• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Saudyjski statek przypłynął po cysterny

VIK
11 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Cysterny dostarczane są z południa Polski na szynach, skąd bezpośrednio wtaczane są na specjalistyczne roll trailery i na nich załadowywane na statek.

Do gdańskiego portu znów zawitał statek saudyjskiego przewoźnika, firmy Bahri. Tym razem przybył po cysterny. To już kolejny regularny serwis oceaniczny Portu Gdańsk z Azją. Statki przewozić będą głównie pojazdy, maszyny z własnym napędem na kołach, kontenery oraz ładunki masowe.



Statki operatora Bahri będą w Gdańsku raz w miesiącu. Będą przewozić głównie pojazdy, maszyny z własnym napędem na kołach, kontenery oraz ładunki masowe. Decyzja armatora o włączeniu Portu Gdańsk do swojej siatki regularnych serwisów żeglugowych powiązana jest ściśle m.in. z realizacją dużego kilkuletniego kontraktu na dostawę cystern, jaki jeden z czołowych producentów wagonów kolejowych w Polsce podpisał z saudyjskim operatorem kolejowym.

Czytaj też: Saudyjskie statki zawiną do gdańskiego portu

Cysterny dostarczane są z południa Polski na szynach, skąd bezpośrednio wtaczane są na specjalistyczne roll trailery i na nich załadowywane na statek. Operacje przeładunkowe realizuje spółka Port Gdański Eksploatacja.

Narodowy przewoźnik saudyjski, firma Bahri, specjalizuje się w przewozach drobnicy, paliw, chemikaliów oraz ładunków masowych suchych i od blisko 40 lat świadczy usługi transportowe głównie w obszarze południowej Azji, zwłaszcza Półwyspu Arabskiego, wschodniego wybrzeża Ameryki Północnej, ale także północnej Europy. W tej chwili oprócz Gdańska statki armatora zawijają na zasadach regularności także do takich portów starego kontynentu jak Hamburg, Antwerpia, Bremerhaven, Rotterdam oraz Bilbao.

W ciągu ostatniego dziesięciolecia rodzimy eksport w ujęciu tonażowym ogółem wzrósł zgodnie z danymi Eurostat o 35 proc. Handel zagraniczny Polski w tym okresie zanotował dość duże wzrosty na kierunkach zamorskich, m.in. z takimi krajami jak Chiny, Indie, Irak, czy właśnie Arabia Saudyjska. Polskie produkty cieszą się szczególnym zainteresowaniem importerów z Azji, gdzie oprócz polskiej żywności wysoko ceniony jest także polski przemysł.
VIK

Miejsca

Opinie (33) 3 zablokowane

  • Ah marzy mi się, że nasza stocznia powróci.... że nasze porty będą mogły konkurować z tymi na zachodzie, w niczym nie jesteśmy gorsi niż tacy niemcy !! tylko kasy brak, bo państwo rozkradzione.

    • 0 0

  • A co z aferą wojtaśiową
    czy nowe władze znajdą bata
    na tych złodziejskich brygadzistów.

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mikołaj Lipiński

Ekspert w obszarze fuzji i przejęć, funduszy PE/VC oraz zarządzania finansami firm. Doświadczenie zdobywał w znanych i cenionych przedsiębiorstwach doradczych, produkcyjnych i handlowych (m.in. Mars Inc., JP Morgan Chase, Azimutus SA, Business Group Polska). Posiada doświadczenie zawodowe w doradztwie przy dużych międzynarodowych transakcjach zakupu i sprzedaży przedsiębiorstw, jak również w mniejszych krajowych projektach. Piastując stanowiska w zarządach i radach nadzorczych szeregu spółek...

Najczęściej czytane