- 1 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (54 opinie)
- 2 Gra Manor Lords światowym hitem (37 opinii)
- 3 Zmiany w zarządzie Petrobalticu (36 opinii)
- 4 Trzeci raz szukają prezesa Energi (60 opinii)
- 5 Inflacja w kwietniu ma wynieść 2,4 proc. (35 opinii)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (187 opinii)
Anglicy kupili jacht w kawałkach
Sekcje kadłuba aluminiowego jachtu o łącznej długości ponad 60 metrów, wybudowane w stoczni Alu International Shipyard, zostaną w czwartek przetransportowane na Nabrzeże Wiślane. Potężne sekcje zbudowane zostały dla odbiorcy z Wielkiej Brytanii.
Elementy zostaną załadowane na specjalne pontony na terenie stoczni Alu International Shipyard . Następnie zostaną dostarczone na Nabrzeże Wiślane w Gdańskim Porcie.
Rozpoczęcie załadunku planowane jest na godzinę 7 rano. Wypłynięcie bloku rufowego oraz dziobowego nastąpi ok. godziny 10-11, a bloku środkowego około 15-16. Przy Nabrzeżu Wiślanym sekcje zostaną przeładowane bezpośrednio z pontonu na statek.
- Są to bloki kadłuba aluminiowego jachtu motorowego. Długość kadłuba jachtu to 62 metry - informuje Katarzyna Sztyber z Alu International Shipyard. - Zbudowane zostały na zlecenie stoczni Palmer Johnson Yachts z Anglii.
Budowa rozpoczęła się w listopadzie 2009 roku. - Równolegle w ramach tego samego kontraktu budowaliśmy również blok dziobowy oraz rufowy nieco mniejszego bo 52 metrowego kadłuba jachtu - twierdzi Sztyber. - Trwają rozmowy na temat dalszej współpracy i budowy kolejnych kadłubów oraz nadbudówek.
Pierwszy kontrakt firmy podpisany został w 1987 roku. Dotyczył konstrukcji sterówek aluminiowych na kutry rybackie zamówione przez Maaskant Shipyards, Holandia za pośrednictwem Stoczni Gdynia, Polska. W styczniu 1993 roku Alu International zwiększyła swój kapitał i stała się właścicielem terenu o łącznej powierzchni 11,5 tys. m.kw. z wielofunkcyjną halą produkcyjną, pomieszczeniami magazynowymi i budynkiem administracyjnym.
W 1999 r. Alu International zakupiło nowe tereny stoczniowe wraz z nabrzeżami wyposażonymi w dźwigi oraz halą prefabrykacyjną i montażową umożliwiającą budowę wielkogabarytowych konstrukcji aluminiowych o łącznej powierzchni 32,8 tys. m kw. Na nowo nabytym terenie powstała firma Alu International Shipyard.
Miejsca
Opinie (17)
-
2010-05-25 11:06
Pięknie
Coś się jeszcze jednak buduje...
- 9 4
-
2010-05-25 12:49
"Ponad 60 metrowe sekcje kadłuba" (6)
"Długość kadłuba jachtu to 62 metry"
Aha, czyli jedna z trzech sekcji kadłuba 62-metrowego ma "ponad 60 metrów". To po ile mają pozostałe dwie - po pół metra? :D
Dobrze, że piszecie o branży morskiej. Nie każdy jest może zorientowany w temacie, wielu nie wie, że działa na naszym terenie wiele prężnych firm i warto o tym informować. Ale takie "informowanie"? Tu przecież nie chodzi o znajomość zagadnień budowy statków, ale o matematykę na poziomie klasy II SP!- 9 2
-
2010-05-25 13:04
(4)
a może to są sekcje, które składa się wszerz, a nie wzdłuż? czyli mają długość jachtu, ale jedną trzecią jego szerokości?
- 2 0
-
2010-05-25 14:09
ciekawie by to wyglądało: (3)
"Wypłynięcie bloku rufowego oraz dziobowego nastąpi ok. godziny 10-11, a bloku środkowego około 15-16. Przy Nabrzeżu Wiślanym sekcje zostaną przeładowane bezpośrednio z pontonu na statek."
No i złóż to teraz tak, jak piszesz :) na jednej burcie będzie rufa, na drugiej dziób - będzie jacht pływał bokiem :D- 5 0
-
2010-05-25 15:36
no to prawda, tego nie doczytałem ;)
- 2 0
-
2010-05-26 08:14
(1)
No to po skosie... da się zrobić, nie takie rzeczy ze szwagrem się robiło po pijaku.
- 1 0
-
2010-05-26 09:27
- A czemu ta Corsa ma silnik z tyłu?
- Eeeee..., ..., no ale jaaaki!
- 0 0
-
2010-05-25 14:17
sprostowanie
male niedoinformowanie bloki sa 30m/17m/15m - podzial standardowy jak zreszta widac na obrazkach - po co te dywagacje jak jest podzielony...
- 2 0
-
2010-05-25 13:36
nie tylko jachty (1)
samochody u nas też składa sie z ćwiartek :D
- 11 0
-
2010-05-25 14:12
dokładnie
my w budowie i montażu kawałków w polsce to mamy doświadczenie...
z kostki złomu z wiszącym u dołu listkiem zapachowym potrafimy wyklepac pięknego mercedesa ;-)- 3 0
-
2010-05-25 16:27
(1)
Prosił bym o opinje o firmie jakichś pracowników jak się tam pracuje i czy płacą na czas .
- 7 0
-
2010-05-26 13:19
kilka informacji dla zainteresowanych
Płacą na czas, jako jedna z niewielu firm w tej branży...spawacze aluminium MIG głównie, samodzielni monterzy, kowale...stawiki wysokie, ale wymagania wyższe; polecam
- 3 1
-
2010-05-26 10:02
Stocznia
robia najlepiej alufelgi do samochodow , a placa jak wiekszosc na raty.
- 0 7
-
2010-05-26 12:20
Jestesmy krajem 3go swiata!
Anglikom OPLACA sie zlecic budowe w polsce MIMO olbrzymich kosztow transportu i jeszcze pewnie niezle na tym zarabiaja... wlasnie zrozumialem na jakiej pozycji w rozwoju znajduje sie nasz kraj...
- 2 1
-
2010-05-26 13:24
nic nie zrozumiałes "yard"
nic nie zrozumiałeś
- 0 1
-
2010-05-26 14:48
A czego nie zrozumiałem (1)
marcinnn? Rozumiem ze w tej stoczni maja technologie na takim poziomie ze nie mozna jej znalesc nigdzie w Anglii a zaplata jest na takim samym lub wyzszym poziomie :):):)
- 0 0
-
2010-05-26 15:11
no faktycznie
czy to że mamy niższe koszty pracy, dobrze wykwalifikowany personel a sama biurokracja nie jest tak rozbuchana jak na zachodzie to nasza wada? poczekajmy jeszcze kilka lat a w Rumunii nauczą się budować jachty aluminiowe, wtedy nie będziemy mieli o czym pisać..
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.