• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

142 mln zł na modernizację w Porcie Wewnętrznym

VIK
25 marca 2024, godz. 10:00 
Opinie (34)
Łączna długość nabrzeży objętych przebudową to ponad 450 m. Łączna długość nabrzeży objętych przebudową to ponad 450 m.

Warszawskiej firmie PORR powierzono modernizację nabrzeży Rudowego i Bytomskiego w Porcie Gdańsk. Zadanie zostanie wykonane dzięki środkom unijnym. Inwestycja ma zostać zakończona w ciągu 2 lat.



Łączna wartość podpisanych umów na realizację robót budowlanych 450 m nabrzeży wynosi 142 mln zł brutto, z czego 51 mln zł przypada na Nabrzeże BytomskieMapka, a 91 mln zł - na RudoweMapka. Inwestycja jest częścią większego projektu, który został dofinansowany z instrumentu "Łącząc Europę" na lata 2021-2027 (CEF 2).

Lotos Petrobaltic zamówił statek w Singapurze Lotos Petrobaltic zamówił statek w Singapurze

- Są to już wiekowe i wyeksploatowane konstrukcje. Nabrzeże Rudowe zbudowano ponad 80 lat temu na przełomie lat 30. i 40. XX wieku. Przechodziło jedynie doraźne remonty. Z uwagi na zły stan techniczny (m.in. ścianki szczelnej) w 2019 r. część nabrzeża została wyłączona z obsługi statków i prowadzenia przeładunków. Nieco młodsze jest Nabrzeże Bytomskie. W części płytowej, która jest obecnie eksploatowana, zostało wybudowane prawie 60 lat temu. Wykonanie robót pogłębiarskich i zwiększenie głębokości przy nabrzeżach otwiera możliwości obsługi większych niż dotychczas jednostek przy tych obiektach - mówi Stefan Rudnik, dyrektor Pionu Inwestycji Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.


Rozbudowa Nabrzeża Rudowego III, która niebawem się rozpocznie, obejmie odcinek o długości 232,5 m i 18-metrowy odcinek Nabrzeża Administracyjnego. W ramach projektu zostanie wykonane nowe nabrzeże o konstrukcji płytowej wsparte na ruszcie z żelbetowych pali, z przednią stalową kombinowaną ścianką szczelną. Na nabrzeżu pojawi się też tor kolejowy o długości 265 m. W wyniku prac czerpalnych część Basenu Górniczego zostanie pogłębiona do 11,20 m (obecnie od 6,1 do 10,2 m).

Port Gdynia. Jest nowy wiceprezes, prezesa brak Port Gdynia. Jest nowy wiceprezes, prezesa brak

- Nabrzeże będzie miało większą nośność, ma być dostosowane do prowadzenia przeładunków największymi urządzeniami samojezdnymi typu LHM 550 i Mantsinen 300. Dzięki pogłębieniu części basenu będą mogły tu cumować statki o zanurzeniu maksymalnym do 10,60 m i nośności do 35.000 DWT) - mówi Artur Dziambor, rzecznik prasowy Portu Gdańsk.

W przeciwieństwie do Rudowego Nabrzeże Bytomskie jest obecnie wykorzystywane do obsługi statków i prowadzenia przeładunków. Z uwagi na niezadowalający stan techniczny istniejącej części płytowej nabrzeża oraz by umożliwić cumowanie jednostek o większych parametrach, ZMPG podjął decyzję o jego przebudowie. Modernizacja obejmie dwa odcinki: część płytową o długości ok. 143 m i część skarpową o długości 60 m.

Dzięki temu zadaniu nabrzeże zostanie wydłużone do 203 m w wyniku zalądowienia 60 m nabrzeża skarpowego. Tak jak i Rudowe nowe Nabrzeże Bytomskie będzie miało konstrukcję płytową wspartą na ruszcie z żelbetowych pali, z przednią stalową kombinowaną ścianką szczelną. Na nabrzeżu zostanie wykonana nawierzchnia z betonu cementowego zbrojonego zbrojeniem rozproszonym.  W wyniku prac czerpalnych mających na celu pogłębienie części przy nabrzeżu do 10,20 m (obecnie ok. 6 m) będą mogły tu cumować statki o nośności do 7.000 DWT i długości 120 m. Ale możliwe też będzie dostosowanie nabrzeża do obsługi statków o nośności do 15.000 DWT i długości 145 m po usunięciu dalby i pomostu komunikacyjnego istniejącego dalbowego stanowiska przeładunkowego.
VIK

Miejsca

Opinie (34) 1 zablokowana

  • Były poseł - synekura

    Myślałem że o takich niusach będzie donosił nasz ex. wolnościowiec co teraz po mariażu z kałyszem w porcie na synekurze siedzi. A on pewnie nowy post na instagrama pisze

    • 7 4

  • Przemysł w Polsce jest nie doinwestowany, i ma przestarzałe hale, w których jest syf, i nie ma do nich dojazdów. To się nie zmieni, bo nie ma prawdziwego polskiego rządu od 33 lat. Wszystkie rządy, prócz Jana Olszewskiego przede wszystkim dbają o międzynarodowe firmy. Polska nie jest suwerenna i niepodległa, i to widać na co dzień. Decyzje już zapadają poza terytorium Polski, a Parlament Polski, rząd, wojewodowie, prezydenci, burmistrzowie, wujtowie i radni miast to fikcja.

    • 2 4

  • Jestem tylko ciekaw czy przyszły prezes portu

    Rozliczy poprzednika który doprowadził do likwidacji dużej firmy. A Ci dwaj panowie dyrektorzy wylecą z hukiem z ZMPG. Oczywiście mowa o firmie SOPG. Teraz mają "profesjonalizm".

    • 1 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Roman

Członek zarządów Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA. Adam Roman z Ergo Hestią związany jest od 1993 roku. Od 2007 roku pełni funkcję członka zarządu odpowiedzialnego za ubezpieczenia korporacyjne. Przez wiele lat był odpowiedzialny za reasekurację, uczestnicząc pośrednio w underwritingu przemysłowym. Przez lata współpracował z największymi reasekuratorami na świecie m.in. Munich Re, Swiss Re, GE Francona, SCOR i...

Najczęściej czytane