- 1 "Protest bankomatów" dużej sieci (127 opinii)
- 2 Resort uregulował zaległości za prom (26 opinii)
- 3 Rabat za świadectwo z paskiem? (26 opinii)
- 4 Orlen zatankuje statki w portach (20 opinii)
- 5 Proces rebrandingu stacji MOL (204 opinie)
- 6 Kto sfinansuje elektrownię atomową? (148 opinii)
Aluminiowe statki z Gdańska do prac na farmach wiatrowych
Polski operator statków przeznaczonych do transferu załóg, FRS Windcat Polska, zamówił dwa statki CTV (crew transfer vessel) ze stoczni ALU International Ltd. z opcją dostarczenia kolejnych jednostek. Statki będą przeznaczone na polski rynek offshore wind. Budowa aluminiowych kadłubów już się rozpoczęła, a pierwsze dwa statki zostaną dostarczone w 2025 r.
![Inwestycje w energetykę wiatrową zmienią Pomorze](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3646/150x100/3646330__kr.webp)
Zamówione statki będą najnowszego projektu, stworzonego przez Windcat o nazwie MK5. Projekt powstał na zdobytym doświadczeniu z wcześniejszych serii MK3.5H2 oraz MK4. Będzie to nowy, większy statek ze zoptymalizowanymi zdolnościami morskimi i większą przestrzenią ładunkową wraz z większymi zbiornikami do magazynowania wodoru na pokładzie. Statek będzie posiadał długość całkowitą 27 metrów i płaski pokład dziobowy o powierzchni 80 m kw.
Nowy projekt statku do obsługi farm wiatrowych
Poprzez zoptymalizowanie kształtu kadłuba, większą szerokość oraz wolną burtę statek zapewni
większy komfort, dostęp oraz zwiększy zdolność morską potrzebną do pracy nawet na większych i bardziej oddalonych morskich farmach wiatrowych.
Niskie zużycie paliwa osiągnięto poprzez nacisk na wydajną konfigurację układu napędowego statku oraz kształt kadłuba o niskim oporze. Statek może być dostarczony z w pełni zainstalowanym systemem wodorowym, zdolnym do przenoszenia do 458 kg wodoru na burcie bądź jako "hydrogen ready", umożliwiającym doposażenie statku w system wodorowy w późniejszym czasie.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania w pasie nadmorskim w Trójmieście
Nowy kontrakt na dostawę specjalistycznych jednostek
Budowa dwóch aluminiowych kadłubów rozpoczęła się w kwietniu na stoczni ALU International w Gdańsku. Firma ta posiada ponad 30 lat doświadczenia w budowie statków aluminiowych i jest dobrze znanym specjalistą w produkcji różnych morskich konstrukcji aluminiowych. W swoim gdańskim zakładzie produkcyjnym, który zajmuje powierzchnię 11 tys. m kw., firma zatrudnia ok. 150 pracowników.
FRS Windcat Polska i ALU International podpisały kontrakt na budowę dwóch jednostek CTV z możliwością zamówienia kolejnych jednostek na późniejszym etapie. Pierwsze dwa statki zostaną dostarczone w 2025 r.
- Zamówienie statków CTV, budowanych przez polską stocznię, pokazuje nasze zaangażowanie w dostarczeniu statków wysokiej jakości, które są "Made in Poland" do obsługi rosnącej branży offshore wind w Polsce. Cieszymy się, że znaleźliśmy tak doświadczonego partnera, jakim jest ALU International, który poświęca wyjątkową uwagę w zapewnieniu wysokich standardów na wszystkich płaszczyznach - powiedział Tim Kunstmann, managing director w FRS Windcat Polska.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-06-14 12:40
Po co typowy CTV do obsługi farm wiatrowych? (4)
Serio pytam, bo wydaje mi się, że taki jednostki nie mają żadnego specjalistycznego wyposażenia (dźwigi, czy choćby żurawiki, generatory, zbiorniki, jakaś przestrzeń ladunkowa) I służą stricte do wożenia ludzi. Natomiast czym i jak ci ludzie mają pracować na wiatrakach?
- 2 5
-
2024-06-15 07:21
Dźwigi są na wieżach od turbin montowane.
- 0 0
-
2024-06-15 06:39
CTV
Pracują OSV,W2W,może czasem DSV,te motorówki tylko dowożą ludzi na większe statki,i tyle
- 0 0
-
2024-06-14 19:15
Ctv
Żurawiki są na każdym wiatraku, ctv mają przestrzeń ładunkową, jest wystarczająca, jedne ctv są większe, drugie mniejsze. Na wielu farmach pracują windcaty i jest wszystko ok.
- 0 0
-
2024-06-14 17:54
Transfery
Podmiany załog w trakcie budowy farmy odbywaja sie albo w porcie, albo helikopterem albo ctv. Nastepnie crv jest uzywany do transferu techników na kazdy wiatrak ze statku matki albo w pozniejszym czasie po zakonczeniu budowy z bazy w porcie. Wszystkie narzedzia itd sa w torbach i sa podnoszon na wiatrak za pomoca malego dzwigu(kazdy wiatrak takowy posiada)
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.