• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Saudyjski statek przypłynął po cysterny

VIK
11 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Cysterny dostarczane są z południa Polski na szynach, skąd bezpośrednio wtaczane są na specjalistyczne roll trailery i na nich załadowywane na statek.

Do gdańskiego portu znów zawitał statek saudyjskiego przewoźnika, firmy Bahri. Tym razem przybył po cysterny. To już kolejny regularny serwis oceaniczny Portu Gdańsk z Azją. Statki przewozić będą głównie pojazdy, maszyny z własnym napędem na kołach, kontenery oraz ładunki masowe.



Statki operatora Bahri będą w Gdańsku raz w miesiącu. Będą przewozić głównie pojazdy, maszyny z własnym napędem na kołach, kontenery oraz ładunki masowe. Decyzja armatora o włączeniu Portu Gdańsk do swojej siatki regularnych serwisów żeglugowych powiązana jest ściśle m.in. z realizacją dużego kilkuletniego kontraktu na dostawę cystern, jaki jeden z czołowych producentów wagonów kolejowych w Polsce podpisał z saudyjskim operatorem kolejowym.

Czytaj też: Saudyjskie statki zawiną do gdańskiego portu

Cysterny dostarczane są z południa Polski na szynach, skąd bezpośrednio wtaczane są na specjalistyczne roll trailery i na nich załadowywane na statek. Operacje przeładunkowe realizuje spółka Port Gdański Eksploatacja.

Narodowy przewoźnik saudyjski, firma Bahri, specjalizuje się w przewozach drobnicy, paliw, chemikaliów oraz ładunków masowych suchych i od blisko 40 lat świadczy usługi transportowe głównie w obszarze południowej Azji, zwłaszcza Półwyspu Arabskiego, wschodniego wybrzeża Ameryki Północnej, ale także północnej Europy. W tej chwili oprócz Gdańska statki armatora zawijają na zasadach regularności także do takich portów starego kontynentu jak Hamburg, Antwerpia, Bremerhaven, Rotterdam oraz Bilbao.

W ciągu ostatniego dziesięciolecia rodzimy eksport w ujęciu tonażowym ogółem wzrósł zgodnie z danymi Eurostat o 35 proc. Handel zagraniczny Polski w tym okresie zanotował dość duże wzrosty na kierunkach zamorskich, m.in. z takimi krajami jak Chiny, Indie, Irak, czy właśnie Arabia Saudyjska. Polskie produkty cieszą się szczególnym zainteresowaniem importerów z Azji, gdzie oprócz polskiej żywności wysoko ceniony jest także polski przemysł.
VIK

Miejsca

Opinie (33) 3 zablokowane

  • (1)

    No i fajnie!

    • 36 0

    • i islamizacja znów, no nie, już od tej islamizacji mnie głowa boli :)

      • 3 5

  • (3)

    Fajne imv na zdjęciu.

    • 8 0

    • IMV (1)

      Nowy zakup

      • 2 0

      • Z demobilu 15 letnie ciągniki z BCT Gdynia

        • 0 0

    • Ciągnik Ro-ro z napędem na wszystkie kola

      • 0 0

  • Podobno wszystko zlikwidowali... (5)

    ... a tu proszę... coś produkujemy i jeszcze wysyłamy za granicę

    • 26 4

    • Podobno to chwalenie sie głupota jest teraz w modzie!! (2)

      Poszukaj gimbus sobie informacji jak wielkie były stocznie w trójmiescie i ile dziesiątek tysięcy zatrudniały ile i co produkowały!I dla kogo powstały falowce w Gdańsku!!

      • 7 2

      • Typowe myslenie z XIX wieku (1)

        Świat się zmienia. Siłą gospodarki nie jest już przemysł ciężki. Co z tego że jest mniej stoczni (mniej - bo gadka o rzekomej "likwidacji" to bzdury! Tak na prawdę padła tylko stocznia Gdańska i Szczecińska) za to np. świetnie rozwija się w Polsce IT, budujemy autobusy, pociągi, robimy meble, okna. Robimy inne rzeczy niż kiedyś, ale robimy. Nie ma molochów, do których trzeba dopłacać, ale są setki mniejszych, dochodowych, prywatnych firm i zamiast za darmochę wysyłać statki do ZSRR zarabiamy na wielu światowych rynkach.

        • 4 6

        • Zamiast eksportować za darmo do ZSRR, obecnie tyramy za darmo dla zachodnich koncernów. Niestety jednym i drugim silnego państwa nie zbudujemy.

          Co do produkcji i wydobycia to za autobusy, pociągi, węgiel i itp. płaci praktycznie podatnik więc to żaden "byznes"

          • 3 0

    • Bahri

      Bahri, to takie tamtejsze Polskie Linie Oceaniczne.

      • 1 0

    • to dzieki PIS

      to mati

      • 1 0

  • Powinni zabrać cysterny (5)

    z wodą w środku...

    • 10 4

    • Powiedz dlaczego. (4)

      • 1 2

      • On jest idiotą portalowym.

        • 5 2

      • Podobno tam brakuje wody.... (2)

        Dobrze by zarobili na wodzie a transport wody niemal za free.

        • 2 4

        • chyba słabo sie orientujesz w transporcie morskim (1)

          • 1 2

          • Sprytna uwaga, a tu już ekspert na nie i pręgieże...

            • 2 0

  • Wspaniala jednostka i wzbudza refleksje z przeszlosci, poniewaz (5)

    starsi stoczniowcy z naszej bylej Stoczni Komuny Paryskiej pamietaja dobrze ze my takze projektowalismy i budowalismy podobne jednostki w latach 79/80-tych. Dlaczego wiec teraz nie??? Statek Bahri Jeddah zostal zaprojektowany przez biuro konstrukcyjne Knud E. Hansen w Elsinore, Dania a zbudowany przez koreanska stocznie Hyundai Mipo Dockyard w Ulsan, South Korea.

    • 14 0

    • (2)

      Jeszcze w 2009 produkowaliśmy statki. Poniżej lista statków wybudowanych przez stocznię im. komuny paryskiej / stocznię Gdynia od 1952 do 2009

      http://www.stocznia.gdynia.pl/listarefer.php

      W sumie zbudowano 620 statków. Ostatni zwodowano w 2009 Samochodowiec "CSCC Europe" o pojemności 6000 samochodów.

      • 2 0

      • Ja mialem na mysli RoRo_wce bo tak jest sklasyfikowany (1)

        ten Bahri Jeddah. Pierwsze RoRo (B-484) bylo u nas w budowie gdzies w 1978 roku. Pewnie mielismy i inne osiagi tj. miedzy innymi gazowce. Piszac o tych naj bardziej skomplikowanych. To byly piekne czasy....

        • 2 0

        • a teraz to budujemy specjalistyczne statki "offshore" takie jak Heavy Lift Jack-Up, MPSV, PSV, AHTS, DSV, OSV, itd

          • 3 2

    • bo chińczyki robią te jednostki dwa razy taniej

      i cztery razy szybciej

      • 2 1

    • nie teraz unia musiała zlikwidowac konkurencje ze wschodu

      • 0 0

  • Kiedy jakiś artykuł o największych w europie suwnicach jakie postawili ostatnio w gdańskim DCT II?

    To aktualnie najwyższe konstrukcje w mieście

    • 15 6

  • niech Panstwo zaiwestuje i sami bedziemy plynac z naszym towarem

    Caly czas od kogoś cos bierzemy, placimy, kupujemy to co możemy sami miec.

    Dziwna polityka

    • 9 4

  • Statek z bratniej Kuby z ladunkiem pomaranczy

    • 3 2

  • Mam pytanie (2)

    Czy czarny kolor cystern w takim klimacie nie sprawi kłopotów? Chodzi mi o podgrzewanie ładunku na słońcu.
    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    • 4 0

    • zależy co maja wozic, jesli oleje ciężkie lub asfalt to czarny pasuje jak ulał to dodatkowe podgrzanie

      takie też sa polskie cysterny

      • 9 0

    • zdaje się,że są tam wagony do przewozu ciekłej siarki. Wagony są pewnie podgrzewane i izolowane. Są też wagony do fosforu, którym to penie nie zaszkodzi. Malaturę wybrał klient, więc wiedział co robi.

      • 0 0

  • saudyjski statek po cysterny

    A powinien polski statek te cysterny wywozic.Gestia transportowa niestety nie nasza bo nie mamy juz własnej floty.....

    • 0 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu Promocji oraz Centrum Obsługi Inwestora. Wcześniej pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Współtwórca struktur wdrażania i zarządzania Funduszami Europejskimi na poziomie regionu. Współnadzorował realizację Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w województwie pomorskim w latach 2004 - 2006, w ramach...

Najczęściej czytane