• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Armator zredukował zamówienie. Remontowa Shipbuilding odczuła spowolnienie

Wioletta Kakowska-Mehring
7 lutego 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Armator zamówił cztery jednostki, ale odebrał dwie. Armator zamówił cztery jednostki, ale odebrał dwie.

Spowolnienie na rynku offshore odbija się na trójmiejskiej branży stoczniowej. Firma Siem Offshore Contractors, która trzy lata temu zamówiła w Remontowa Shipbuilding cztery statki PSV, ograniczyła zakres umowy. Na razie odebrała dwa.



Siem Offshore Contractors jest jednym z czołowych operatorów floty offshore na Morzu Północnym. Zamówione w 2014 roku statki były pierwotnie przeznaczone do eksploatacji na obszarze Norweskiego Szelfu Kontynentalnego przy obsłudze morskich pól naftowych. Na co dzień statki mają zaopatrywać morskie instalacje poszukiwawczo-wydobywcze w niezbędne części zamienne, narzędzia, oprzyrządowanie, paliwo, chemikalia i żywność. W razie konieczności mogą służyć do transportu członków załogi obsługiwanych instalacji. Zamówiono cztery, ale odebrano tylko dwa.

- Armator, który zamówił w stoczni serię czterech statków typu PSV, odebrał dwie pierwsze jednostki - Siem Pride i Siem Thiima. Nie odebrał dwóch pozostałych statków z serii. Dotychczas obowiązujący kontrakt na 4 statki został anulowany - powiedziała Aleksandra Tesmer, manager ds. promocji i reklamy Remontowa Shipbuilding.
Czytaj też: Stocznia Marynarki Wojennej, a może i Stocznia Gdańsk. Państwowa grupa jeszcze większa

Powodem jest bardzo trudna sytuacja na rynku offshore oraz aktualny brak zatrudnienia dla pozostałych dwóch jednostek. Niestety, od kilku lat niskie ceny ropy naftowej na świecie przekładają się na ograniczenie działalności morskich firm wydobywczych, zarówno w zakresie eksploatacji już działających złóż, jak i uruchamiania nowych platform wiertniczych i wydobywczych. A to wpływa na zmianę planów względem rozbudowy floty do obsługi. Nieoficjalnie mówi się jednak, że stocznia dała pretekst do zmiany umów, bo były opóźnienia w realizacji statków.

- Przekazane wcześniej dwie pierwsze jednostki spotkały się z bardzo wysoką oceną armatora. Pierwsza z nich z powodzeniem jest eksploatowana na Morzu Północnym, a druga na wodach wokół Australii. W związku z tym armator, licząc na przewidywaną poprawę koniunktury w segmencie offshore, jest nadal zainteresowany odbiorem tych statków w 2018 roku - dodała Aleksandra Tesmer. - Zakładając, że budowa statków kontynuowana będzie właśnie dla tego armatora, nie będzie to miało wpływu na sytuację stoczni. Jedyną zmianą będzie przesunięcie rozliczenia za te jednostki na 2018 rok.
Jednak nie tylko z armatorem Siem Offshore Contractors gdańska stocznia ma problem. Wcześniej kontrakt... "zmodyfikował" duński armator Royal Arctic Line, który zamówił w sumie pięć kontenerowców arktycznych. Wciąż nie odebrano dwóch, na które teraz stocznia szuka chętnych. W tej sytuacji Remontowa Shipbuilding została z czterema statkami.
 
Stocznia realizuje budowę i dostawy pozostałych 12 jednostek z dotychczasowego portfela produkcyjnego. W tym tygodniu ma nastąpić przekazanie drugiego promu LNG dla kanadyjskiego armatora BC Ferries, a wkrótce także m.in. drugiego promu dla Portu Tallinn (Piret). Ponadto stocznia prowadzi aktywną akwizycję nowych zamówień.

- W najbliższej perspektywie, oprócz m.in. rozpoczęcia budowy dwóch promów o napędzie elektrycznym dla armatora Transport for London, oczekujemy na finalizację kolejnych zamówień - w tym między innymi na dwa kolejne okręty typu Kormoran II oraz sześć holowników dla Marynarki Wojennej RP - dodaje Aleksandra Tesmer.

Miejsca

Opinie (93) 3 zablokowane

  • Twój szef mówił coś o kryzysie? (3)

    Kłamał. Teraz dopiero będzie w branży stoczniowej kryzys jakiego jeszcze nie było.
    Wszystkie firmy mają tak zaciśnięte lancuchy płatności że już tylko jęki słychać i to tych z góry! Na rynku zostanie tylko garstka firm tych najgrubszych i ledwo prosperujacych.
    Moja szklana kula pokazuje mi wnioski o upadłość Energomontażu, Vistalu,a w przyszłym roku nieudaną restrukturyzacje GSR, potem będzie to samo Nauta robiła
    I nie wiedzieć czemu ale niewidzę Cristu, o nią tego wyjdą w miarę cało

    • 6 6

    • (2)

      A niby czemu Crist skoro zadłużony jest po uszy i tylko roluje długi.

      • 1 3

      • (1)

        bo crist to już właściwie spółka państwowa - w której dobra zmiana zatrudnia na śmieciówkach...

        • 3 1

        • LoL, to oznacza że kulka działa i nie trzeba jej wysyłać do serwisu :)

          • 0 0

  • upadlosc mozesz pomarzyc

    • 3 2

  • Nie płacą kooperantom (4)

    Wielomiesieczne opóźnienia w platnosciach!!!!

    • 37 2

    • podwykon.

      Wielomiesięczne? Jedną z firm wykręcili pół roku temu wraz ze swoim "kooperantom" i nie zamierzają zapłacić. Przez ich kryzys cierpią podwykonawcy!!!

      • 8 0

    • (2)

      Tak ci twój szef powiedział że mu nie płacą że czeka za kasą przez to ci w ratach płaci a sam na krawędzi ciągnie

      • 0 3

      • Hmmmm...dział marketingu iPR nie śpią...szybko reagują na negatywne opinie:)
        Fakty są takie ze wiele miesięcy nie płacą i nie zapłacą! Żyją na koszt dostawców i kooperantow!

        • 8 1

      • Pracownicy PR Stoczni RSB nie śpią...ciekawe kiedy go zwolnia?! Nie płacą i nie zapłacą...przeżyją kosztem dostawców i kooperantow!

        • 5 0

  • Uczmy się liczyć razem z RSB

    Pozostałych 12 jednostek!? Jakich? Zobaczcie stronę RSB - tam mają 10 jednostek w budowie w tym te dwa PSV skasowana, 2 RAL-e, których armator nie odebrał i nie odbierze (choćby ropa była po 200$) i 3 RAL co ma prawie 2 lata opóznienia ...

    • 21 4

  • Akcje

    Niech się udlawią akcje moje ukradli

    • 6 3

  • I co ....a mowiliscie ze juz koniec Remontowej (3)

    • 16 20

    • To daje jakieś 100 mln EUR w plecy.

      Jak zrestrukturyzują zadłużenie do banków na te sto baniek to dadzą radę - jak zwykle.

      • 6 0

    • koniec może nie

      ale i nie czasy prosperity

      • 12 0

    • Czytajac wypowiedz rzecznika nic dobrego sie nie dzieje

      • 12 2

  • Remontowa największym Armatorem w Gdańsku

    już 4 statki mają.
    Szkoda tylko, że takie niechodliwe ... arktyczne kontenerowce (nikt poza RAL takich nie potrzebuje) i PSVy (norweskie porty są pełne takich stojących na sznurkach).

    • 35 7

  • Nieszczęście (1)

    Najważniejsze ze nieszczęście poszlo

    • 0 2

    • Nieszczescie

      Lubie takie wpisy o co chodzi z tym nieszczesciem???

      • 1 0

  • Skorupy pół roku w krzakach stoją a wy to teraz piszecie?

    • 38 3

  • Upadlosc

    • 9 14

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Szpilman

Prezes zarządu i właściciel firmy Rubo. Firma działa od roku 1991. Początkowo jako spółka...

Najczęściej czytane