• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Anglicy kupili jacht w kawałkach

Robert Kiewlicz
25 maja 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Sekcje aluminiowego jachtu zbudowane zostały na zlecenie stoczni Palmer Johnson Yachts z Anglii. Sekcje aluminiowego jachtu zbudowane zostały na zlecenie stoczni Palmer Johnson Yachts z Anglii.

Sekcje kadłuba aluminiowego jachtu o łącznej długości ponad 60 metrów, wybudowane w stoczni Alu International Shipyard, zostaną w czwartek przetransportowane na Nabrzeże Wiślane. Potężne sekcje zbudowane zostały dla odbiorcy z Wielkiej Brytanii.



Elementy zostaną załadowane na specjalne pontony na terenie stoczni Alu International Shipyard zobacz na mapie Gdańska. Następnie zostaną dostarczone na Nabrzeże Wiślane zobacz na mapie Gdańska w Gdańskim Porcie.

Rozpoczęcie załadunku planowane jest na godzinę 7 rano. Wypłynięcie bloku rufowego oraz dziobowego nastąpi ok. godziny 10-11, a bloku środkowego około 15-16. Przy Nabrzeżu Wiślanym sekcje zostaną przeładowane bezpośrednio z pontonu na statek.

- Są to bloki kadłuba aluminiowego jachtu motorowego. Długość kadłuba jachtu to 62 metry - informuje Katarzyna Sztyber z Alu International Shipyard. - Zbudowane zostały na zlecenie stoczni Palmer Johnson Yachts z Anglii.

Budowa rozpoczęła się w listopadzie 2009 roku. - Równolegle w ramach tego samego kontraktu budowaliśmy również blok dziobowy oraz rufowy nieco mniejszego bo 52 metrowego kadłuba jachtu - twierdzi Sztyber. - Trwają rozmowy na temat dalszej współpracy i budowy kolejnych kadłubów oraz nadbudówek.

Pierwszy kontrakt firmy podpisany został w 1987 roku. Dotyczył konstrukcji sterówek aluminiowych na kutry rybackie zamówione przez Maaskant Shipyards, Holandia za pośrednictwem Stoczni Gdynia, Polska. W styczniu 1993 roku Alu International zwiększyła swój kapitał i stała się właścicielem terenu o łącznej powierzchni 11,5 tys. m.kw. z wielofunkcyjną halą produkcyjną, pomieszczeniami magazynowymi i budynkiem administracyjnym.

W 1999 r. Alu International zakupiło nowe tereny stoczniowe wraz z nabrzeżami wyposażonymi w dźwigi oraz halą prefabrykacyjną i montażową umożliwiającą budowę wielkogabarytowych konstrukcji aluminiowych o łącznej powierzchni 32,8 tys. m kw. Na nowo nabytym terenie powstała firma Alu International Shipyard.

Zobacz aktualna mapę, ukazująca ruch statków w Zatoce Gdańskiej Morza Bałtyckiego. Aktualizowana online.

Miejsca

Opinie (17)

  • Pięknie

    Coś się jeszcze jednak buduje...

    • 9 4

  • "Ponad 60 metrowe sekcje kadłuba" (6)

    "Długość kadłuba jachtu to 62 metry"

    Aha, czyli jedna z trzech sekcji kadłuba 62-metrowego ma "ponad 60 metrów". To po ile mają pozostałe dwie - po pół metra? :D

    Dobrze, że piszecie o branży morskiej. Nie każdy jest może zorientowany w temacie, wielu nie wie, że działa na naszym terenie wiele prężnych firm i warto o tym informować. Ale takie "informowanie"? Tu przecież nie chodzi o znajomość zagadnień budowy statków, ale o matematykę na poziomie klasy II SP!

    • 9 2

    • (4)

      a może to są sekcje, które składa się wszerz, a nie wzdłuż? czyli mają długość jachtu, ale jedną trzecią jego szerokości?

      • 2 0

      • ciekawie by to wyglądało: (3)

        "Wypłynięcie bloku rufowego oraz dziobowego nastąpi ok. godziny 10-11, a bloku środkowego około 15-16. Przy Nabrzeżu Wiślanym sekcje zostaną przeładowane bezpośrednio z pontonu na statek."

        No i złóż to teraz tak, jak piszesz :) na jednej burcie będzie rufa, na drugiej dziób - będzie jacht pływał bokiem :D

        • 5 0

        • no to prawda, tego nie doczytałem ;)

          • 2 0

        • (1)

          No to po skosie... da się zrobić, nie takie rzeczy ze szwagrem się robiło po pijaku.

          • 1 0

          • - A czemu ta Corsa ma silnik z tyłu?

            - Eeeee..., ..., no ale jaaaki!

            • 0 0

    • sprostowanie

      male niedoinformowanie bloki sa 30m/17m/15m - podzial standardowy jak zreszta widac na obrazkach - po co te dywagacje jak jest podzielony...

      • 2 0

  • nie tylko jachty (1)

    samochody u nas też składa sie z ćwiartek :D

    • 11 0

    • dokładnie

      my w budowie i montażu kawałków w polsce to mamy doświadczenie...
      z kostki złomu z wiszącym u dołu listkiem zapachowym potrafimy wyklepac pięknego mercedesa ;-)

      • 3 0

  • (1)

    Prosił bym o opinje o firmie jakichś pracowników jak się tam pracuje i czy płacą na czas .

    • 7 0

    • kilka informacji dla zainteresowanych

      Płacą na czas, jako jedna z niewielu firm w tej branży...spawacze aluminium MIG głównie, samodzielni monterzy, kowale...stawiki wysokie, ale wymagania wyższe; polecam

      • 3 1

  • Stocznia

    robia najlepiej alufelgi do samochodow , a placa jak wiekszosc na raty.

    • 0 7

  • Jestesmy krajem 3go swiata!

    Anglikom OPLACA sie zlecic budowe w polsce MIMO olbrzymich kosztow transportu i jeszcze pewnie niezle na tym zarabiaja... wlasnie zrozumialem na jakiej pozycji w rozwoju znajduje sie nasz kraj...

    • 2 1

  • nic nie zrozumiałes "yard"

    nic nie zrozumiałeś

    • 0 1

  • A czego nie zrozumiałem (1)

    marcinnn? Rozumiem ze w tej stoczni maja technologie na takim poziomie ze nie mozna jej znalesc nigdzie w Anglii a zaplata jest na takim samym lub wyzszym poziomie :):):)

    • 0 0

    • no faktycznie

      czy to że mamy niższe koszty pracy, dobrze wykwalifikowany personel a sama biurokracja nie jest tak rozbuchana jak na zachodzie to nasza wada? poczekajmy jeszcze kilka lat a w Rumunii nauczą się budować jachty aluminiowe, wtedy nie będziemy mieli o czym pisać..

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marcin Lewandowski

Prezes zarządu Grupy GPEC, firmy z branży energetycznej. Doświadczenie zdobył na stanowiskach...

Najczęściej czytane