchego doku SD II, dzierżawionego od firmy Crist. Umożliwiło to przeprowadzenie precyzyjnej operacji jednoczesnego zadokowania obu statków w tym samym dniu.



Finnpartner obsługuje szybkie połączenia ze Szwecji do Niemiec. Finnfellow to statek pływający na krótkich trasach pomiędzy Szwecją a Finlandią oraz Szwecją a Niemcami. 

- Na jednostkach przeprowadzone będą prace stalowe - wymiana kilkudziesięciu ton stali, wymiana sterów strumieniowych, prace konserwacyjno-malarskie oraz prace na systemach ogólnostatkowych - informuje Jarosław Staluszka, commercial manager w Stoczni Remontowej Nauta.

Duży suchy dok w Gdyni (SD II) zbudowano w 1976 roku. Dok ma 380 metrów długości i 70 metrów szerokości. Przystosowany został do budowy statków o nośności do 400 tys. ton. Wyposażony jest w suwnicę bramową o udźwigu 1,1 tys. ton. W 2010 roku Crist kupił go na licytacji za 175 mln zł.

Finnlines to wiodący operator żeglugowy serwisów ro-ro i pasażerskich na Morzu Bałtyckim oraz Morzu Północnym. Armator notowany na giełdzie NASDAQ Omx Helsinki jest częścią Grimaldi Group z Włoch, jednego z największych na świecie operatorów statków ro-ro oraz największego operatora autostrad morskich w Europie, zarówno dla pasażerów, jak i przewozów frachtowych.

Do Grupy Grimaldi należą Grimaldi Lines, Atlantic Container Line (Szwecja), Minoan Lines (Grecja) oraz Malta Motorways of the Sea (Malta). Finnlines oferuje na trasach Travemünde-Helsinki, Travemünde-Malmö, Gdynia-Helsinki, Gdynia-Rostock, Helsinki-Rostock, Lübeck-Ventspils-St.Petersburg jak też Kapellskär-Naantali przeprawy towarowe i pasażerskie. Finnlines posiada spółki zależne w Belgi, Danii, Niemczech, Polsce, Rosji, Szwecji oraz w Wielkiej Brytanii.

W 2011 roku, w dużym doku SD II zainstalowana została gródź o wadze ok. 350 ton. Pomysł, który powstał jeszcze w latach 70. XX wieku został zrealizowany dopiero po upadku i prywatyzacji Stoczni Gdynia.



Więcej o pomorskiej gospodarce

W programie Marka Kańskiego - Pomorska Kronika Biznesu - bilanse, analizy, prognozy sygnowane nie przez zawodowych audytorów, lecz dziennikarzy. Zyski i koszty pomorskich inwestycji, ruch w interesie przygranicznym, dla kogo praca i za ile, w nowy rok z umiarkowanym optymizmem.

Pomorska Kronika Biznesu w TVP Gdańsk dziś o 18.20. Powtórka programu w sobotę o 17:15.

Miejsca

Opinie (31)

  • U nich robota idzie jak w Rzymie, jeden spawa, drugi trzymie.

    • 6 0

  • a co na to Activ ?

    Hehe

    • 0 2

  • zdjęcie z photoshopu?? (1)

    dok sd 2 należy do stoczni crist a nie nauta

    • 3 10

    • Czytać ze zrozumieniem!!!!

      "Do Stoczni Remontowej Nauta wpłynęły dwa statki ro-ro: m/v Finnfellow oraz m/v Finnpartner. Jednostki zostały wprowadzone do suchego doku SD II, dzierżawionego od firmy Crist."

      Zanim skomentujesz to przeczytaj. Uchroni cie to przed wyjściem na kompletnego głupka.

      • 8 1

  • Kto będzie przeprowadzał prace konserwacyjno malarskie? (1)

    • 1 0

    • zależy bo w artykule jest bład

      jeśli w naucie tak jak pisze redaktor to pewnie Prom i inny badziew a jak wynika ze zdjęcia to w criscie a tam główną firmą jest fast bardzo ok firma jak na polskie warunki

      • 2 6

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Hanna Kąkol

Od 1999 r. dyrektor zarządzający firmy Perfect Consulting, która powstała z jej inicjatywy....

Najczęściej czytane