• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Aluminiowe statki z Gdańska do prac na farmach wiatrowych

erka
13 czerwca 2024, godz. 12:15 
Opinie (37)
  • FRS Windcat zamówił dwa statki przeznaczone na polski rynek offshore wind w gdańskiej stoczni ALU International.
  • FRS Windcat zamówił dwa statki przeznaczone na polski rynek offshore wind w gdańskiej stoczni ALU International.
  • FRS Windcat zamówił dwa statki przeznaczone na polski rynek offshore wind w gdańskiej stoczni ALU International.

Polski operator statków przeznaczonych do transferu załóg, FRS Windcat Polska, zamówił dwa statki CTV (crew transfer vessel) ze stoczni ALU International Ltd. z opcją dostarczenia kolejnych jednostek. Statki będą przeznaczone na polski rynek offshore wind. Budowa aluminiowych kadłubów już się rozpoczęła, a pierwsze dwa statki zostaną dostarczone w 2025 r.



Inwestycje w energetykę wiatrową zmienią Pomorze Inwestycje w energetykę wiatrową zmienią Pomorze

Zamówione statki będą najnowszego projektu, stworzonego przez Windcat o nazwie MK5. Projekt powstał na zdobytym doświadczeniu z wcześniejszych serii MK3.5H2 oraz MK4. Będzie to nowy, większy statek ze zoptymalizowanymi zdolnościami morskimi i większą przestrzenią ładunkową wraz z większymi zbiornikami do magazynowania wodoru na pokładzie. Statek będzie posiadał długość całkowitą 27 metrów i płaski pokład dziobowy o powierzchni 80 m kw.



Nowy projekt statku do obsługi farm wiatrowych



Poprzez zoptymalizowanie kształtu kadłuba, większą szerokość oraz wolną burtę statek zapewni
większy komfort, dostęp oraz zwiększy zdolność morską potrzebną do pracy nawet na większych i bardziej oddalonych morskich farmach wiatrowych.

Niskie zużycie paliwa osiągnięto poprzez nacisk na wydajną konfigurację układu napędowego statku oraz kształt kadłuba o niskim oporze. Statek może być dostarczony z w pełni zainstalowanym systemem wodorowym, zdolnym do przenoszenia do 458 kg wodoru na burcie bądź jako "hydrogen ready", umożliwiającym doposażenie statku w system wodorowy w późniejszym czasie.



Nowy kontrakt na dostawę specjalistycznych jednostek



Budowa dwóch aluminiowych kadłubów rozpoczęła się w kwietniu na stoczni ALU International w Gdańsku. Firma ta posiada ponad 30 lat doświadczenia w budowie statków aluminiowych i jest dobrze znanym specjalistą w produkcji różnych morskich konstrukcji aluminiowych. W swoim gdańskim zakładzie produkcyjnym, który zajmuje powierzchnię 11 tys. m kw., firma zatrudnia ok. 150 pracowników.

FRS Windcat Polska i ALU International podpisały kontrakt na budowę dwóch jednostek CTV z możliwością zamówienia kolejnych jednostek na późniejszym etapie. Pierwsze dwa statki zostaną dostarczone w 2025 r.

- Zamówienie statków CTV, budowanych przez polską stocznię, pokazuje nasze zaangażowanie w dostarczeniu statków wysokiej jakości, które są "Made in Poland" do obsługi rosnącej branży offshore wind w Polsce. Cieszymy się, że znaleźliśmy tak doświadczonego partnera, jakim jest ALU International, który poświęca wyjątkową uwagę w zapewnieniu wysokich standardów na wszystkich płaszczyznach - powiedział Tim Kunstmann, managing director w FRS Windcat Polska.
erka

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (37)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował dwoma towarzystwami ubezpieczeniowymi Grupy - Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA, wyróżnionymi wieloma prestiżowymi nagrodami, m.in. Godłem „Teraz Polska” i „Nagrodą Gospodarczą Prezydenta RP”. Za zbudowanie od podstaw Grupy Ergo Hestia otrzymał tytuł \"Człowieka dziesięciolecia polskich ubezpieczeń\", a...

Najczęściej czytane