- 1 Nasze stocznie jachtowe docenione na targach w Singapurze (36 opinii)
- 2 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (49 opinii)
- 3 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (78 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (119 opinii)
- 5 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (61 opinii)
- 6 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
Amerykański kontrakt Remontowej Shipbuilding
Remontowa Shipbuilding podpisała kolejny kontrakt na budowę nowoczesnego statku typu PSV (Platform Supply Vessel) dla jednego z głównych liderów amerykańskiego przemysłu morskiego - Edison Chouest Offshore z Luizjany.
Zawansowany technicznie statek dla offshore (zaopatrzeniowiec) obsługiwać będzie skomplikowane operacje głębinowe w rejonie Ameryki Południowej oraz Afryki. Pokład roboczy o powierzchni 1000 m kw umożliwi przewóz ładunków wielkogabarytowych, dzięki czemu statek będzie zaliczał się do grupy największych w swojej klasie.
Statek wyposażony zostanie w system pozycjonowania DP2 i przystosowany będzie do eksploatacji na wszystkich akwenach morskich bez względu na warunki pogodowe. Statek wyposażony zostanie w napęd Diesel - Elektryczny pozwalający na ekonomiczną eksploatację zmniejszającą zużycie paliwa, a tym samy mniejszą emisję szkodliwych substancji do atmosfery.
Zakontraktowany statek będący kontynuacją rozpoczętej w ubiegłym roku serii czterech jednostek tego samego typu budowany będzie według projektu opracowanego przez biuro projektowe MMC Ship Design & Marine Consulting Sp. z o.o. z Gdyni. Po zakończeniu procesu budowy i przeprowadzeniu prób morskich, w IV kwartale 2013 roku statek przekazany zostanie armatorowi. To jednak nie koniec. W kontrakcie zawarta jest opcja na budowę kolejnej, bliźniaczej jednostki.
Remontowa Shipbuilding współpracuje z armatorem - Edison Chouest już od 5 lat. Przed dwoma laty przekazano Armatorowi trzy wielozadaniowe statki typu AHTS (Anchor Handling Towing Supply Vessel) zbudowane według projektu NED 8167 L będącego własnością Grupy Remontowa.
Miejsca
Opinie (16) 3 zablokowane
-
2012-01-26 11:58
Zawansowany technicznie statek dla offshore
to chyba wycięli z translatora
- 13 6
-
2012-01-26 12:18
:) (4)
pytanie do autora tekstu
co to znaczy diesel - elektryczny?
pewnych sformułowań nie wystarczy przetłumaczyć ze słownika podstawowego ...
napęd "diesel-electric" to forma własna, raczej bym tego nie tłumaczył na jakikolwiek język, ale człowiek się uczy na błędach- 10 6
-
2012-01-26 13:03
(3)
Nie znasz się, właśnie że tłumaczy się diesel - elektryczny, nazwa może myląca, jednak używana.
- 6 1
-
2012-01-26 14:34
no a właśnie, że się nie tłumaczy ... (2)
Używa się albo zwrotu "diesel-electric" albo jak ktoś chce po polsku to "spalinowo-elektryczny".
A do autora tekstu to pytań rodzi się wiele:
- jakież to "skomplikowane operacje głębinowe" będzie obsługiwał ten statek?
- jakie ładunki wielkogabarytowe będzie przewoził? rury? kontenery?
- będzie się zaliczał do największych w swojej klasie? nie będzie bo to właśnie te 1000 m2 definiuje klasę
- będzie przystosowany do pracy "bez względu na warunki pogodowe"? serio? będzie stał w DP przy platformie przy 10 st. Beauforta?
Domyślam się, że VIK nie wie nawet jakie głupoty wypisuje, zastanawiam się tylko jak to jest możliwe, że się bierze pieniądze za przepisywanie bez sprawdzenia poprawności informacji tego co ktoś powie.- 1 0
-
2012-01-26 18:28
Ale jestes beserwisser . (1)
Czy krotki artykul wzmianka o kontrakcie dla Remontowej ma wyjasnic wszystkie twoje watpliwosci?
- 2 0
-
2012-01-28 13:42
witam, tak się zdaję, że jestem ekspertem, już odpowiadam.
1) skomplikowane operacje głebinowe. - statek będzie jak napisano wykonywał specjalne operacje głębinowe. Oznacza to, że specjalnie potrafi zatonąć w głębiinie i już nie wypłynąć.
2) Ładunki - statek będzie przewoził luksusowe jachty, wódkę, papierosy, a w ramach potrzeby będzie mógł sholować tankowiec w cenie 3zł/mila plus VAT.
3) te 1000 metrów to tak plus minus. Autor miał miarkę 4 metrową i tak sobie mierzył statek. Z tego powodu jest błąd rzędu 50 procent. Poza tym proszę się nie wymondrzać ponieważ klasę opomiarowujemy wg Polskiej Normy. Czyli porównujemy statek z kutrem rybackim 20 metrów kwadratowych. Już Pan widzi różnicę, 20 a 1000 ?
4) Tak. Tak jak wspominałem w punktcie pierwszym statek jest przystosowany do prac głębinowych. Specjalistycznych. Przy sztormie o poziomie 40 w skali Buforta może brać udział w rejsach. W takich przypadakach rozpoczyna on skomplikowaną operację samozatapiania.- 1 0
-
2012-01-26 12:30
Oj..będzie praca... (1)
4on/ 4off i życie jest piękne)))
- 9 2
-
2012-01-26 16:21
Offshore - eng
Co to offshore eng????Ty zwykly mechanik ale jakis oficer jestes!!!!
- 0 0
-
2012-01-26 12:54
No to Marian do dzieła!!!
:)
- 6 1
-
2012-01-26 13:03
tylko czegoś jak zwykle nie spier.olcie rodacy fachowcy.
- 1 20
-
2012-01-26 13:24
Brawo Remontowa
Tak trzymać i do przodu.
- 24 0
-
2012-01-26 13:41
super fyrma, se na wodowaniu byłem
szoł bez kurtyny, mówiem wam !!!
- 6 0
-
2012-01-26 13:41
no to może teraz jakiś strajk i żądanie podwyżek?
- 8 4
-
2012-01-26 19:17
Komentarz usunięty przez ACTA
- 8 2
-
2012-01-26 23:03
Jaka tam REMONTOWA,to była jest i będzie STOCZNIA PÓŁNOCNA taka sama jak 30lat temu-bieda z nędza, ludzie do zap.........a kasa do jednego koszyczka oczywiscie tego z napisem REMONTOWA.
- 0 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.