• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Biedronka wybiera się na zakupy w Zatoce

Wioletta Kakowska-Mehring
7 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Spółka Zatoka prowadzi obecnie ponad 30 sklepów. Są to przede wszystkim nieduże placówki samoobsługowe, typu supersam. Spółka Zatoka prowadzi obecnie ponad 30 sklepów. Są to przede wszystkim nieduże placówki samoobsługowe, typu supersam.

Właściciel sieci Biedronka, czyli firma Jeronimo Martins Dystrybucja, planuje przejąć część majątku gdańskiej spółki Zatoka, która prowadzi sieć sklepów spożywczych.



Czy wybierając sklep, kierujesz się tym, do jakiej sieci należy?

"Zatoka - handlu nowa epoka" - takim sloganem reklamuje się firma, która od kilkunastu lat prowadzi w Trójmieście ponad 30 sklepów spożywczo-przemysłowych. Sklepy Zatoki to przede wszystkim nieduże placówki samoobsługowe, typu supersam. Położone są głównie na osiedlach mieszkaniowych.

Firma powstała na bazie sklepów PSS. Przed laty Zatoka znana była z nowoczesnych rozwiązań w handlu. Jako pierwsza 15 lat temu wprowadziła bony towarowe, które kupowały dla swoich pracowników zakłady pracy. Jako jedna z pierwszych wprowadziła też sprzedaż produktów pod własną marką.

Kilka lat temu w sieć zaangażowany był kapitał szwajcarski, ale dziś ma wyłącznie polskich udziałowców.

Ostatnio Zatoka postanowiła zaangażować się w zupełnie nową działalność. Przy Trakcie Św. Wojciecha, w  miejscu gdzie dziś jeszcze stoi blaszany sklep, ma powstać 80-pokojowy hotel, pomieszczenia biurowe, restauracja, sale konferencyjne i nowy sklep o powierzchni blisko 500 m kw. Budowa ma ruszyć jeszcze w październiku. Inwestycja ma być gotowa przed Euro2012.

Z kolei na Żabiance, na rogu ulic Gospody i Pomorskiej, gdzie dziś stoi parterowy sklep Zatoki i kilka pawilonów handlowych, ma stanąć 17-piętrowy budynek, ze sklepami, hotelem, i mieszkaniami. Ta inwestycja ze względów proceduralnych na razie jest zablokowana. Być może na te inwestycje Zatoka zbiera środki i stąd rozmowy z Jeronimo Martins Dystrybucja.

Co dokładnie chce kupić JMD? Których placówek dotyczą rozmowy? - Jest jeszcze zbyt wcześnie, abyśmy mogli udzielać jakichkolwiek szczegółowych informacji - ucina Paweł Tymiński, rzecznik JMD SA.Sprawy nie chcą też komentować władze Zatoki.

Zanim jednak dojdzie do przejęcia zgodę na nie musi wydać Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. - Złożyliśmy do UOKiK wniosek dotyczący koncentracji przedsiębiorstw, polegającej na przejęciu przez Jeronimo Martins Dystrybucja części mienia Zatoka Sp. z o.o. Czekamy na wydanie stosownej decyzji - potwierdza Tymiński i dodaje, że wniosek złożono na początku sierpnia.

Zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów, przedsiębiorcy planujący np. fuzję lub przejęcie, zobowiązani są zgłosić taki zamiar UOKiK. Transakcja podlega zgłoszeniu, jeżeli biorą w niej udział podmioty, których łączny obrót w roku poprzedzającym przekroczył 1 mld euro na świecie lub 50 mln euro w Polsce.

Miejsca

Opinie (317) ponad 10 zablokowanych

  • Zatoka powinna zniknąć z mapy trójmiejskiego handlu. (2)

    Kupuję głównie na Chopina w Gdańsku1)Nieuprzejma obsługa2)Próby (udaremniane przeze mnie) oszukiwania np. wbijając wyższe ceny za kg3)Ceny z kosmosuDlaczego czasami tam jeszcze kupuję? Bo mam blisko i nie zawsze chce mi się jechać do hipermarketu. Na co liczę? Na zmianę marki sklepu lub części personelu.

    • 13 10

    • zatoka na chopina

      co ty za glupoty piszesz to chyba inny sklep codziennie robie tam zakupy zaloga przemila swiezy towar a ceny jak to ceny jedne drozsze inne tansze i na to samo wychodzi uwielbiam osluge pan w zatoce na chopina

      • 3 0

    • tam zawsze panowało chamstwo

      od kiedy sięgnę pamięcią. Tak mi się to wryło w banię,że omijam ten sklep szerokim łukiem

      • 0 0

  • NIE kupujcie w ZATOCE (1)

    Niedaleko mnie jest sklep ZATOKA i raczej tam tylko w ostateczność można iść bo już nie raz pełno wędliny ryby czy czego cokolwiek jest przeterminowane. Ekspedientki powolne trzeba pilnować czy dobrze wydają resztę.Na mojch oczach ekspedientka przecięła kartę płatniczą dobrą i nie widziała swojej winy nie chciała wezwać kierownika ani nic tylko problemy więc omijajcie ZATOKĘ na przymorzu

    • 10 8

    • Drogi klijencie;najpierw naucz sie poprawnie pisać,a pózniej wyrazaj swoje zdanie,a tak apropos"jezeli wedliny i ryby sa przeterminowane,to dlaczego na stoisku garmażeryjnym są non stop kolejki?po drugie,nie ekspedientki,ale kasjerki wydaja reszte,a wie Pan sznowny,że klientów równiez trzeba pilnować?po pierwsze,nawet stali klienci,niektórzy,przychodząc w dzień ,dzień kradną,po drugie;pilnować równiez należy klientów,jezeli chodzi o gotówke,twierdzą,że dali tyle kasy,a okazuje sie,ze to nieprawda,klienici potrafia manipulować i wprowadzać kasjerki w ,,ogłupienie'a szanowny Pan mi powie?kto doloży tej pani,której brakuje w kasie????klient-nie,kierownik-nie,personel-nie,to ona sama jest odpowiedzialna za swoja kase i sama musi dokładać ,taka jest rola kasjerki,niestety;;;ludzie,dlaczego potraficie byc tacy podli?dlaczego oczerniacie ludzi?spójrzcie na siebie;czy w waszym zyciu jest idealnie????pozdrawiam wszystkie Panie pracujace w Zatoce,sama tam pracuje i wiem,ze to;;cieżki chleb''a jeszcze nam dowalają;;;dziewczyny,badzcie optimistkami,ja nie narzekam na pracę,kolezanki i kierownictwo;ważne,że ta praca jest;;;uwielbiam swoja kadre w pracy i mam nadzieje dziewczyny,że pomimo spekulacji jakie krąża wokół nas wszystkie damy radę,trzymam kciukiDorcia;;;

      • 7 0

  • Obsługa do kitu (4)

    No na Morenie również Panie tam pracujące zachowują się jakby łaskę robiły... Chodzę tam co 2 dni i każda nie ma wydać 1 albo 2 gr.

    • 11 3

    • (1)

      Nie rozumiem, po co tyle zachodu o 1 gr, niech sobie zatrzymaja w napiwkach ;)

      • 9 7

      • ja

        napiwek ? za taką obsługę? jak się chodzi tam parę lat to i pokaźna sumka może się uzbierać, zresztą właśnie jak zabraknie z drobnych to już paniom nie powiesz "bez grosika będzie"

        • 2 1

    • (1)

      Bieda w narodzie straszliwa skoro ten 1gr to taki problem. Pewnie za ta kwote cala rodzina przez tydzien sie zywi. Po co szukac problemu tam gdzie on nie istnieje?

      • 5 3

      • a mnie g.. obchodzi że to tylko 1 grosz

        to moje pieniądze w końcu; jakby mi tego 1 grosza zabrakło do rachunku ciekawe czy by mi taka pańcia sprzedała towar

        • 5 1

  • Biedrona zamiast Zatoki powinna powstac rowniez na Niedzwiedniku.

    Osobiscie wolalbym Bomi gdyz w Bomi asortyment jest chyba najbogatszy-rozmaity, ale niech juz bedzie Biedrona-byle nie ta je%ana Zatoka!!!

    • 7 9

  • ZATOKA - bardzo droga sieć a obsługa najgorsza.

    kupuję jak muszę ale bardzo rzadko na szcząście

    • 11 6

  • OBAMA TEZ BY SIE ZYWIL W BIEDRONIE !!!! (1)

    Tam jest taka sentymentalna vodka o wspanialej nazwie ''parkowa '' to uderza w serca Polakow i dbaja o zdrowie zeby pic w parku na swiezym powietrzu i te smakowite flaczki w ktorych brak flaczkow ...sorki 28 procent jest ! haaaaaaaaa

    • 6 2

    • Flaczki z biedrony dobre-nie swiruj-zwlaszcza na kacyka:)

      • 4 3

  • ja kupuję tylko w LIDLU, ma sentyment po zagranicznych wojażach

    • 10 3

  • Zatoka to ... (2)

    Najgorsza sieć sklepów na ziemi.

    • 11 11

    • na Ziemi jak coś

      • 1 1

    • TO POCO TAM CHODZICIE

      • 1 0

  • NIE,NIE, NIEPOLECAM TAM KUPOWAĆ

    BABKI , które tam obsluguja zachowują się często jak nie wiem co. I takie jest w każdym sklepie zatoka. No i ceny z kosmosu.

    • 11 4

  • Zatoka- jestem na nie. (7)

    Zatoka oczami D. (na podstawie zakupów przygodnych i przymusowych na rogu Pomorskiej i Gospody na Żabiance i na Obrońcow Wybrzeża): 1) W Zatoce jest brudno. 2) W Zatoce Panie są niemiłe, niedomyte (smród potu plus pędzle wystające z rękawów niebieskich fartuszków). 3) W Zatoce towar jest nieświeży. Zwróciłam śmierdzące mięso (tak, 6 lat temu nie wiedziałam, że tam się mięsa nie kupuje)- ekspedientka z fochem wrzuciła mięso z worka tam, skąd je do worka wpakowała, czyli śmierdzące kotlety miał na obiad inny gdańszczanin. 4) Robiąc zakupy w Zatoce nigy nie wiesz, ile zaplacisz- ceny nieaktualne, nie wszystkie ceny podane etc. 5) Produkty w Zatoce są przeterminowane. Kilka razy zgłaszałam, myślałam- oj, stare i slepe, nie zdążyły usunać przeterminowanych rzeczy z półek, zdarza się. Po kilku dniach te same przeterminowane rzeczy leżały na tych samych półkach. Straszyłam, że to zgłoszę ze wa razy, nie chciało mi się, później po prostu przestałam tam chodzić.BIEDRONKA- może i asortyment nie za bogaty, może i jakość niektórych produktów nienajwyższa, ale przynajmniej adekwatna do ceny. Panie uśmiechnięte, życzą miłego dnia i nawet ta ich wyuczona formułka nie razi (Biedronka na os. Jelitkowski Dwór).

    • 19 12

    • To chyba jakiś żart!!!! (5)

      Kobieto przestań wymyślać takie bzdury i oczerniać ciężko pracujące kobiety! Smród i "pędzle wystające z rękawów niebieskich fartuszków" to chyba jakiś żart, bo napewno nie dotyczy sklepu na ul.Obrońców Wybrzeża. Towar po terminie i śmierdzące mięso?? Chyba nie w tym sklepie, więc proszę nie uogólniać i nie oczerniać uczciwie pracujących ludzi, którzy muszą znosić takich wrednych i niezadowolonych z życia klientów jak Pani!

      • 7 4

      • Zawsze sie trafi jakaś maruda której nikt nie dogodzi.

        • 5 3

      • Prawda, nie żart! (3)

        Prawda.Wolę wsiąść do tramwaju i jechać do Biedronki, niż iść do Zatoki na Żabiance, choć mam 3 kroki. Smród papierochów, potu, brudu, panie ospałe, z fochem, wyglądające jak relikty przeszłości. Ceny kosmiczne, wędliny odstraszają już samym wyglądem. Jak już tam trafię, w akcie desperacji, to najpierw sprawdzam datę, a potem cenę. Mieszkańcy Żabianki nie chcą Zatoki, nie chcą wieżowca, ale Biedronkę!

        • 3 3

        • maja

          chodzimy do tego samego sklepu na Żabiance i muszę stwierdzić że to co piszesz to 100% prawdy!!! A z tymi papierochami to są zupełne jaja! W głowie się nie mieści. "Najlepiej" stanąć w roku przy półce z kartonami z mlekiem. Aż niedobrze się robi. TYFUS.

          • 2 3

        • Prawda, nie żart???!!!!!!!!!!

          Ktoś ma tu problem ze zrozumieniem tekstu :-) Proszę dokładnie czytać a nie pisać bzdury! Wypowiadam się na temat sklepu na ul.Obrońców Wybrzeża, a nie Żabianki. To są dwa różne sklepy, a swoimi bezmyślnymi uwagami obrażacie kasjerk,i które naprawde poświęcają się swojej pracy.

          • 3 2

        • Mieszkańcy Żabianki chcą 17-piętrowy wieżowiec !!

          • 0 5

    • Doda zmień dilera, albo bierz połowę

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kalicki

Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni oraz Strathclyde University (MBA). Od początku pracy zawodowej ściśle związany z gospodarką morską i regionem pomorskim. Założyciel i prezes zarządu Inter Marine Sp. z o. o. - jednej z pierwszych w Polsce prywatnych agencji żeglugowych (rok zał. 1990), która po 22 latach działalności jest wiodącą w Polsce firmą branży usług sektora morskiego, usług stoczniowych oraz pośrednictwa pracy za granicą będąc jednocześnie ”firmą matką”...

Najczęściej czytane