• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Arciszewska-Mielewczyk została prezesem Polskich Linii Oceanicznych

Robert Kiewlicz
21 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Dorota Arciszewska-Mielwczyk nowym prezesem Polskich Linii Oceanicznych. Dorota Arciszewska-Mielwczyk nowym prezesem Polskich Linii Oceanicznych.

Była poseł i senator z ramienia Prawa i Sprawiedliwości, Dorota Arciszewska-Mielewczyk została powołana na stanowisko prezesa Polskich Linii Oceanicznych. Zastąpi ona Krzysztofa Adamczyka, członka Rady Nadzorczej delegowanego do czasowego wykonywania czynności prezesa zarządu PLO. W ostatni piątek zakończono postępowanie konkursowe na stanowisko szefa PLO. Arciszewska obowiązki obejmie już od poniedziałku 23 grudnia 2019 roku.


Czy jest szansa na odbudowanie silnej polskiej floty handlowej?


- Powierzono mi wyjątkowo ważne zadanie - kierowanie Polskimi Liniami Oceanicznymi. Najbliższe miesiące będą wymagały ogromnego zaangażowania. Podczas spotkania z załogą omówimy najważniejsze kwestie dotyczące funkcjonowania spółki i myślę, że wspólnie zaczniemy wyznaczać konkretne cele - poinformowała Dorota Arciszewska-Mielewczyk.

Polityk PiS prezesem PLO



Dorota Arciszewska-Mielewczyk to była posłanka i senator Prawa i Sprawiedliwości. W wyborach w 2019 bezskutecznie kandydowała do Senatu. Ukończyła studia na Wydziale Ekonomiki Transportu Uniwersytetu Gdańskiego i na Wydziale Administracyjnym Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni. W latach 1995-1996 pracowałam w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w Gdyni.

Jej przodkiem był Krzysztof Arciszewski, generał artylerii koronnej, admirał sił morskich holenderskich w Brazylii. Jej ojciec, Eugeniusz Arciszewski, był kapitanem żeglugi wielkiej, zginął 8 lutego 1997 w katastrofie morskiej statku "Leros Strength" w pobliżu wód terytorialnych Norwegii.

Mąż - Krzysztof Mielewczyk - był jednym z najbogatszych przedsiębiorców w województwie pomorskim. Prowadził firmę Polskie Pierze i Puch. W 2013 roku zginął w katastrofie śmigłowca.

Historia Polskich Linii Oceanicznych



Polskie Linie Oceaniczne jako przedsiębiorstwo żeglugowe powstało 2 stycznia 1951 r. PLO w momencie powołania posiadały 43 statki o nośności ponad 200 tys. DWT i eksploatowały 13 linii żeglugowych. W zasięgu armatora znajdowały się porty: na Bałtyku, m. Śródziemnym, Bliskim i Dalekim Wschodzie, a także na wschodnim wybrzeżu Ameryki Płd. Zatrudnienie w firmie wynosiło 3 tys. osób (w tym 70 proc. marynarzy).

Pod koniec lat 80. XX w. flota PLO składała się z 97 statków o nośności 914 tys. DWT i choć flota w tym czasie wyraźnie się skurczyła, do roku 1991, od którego rozpoczął się okres restrukturyzacji, PLO były znane w świecie jako armator prowadzący żeglugę liniową w skali światowej. Jednak brak konkretnych decyzji oprowadziło i do skurczenia się floty PLO i znacznego ograniczenia rejonów żeglugi. Od marca 1996 roku po utworzeniu sześciu spółek armatorskich działalność PLO jako armatora została praktycznie zakończona. 29 czerwca 1999 roku przedsiębiorstwo państwowe PLO zostało przekształcone w spółkę akcyjną.

PLO na rynku przewozów morskich



Największym akcjonariuszem PLO jest Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Aktywów Niepublicznych Spółek ARP, którego pełnomocnikiem jest IDA Management (44,85 proc.). Drugim co do wielkości akcjonariuszem jest Agencja Rozwoju Przemysłu posiadająca 38,53 proc. Pozostali akcjonariusze instytucjonalni to TUiR Warta (12,22 proc.) oraz Stocznia Gdynia (w upadłości) posiadająca tylko 1,88 proc. akcji. Akcjonariuszami Polskich Linii Oceanicznych są również pracownicy i ich spadkobiercy (3779 osób), którzy posiadają łącznie 2,52 proc. akcji spółki.

Obecnie PLO prowadzą działalność żeglugowo-operacyjną, działalność shipchandlerską POL-Supply oraz świadczą usługi przewozowe z własnym konosamentem z portów Chin i Dalekiego Wschodu przy współpracy z innymi armatorami w ramach serwisu NVOCC. PLO prowadzą również działalność crewingową oraz poprzez spółkę zależną POL-Levant działalność hotelowo-gastronomiczną w Hotelu Dom Marynarza.

Miejsca

  • PLO S.A. Gdynia, al. marsz. Józefa Piłsudskiego 1

Opinie (498) ponad 50 zablokowanych

  • PL0

    Inaczej PL zero tak postrzegamy ta firmę jako absolwenci WSM

    • 4 0

  • a ile teraz to PLO ma statków ?

    bo z tekstu dowiedziałem się ile było 1951 i ile było pod koniec lat osiemdziesiątych,
    brakuje najważniejszej informacji ile statków jest teraz

    • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    (17)

    W 1976 roku PLO posiadało 176 statków i zatrudniało 12849 osób.
    W 1991 mieli 85 statków, a w 1999 już tylko 18.

    Iloma statkami zarządzają obecnie Polskie Linie Oceaniczne?
    Ciekawe jak tam wyglądało konto bankowe dyrektora naczelnego w latach 1990-1993?

    • 163 3

    • w 1976 to ja paszportu nie moglem nawet dostac (jak i miliony ludzi) (4)

      wiec o czym ta mowa?

      • 7 16

      • (3)

        co do paszportu to dawali. Ludzie jeździli do USA i dalej. Jakieś 3 miliony członków PZPR nie miało żadnych problemów z paszportem. Teraz ci z tych 3 milionów posiadaczy legitymacji partyjnej PZPR wmawia ci ze znowu tylko oni będą mieli prawo do paszportu.

        • 9 9

        • większej bzdury dawno nie czytałem

          • 2 0

        • zobaczcie gdzie dzieci dygnitarzy PZPR się kształciły

          • 9 1

        • ciekawe. dawali sedziom stanu wojennego pewnie

          • 5 5

    • cook (1)

      Obecnie ma 2 statki,Port Gdynia i Żerań,wielki armator,ciekawi mnie gdzie sie podzialy akcje dla marynarzy,teraz bedzie pisplo,po jakiej szkole ta kobieta jest że ma taki talent objać armatorkę.Widać że nikt z fachowym stażem na morzu tymi statkami nie chce zarządzać

      • 14 1

      • porty, energa, orlen się zrzucą

        na nowe statki, jak dla PZM. Bo każdy normalny bank nigdy by kredytu nie przyznał tym wydmuszkom

        • 4 0

    • mają dwa złomy typu RO-RO (2)

      M/V Żerań zbudowany w 1978 roku oraz M/V Chodzież z 1988 roku.

      • 11 4

      • nie wiesz to nie pisz bzdur (1)

        Żerań, Tychy ,Dębica, Chodzież to były statki tej samej serii zbudowane pod koniec lat 80-ych w SKP.

        • 7 0

        • masz racje, pacanie

          / kolega po fachu

          • 1 3

    • wtedy polski marynarz zarabiał 50$ (2)

      a stoczniowiec 20$, teraz tą rolę przejęli Filipińce i Malaje

      • 23 2

      • Nieprawda..

        Teraz marynarz Filip i marynarz Polak zarabiają tak samo. Wyższe pensje niekiedy ze wskazaniem na Filipa. Ciekawe dlaczego.

        • 9 2

      • Taki to deficytowy biznes, że Niemcom się opłaca.

        • 12 9

    • Odpowiedź (1)

      Mają dokładnie 4 statki :D

      • 9 0

      • a ile z tego sprawnych i rzeczywiście zarabiających? :)

        • 6 1

    • niestety od 76 nie inwestowali w nowe statki (1)

      i dlatego w latach 90-tych musieli sprzedawać i złomować te wyeksploatowane i zardzewiałe szroty

      • 15 6

      • Katastrofa Heweliusza

        Najlepszy przykład

        • 5 5

  • Baba z ...

    długiem 16,5 miliona złotych !!!!! Świetne kadry PiS.

    • 9 0

  • Karuzela stanowisk w ruchu !

    Sekta PiC nie zapomina o swoich Miśkach, Piotrowiczach i Banasiach ! Im większa szuja tym cenniejszy ! Najważniejsze aby był bierny i wierny, no i jeszcze aby nie zapomniał o koncie pani Basi na Cyprze !

    • 3 0

  • (1)

    Kryształowa Dorota jak kryształowy Banaś.

    • 15 0

    • prawie 100% racji !

      Prawie, ponieważ na to podłą szkaradę nie można patrzeć ! Robi się po prostu niedobrze !

      • 0 0

  • To czupiradło do końca wykończy PLO ! !

    W Kartuzach nazywają ją królową lumpeksu ! Wyjątkowo wstrętny babsztyl, bezczelna kombinatorka ! Niedawno miała jeszcze 16 milionów długu ! Z jej zeznań podatkowych widać, że już prawie wszystko spłaciła ? Pozostaje pytanie z jakich dochodów ??? Jakoś skarbówka nie szuka zaległych podatków u niej ? Sekta PiC dba o tego typu "biznesmenów" z kontaktami na Cypr i potrafiącymi działać w karuzeli stanowisk ...

    • 8 0

  • Koszmar baba

    • 11 0

  • Komuna wróciła...

    Z tej nominacji nasuwa się wniosek, że prezes zarządu firmy nie musi posiadać żadnych kwalifikacji. Wystarczy protekcja polityczna. Czyli komuna w najlepszym wydaniu.

    • 16 0

  • Najbardziej zadłużona posłanka PiS.Ma długi w ZUS, urzędzie skarbowym, SKOKach, bankach. (1)

    Do tego robiła niejasne interesy w spółce Pierze i Puch. Część interesów jej męża została przeniesiona do raju podatkowego na Cypr. Kombinatorka i nadęta, obcesowa baba ma teraz dorżnąć PLO. Kto jeszcze wierzy, że pis jest partią ludzi kompetentnych, wolnych od układów i propolskich?

    • 24 0

    • cuda cuda ogłaszają... a co ta pani wie o żegludze ?

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Grabski

Przedsiębiorca, inwestor, autor wielu projektów biznesowych. Twórca Olivia Business Centre....

Najczęściej czytane